Przedszkole nr 2 im. Janint Porazińskiej w Darłowie
BIP Przedszkole nr 2 w Darłowie
I Słoneczka
II Pajacyki
III Muchomorki
IV Motylki
V Biedronki
VI Stokrotki
VII Jagódki
 
Opłaty
Pracownicy Przedszkola
Dokumenty Przedszkola
 
Przekaż 1% swojego podatku na fundusz wieczysty "Przedszkole Dwójeczka
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom "Przyjazna Szkoła
I Słoneczka

 

 

 

 Znalezione obrazy dla zapytania gify na lato

Rok szkolny 2018/2019

 

 

CZERWIEC   2019

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  1. Poznajemy nową porę roku - lato

  2. Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej - rozbudzenie zainteresowań krajem ojczystym i jego symbolami - przybliżenie dzieciom wiadomości na temat swojej miejscowości

  3. Uświadomienie niebezpieczństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów

  4. Rozwijanie poczucia przynależności narodowej

  5. Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej zabawie

Wiersz do nauki:

"Podwórko" J. Kaczanowska

Na naszym podwórku

wspaniała zabawa,

jest ławka, huśtawka

i zielona trawka.

Jest piasek, łopatka i wiele foremek,

są piłki, skakanki,

czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy,

zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.




Piosenka do nauki:
,,
Wakacje" (Sł. i muz B. Forma)

1. Fale, morskie fale

i piasek na plaży

o letniej zabawie

każdy przecież marzy.

Ref.: Lato, lato, lato

dzisiaj wita nas,

latem, latem, latem

miło spędzasz czas.

2. Góry, nasze góry

i pachnące lasy,

plecak zabierzemy,

jedziemy na wczasy. Ref. Lato, ...

3. Rzeki i jeziora

już na nas czekają,

wiosła i kajaki

na spływ zapraszają. Ref. Lato, ...

 

MAJ  2019


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  1. Poznanie herbu naszego miasta, symboli narodowych.

  2. Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych.

  3. Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.

  4. Rozwijanie wiedzy przyrodniczej, poznanie nazw i wyglądu zwierząt zamieszkujących łąki.

  5. Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wierszy, opowiadań  - opowiadanie treści własnymi słowami.

  6.  Wyrażanie muzyki ruchem, zachęcanie do wypowiadania się na temat usłyszanego utworu.

  7. Wzmacnianie więzi uczuciowej między dziećmi i rodzicami.

 

Wiersz do nauki:

"Nasza mama"

Kto się o nas tak troszczy

najczulej patrzy na nas?

Kto od złych przygód strzeże?

Nasza kochana mama.

Uczyła pierwszych kroków

pierwszych słów nas uczyła.

Każdą łzę nam otarła,

mamusia nasza miła.

Jak Ci się odwdzięczymy,

za wszystko droga mamo?

Będziemy się starali

kochać Ciebie tak samo.



 

Piosenka do nauki:
,,
Mama i tato" (Sł. i muz B. Forma)

1. Wyruszamy z mamą

na wielką wyprawę

będzie wiele czasu

na wspólną zabawę.

Ref: Razem z rodzicami

chcę poznawać świat

i nie ważne wcale,

że mam mało lat

2. Na wycieczkę tato

zabierze mnie dzisiaj

Jedzie z nami mama

i siostra Marysia. Ref…

3. Czuję się bezpiecznie

zawsze z rodzicami,

jeśli chcesz, zapraszam,

zostań dzisiaj z nami. Ref…..






KWIECIEŃ  2019

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  1.  Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej dzieci podczas zabaw i zajęć ruchowych.

  2.  Kształtowanie umiejętności językowych: poprawności językowej i gramatycznej.

  3.  Przybliżenie własnej miejscowości , najważniejszych miejsc w okolicy.

  4.  Poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi.

  5.  Przypominanie dzieciom zasad zgodnej , bezpiecznej zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

  6.  Poznawanie zasad ochrony przyrody.

 

 

Wiersz do nauki:
"Marsz dla wiosny" autor B. Szelągowska

Idzie gąska po podwórku.

Za nią gąski – jak po sznurku.

Idą zgodnie i gęgają,

za swą mamą powtarzają.

- Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

Mama gąska zagęgała,

bo przywitać wiosnę chciała.

Małe gąski też gęgały,

wiosnę także witać chciały.

- Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

Nagle kogut ścieżką wąską

przybiegł za ostatnią gąską.

Gęgać nie potrafi wcale,

za to pieje doskonale!

- Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

Nawet kotka choć ciut głucha,

też muzyków chce posłuchać.

- Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?



Piosenka do nauki:
,,Wiosna na wsi" (Sł. i muz B. Forma)

1. Kogut głośno pieje, gładzi piękne pióra.

- Ko, ko, jestem głodna – woła pani kura.

Ref.: Kukuryku, ko, ko, ko,

gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,

mu, mu, iha, iha.

Kto nam dziś śniadanie da?

2. Na podwórku gęsi i małe kaczuszki

tup, tup przytupują, mają puste brzuszki. Ref….

3. Idzie pan gospodarz, ciężki worek niesie,

szur, szur sypie ziarna, wszyscy głodni przecież. Ref…

4. Z gospodarzem wiosna cichutko przybyła

i pachnącą trawą łąkę ozdobiła. Ref…

5. Pasą się owieczki, krowy i barany,

jest już z nami wiosna, świat się cieszy cały. Ref...


 

MARZEC  2019

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Umożliwienie dzieciom okazji do poznawania zjawisk pogodowych i zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.

  • Poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych oraz spotykanych w naszym środowisku.

  • Poznawanie zasad ochrony przyrody i środowiska naturalnego.

  • Rozwijanie kreatywności na co dzień i pomysłowości w tworzeniu zabaw w ,,Dniu bez zabawek”.

  • Poznawanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin.

 

 

Wiersz do nauki:

"Wiosna ogrodniczka" autor: B. Szelągowska  

Przyszła do nas wiosna
Nasionka posiała
Ogrzała je słoneczkiem
Deszczykiem podlała
Na łąkach i w ogrodach
Zakwitły śliczne kwiatki
Krokusy, przebiśniegi
żonkile i bratki.

 

Piosenka do nauki:

,,Zielona wiosna” sł. i muz. D. i K. Jagiełło

  1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały

    i coś do ucha sobie szeptały.

    Kum, kum, kum,kum, kum, kum, kum, kum, kum 2 x

    kum, kum,kum, kum, kum, kum, kum, kum

2. Przyleciał bociek, usiadł na płocie

i do drugiego boćka klekoce.

Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, 2x

kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

3. Wszystko usłyszał mały wróbelek

i przetłumaczył na ptasie trele.

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,

ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,

wiosna, wiosna jest już wśród nas.

 

 

 


 

LUTY 2019

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  1. Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych   potrzebnych im w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji;

  2. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z  dziećmi i dorosłymi;

  3. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;

  4. Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania;

  5. Wdrażanie do dbania o swoje zdrowie; orientowanie się w zasadach zdrowego odżywiania.

 

 

Wiersz do nauki:
"Ufoludek" autor B. Szelągowska

Gdzieś daleko, we wszechświecie,

żyją sobie ufoludki.

Ale jak wyglądać mogą?

Może tak jak krasnoludki:

długa broda, czapka, pasek,

kubrak piękny i czerwony…

Albo może tak jak troll,

W gęstym lesie zagubiony…

Jak wielkolud co potrafi

zniszczyć miasto jednym butem…

Chyba jednak jest niewielki!

Myślę, że jak liliputek!

Ktoś powiedział, że zielony

i w kosmosie spodkiem lata.

Ale jedno wiem na pewno:

tak jak ja jest ciekaw świata!



Piosenka do nauki:
,,Na bębenku" (Sł. i muz B. Forma)

1. Mam bębenek, ram-tam-tam,

przez dzień cały na nim gram:

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz ze mną zagraj ty.

2. Mam bębenek, ram-tam-tam,

i z kolegą na nim gram:

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz ze mną zagraj ty.

3. Mam bębenek, ram-tam-tam,

dla mamusi na nim gram:

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz ze mną zagraj ty.


 

 

 

 

 

STYCZEŃ 2019

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

  1.  Uświadamianie konieczności dokarmiania zwierząt w trudnych, zimowych warunkach.

  2.  Poznanie gatunków zwierząt żyjących w ekosystemie leśnym.

  3.  Uświadamianie niebezpieczeństw wynikających z zabawy w niewłaściwych miejscach.

  4.  Wdrażanie do wypowiadania się na temat swojej rodziny: jak mają na imię dziadkowie i jak spędzamy z nimi czas.

  5.  Kształtowanie świadomości zdrowego trybu życia: zdrowa żywność, przebywanie na świeżym powietrzu. 

 

Wiersz do nauki:
"Dziadkowie" autor B. Szelągowska

Babcia i dziadek
są tacy wspaniali
i zawsze chętnie
bawią się z nami.
Lubimy z Wami
spędzać czas.
Babciu i dziadku
kochamy was!”



Piosenka do nauki:
"
Babcia i dziadek" (Sł. i muz B. Forma)


1. Moja babcia lubi w piłkę ze mną grać,

opowiada bajki, kiedy idę spać.

Ref. Bo z babcią moi mili, wesoło spędzam czas,

bo babcia często śmieje się i bardzo kocha nas (2x)

2. Dziadek – superfacet- wciąż odwiedza mnie.

Czyta wiele książek, zawsze wszystko wie.

Ref. Bo z dziadkiem moi mili, wesoło spędzam czas,

bo dziadek często śmieje się i bardzo kocha nas (2x)

3. Dziś dla mojej babci, piękny prezent mam,

uśmiech i buziaków tysiąc babci dam.

Ref. Bo z babcią moi mili, wesoło spędzam czas,

bo babcia często śmieje się i bardzo kocha nas (2x)

4. Piosenkę dla dziadka dziś zaśpiewać chcę.

Nigdy, drogi dziadku nie zapomnę cię.

Ref. Bo z dziadkiem moi mili, wesoło spędzam czas,

bo dziadek często śmieje się i bardzo kocha nas (2x)









 

GRUDZIEŃ 2018

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

  1. - Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą. Rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy;

  2. - Poznanie zwyczajów i tradycji świątecznych, rozwijanie więzi rodzinnych;

  3. - Rozwijanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach;

  4. - Stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwojowi samodzielności i sprawności ruchowej;

  5. - Poznawanie swoich praw i obowiązków.

 

WIERSZ DO NAUKI 

Choineczka” - I. Salach

Choineczka mała
w lesie sobie stała.
Wiatr ją lulał do snu,
więc się kołysała.

Przywieźli ją ludzie

po zmarzniętej grudzie.

Teraz cieszy dzieci.

Widzicie, jak świeci?

 

 

PIOSENKA DO NAUKI „Zima” słowa i muzyka B. Forma


1. Lecą kule śniegowe,

Julka mknie po sankach,

lepią dzieci ze śniegu

pięknego bałwanka.

Ref: Zatańczmy bałwanku, baw się razem z nami,

teraz biegać będziemy pomiędzy drzewami. (2x)


2. Wyszedł z lasu zajączek

i sarenka mała,

bo bałwanka ze śniegu

jeszcze nie widziała. Ref: Zatańczymy…


3. Nasz bałwanek się cieszy:

jak tu pięknie w lesie,

śmiech wesoły daleko

echo leśne niesie. Ref: Zatańczymy…

 

 

 

 

 


LISTOPAD 2018


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

  1. - Budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;

  2. - Wdrażanie do dbania o zdrowie – poznanie czynników sprzyjających dbaniu o zdrowie;

  3. - Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;

  4. - Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią;

  5. - Poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy

 

Piosenka do nauki             Wiersz do nauki                             pt. "Deszczyk"              pt.  ,,Dziękuję Polsko”
                                               
(wybrane fragmenty)
Pada, pada, deszczyk pada,             Dziękuję, Polsko, za Orła Białego,
deszczu już za wiele,                       za dom rodzinny, zabawy z kolegą.
deszczu już za wiele.                       Dziękuję , Polsko za polne kwiaty,
Pójdę do przedszkola,                      za uśmiech i miłość mamy i taty.
bo mi tam weselej,                          Dziękuję, Polsko za złote zboże,
bo mi tam weselej.                          Za zachód słońca nad polskim morzem.
                                                      Dziękuję, Polsko, za twą odwagę,
Pożycz, pożycz mi, babuniu,              za biało-czerwoną na maszcie flagę.
 

swego parasola,                               Dziękuję, Polsko, Ojczyzno moja,

swego parasola.                                Za to, że jesteś i ja jestem twoja.
Chociaż deszczyk pada,                     Kocham cię Polsko, mocno i szczerze,
pójdę do przedszkola,                       Bo jestem Polką i w ciebie wierzę.
pójdę do przedszkola

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PAŹDZIERNIK 2018

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  1. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi

  2. Kształtowanie u dzieci przynależności społecznej do rodziny, grupy społecznej.

  3. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych

  4. Poznajemy zwierzęta wokół nas

  5. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy?

  6. Wdrażanie do dbania o ład i porządek

 

Piosenka do nauki   pt.:"Kotek Puszek"

Kotek Puszek z czarną łatką
Dziś w przedszkolu był z Agatką,
A z kieszeni u fartuszka
Wyglądały małe uszka.

Nagle ruszył się fartuszek,
Na podłogę skoczył Puszek,
Teraz, kotku, będziesz z nami,
My już ciebie nie oddamy!

 

Wiersz H. Bechlerowej pt. „O jeżyku i kasztanach”

Pod kasztanem, w gęstej trawie

usnął jeżyk po zabawie.

Właśnie zbudził się i ziewał,

gdy coś nagle spadło z drzewa.

Za nim drugie, trzecie też……

Miało kolce tak jak jeż.

Spojrzał jeżyk, w bok uskoczył,

przerażony przetarł oczy.

- Patrzę, patrzę i nie wierzę

Czy to jeże, czy nie jeże?

Nie wiedziałem dotąd sam,

że zielonych braci mam.

Lecz ja w norce mam mieszkanie!

A gdzie one? Na kasztanie!

Już nie pytał więcej o nic,

zmykał, jakby go kto gonił.

Sapał, mruczał głosem gniewnym:

Nie chcę mieć zielonych krewnych

 

 

 

 

 

 

 

WRZESIEŃ 2018

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE: 

  • Wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych: zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni i sali.

  • Wzajemne poznawanie imion dzieci i osób dorosłych z grupy.

  • Wdrażanie do podejmowania prób wspólnych zabaw.

  • Zapoznanie z kącikami zainteresowań.

  • Rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych, wyjaśnienie do czego służą.

  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, smaku, dotyku i węchu.

  • Rozwijanie poczucia rytmu.



Nauka wiersza Z. Bronikowskiej pt. ,,Miś idzie do przedszkola”

Miś różowy, miś pluszowy zbuntował się dziś.

Chce iść także do przedszkola, tak jak chodzi Krzyś.

Wziął Krzyś misia w obie rączki: ,,Po co pójdziesz tam?

- ,,Będę bawił się wesoło i nie będę sam”.

,,Gdy tak prosisz, to już chyba zabiorę cię dziś”.

I tak zaczął do przedszkola chodzić z Krzysiem miś.





Nauka piosenki pt.  „Dobre zwyczaje

Słonko ma bardzo dobre zwyczaje

dzień dobry” mówi, gdy rano wstaje.

Dzień dobry, dzień dobry,

Dzień dobry Wam

Sto jasnych promyków

Każdemu dam”

Gdy słonko chmura pokryje siwa

Mówi „przepraszam”, potem odpływa.

Przepraszam,

przepraszam,

To tylko żart, po niebie mnie gonił

Wesoły wiatr”.

Słonko dzień cały po niebie chodzi

Dobranoc” mówi, kiedy zachodzi

Dobranoc, dobranoc

Zbudzę Was znów

A teraz dobranoc

przyjemnych snów”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 



 

 

 

 


 

 

 


 

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 


 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

 

 


 

 

 



 


 

 


 


 


 


 


 

 

 

 



 


 


 


 

 

 

 

 

 


 


 


 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 


 

 


 

 

 

 

Wiersz Katechizm polskiego dziecka W. Bełzy

 


 

- Kto Ty jesteś? 

- Polak mały.

- Jaki znak Twój?

- Orzeł biały.

- Gdzie Ty mieszkasz?

- Między swemi.

- W jakim kraju?

- W polskiej ziemi.

- Czym ta ziemia?

- Mą Ojczyzną.

- Czym zdobyta?

- Krwią i blizną.

- Czy ją kochasz?

- Kocham szczerze.

- A w co wierzysz?

- W Polskę wierzę.

- Coś Ty dla niej?

- Wdzięczne dziecię.

- Coś jej winien?

- Oddać życie.

 

 

 

 

 

 



 

                    

 

 


 

.

 

 

 

.

 

 

 


 

 


 

 




  


     

Copyright © 2015 Sebastian Igiel & Paweł Karski