Przedszkole nr 2 im. Janint Porazińskiej w Darłowie
BIP Przedszkole nr 2 w Darłowie

Zapraszamy wszystkie dzieci przyjęte do naszego przedszkola  1 września 2021 r.

I Gwiazdeczki
II Biedroneczki
III Słoneczka
IV Pajacyki
V Sówki
VI Stokrotki
VII Jagódki
 
Opłaty
Pracownicy Przedszkola
Dokumenty Przedszkola
 
Przekaż 1% swojego podatku na fundusz wieczysty "Przedszkole Dwójeczka
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom "Przyjazna Szkoła
III Słoneczka

 

 

SŁONECZKA WITAJĄ 

 W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2020/2021

 


CZERWIEC

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:


 

  1. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń  w sposób zrozumiały dla innych.
  2. Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętne współdziałanie w grupie – troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.
  3. Doskonalenie sprawności manualnej dzieci poprzez różne ćwiczenia grafomotoryczne.
  4. Poznawanie zagrożeń płynących ze świata ludzi, roślin oraz zwierząt.
  5. Wdrażanie do dbania o swoje zdrowie i bezpiecznego organizowania sobie czasu wolnego podczas okresu wakacyjnego.

 

 

WIERSZ DO NAUKI

          „Wakacyjne rady” – Z. Beszczyńska       

Głowa nie jest od parady i służyć ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj, kiedy słońce pali.

Gdy huczą grzmoty, szumi ulewa, nie chroń się nigdy pod wysokie drzewa.

Płynie w rzeczce woda, chłodna, bystra, czysta. Tylko przy dorosłych z kąpieli korzystaj!

Urządzamy grzybobranie. Jaka rada stąd wynika? Gdy jakiegoś grzyba nie znasz, nie wkładaj do koszyka.

Coś tam pełznie w trawie. Wąż? A może żmija? I węża, i żmiję z daleka omijaj. 

 

900+ EMO 1 ideas in 2021 | emotikony, buźka, śmieszne gify

PIOSENKA DO NAUKI

 „Lato płynie do nas” – sł. K.Zuchora, muz. K. Kwiatkowska

Raz, dwa, raz i dwa,
słońce idzie drogą,
z górki chmurki biegną dwie,

ref: Hop! Hop! - słychać w koło
Hop! Hop! - echo woła
Po jeziorze łódka mknie
lato płynie do nas

Raz, dwa, raz i dwa,
nadszedł czas zabawy,
pędzi, goni w polu wiatr
chce się z nami bawić

ref: Hop Hop....

Raz, dwa, raz i dwa
wiatr wesoło pląsa,
w górze, w chmurze, w ciszy pól
dzwoni śpiew skowronka.

 


MAJ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

1.Zwierzeta domowe - poznajemy zwierzęta domowe, uczymy się odpowiedzialności

2.W świecie książki-  poznajemy polskich i zagranicznych autorów książek dla dzieci

3. Majowa łąka-  poznajemy mieszkańców łąk (biedronka, motyl, konik polny, mrówka)

4. Nasi rodzice - poznajemy zawody rodziców

5. Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych  rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne

6. Kształtowanie u dzieci przynależności społecznej (rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy narodowej

7. Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej

 

"Popatrzcie na jamniczka"

IPopatrzcie na jamniczka,
wyturlał się z koszyczka,
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie.

Ref:
A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał.
A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał.

IIPoszarpał chustkę w róże
I zrobił dwie kałuże,
A moją nową lalkę,
zaciągnął pod wersalkę.



"SZCZENIĘTA"

Bez liku jest szczeniąt w koszyku.

Jedno - podobne do matki.

Drugie - w białe łatki.

Trzecie - czarne jak wrona.

Czwarte - bez ogona.

Podpalanych dwoje.

A ostatnie, to najmniejsze,

ono... będzie moje!



 

 

 

 

PRACA ZDALNA 

"Teatr"

Czwartek 15.04.2021r. 

1. „W podskokach” – pogodne ćwiczenia na rozgrzewkę. 

 https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE

2. „Jak powstaje spektakl teatralny” – oglądanie filmiku edukacyjnego, rozmowy na jego temat.

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

3. „Maska teatralna” – wykonanie dowolną techniką maski.

 

Środa 14.04.2021

1. „Głowa ramiona pięty” – poranna gimnastyka przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

2. „Lubimy bajki” – wysłuchanie piosenki, rozmowy na jej temat, odpowiadanie na pytania zadane przez rodziców. Nauka piosenki, wspólne śpiewanie. 

https://www.youtube.com/watch?v=L2PQj85PYDY

3. „Mam na imię…” – tworzenie wizytówki ze swoim imieniem. Próby zapamiętania pisowni swojego imienia. 

4. Język angielski

„Hello what’s your name?” – wspólne śpiewanie piosenki na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=yqlbn_nI2w8

„How to draw a castle” – wspólne malowanie zamku, próby odwzorowania takiego samego zamku jak zaprezentowany w filmiku. 

https://supersimple.com/super-simple-draw/how-to-draw-a-castle/ 

Religia – Temat 43


  Wtorek 13.04.2021

1. „Rytmiczna rozgrzewka” – wspólna ćwiczenia przy piosence 

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

2. „Brzydkie kaczątko” – spektakl baletowy dla dzieci, obejrzenie przedstawienia, rozmowy na jego  temat.

https://www.youtube.com/watch?v=ymdAFsax7BI

 

3. „Brzydkie kaczątko” – wykonanie dowolną techniką jednego z bohaterów. 

 

 

Poniedziałek 12.04.2021

 

1. „Co to jest teatr” – oglądanie filmiku edukacyjnego na temat teatru. Wspólne rozmowy na temat teatru. Zachęcanie dzieci do zadawania pytań.

 https://www.youtube.com/watch?v=EzCWzeIYJZY

 

2. „Muzyczna gimnastyka” – wspólna gimnastyka przy piosence. Zwrócenie uwagi na dokładność wykonywania ćwiczeń w piosence

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

3. „Wiążemy sznurowadła” – próby wspólnego wiązania sznurówek w butach. 

 

4. Język angielski – 

„Hello hello” – wspólne śpiewanie piosenki na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

„This is a happy face” – osłuchanie  z piosenką, próby wspólnego śpiewania piosenki. 

„My face” – narysowanie swojej twarzy, prezentującą poznane w piosence uczucia

 

Religia

 https://www.youtube.com/watch?v=WJ9c0lJPCRQ

„W wiejskiej zagrodzie”

 

Piątek 09.04.2021

 

1. „Kto jak chodzi?” – naśladowanie zwierząt mieszkających na wsi.

2. „Moje ulubione zwierzątko wiejskie to…” – kończenie zdania. Lepienie z masy solnej zwierzątka wiejskiego, malowanie farbami.

3. „Na wiejskim podwórku” – słuchanie i nauka piosenki, wspólna zabawa do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=LEYDpARDQMw

 


Czwartek 08.04.2021

 

1. „W wiejskiej zagrodzie” -   naśladowanie odgłosów zwierząt mieszkających na wsi

https://www.youtube.com/watch?v=efqoaJvBjWU

2. „Poczytaj mi mamo” – przegląd książek w swojej biblioteczce, znalezienie książek ze zwierzętami wiejskimi, przeczytanie wybranych, narysowanie wybranego bohatera.

3. „Liczymy zwierzęta” – przeliczanie zwierząt w zakresie 8

 

 

Środa 07.04.2021

 

1. „Gram na gitarze” – wspólna zabawa z naśladowaniem przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA

2. „Gdzie mieszka krowa?” – oglądanie filmiku edukacyjnego, wspólne rozmowy na temat tego, gdzie mieszkają zwierzęta wiejskie, co jedzą, jakie produkty nam dają

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

3. „Wiejskie podwórko” – malowanie farbami wiejskiego podwórka

4. Język angielski

„Hello Hello” – wspólne śpiewanie i pokazywanie do piosenki na powitanie

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

„The farmer in the dell” – wspólne próby śpiewania piosenki, zapamiętywanie zwierząt występujących w piosence 

https://supersimple.com/song/farmer-in-the-dell/

„My cow” – wspólne rysowanie krowy

https://supersimple.com/super-simple-draw/how-to-draw-a-cow/

 

 

Wtorek 06.04.2021

1. „Jarzynowa gimnastyka” – poranna gimnastyka przy piosence, próby wspólnego śpiewania.

https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

2. „Moja wiejska zagroda” – zbudowanie z różnego rodzaju klocków zagrody dla zwierząt, nazywanie zwierząt wiejskich. Porównywanie ich wielkości, układanie od największego do najmniejszego i od najmniejszego do najwikększego.

3. „Zwierzęta na wsi” – oglądanie filmu edukacyjnego. Wspólne nazywanie zwierząt mieszkających na wsi, naśladowanie odgłosów zwierząt.

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

 

 

 

 

PIĄTEK 02.04.2012r.

1.„Na ziemi zostaje”- zabawa ruchowa przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

2.”Potrafimy liczyć” – przeliczanie kloców i zabawek, tworzenie zbiorów ( np. wg rodzaju lub koloru) układanie zabawek od najmniejszej do największej, porównywanie liczebności zbiorów.

3. Wykonanie rysunku związanego z Wielkanocą.

4. Pomoc w przygotowaniach do świąt np. podczas gotowania.


CZWARTEK 01.04.2021r.

1. Masażyk - dorosły siada tak, aby dziecko było zwrócone plecami do rodzica. Na plecach dziecka rodzic wykonuje rysunki, zgodnie ze słowami rymowanki Siedem pisanek.

Pierwsza pisanka jest cała w kropeczki – rysujemy palcem kropeczki, 

Druga pisanka w krótkie paseczki – rysujemy paseczki, 

Na trzeciej same szlaczki – rysujemy szlaczki, 

Na czwartej pisance wesołe kurczaczki – rysujemy dzioby kurczaków, 

Na piątej pisance zajączek się śmieje – rysujemy uszy zająca, 

Na szóstej pisance – słońce mocno grzeje – rysujemy słońce, 

Siódma pisanka ma trójkątów bez liku – rysujemy trójkąty, 

Ile pisanek jest w moim koszyku? - szczypiemy pod boczki.

 2. "Wielkanocny koszyczek" - wysłuchanie wiersza.

 

świąteczny koszyczek
pięknie wystrojony
w bielutkie koronki
bukszpany zielone

a w nim są pisanki
farbą okraszone
słodziutkie babeczki
lukrem oblepione

tulą się do siebie
dwa małe zajączki
zajadają listki
z rzeżuchowej łączki

nagle w środku kosza
gwar się podniósł wielki
potrawy się kłócą
kto jest najważniejszy

jajko się rozpycha
to już wszyscy wiedzą
że mnie jako pierwsze
na śniadanie jedzą

a biała kiełbaska
mówi bardzo skromnie
jestem najsmaczniejsza
nie zapomnij o mnie

mała kromka chleba
do soli tak szepcze
wiesz wszystkie potrawy
z tobą są smaczniejsze

baranek zawołał
i wszystkich zaskoczył
ja jestem symbolem
tych Świąt Wielkiej Nocy

„Co powinno znaleźć się w wielkanocnym koszyczku”- rozmowa, wyjaśnienie symboliki poszczególnych rzeczy.

 3. Gimnastyka

 https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

4. Pomoc rodzicom w przedświątecznych porządkach.

ŚRODA 31.03.2021r.

 1. „Pisanka na dywanie” – wykonanie pisanki na podłodze z dowolnych klocków, zabawek.

2.„Zabawa badawcza z jajkiem” – rozmowa na temat jajka, pokazanie dziecku z czego składa się jajko. Burza mózgów – „Co robimy z jajka?”.

Przykładowe pytania do rozmowy:

-Z czego składa się jajko?

- Jaka jest skorupka jajka?

- Jaki kolor może mieć jajko?

- Kto znosi największe jajko ?

- Czy tylko ptaki znoszą jajka?

-Co symbolizuje jajko w koszyczku wielkanocnym?

https://youtu.be/lIWDCkbVQ6A

3.„Śmingus – dyngus” – wysłuchanie piosenki, rozmowa na temat zwyczaju związanego z Poniedziałkiem Wielkanocnym.

ŚMIGUS - DYNGUS - piosenka - YouTube 

4. Zadania w książce s.74,75.


 WTOREK 30.03.2021r.

1. Zabawa Wszystko zwierzę, co ma pierze (według J. Jastrząb).

Rodzic rozpoczyna zabawę słowami: Wszystko zwierzę, co ma pierze, po których wymienia nazwy rożnych zwierząt. Każdorazowo, wypowiadając nazwę, rozpościera ręce niczym ptak skrzydła. Dzieci wsłuchują się uważnie w słowa prowadzącego i rozpościerają ręce tylko wtedy, gdy padnie nazwa ptaka. Kto jednak ulegnie sugestii i uniesie ręce w nieodpowiednim momencie, daje fant, który po zakończeniu zabawy musi wykupić, spełniając określone zadanie.

2. „Wielkanocne zwyczaje” – rozmowa na temat Wielkanocnych zwyczajów i tradycji.

3.”Pisanki” – wspólne przygotowanie wydmuszki i wykonanie pisanki dowolną metodą.

4. Rozwiązywanie zagadek o tematyce Wielkanocnej. file:///C:/Users/zanet/Downloads/ZAGADKI_WIELKANOCNE.pdf

PONIEDZIAŁEK 29.03.2021r.

1.”Przedświateczne porządki” -  dziecko porusz się  w rytm instrumentu lub dowolnej muzyki, podczas przerwy  naśladuje czynności o których mówi rodzić: odkurzamy dywan, wycieramy kurze, podlewamy kwiaty, myjemy okna.

2. „Kostką rzucamy – pisanki zbieramy” .

Rodzic rozkłada na dywanie , w rzędzie , wycięte z kolorowego papieru pisanki i sylwety białych jajek. Rodzic na zmianę z dzieckiem rzuca kostka do gry. Liczą oczka : zbierają tyle jajek ile wskazuje liczba wyrzuconych oczek i układają je na końcu rzędu pisanek. Jeśli wśród zebranych pisanek znajduje się białe jajko , należy je zatrzymać. Zabawa trwa tak długo, aż na dywanie zostaną tylko jajka kolorowe. Na zakończenie trzeba policzyć zebrane białe jajka. Osoba, która zbierze ich najwięcej , wygrywa.

3. Opowieść ruchowa „Przygoda wielkanocna” z elementem ćwiczeń gimnastycznych. (załącznik „Przygoda wielkanocna”)

4.  Ćwiczenie grafomotoryczne - rysowanie szlaczków samodzielnie i po śladzie (podręcznik str.77)

Religia – zadania do wykonania w tym tygodniu str. 40  i 41.

Język angielski

Przywiatanie piosenką "Hello hello". Wspólne śpiewanie

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

"1,2,3 eggs" - zabawy z przeliczaniem jajek

Słuchanie piosenki "B-U-N-N-Y". Próby wspólnego śpiewania i naśladowania.

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

"Jump bunny" - przeskakiwanie przez przeszkody w domu

 

 

KWIECIEŃ


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:


  1. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń  w sposób zrozumiały dla innych. 
  2. Wdrażanie do dbania o swoje zdrowie, orientowania się w zasadach zdrowego odżywiania i zdrowego trybu życia. 
  3. Kształtowanie u dzieci, przynależności, postawy patriotycznej.
  4. Wzbudzanie w dziecku postawy dbania o środowisko przyrodnicze.

  1. Umożliwienie dzieciom poznania patronki przedszkola – Janiny Porazińskiej i jej bohaterów. 

 

 

PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ

 

„Szewczyk doskonały”

 szewczyk : Przedszkole Nr 14

Jestem szewczyk doskonały, szyję piękne buty , żeby zimą, żeby latem każdy był obuty.

Stuk – puk, stuk – puk, gotowy będzie but.

Stuk – puk, stuk – puk, już dratwa idzie w ruch.  (bis)

 

Kiedy bucik się zepsuje, szybko go naprawię. Tu przyszyję, tu przykleję, niespodziankę sprawię.

Stuk – puk, stuk – puk, gotowy będzie but.

Stuk – puk, stuk – puk, już dratwa idzie w ruch.  (bis)

 

Czy czerwony, czy też czarny, piękny bucik zrobię i ten bucik bardzo zgrabny podaruję tobie.

Stuk – puk, stuk – puk, gotowy będzie but.

Stuk – puk, stuk – puk, już dratwa idzie w ruch.  (bis)

 

WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ 

M. Buczkowna Tylko jeden raz.

 Tylko jeden raz. 

Chcą żyć, jak i ty żyjesz,

wszystkie na świecie zwierzęta,

i mrówki, i żaby, i żmije,

i pszczoła wiecznie zajęta.

Przypatrz się z bliska dżdżownicy,

biedronce, jak kropki liczy,

jaskółce, jak gniazdo kleci,

jak pająk rozsnuwa sieci.

I paź królowej – motyl –

niech fruwa tęczowo-złoty,

i ślimak środkiem dróżki

niech pełznie, wystawia rożki...

Niech skacze pasikonik,

niech świerszczyk w trawie dzwoni...

Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las.

Jak i ty – żyją tylko raz. 

MARZEC 

"MASZERUJE WIOSNA"

1.Tam daleko gdzie wysoka sosna 

maszeruje drogą mała wiosna.

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.


Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło 

lecą  i świergocą głośno i wesoło

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat


2.Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu

małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi

balony a znich każdy jest zielony


Ref. Maszeruje....


3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas 

każda trawka chce być już zielona.

Gdybyś zapomniała inną drogą poszłą 

zima by zostałą mroźna


Ref. Maszeruje...



"Marzanna"

Chodźmy wszyscy razem pochwyćmy Marzannę,

wyrzućmy do morza tę zimową pannę.

Dosyć mamy mrozu, śniegu, dosyć zimy 

tęsknimy do wiosny do słońca tęsknimy

Do trawy zielonej, do kwiatów na łące,

niech piegi na nosach, maluje nam słońce




LUTY

PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ


 "Ribidibi"

Rafał Brzozowski 

Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi

Nie wiadomo kto to jest,
Może to dinozaur, smok a może ptak.
Znika i pojawia się,
Na pytanie kim on jest odpowiada tak:

Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi

Raz na drzewo wdrapał się,
Humm, i pomyślał lepiej zejść a może spaść.
Zanim zdecydował się,
To zeskoczył tak jak stał,
Zaskakując siebie sam.

Ho, ho, ho, ho,
Czy to dinozaur, to
Czy ptak, czy smok?
Ho, ho, ho, ho,
A co odpowie, gdy zapytasz go?

Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi

Nawet wczoraj gdzieś tu był,
Skoczył, potem zniknął, nim pojawił się.
Dinozauro-smoko-ptak,
Można by go nazwać tak,
Gdyby tak nazywał się.

Ho, ho, ho, ho,
Czy to dinozaur, to
Czy ptak, czy smok?
Ho, ho, ho, ho,
A co odpowie, gdy zapytasz go?

Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi
Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi, Ribidibi

WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ

▷ Balony: obrazki ruchome, animowane gify i animacje ‐ 100% DARMO!

W karnawale”

Zbigniew Dmitroca     

W karnawale, w karnawale
Dookoła wielkie bale,
Gdy orkiestra pięknie gra,
Dobry humor każdy ma!

Bal maskowy, bal maskowy
Jest naprawdę pomysłowy,
Można przebrać się za jeża,
Krasnoludka lub rycerza.

Wszędzie sami przebierańcy,
Zorro w czarnej masce tańczy,
I Smerfetka razem z nim,
Nie wiadomo, kto jest kim...

W karnawale, w karnawale
Dzieci bawią się wspaniale,
W karnawale każdy chce
Tańczyć, śpiewać, bawić się.                                                                 

STYCZEŃ

PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ

Niepubliczne Przedszkole

"Babcia i Dziadek"

 Moja babcia lubi

w piłkę ze mną grać,

opowiada bajki,

kiedy idę spać.

Ref.: Bo z babcią, moi mili,

         wesoło spędzam czas,

         bo babcia często śmieje się

         i bardzo kocha nas. (bis)

II. Dziadek – super facet –

wciąż odwiedza mnie.

Czyta wiele książek,

zawsze wszystko wie.

Ref.: Bo z dziadkiem, moi mili,

         wesoło spędzam czas,

         bo dziadek często śmieje się

         i bardzo kocha nas. (bis) 

III. Dziś dla mojej babci

piękny prezent mam,

uśmiech i buziaków

tysiąc babci dam.

Ref.: Bo z babcią…

IV. Piosenkę dla dziadka

dziś zaśpiewać chcę.

Nigdy, drogi dziadku,

nie zapomnę cię.

Ref.: Bo z dziadkiem…

 

WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ

"PSOTNE WNUCZKI"

Czasem Dziadkowi schowam okulary
Odnowię farbami kapelusz stary
Babci zmienię program pilotem na „ Klanie”
Wysmaruję maścią fotel bo ją w krzyżach łamie
I tak nowe psoty ciągle wymyślamy
Ale tak naprawdę , bardzo Was kochamy

 

 

Grudzień

WYDARZENIA ROKU SZKOLNEGO 2014 - 2015 I PÓŁROCZE - Gmina Bierawa

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE 

1. Poznanie tradycji świątecznej związanej z postacią Świętego Mikołaja (także postacią historyczną) 

2. Obserwowanie charakterystycznych cech zimy. poznanie zwierząt, które zasypiają oraz tych, które trzeba dokarmiać o tej porze roku. 3. Zrozumienie znaczenia słów: tradycja, zwyczaj – poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia oraz zwyczajów noworocznych. 

4. Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na określony temat. 

5. Kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez własną aktywność, samodzielne dochodzenie do wyznaczonego przez nauczyciela celu. 

6. Przygotowanie do nauki pisania, czytania oraz liczenia. 



WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ

„W mroźną noc grudniową…”- autor nieznany

W mroźną noc grudniową
Wśród śnieżnej zamieci
Para reniferów
Z nieba do nas leci.

 

Ciągną piękne sanie
W złocistym zaprzęgu
A w saniach Mikołaj
I worek prezentów.

 

Święty Mikołaju
Na Ciebie czekamy
Przez okno zmarznięte
Ciągle wyglądamy.

 

Przyjdź do nas w gościnę
Szczerze zapraszamy
Wierszyk Ci powiemy
Piosenkę zaśpiewamy.

 

A Ty daj prezenty
Rózgi odrzuć w kąt
I życz wszystkim dzieciom
Kolorowych Świąt.

 


MIKOŁAJKI JAK Z BAJKI ! :) - Aktualności - Przedszkole w Sońsku

 

PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ

  „Kochany Panie Mikołaju” - Majka Jeżowska

Kochany Panie Mikołaju
My tak czekamy każdej zimy
Dlaczego zawsze Pan przychodzi do nas
Gdy śpimy?
Czy to już musi tak pozostać?
Czy to jest w księgach zapisane?
Ja od prezentu bym wolała
Spotkanie z Panem
I wiem od dzieci, że z radością
Chciały wysłuchać Pana głosu
W mróz ogrzejemy Panu uszy
Piosenką gorącą jak rosół!
Hu, hu, ha, ha, ha
Hu, hu, ha, hu, hu, ha, nasza zima zła!
Ale zima z Mikołajem jest pachnącym, ciepłym majem!
Hu, hu, ha, hu, hu, ha, nasza zima zła!
Ale zima z Mikołajem jest pachnącym, ciepłym majem!
Zawsze bądź wśród nas
Mikołaju, Mikołaju, Mikołaju nasz!
Kochany Panie Mikołaju
Dziewczynka z bardzo smutną minką
Pyta mnie o to, czy Pan znajdzie
Prezent pod choinką?
Czy ktoś o Panu nie zapomni
Że Panu smutno będzie potem
Dzieci chcą Panu dać w…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oto najciekawsze premiery MMO/MMORPG w listopadzie | Darmowe MMORPG - spis  gier MMO, MMOFPS, MMORPG 3d, MOBA


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


Poznanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach życiowych.
Umiejętność rozpoznawania i nazywania symboli narodowych.
Budzenie zainteresowania historią ojczyzny.
Umiejętność bezpiecznego korzystania z wybranych urządzeń elektronicznych.
Poznanie różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi.
Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią.
Posiadanie wiedzy na temat prowadzenia zdrowego trybu życia.
Przygotowanie do nauki pisania, czytania oraz liczenia.


 


Przedszkole Samorządowe w Wielkich Drogach z Oddziałami Przedszkolnymi w  Facimiechu

Piosenka do nauki  „ Nasze polskie ABC” Kasia Dynecka”

Już w przedszkolu dzieci wiedzą
Co to Wisła , co to Bałtyk
Że na Śląsku leży węgiel a znów góry to są Tatry.

Taki polski elementarz ,
Raz zobaczysz i pamiętasz.

Nasze polskie ABC
Każde dziecko o nim wie
Wchodzi w głowę, wchodzi w serce
Jak literka po literce
Coraz lepiej czytasz je nasze Polskie ABC

Kiedy będę taki duży
Jak na przykład są rodzice
Z książek , z kina i z podróży
Poznam kraju okolice

Jak zakładka Wisły wstążka
No a Polska jest jak książka.

Nasze polskie ABC
Każde dziecko o nim wie
Wchodzi w głowę, wchodzi w serce
Jak literka po literce
Coraz lepiej czytasz je nasze Polskie ABC

 

Przedszkole Samorządowe w Wielkich Drogach z Oddziałami Przedszkolnymi w  Facimiechu

Wiersz do nauki: „Wiewiórka” Michał Jankowiak

 

Rudy ogon, ząbki długie,
Jakiś zwierzak szyszkę skubie,
Wiewióreczka mała, chuda,
Robi w lesie różne cuda.

Po gałązkach skacze zwinnie
I żołędzie zbiera pilnie,
Dziś znalazła orzech młody,
Szyszki, grzyby i jagody.

Patrzy na nią mądra sowa,
Gdy do dziupli skrzętnie chowa,
Wszystkie leśne smakołyki,
Nawet pędy i patyki.

Ta wiewiórka ta malutka,
Tańczy w koło wesolutka,
Kitą macha tu i tam,
Nawet fruwa, mówię wam.

 

 


ZAMIERZENIA:

- podawanie cech charakterystycznych dla pory roku - jesieni, rozpoznawanie darów jesieni

- rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw i owoców, umijętność nazywania ich przetworów

- podawanie informacji na temat swojej rodziny, rozpoznawanienazw zawodów

- poznawanie zasad dbania o zwierzęta, rozpoznawanie zwierząt po wyglądzie i wydawanych odgłosów

 

Piosenka do nauki: "Maluję wielki dom"

  1. Maluję wielki dom. Ściany ma, okna ma, dach czerwony.

A przed domem koty dwa, a w ogródku: mama i ja!

Ref:. Serduszka biją nam jak żywe: puk, puk, puk, puk.

Mój dom po prostu jest prawdziwy, bezpiecznie jest tu.

  1. Nad domem słońce lśni, ptaki dwa lecą gdzieś nad chmurami.

Tata z bratem w piłkę gra, a w ogródku: mama i ja!

Ref:. Serduszka biją

  1. Za domem rośnie las, pośród drzew idzie jeż i sarenka.

Babcia koszyk grzybów ma, a w ogródku: mama i ja!

Ref:. Serduszka biją

  1. Już dom gotowy mam! Taki dom, duży dom dla rodzinki.

Dziadek jeszcze niesie psa, a w ogródku: mama i ja!

Ref:. Serduszka biją

 

"Kolorowe listki" 

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały

Kolorowe listki na wietzre szumiały

Szu szu szu szumiały wesoło

szu szu szu wirowały w koło


Kolorowe listki bardzo się zmęczyły

Kolorowe listki z dzrewa zeskoczyły

Hop hop hop tak sobie skakały

Hop hop hop w koło wirowały


Kolorowe listki spadły już na trawę

Kolorowe listki skończyły zabawę

Cicho sza listki zasypiają

Cicho sza oczka zamykają

 

 

ZAMIERZENIA:

- kształtowanie poczucia przynależności do grupy rowieśniczej

- budowanie między dziećmi relacji pełnych ciepła i wzajemnej akceptacji

- wdrażanie do dbałości o ład i porządek w najbliższym otoczeniu

- wdrażanie do przestrzegania obowiązujących zasad bezepieczeństwa

- poznanie obecnej pory roku - jesieni

 

"Jarzębina"

Już lato odeszło i kwiaty przekwitły

A. jeszcze coś w słońcu się mieni

To w polu i w lesie czerwienią się spójrzcie

Korale, korale jesieni


Ref.:  Idzie lasem Pani Jesień

jarzębinę w koszu niesie

Daj korali nam troszeczkę 

Nawleczemy na niteczkę


Włożymy korale, korale czerwone

I biegać będziemy po lesie

Będziemy śpiewali piosenkę jesienną 

Niech echo daleko ją niesie


Ref. 

 

 

                                                                              "Jak przechodzę przez jezdnię"

Kiedy światło jest zielone można przejść na drugą stronę

A gdy świeci czerwone przechodzenie jest zabronione

Gdy zamierzasz przejść ulicę, na chodniku przystań bokiem

Popatrz w lewo bystrym okiem, skieruj w prawo wzrok sokoli,

znów w lewo spójrz powoli.

Jezdnia wolna, więc swobodnie mogę przez nią przejść przechodnie

1.     Kształtowanie w dziecku potrzeby dbania o środowisko przyrodnicze.

Copyright © 2015 Sebastian Igiel & Paweł Karski