Przedszkole nr 2 im. Janint Porazińskiej w Darłowie
BIP Przedszkole nr 2 w Darłowie
I Gwiazdeczki
II Biedroneczki
III Słoneczka
IV Pajacyki
V Sówki
VI Stokrotki
VII Jagódki
 
Opłaty
Pracownicy Przedszkola
Dokumenty Przedszkola
 
Przekaż 1% swojego podatku na fundusz wieczysty "Przedszkole Dwójeczka
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom "Przyjazna Szkoła
VI Stokrotki

WITAMY  WSZYSTKIE  STOKROTKI!


ROK  SZKOLNY  2019/2020


Mamo, tato w październiku:

  • obserwujemy jesień - w sadzie, ogrodzie, lesie
  • przypominamy sobie stare, dobre bajki i baśnie znane na całym świecie i nasze polskie
  • słuchamy jak czytają bajki nasi rodzice
  • poznajemy literki i liczby
  • ćwiczymy naszą pamięć i rękę, aby ładnie pisać

Wiersz do nauki

Las zielony, pełen tlenu - dom dla wszystkich leśnych zwierząt.

A w tym lesie, jak echo niesie gromada za sobą przepada.

Zgodnie żyją tu zwierzęta, dobro lasu nie jest im obojętne.

Mieszka tu też Halabała, co wszystkim chętnie pomaga.

Hałabała uczy dzieci, że przyjaźń jest najważniejsza na świecie.

Piosenka do nauki

I. Zapukała raz marchewka do przedszkola,

   za marchewką idą groszek i fasola.

   Z tyłu się cebulka toczy i przeciera złote oczy,

   do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!

Ref. Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.

       Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie! } 2x

II. Nagle znowu do przedszkola dzwoni dzwonek.

     a za drzwiami stoją waarzywa spóźnione:

     pomidory i koperek, dwa buraczki i selerek,

     do przedszkola dzisiaj chcemy wszystkie wejść!

Ref.

III. Już pietruszka tańczy na chudziutkich nóżkach,

       a kalfior wskoczył prosto do garnuszka.

       Dzieci szybko myją ręce i czekają by czym prędzej

       z jarzynkami przy stolikach spotkać się!

Ref.


 

 

Mamo, tato w listopadzie:

  • pamiętamy o zmarłych, zapalamy znicze na grobach bliskich
  • bawimy się na balu postaci z bajek
  • obchodzimy Święto Niepodległości Polski
  • uczymy się dbać o swoje zdrowie
  • wróżymy sobie na św. Andrzeja

Wiersz do nauki    Katechizm małego dziecka

Kto ty jesteś?  Polak mały.

Jaki znak twój?  Orzeł biały.

Gdzie ty mieszkasz?  Między swemi.

W jakim kraju?  W polskiej ziemi.

Czym ta ziemia?  Mą Ojczyzną.

Czym zdobyta?  Krwią i blizną.

Czy ją kochasz?  Kocham szczerze.

A w co wierzysz?  W Polskę wierzę.

Coś ty dla niej?  Wdzięczne dziecię.

Coś jej winien?  Oddać życie.

Piosenka do nauki   Idzie jesień
 
I. Idzie jesień, plony niesie, jesień kolorowa.

  Jabłka, gruszki, winogrona, wszystko w koszu chowa.

Ref. Jesień - deszcz i słota, jesień - złote liście,

   jesień - dużo grzybów oczywiście.

   Jesień - jarzębina, jesień - głóg, kalina,

   jesień - co nam przyniesie?

II. Idzie jesień, plony niesie, jesień kolorowa.

  Marchew, buraki, ziemniaki, wszystko w koszu chowa.

Ref. Jesień - stos orzechów, jesień to żołędzie,

    jesień - kasztanów pełno wszędzie.

   Jesien - odlot ptaków, jesień dookoła,

   jesień, jesień nas woła.

  


Mamo, tato w grudniu:

  • cieszymy się z wizyty Mikołaja
  • dowiadujemy się co to jest postęp techniczny
  • poznajemy twórczość patronki przedszkola Janiny Porazińskiej
  • poznajemy tradycje Bożego Narodzenia
  • przygotowujemy przedstawienie świąteczne
  • doskonalimy znajomość liter, umiejętność czytania i liczenia

Wiersz do nauki

Wesołych Świąt! Bez zmartwień, z barszczem, z grzybami, z karpiem.

By żaden człowiek nie był obcy, by nie było samotnych.

By każdy z każdym dzielił się dobrym sercem.

By ktoś przypomniał sobie kolędę dawno zapomnianą.

By ktoś komuś przebaczył, ktoś się rozpłakał, ktoś zamnknięte drzwi otworzył.

By wszyscy byli dobrej woli, a nad swiatem zapanował pokój.

Tego wszystkiego życzymy z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia!

Piosenka do nauki

I. Zima, zima za oknami, bawcie się dzieciaki z nami.

    Zima, zima, pada śnieg, a my wszyscy bawmy się.

    Ref. Idą bałwanki tup, tup, tup.

           Zjeżdżają sanki siup, siup, siup.

           Tańczą śnieżynki tralalala,

           a my skaczemy hopsasa, a my skaczemy hopsasa.

Mamo, tato w styczniu:

  • uczymy się nazw pór roku, miesięcy, dni tygodnia - pomóżcie nam w tym
  • choć nie ma śniegu, poznajemy zabawy i sporty zimowe
  • przygotowujemy niespodzianki dla babć i dziadków z okazji ich święta
  • poznajemy życie ludzi i zwierząt dalekiej północy
  • doskonalimy czytanie i liczenie

Wiersz do nauki    Za co lubimy zimę

Za co lubimy zimę?

Za mróz co wodę zatrzymał, białe od szronu drzewa,

za śniegi po kolana, za zieloną choinkę i śnieżnego bałwana

Piosenka do nauki  Polka dla babci i dziadka

I. Dziś w przedszkolu wielki bal. Bal wspaniały na sto par.

   Bal dla dziadków i dla babć, pięknie zapraszamy was.

Ref. To jest polka dla dziadziusia, i dla babci, i dla wnusia.

       Kto poleczkę naszą zna, niech zatańczy tak jak ja.

II. Do przedszkola zapraszamy: babcię, dziadka, tatę, mamę.

     Gdy tańczymy polkę wraz, bardzo miło płynie czas.

Ref.

 

               

Mamo, tato w lutym:

  • bawimy się na balu karnawałowym
  • mówimy jak dbać o zęby
  • poznajemy twórczość Jana Brzechwy i Juliana Tuwima
  • doskonalimy czytanie i liczenie
  • lecimy w kosmos

Wiersz do nauki     Zima

I. Saniami pani Zima przybyła, wspaniałe czapy drzewom uszyła.

    Ubrała dachy w płaszcze zimowe, wszystkim rozdała kołdry puchowe.

II. W krainę śniegu dziś razem z nami, pomknęła Zima swymi saniami.

    Do swego zamku nas zaprosiła i pyszne lody nam przyrządziła.

III. Jak śnieg powstaje opowiadała, jak zrobić z wody lód pokazała.

    Gwiazdki rozdała na pożegnanie. Tak się skończyło nasze spotkanie.

Piosenka do nauki       Urodziny bałwanka

I. Dziś są moje urodziny - dzieciom rzekł bałwanek.

   Mam ja dla was moi mili szereg niespodzianek.

Ref. Będą tance, gry, zabawy i konkurs śniegowy.

       A dla wszystkich mych przyjaciół wielki tort lodowy.

II. Z nieba drobny śnieżek prószy, tańczą wszyscy wokoło.

   Przyszło gości bardzo wiele. Jak tu dziś wesoło.

Ref.

III. Pani Zima z dziadkiem Mrozem pięknie przytupuje.

   Każdy wkoło się obraca, świat w głowie wiruje.

Ref.

 

Mamo, tato w marcu

  • poznajemy różne zawody
  • szukamy oznak przedwiośnia
  • witamy wiosnę
  • rozmawiamy o domowych pupilach
  • chodzimy na wycieczki
  • doskonalimy umiejetność czytania
  • poznajemy co czują osoby niepełnosprawne

Wiersz do nauki     Kolorowa wiosna

Już wiosna nadchodzi, bawimy isę wesoło.

Biegamy po łace i każdy bardzo rad.

Tu tyle pięknych kwiatów, rozejrzyj się wokoło.

Bo wiosna tak jak malarz maluje cały świat.

Piosenka do nauki    Maszeruje wiosna

I. Tam daleko, gdzie wysoka sosna, maszeruje drogą mała wiosna.

   Ma spódniczkę mini, sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło lecą i świegocą głośno i wesoło.

       Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat, gdy go w górę wnosi zielenieje świat.

II. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu małą torebeczkę.

     Chętnie żuje gumę i robi balony, a z nich każdy jest zielony.

Ref.

III. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas, każda trawka chce być już zielona.

      Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła, zima by została mroźna.

Ref.

 

Mamo, tato w kwietniu:

  • poznajemy tradycje Wielkanocne
  • podpatrujemy zwierzęta hodowlane
  • uczymy się dbać o naszą planetę Ziemię
  • renerujemy swoje ciało po zimie, zdrowo się odżywiamy, dbamy o kondycję
  • przestrzegamy wszystkich zaleceń, aby uchronić się przed zakażeniem koronawirusem

Wiersz do nauki       Co to jest przyroda 

To drzewa i kwiaty, i liście, i woda.

Motyl nad łąką, biała stokokrotka

Przyroda jest wokół, wszędzie ją spotkasz

Ptak rozśpiewany, gadające świerszcze

Powiedzcie proszę, co jeszcze, co jeszcze

Szanuj przyrodę, kochaj przyrodę

Kwiatom w doniczkach, nie żałuj wody

Dbaj o trawniki, niech koło domu

będzie wesoło, będzie wesoło


Piosenka do nauki          Pisanki

I. Pisanki, pisanki, jajka malowane.

Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek

Pisanki, pisanki ,jajka kolorowe,

na nich malowane bajki pisankowe

II. Na jednej kogucik, a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.

Na czwartej kwiateczki, a na piątej gwiazdki.

Na każdej pisance piękne opowiastki


Mamo, tato w maju:

  • poznajemy zawód strażaka
  • utrwalamy numery telefonów alarmowych
  • rozmawiamy o książkach, o tym dlaczego uczymy się czytać
  • przenosimy się w świat owadów i poznajemy mieszkańców łąki
  • dziękujemy rodzicom za miłość i opiekę
  • doskonalimy umiejętność liczenia, czytania i pisania

Wiersz do nauki    Kochani rodzice

Mama i tata to świat nasz cały - ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały.

To dobre, czułe, pomocne ręce i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni, wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką prawie do słońca oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, kochany Tato dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Posenka do nauki    Dla Was

I. Moja mama fajna jest, o tym ja najlepiej wiem.

Gdy mi smutno jest i źle, zawsze przy mnie blisko jest

ref. Bo mama, bo mama, najlepiej wszystko wie.

      Bo mama, bo mama, tak bardzo kocha mnie

II. A mój tata ,to jest ktoś, czasem mi zaśpiewa coś.

Kiedy wolną chwilę ma, chętnie ze mną w piłkę gra

ref. Bo tata, bo tata, najlepiej wszystko wie

      Bo tata, bo tata, tak bardzo kocha mnie

Mamo, tato w czerwcu:

  • poznajemy dzieci z różnych stron świata oraz nasze prawa
  • obserwujemy życie w morzach
  • witamy lato
  • wspominamy rok szkolny, inny niż wszystkie, i żegnamy przedszkole
  • doskonalimy nasze umiejętności szkolne - pisanie, liczenie, czytanie, samodzielność

Wiersz do nauki  Przedszkolaki

  Przedszkolaki wiosną, bardzo szybko rosną.

  Potem znów jak wiecie, podrastają w lecie.

  A pod jesień już za małe, są buciki i sandały.

  Krzesełko w przedszkolu, robi się za niskie,

  To znak, że czas do szkoły, wyruszyć z tornistrem. 

Piosenka do nauki  Przedszkola czas już minął 
 

I. Przedszkola czas już minął nam i jest tak jakoś smutno,

a nasza pani w kącie łka, bo rozstać nam się trudno.

Patrzymy na nią z żalem tak, a w oczach pełno łez.

Jesteśmy znowu w sali, gdzie wspomnień tyle jest.

Ref. W jednym uścisku złączmy dłonie, niech wszystkie panie przyjdą też

        i tak się wspólnie pożegnamy, przedszkola nadszedł kres.

II. W serduszkach naszych pamięć tkwi o dniach spędzonych tutaj

tak dobrze razem było nam, w przedszkolnych, ciepłych murach.

W przedszkolu to ostatni dzień, rozstania nadszedł czas.

I powolutku cicho już opuszczamy was.

Ref.

Szanowni rodzice Stokrotek!

W związku z sytuacją zagrożenia epidemicznego, prosimy o skorzystanie z naszych propozycji ćwiczeń, zabaw i zadań do wykonania z dziećmi w domu, aby wypełnić czas, doskonalić ich umiejętności i wzbogacić wiedzę.

Kolorowanki matematyczne

https://images.app.goo.gl/xMdjLoEjN62HLuFXA

Dodawanie i odejmowanie w zakesie 10

https://images.app.goo.gl/8CeTrGtsyLx9Gsep9

https://images.app.goo.gl/UUBukHzY8EkzmJyg8

Szlaczki dla 6 latków, ale także dla wszystkich chętnych

https://images.app.goo.gl/Fmfb1tDUTgcBk1do6

Prosimy też skorzystać z kart pracy ze strony Przedszkolankowo - np. https://przedszkolankowo.pl/2017/03/08/wiosenne-karty-pracy-zestaw-1/;https://przedszkolankowo.pl/2018/03/23/wielkanocne-karty-pracy-zestaw-2/.

Utrwalajcie poznane litery oraz literę Gg, doskonalcie umiejętność czytania prostych wyrazów - sześciolatki oraz wszyscy chętni.

Dzieciaczki - dbajcie o siebie, śpiewajcie naszą wiosenną piosenkę, ćwiczcie codziennie ze swoim rodzeństwem i rodzicami, żebyście byli w formie, gdy spotkamy się w przedszkolu. Wykorzystajcie ten czas na gry planszowe z rodziną, te gotowe, ale także twórzcie własne - nauczyliście się w przedszkolu.

Od tego tygodnia mieliśmy realizować projekt edukacyjny Jesteśmy kolorowi . Do jednej z mam zostały przesłane pocztą elektroniczną materiały dla rodziców dotyczące autyzmu, zespołu Downa i książeczki do poczytania dzieciom (do poduszki, ale też do rozmów na ich temat) z naszego projektu edukacyjnego Jesteśmy kolorowi, który mieliśmy realizować od 16 marca. Skorzystajcie z nich!
Proszę o symboliczną solidarność z osobami z zespołem Downa 21 marca, zakładając dwie różne skarpetki, zaś 2 kwietnia z osobami z autyzmem, ubierając się na niebiesko.
Dalsze pomysły w najbliższym czasie!
To filmiki do obejrzenia o autyzmie. Jeśli można obejrzyjcie je Państwo wraz z dziećmi

Propozycje zabaw i ćwiczeń z dziećmi na kolejne dni tygodnia

Poniedziałek

I.  1. Poranna gimnastyka

2. Przypomnienie piosenki Maszeruje wiosna

II. Moje miasto Darłowo - krótka historia miasta, jego zabytki (materiały do pracy wysłane pocztą elektroniczną)

III.  Z balkonu czy we własnym ogródku obserwujcie zmiany w przyrodzie, posłuchajcie śpiewu ptaków

IV.  Herb miasta - kolorowanie, ćw. małej motoryki (materiały do pracy wysłane pocztą elektroniczną)

Wtorek

I. 1.Zachęćcie dzieci do zbudowania z klocków darłowskich budowli - kościoła, zamku, zabudowy rynku

2. Wymyślcie masażyk - rodzic masuje dziecko, a potem zmiana

II. Pogoda -pokażcie dzieciom jak wygląda litera Pp drukowana i pisana, niech dzieci odszukają litery w gazetach i wytną (po przerwie przyniosą do przedszkola, aby wkleić do Literkowego albumu Stokrotek ), czytanie sylab i krótkich wyrazów metodą ślizgową, próby pisania liter

  III. Wyszukajcie z dziećmi w Internecie informacji o naszym mieście, aby jak najwięcej się o nim dowiedziały

Środa

I. 1. Poranna gimnastyka

   2.Zachęćcie dzieci do zabaw manipulacyjnych ulubionymi zabawkami dostępnymi w domu

II. Przypomnienie znanych dzieciom piosenek np. Janiny Porazińskiej, o wiośnie. Zachęćcie do wykonania z dostępnych w domu surowców wtórnych instrumentów perkusyjnych, ozdobienia ich i wykorzystania do akompaniowania sobie podczas śpiewu (instrumenty po przerwie prosimy przynieść do przedszkola, najciekawsze zostaną nagrodzone)

III. Co na daje czytanie książek  - zróbcie burzę mózgów i pomysły dzieci zapiszcie na kartce (po przerwie przynieście do przedszkola, chcemy się dowiedzieć, co dzieci o tym myślą)

Czwartek

I. 1. Przypomnijcie z dziećmi zasady zachowania higieny w czasie zagrożenia epidemicznego, a w szczególności o prawidłowym myciu rąk oraz zachowaniu formy - codzienna gimnastyka, prawidłowe odżywianie

II. Pobawcie się w dzielenie na sylaby (4 i 5 latki) oraz na głoski (5 i 6 latki) wyrazów związanych z miastem - np. brama, miasto, rynek, pomnik, rybak, ratusz, dom, ulica, Darłowo, herb, zamek, muzeum, rzeka, most, kuter, plaża, morze itp.

III. Z balkonu czy we własnym ogródku obserwujcie zmiany        w przyrodzie, posłuchajcie śpiewu ptaków

IV. Wiosenne porządki - pobawcie się w segregowanie klocków np. wg kolorów, kształtów, grubości, wielkości, liczenie ile jest ich w danej grupie i napisanie lub odszukanie właściwej liczby

Piątek

I. 1. Poranna gimnastyka

   2.Przypomnijcie z dziećmi nazwy pierwszych wiosennych kwiatów - przebiśnieg, pierwiosnek, śnieżyca, krokus, sasanka, zawilec, przylaszczka, odszukajcie w Internecie, niech dzieci podzielą ich nazwy na sylaby, 6 latki spróbują na głoski

II. Zachęćcie dzieci do wykonania pracy plastycznej dowolną techniką na temat wiosny (po przerwie przynieście ją do przedszkola)

III. Wymyślcie z dziećmi czarodziejskie wiosenne zaklęcia, zapiszcie i po przerwie przynieście do przedszkola lub przesyłajcie na nasze numery telefonów

Kolejny tydzień 30.03 - 3.04

Poniedziałek

I. Poranna gimnastyka

II.1. Zwierzęta domowe - porozmawiajcie z dziećmi o zwierzętach domowych - czym się żywią, jakie mają zwyczaje, czego potrzebują, aby czuć się wśród ludzi dobrze i bezpiecznie (kot, pies, kanarek, chomik, szynszyla, królik, rybki, papużki), poszukajcie w Internecie ich zdjęć

III. Poćwiczcie przy lusterku - liczenie językiem zębów na górze i na dole, wyciąganie języka do nosa, wciąganie i nadymanie policzków, rozciąganie ust, robienie dzióbka, robienie śmiesznych min itp.

Wtorek

I. 1. Układajcie puzzle

II. Gdzie ukryło się Jj? - pokażcie dzieciom jak wygląda litera  drukowana i pisana, niech dzieci odszukają litery w gazetach i wytną (po przerwie przyniosą do przedszkola, aby wkleić do Literkowego albumu Stokrotek ), szukają wyrazów zaczynających się głoską J, czytanie sylab i krótkich wyrazów metodą ślizgową (materiały do czytania wysłane pocztą elektroniczną), próby pisania liter po śladzie i samodzielnie

III. Poszukajcie w Internecie zagadek o zwierzętach, zadajcie je dzieciom do rozwiązania

Środa

I. Zachęćcie dzieci do zbudowania domków dla zwierząt z dostępnych klocków np. budy dla psa

II. Moje ulubione lub wymarzone zwierzątko domowe - wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką (po przerwie przynieście do przedszkola)

III. 1. Pobawcie się w pantomimę - niech dzieci ruchem pokażą sposób zachowania się różnych zwierzątek, a wy odgadujcie ich nazwy

Czwartek

I.  Zachęćcie dzieci do układania zdań o zwierzętach domowych. Zapiszcie je (po przerwie przynieście do przedszkola)

II. Poszukajcie na YouTube piosenki o jakimś zwierzątku domowym, nauczcie się

III. Układajcie różne zdania o zwierzętach domowych, a dzieci niech oceniają je w kategorii prawda - fałsz

Piątek

I. Układajcie puzzle, być może macie o zwierzątkach, policzcie ile jest puzzli

II. Akwarium - wykonajcie pracę plastyczną dowolną techniką plastyczną, wykorzystując materiały dostępne w domu (po przerwie przynieście do przedszkola)

III. Weźcie piłkę, pluszaka lub jakąkolwiek zabawkę i poproście, aby dziecko położyło przedmiot zgodnie z waszą instrukcją np. na stole, pod stołem, z prawej strony, z lewej strony itp., a potem odwróćcie role - niech podaje wam polecenia

Prosimy o gromadzenie wykonywanych przez dzieci prac i po przerwie przyniesienie ich do przedszkola, a zdjęcia wysyłajcie na podane do Waszej wiadomości nr telefonów i adresy poczty elektronicznej

Obejrzyjcie z dziećmi film

    
 

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Codziennie jesteśmy do Państwa dyspozycji w godz. 9-14. W przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości prosimy kontaktować się na podane do Waszej wiadomości nr telefonów i adresy poczty elektronicznej. Dziękujemy za zaangażowanie

Poniedziałek   6.04

I. Gimnastyka poranna

II. Porozmawiajcie z dziećmi o tradycjach wielkanocnych, kultywowanych w waszej rodzinie. Znajdźcie odpowiednie zadania w książkach pomocniczych. Zróbcie wspólnie pisankę dowolną techniką 

III. Z balkonu lub we własnym ogródku sprawdź do zmieniło się w przyrodzie

Wtorek   7.04

I. Przygotuj wspólnie z rodzicami wiosenne, zdrowe  śniadanie. Zrób zdjęcie swoich kanapek i prześlijcie na podany do wiadomości rodziców nr telefonu lub pocztą elektroniczną

II. Utrwalaj poznane litery, wytnij z gazet litery, spróbuj ułożyć i nakleić na kartkę wyrazy związane z Wielkanocą np. jajko, pisanka, babka, baranek, mazurek, Wielkanoc, palma itp. Wyślij zdjęcie

III. Dla relaksu poukładaj puzzle

Środa    8.04

I. Babeczki wielkanocne - upieczcie wraz z rodzicami wg rodzinnej receptury babeczki. Udekorujcie wg  własnego pomysłu. Prześlijcie zdjęcie                                         

II. Dziś zajmij się liczeniem: policz w swoim pokoju lub kąciku wszystkie przedmioty czerwone, przedmioty drewniane, przedmioty kwadratowe, przedmioty miękkie. Ile masz wszystkich przedmiotów razem?

III. Znajdź na YouTube piosenkę Pisanki, pisanki, jajka malowane i naucz się jej. Narysuj jedną z pisanek, o której mowa w piosence

Czwartek    9.04

I. Rodzice! Znajdźcie w Internecie zagadki o Wielkanocy. Dzieci z odgadniętym wyrazem niech ułożą zdanie i policzą w nim wyrazy

II. Symbole wielkanocne - podziel na sylaby (dz. młodsze) lub głoski (dz. starsze) wyrazy: koszyk, święconka, kurczaczek, zając, bukszpan, stroik, żurek, kraszanka

III. Z czego się składa jajko - zabawy badawcze

Język angielski: Zabawy taneczne przy piosence "The Animals on The Farm" Super Simple Songs.
Naśladowanie zachowań oraz dźwięków wydawanych przez zwierzęta wymienione w piosence.
Przypomnienie nazw zwierząt gospodarskich w oparciu o tekst piosenki.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
Objaśnienie: duck - kaczka, mouse - mysz, horse - koń, chicken - kurczak, pig - świnia,
goat - koza, sheep - owca, horse - koń, cow - krowa, rooster - kogut.

Piątek    10.04

I. Szukamy zajączka - pobawcie się w starą zabawę w ciepło-zimno

II. Rano, południe, wieczór - narysuj czym się zajmujesz o tej porze dnia

III. Poszukajcie w Internecie jakie zwierzęta oprócz ptaków wykluwają się z jajek
Język angielski: Próba nauki piosenki "The Animals on The Farm" metodą ze słuchu.
Naśladowanie zachowań oraz dźwięków wydawanych przez zwierzęta wymienione w piosence.
Przypomnienie nazw zwierząt gospodarskich w oparciu o tekst piosenki.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
Objaśnienie: duck - kaczka, mouse - mysz, horse - koń, chicken - kurczak, pig - świnia,goat - koza, sheep - owca, horse - koń, cow - krowa, rooster - kogut

Religia

6 latki tematy 35-40

5 latki tematy 37-41

Książeczki z religii można odebrać w przedszkolu od poniedziałku

Zachęcamy do eksperymentowania, poniżej strony, które będą inspiracją. Próbujcie, czy wam się uda, nagrajcie filmik lub zróbcie zdjęcie i wyślijcie na nr telefonu P. Bożeny. Czekamy na efekty pracy docentów Doświadczalskich!

eksperymenty

https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ

https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts

https://www.youtube.com/watch?v=W97JyNzzQHQ

https://www.youtube.com/watch?v=3Fsf0pCFTs8

obrazy i techniki

https://www.youtube.com/watch?v=-MJJM4ONdwE

Proszę, wejdźcie na stronę Szkoły Podstawowej nr 3 im. Króla Eryka Pomorskiego         i przyłączcie się do ogólnopolskiej akcji #BĄDŹMY RAZEM!     https://www.facebook.com/szkolapodstawowadarlowo/photos/pb.595107077183284.-2207520000../3402957936398170/?type=3&theater                                Niech w oknach oprócz ozdób wielkanocnych zawisną obrazki i słowa dodające wszystkim otuchy i nadziei na czas walki z koronawirusem!

Wtorek   14.04

I. Poranna gimnastyka - dbajcie o kondycję

II. Na wiejskim podwórku - wykonajcie pracę plastyczną dowolną techniką. Wyślijcie zdjęcie - wiecie go kogo!

III. Co widać i słychać za oknem? - otwórzcie okno, popatrzcie i posłuchajcie, oddychajcie prawidłowo

Środa    15.04

I. Co zniknęło? - połóżcie 6 przedmiotów i zabierzcie 2, kiedy dziecko nie widzi. Ma odpowiedzieć, których przedmiotów nie ma. Można zabierać później po 3 przedmioty.

II. Utrwalaj poznane litery, wytnij z gazet litery, spróbuj ułożyć i nakleić na kartkę nazwy związane ze zwierzętami hodowlanymi np. kura, kogut, indyk, krowa, byk, koń, koza, owca, baran, mleko, wełna, obora, kurnik, stajnia, stodoła itp. Wyślij zdjęcie. Pobawcie się z dziećmi w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski

III. Zrelaksuj się podczas układania puzzli             

Czwartek    16.04

I. Zbuduj z klocków dowolne pomieszczenie gospodarcze (kurnik, chlew, obora, stajnia, stodoła), jeśli masz w swoich zabawkach, uzupełnij je odpowiednimi zwierzątkami. Wyślijcie zdjęcie

II. Utrwalajcie nazwy dni tygodnia, pór roku, miesięcy

III. Sklep - pobaw się z rodzeństwem, dziadkami lub rodzicami, wykonajcie monety, banknoty i posługujcie się, stosujcie odpowiednie formy grzecznościowe

Piątek    17.04

I. Poranna gimnastyka - wykonajcie ulubione ćwiczenia

II. Rodzice - przeczytajcie dzieciom dowolną książeczkę ze zwierzętami w roli głównej, a dzieci narysują do niej ilustrację. Wyślijcie zdjęcie

III. Bawimy się w rymowanki - podawajcie dzieciom wyrazy, niech wyszukają słowo rymujące się z nim

Język angielski: Słuchanie piosenki "Easter Bunny Song". Naśladowanie ruchów

Zajączka Wielkanocnego. Przypomnienie nazw kolorów wymienionych w piosence.

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=CzYplxl_RAc

Objaśnienie: Easter - Wielkanoc, bunny - Zając, eggs - jajka, hide - chować, grass - trawa, ground - ziemia.

Język angielski: Zabawa dydaktyczna "Animals" - "Zwierzęta": kolorowanie i nazywanie zwierząt

przedstawionych na obrazkach. Nazywanie w języku angielskim kolorów użytych do pokolorowania

zwierząt. Naśladowanie wskazanych przez rodzica zwierząt - ich ruchów i odgłosów.

Link do karty pracy: https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JcNXh5WTB4SzBZQm8/view

Objaśnienie: lion - lew, eleghant - słoń, parrot - papuga, snake - wąż, kangaroo - kangur, monkey -

małpa.

Język angielski: Pokaz tańca wraz ze śpiewem : ulubiona piosenka przedszkolaków : "Baby Shark Dance!"

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

Objaśnienie: shark - rekin, baby - dziecko, mummy - mamusia, daddy - tatuś, grandma

- babcia, grandpa - dziadek.

Religia: w dniach 15 - 22.04

6 latki - str. 41 - 43,  5 latki str. 42 - 43

Propozycja dla dzieci - przygotujcie teatrzyk/przedstawienie kukiełkowe z wykorzystaniem warzyw  i owoców bądź innych składników pokarmowych. To ostatnie zadanie z projektu Przedszkole zdrowego żywienia. Przesyłajcie zdjęcia lub krótkie filmiki na telefon pani Bożeny.

Jeszcze słów kilka drodzy Rodzice o tym, jak wychować zdrowe dziecko

Nawyki żywieniowe oraz wpływ siedzącego trybu życia na zdrowie i kondycję dziecka

Kontroluj jakość i wielkość posiłków oraz pory ich przyjmowania
W prawidłowym żywieniu bardzo ważna jest regularność. Dziecko w wieku przedszkolnym powinno otrzymywać 4-5 posiłków dziennie w odstępach co 3-4 godziny. Podawaj dziecku posiłki różnorodne i bogate w składniki odżywcze, przygotowywane z produktów wysokiej jakości. Kontroluj wielkość porcji, dostosowując ją do wieku i rozwoju fizycznego dziecka oraz jego aktywności w ciągu dnia.

Zadbaj o to, by każdy posiłek był wyjątkowym wydarzeniem
Dla kształtowania odpowiednich wzorców związanych z jedzeniem bardzo ważne jest regularne spożywanie posiłków w gronie rodzinnym, podkreślanie roli wspólnych posiłków w relacjach międzyludzkich oraz promowanie właściwych wzorców zachowania podczas posiłków.

Przekazuj wiedzę na temat zdrowego żywienia i koryguj nieprawidłowe informacje
Zakupy spożywcze, wizyta na targu lub w ogródku znajomych, wspólne przygotowywanie posiłków – to wszystko wspaniałe okazje, by w przystępny i ciekawy sposób przekazywać dziecku wiedzę na temat zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia. Koryguj informacje nieprawidłowe lub takie, które nakłaniają dziecko do niewłaściwych zachowań żywieniowych – szczególnie te pochodzące z mediów i reklam produktów typu słodycze, lody, słone przekąski czy słodkie desery mleczne.

Dawaj przykład
Namawianie dziecka do jedzenia warzyw i owoców oraz celebrowania posiłków na nic się nie zda, gdy w tym samym czasie rodzice zjadają danie typu fast food albo chipsy. Dawaj dziecku przykład, by mogło postępować tak, jak Ty postępujesz, a nie tak, jak mówisz, że powinno być. 

Propaguj aktywność fizyczną
Bądź propagatorem codziennej, regularnej aktywności fizycznej Twojego dziecka i uczestnicz w niej. Zabierz dziecko na wspólny spacer, przejażdżkę na rowerze, basen. Nie musisz dotrzymywać dziecku kroku w każdej aktywności, ale dawaj mu przykład oraz wzorce aktywnego życia. Ogranicz siedzący tryb życia do minimum – zezwalaj dziecku na maksymalnie 2 godziny dziennie przed komputerem i telewizorem. Nie umieszczaj tych urządzeń w pokoju dziecka. 

Zapewnij dziecku dostęp do zdrowych produktów
Zamiast kalorycznych i mało odżywczych przekąsek, słodyczy, lodów i słodzonych napojów podsuwaj dziecku owoce oraz warzywa – jako przekąski oraz stały element posiłków. W ten sposób wpłyniesz na kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych.

Wybieraj półtłuste produkty mleczne
Produkty mleczne są niezbędnym elementem diety dziecka. Stanowią ważne źródło wapnia oraz białka. Zaleca się jednak już po drugim roku życia wprowadzanie pewnych ograniczeń dotyczących zawartości tłuszczu w spożywanym mleku i jego przetworach. Wybieraj produkty mleczne ze zmniejszoną zawartością tłuszczu (około 2%) oraz bez dodatku cukru. Zamiast jogurtu owocowego lub mlecznego deseru wybierz jogurt naturalny i dodaj do niego świeże owoce.

Ograniczaj podjadanie pomiędzy posiłkami
Ograniczaj podjadanie pomiędzy posiłkami, szczególnie podczas zajęć, które nie wymagają ruchu oraz gdy dziecko się nudzi. Ogranicz szczególnie produkty słodkie oraz słone przekąski.

Pozwól dziecku decydować o tym, ile je
Jeśli wskaźnik masy ciała Twojego dziecka jest prawidłowy, reguluj ilość spożywanych przez dziecko kalorii oraz substancji odżywczych poprzez podawanie mu odpowiednich produktów, ale pozwól dziecku decydować samodzielnie o tym, ile zje. Zbytnia presja związana z jedzeniem może zaburzać naturalny mechanizm samokontroli łaknienia. Regularnie sprawdzaj, czy wskaźnik masy ciała Twojego dziecka jest prawidłowy, za pomocą kalkulatora BMI.

https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedziec,jak-przekazujemy-sobie-koronawirusa--ten-film-przemawia-do-wyobrazni,film,61750949.html

Poniedziałek    20.04

I. Gimnastyka poranna

II. Rodzice porozmawiajcie z dziećmi, w jaki sposób każdy z nas może dbać o przyrodę, znajdźcie informacje w Internecie na ten temat. Naucz się wierszyka Co to jest przyroda (na stronie internetowej przedszkola w zakładce Stokrotki)

III. Wykonaj z dostępnych surowców wtórnych postać Ekoludka, wyślij zdjęcie na nr telefonu pani Bożeny

Wtorek    21.04

I. Co zagraża naszej Ziemi? - zapiszcie wypowiedzi dzieci i wyślijcie zdjęcie 

    Obejrzyjcie film na YouTube

    https://www.youtube.com/watch?v=XwPK0mCWq2Y

II. Nasza planeta Ziemia - utrwalaj poznane litery, wytnij z gazet litery, spróbuj ułożyć i nakleić na kartkę wyrazy związane z przyrodą np. kwiat, trawa, wiatr, ptaki, gady, ssaki, płazy, ryby, woda, rosa, las itp. Wyślij zdjęcie

III. Dla relaksu zagraj w grę planszową

Środa    22.04

Dziś Dzień Ziemi. Obejrzyj filmiki na YouTube, a potem narysuj, co ty sam/sama możesz zrobić dobrego dla naszej planety. Wyślij zdjęcie

Recykling

https://www.youtube.com/watch?v=gudWJXgRf8k

https://www.youtube.com/watch?v=0lHxVN7I0MQ

Segregacja

https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ

https://www.youtube.com/watch?v=czN_dlTdPZ0

https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

Czwartek   23.04

I. Z dostępnych klocków i zabawek ułóż wybrane środowisko przyrodnicze - las, łąkę, morze, pole itp. Wyślij zdjęcie

II. Wyszukaj na YouTube dowolną piosenkę o przyrodzie i spróbuj się jej nauczyć. Wymyśl do niej ruch

III. Spróbuj w wyrazach podanych w środę policzyć głoski, ułóż z nimi zdania. Wyślij zdjęcie

Piątek   24.04

I. Gimnastyka poranna. Zobacz z balkonu lub we własnym ogródku co zmieniło się w przyrodzie

II. Kodeks ekologiczny - spróbujcie ułożyć w punktach co powinien robić człowiek, który dba o naszą Ziemię. Wyślij zdjęcie

III. Poćwicz liczenie - ile za oknem widzisz drzew, ile przeleciało ptaków, ile widzisz chmur na niebie, ile kwiatów kwitnie koło domu, ilu ludzi przeszło waszą ulicą w ciągu 10 minut itp. Otwórz okno, puszczaj bańki mydlane - wydmuchuj powietrze powoli, aby bańka była jak największa

Język angielski: Kolorowanie zwierząt, które mają dwie nogi. Link do karty pracy: https://www.free-coloring-pages.com/images/child-activity/kid-activity-5.gif       Objaśnienie: kogut - rooster, ośmiornica - octopus, kaczka - duck, struś - ostrich, pisklę - chick, flaming - flaming, koń - horse, żółw - turtle.

 

Język angielski: Kolorowanie zwierząt, które mają cztery nogi.
Link do karty pracy: https://www.free-coloring-pages.com/images/child-activity/kid-activity-6.gif
Objaśnienie: zebra - zebra, żyrafa - giraffe, kot - cat, flaming - flamingo, pisklę - chick, hipopotam - hippo, świnia - pig.

 Szanowni Rodzice!

Zapraszamy do przedszkola w godz. 8 - 12 po książeczki pomocnicze dzieci oraz książeczki z religii. Co tydzień podajemy strony do wypełnienia z religii. Prosimy w książeczkach wyszukiwać strony, które odpowiadają tematom proponowanym na dany dzień. Jeszcze raz dziękujemy za współpracę, przesyłane zdjęcia, miłe słowa. Bądźmy w kontakcie!

Panie - Dorota i Bożena

Poniedziałek   27.04

I. Poranna gimnastyka  https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

     

II. Porozmawiajcie z rodzicami lub starszym rodzeństwem na temat kondycji fizycznej, co to jest? Co należy robić żeby być w dobrej kondycji fizycznej? Narysuj to i wyślij zdjęcie

III. Poćwicz prawidłowe oddychanie - wdech nosem, aż do wypełnienia brzucha powietrzem, powolny wydech ustami do wypuszczenia całego powietrza. Najlepiej połóż się na podłodze, a na brzuchu umieść książkę. Obserwuj czy ona unosi się przy wdechu i opada podczas wydechu

Wtorek   28.04

I. Co widać nowego w przyrodzie z twojego okna, balkonu czy w twoim ogródku?

II. Piramida zdrowego żywienia - przypomnij sobie jak wygląda, co jest podstawą żywienia człowieka. Odszukaj w Internecie taką piramidę. Ułóż z wyciętych z gazet liter wyrazy - owoce, mleko, jajka, ser, woda, olej, masło, kefir, jogurt, piramida, zdrowie. Wyślij zdjęcie albo krótki filmik jak radzisz sobie z czytaniem lub układaniem wyrazów

III. Wymyśl własne szlaczki, narysuj i wyślij zdjęcie

Środa   29.04

I. Rozejrzyj się po swoim pokoju, kąciku do zabawy czy jest w nim porządek. Jeśli nie - poukładaj na miejsce wszystkie zabawki

II. Eksperymenty z miarą - sprawdź jakie w twoim domu są przyrządy do mierzenia długości (np. linijka, ekierka, centymetr, suwmiarka, metrówka stolarska, taśma miernicza itp.). Sprawdźcie jak się nimi posługiwać, zmierzcie wybrane przedmioty w swoim mieszkaniu, poproście rodziców lub starsze rodzeństwo, aby pomogli odczytać ich długość

III. Jak wygląda twój rozkład dnia? Narysuj co robisz rano, w południe, po południu, wieczorem, nocą.

Czwartek   30.04

I. Gimnastyka poranna. https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M Poukładaj dowolne puzzle min. 60 elementów

II. Wiosenne śniadanie - przygotuj samodzielnie lub z pomocą rodziców zdrowe śniadanie             z zastosowaniem zasad piramidy żywienia. Przyślij zdjęcie

 III. Pograj z domownikami w gry planszowe, mogą być wymyślone samodzielnie.

 Obejrzyj filmiki o zdrowym odżywianiu - http://foodziaki.pl/fajne-filmiki-o-zdrowym-odzywianiu-dla-dzieci/

Zadanie pierwsze - język angielski:
Pokoloruj zwierzęta. Wytnij tylne części zwierząt i doklej je do odpowiednich przednich części zwierząt.
Link do karty pracy: http://www.tlsbooks.com/pdf/farmanimalcutandpaste.pdf
Objaśnienie: pig - świnia, horse - koń, cow - krowa, chicken - kurczak.

Zadanie drugie - język angielski: 
Pokoloruj wskazaną liczbę obiektów widocznych na obrazkach zgodnie z kolorem, jakim napisana jest cyfra obok nich. Nazwij te kolory.
Link do karty pracy:
http://www.kidsfront.com/math-activity/2.printable.html
Objaśnienie: tree - drzewo, T-shirt - koszulka, goose - gęś, fish - ryba, quill - lotka, orange - pomarańczowy, yellow - żółty, green - zielony, pink - różowy, blue - niebieski.

Religia 5 latki - temat nr 44, 6 latki - temat nr 52

Poniedziałek    4.05

I. Gimnastyka - poranne rozruszanie organizmu

https://www.youtube.com/watch?v=p-UGo0P8WVk

II. Nasi strażacy - wyszukajcie w Internecie informacji o pracy strażaków, do jakich przypadków są wzywani strażacy? Jeśli macie w rodzinie albo wśród znajomych strażaka, złóżcie mu życzenia, dziś jego święto https://www.youtube.com/watch?v=u42rsaYzrO0

Pali się - posłuchajcie piosenki na YouTubehttps://www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM, przypomnijcie sobie numer telefonu alarmowego do Straży Pożarnej. Pobawcie się w strażaków, ułóżcie własny układ ruchowy do piosenki

III. Praca z kartami Kolorowy start - doskonalenie małej motoryki, koncentracji uwagi, koordynacji wzrokowo- ruchowej

Wtorek    5.05

I. Co słychać i widać w przyrodzie? - popatrzcie przez okno lub we własnym ogródku jak zmienia się przyroda, posłuchajcie jej odgłosów. A może z rodzicami wybierzecie się do lasu? (już można)

II. Wiosenne zadania matematyczne - wyszukajcie w kartach Kolorowy start i rozwiążcie kilka

III. Sprawny jak strażak - wymyślcie ćwiczenia, które wykonują strażacy, aby być sprawnymi. Wyślijcie zdjęcia z waszej zaprawy strażackiej

Środa     6.05

I. Remiza strażacka ­- zbudujcie z dostępnych w domu klocków remizę strażacką, czekamy na zdjęcia

II. Rodzice, przeczytajcie dzieciom opowiadanie Jak Wojtek został strażakiem http://www.dziecionline.pl/maluch/bajki/strazak/1.htm Porozmawiajcie z dziećmi o treści utworu, o cechach charakteru, które musi posiadać każdy strażak.

III. Ułóżcie dowolne puzzle 60 - 100 elementowe i przyślijcie zdjęcie swojego dzieła

Czwartek    7.05

I. Czy znasz numery  telefonów alarmowych? ­- przypomnijcie je i wykonajcie planszę informacyjną z tymi numerami. Oczywiście przyślijcie zdjęcie swojej pracy https://www.youtube.com/watch?v=kzMubL2dHAk https://www.youtube.com/watch?v=R3Qp8KfJSHw

https://www.youtube.com/watch?v=EoeHbcDItx0

II. Rodzice, pokażcie dzieciom literę H h . Wyszukajcie w gazetach te litery. Ułóżcie z liter wyciętych z gazet wyrazy z literą h -  np. hak, hamak, huk, hejnał, hulajnoga, Hela, hurra, Hindus, hiacynt, Henryk, humor, harpun itp. Wyszukajcie w kartach pracy literę h i wykonajcie zadania

III. Dla relaksu wyszukajcie w Internecie piosenki o strażakach i posłuchajcie ich

Piątek    8.05

I. Wyszukajcie w Internecie na temat sprzętu, jaki potrzebują strażacy żeby ratować życie zwierząt, ludzi i ich dobytek. Zwróćcie szczególną uwagę na wozy strażackie

II. Wóz strażacki - wykonajcie z dostępnych w domu pudełek, nakrętek i innych surowców wtórnych. Wyślijcie zdjęcia pod znany nr telefonu. Czekamy na ciekawe, pomysłowe prace

III. A dla relaksu zagrajcie z rodziną w ulubioną grę planszową - tylko nie denerwujcie się jeśli przegracie. Przecież to tylko zabawa! Lub poćwiczcie - samo zdrowie! https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

Język angielski - Dzień pierwszy:
Zabawa paluszkowa przy piosence "Finger Family Song". Utrwalenie nazw członków rodziny na podstawie piosenki.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8&list=PLp-gcWk_3hUm0ZkMWqtQZis1DGnPswH5k
Objaśnienie: daddy - tatuś, mummy - mamusia, brother - brat, sister - siostra, baby - dziecko.
Dzień drugi: 
Rysowanie swojej rodziny z jednoczesnym słuchaniem piosenki "Finger Family Song".
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8&list=PLp-gcWk_3hUm0ZkMWqtQZis1DGnPswH5k
Objaśnienie: daddy - tatuś, mummy - mamusia, brother - brat, sister - siostra, baby - dziecko

Religia - 6 latki temat nr 47, 5 latki temat n 45

Poniedziałek    11.05

I. Ćwiczenia na dobry dzień

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

II. Jak powstaje książka? - obejrzyj filmiki o powstaniu książki, zwróć uwagę na poszczególne etapy oraz ludzi, którzy biorą udział w tym procesie

https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q

https://www.youtube.com/watch?v=7VtNN0pTQFI

https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI

III. Poproś rodziców, dziadków lub starsze rodzeństwo o przeczytanie ulubionej książeczki, bajki, opowiadania i wykonaj dowolną techniką ilustrację do treści, przyślij zdjęcie

Wtorek    12.05

I. Pobaw się z rodzicami w liczenie wyrazów w zdaniu, liczenie sylab w wyrazach, liczenie głosek w wyrazach

II. Policz ile masz książeczek w swojej biblioteczce - do ilu udało ci się doliczyć?, ile naprawdę masz książek?, ile masz   ulubionych książek? Odszukaj w kartach Kolorowy start zadań, w których trzeba coś policzyć

III. Pobaw się rymami - jakie wyrazy rymują się ze słowami: książka, okładka, bajka, pisarz, obrazek, baśnie, opowiadanie, baśnie. Poproś rodziców, aby zapisali twoje pomysły

Środa     13.05

I. Wyszukajcie wspólnie z rodzicami na YouTube piosenki o książce np.

https://www.youtube.com/watch?v=HH9yMctug4c

https://www.youtube.com/watch?v=1g8LubYjMsA

https://www.youtube.com/watch?v=Dua5O87SkhU

https://www.youtube.com/watch?v=wnJFiwa5a8U

i nauczcie się którejś. Może przyślecie nagranie?

II. Wytnijcie literki z gazet i ułóżcie wyrazy związane z książką, bajkami np. papier, strona, okładka, obrazek, bajka, korona, zamek, most, brama, smok, łuk itp. Przyślijcie zdjęcie, jak wam się udało 

III. Co nam daje czytanie książek - rodzice zapiszcie wypowiedzi dzieci i prześlijcie zdjęcia

Czwartek    14.05

I. Poćwiczcie wspólnie z bliskimi

https://www.youtube.com/watch?v=HriJ5zXHDJ4

II. Moja własna książeczka – wymyśl własne opowiadanie, bajkę i narysuj do nich obrazki tak, aby powstała książeczka twojego autorstwa. Wymyśl tytuł. Czekamy na zdjęcia!

III. Biblioteka i księgarnia - czym różnią się te dwa miejsca? Po co jest biblioteka, a po co księgarnia? Które miejsce wolisz? Przypomnij sobie wycieczkę do biblioteki miejskiej i to co tam widzieliśmy                                                           

Piątek    15.05

I. Wspólnie z rodzicami obejrzyjcie wybrane z proponowanych filmy o bibliotece, księgarni

https://www.youtube.com/watch?v=e18ARWoaHQM

https://www.youtube.com/watch?v=u3PeDyIABtM

https://www.youtube.com/watch?v=VkFhIN2xMbk

https://www.youtube.com/watch?v=7TJtWPGdwSM

https://www.youtube.com/watch?v=u3PeDyIABtM

https://www.youtube.com/watch?v=AXZDqtA2LgA

II. Przypomnijcie sobie jakie znacie bajki, baśnie (może Janiny Porazińskiej) i z wyciętych z gazet liter ułóżcie lub napiszcie sami ich tytuły np. Kot w butach, Kopciuszek, O rybaku  i złotej rybce, Pan Twardowski, Dwie Dorotki itp.

III. Pobawcie się z rodzicami w ocenianie zdań prawdziwych i fałszywych metodą 0-1 (zero-jedynkową). Przygotujcie dla każdej osoby liczbę 0 i 1. Jeśli zdanie ułożone przez drugą osobę oceniasz jako prawdziwe podnieś 1, jeśli jako fałszywe podnieś 0. Starajcie się, aby były to zdania o książkach, bajkach, baśniach, bohaterach opowiadań.

Język angielski

Zadanie pierwsze:
Pomóż dziewczynce odnaleźć drogę do roweru.
Link do karty pracy: 
http://www.schoolexpress.com/fws/ws/ages3to6/maze/My_Book_of_Mazes_Book1.12.pdf
Objaśnienie: dziewczynka - girl, rower - bike, help - pomagać, way - droga.

Zadanie drugie:
Pokoloruj tyle kropek, ile wskazuje cyfra obok nich.
Link do karty pracy: https://www.kindergartenworksheets.net/app/math-numbers-worksheet-online.html
Objaśnienie: jeden - one, dwa - two, trzy - three, cztery - four, pięć - five, sześć - six, siedem - seven, osiem - eight, dziewięć - nine, dziesięć - ten

Religia - film dla wszystkich o św. Janie Pawle II https://youtu.be/3Mpjh3o2P_A

Poniedziałek    18.05

I. Ćwiczenia na dobry dzień

https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c

II. Wiosenna łąka - obejrzyj z rodzicami filmy opowiadające o życiu owadów

https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

https://www.youtube.com/watch?v=zXj4AyotYzc - owady

https://www.youtube.com/watch?v=ma_kqaEWT-M - pszczoły

III. Wyszukaj w kartach pracy ćwiczenia związane z łąką, owadami. Staraj się wykonać je dokładnie

Wtorek    19.05

I. Obejrzyj z rodzicami filmy o roślinach łąkowych, przyjrzyj się ich wyglądowi, kolorom, kształtom, zapamiętaj nazwy niektórych kwiatów

https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk

https://www.youtube.com/watch?v=hqpM5idzydk

https://www.youtube.com/watch?v=EEwa39tENa0

II. Łąka - wykonaj pracę plastyczną - nanieś na kartkę kolorowe krople z farb plakatowych i rozdmuchuj je przez  słomkę na  kolorowe plamy. Dorysuj, doklej lub domaluj inne elementy środowiska przyrodniczego jakim jest łąka.

III. Dziś Dzień Dobrych Uczynków - zrób przyjemność jak największej liczbie bliskich osób, wytnij lub narysuj kwiatki i zapisz z pomocą rodziców w każdym kwiatku dobry uczynek. Czekamy na zdjęcia. Uśmiechaj się jak najwięcej!

Środa     20.05

I. Pobaw się z rodzicami w dzielenie słów na sylaby, głoski - łąka, owady, kwiaty, trawa, ptaki, żaba, bocian, kaczeńce, wiosna, słońce, zieleń itp.

II. Wiosna na łące - zadanie dla 6 latków - spróbuj napisać samodzielnie, na komputerze lub ułożyć z liter wyciętych z gazety zdania o łące i jej mieszkańcach. Przeczytaj je, nagraj to i przyślij do P. Bożeny. Młodsze dzieci - przypomnijcie sobie jakie literki znacie, nauczcie się pisać swoje imię.

III. Posłuchaj piosenki Kle, kle boćku i spróbuj się jej nauczyć 

https://www.youtube.com/watch?v=mL4qoRQN3NE

Czwartek    21.05

I. Obejrzyj filmy z rodzicami

https://www.youtube.com/watch?v=zCmQJdeA-PU - największe owady

https://www.youtube.com/watch?v=O9-rQ0pz7Gg - rośliny zjadające owady

https://www.youtube.com/watch?v=RTGnuSz8kJE - pszczoły

https://www.youtube.com/watch?v=2C3q2qTcY1s - owady z bliska

II. Ulep z plasteliny, ciastoliny czy piankoliny wybrane owady i oczywiście przyślij zdjęcia. Myślę, że będą bardzo ciekawe.

III. Poukładajcie puzzle - może macie w swoich kolekcjach takie z kwiatami, zwierzętami, przyślijcie zdjęcia.

Piątek    22.05

I. Poćwiczcie razem

https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk

https://www.youtube.com/watch?v=-F6pCqIImZ8

II. Odszukaj co w twoim otoczeniu ma kształt koła, kwadratu, trójkąta, prostokąta. Ułóż z wyciętych figur geometrycznych dowolny kwiat łąkowy, przyślij zdjęcie.

III. Rodzice, przeczytajcie dzieciom opowiadanie Wielka przygoda małej Zosi, porozmawiajcie o jego treści i przesłaniu http://zbajkaprzezswiat.blogspot.com/2018/08/wielka-przygoda-maej-zosi-z-serii.html

Język angielski Zadanie pierwsze:
Znajdź 10 różnic między obrazkami i zaznacz je na dolnym obrazku. Pokoloruj obrazek na górze.
Link do karty pracy:
 http://www.kidsfront.com/spot-differences/3.html
Objaśnienie: pies - dog, ciasto - cake, kwiat - flower, świeca - candle.
Zadanie drugie:
Policz przedmioty widoczne na obrazkach i wpisz odpowiednie cyfry w okienkach obok nich.
Link do karty pracy: http://www.kidsfront.com/math-activity/1.printable.html
Objaśnienie: czapka - cap, cukierek - candy, kubek - cup, flaga - flag, banan - banana.

Religia - do obejrzenia przez wszystkie dzieci film    https://youtu.be/SZ838zG_F6k 

Poniedziałek    25.05

I. Zabawy na dobry tydzień

https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

I. Obejrzyjcie rodzinny album ze zdjęciami - jak wyglądali wasi rodzice kiedy byli mali. Do którego z nich jesteś podobna/y? Jak ubierali się rodzice kiedy byli mali, czy podobnie jak wy teraz, jakie widzicie różnice, a jakie podobieństwa?

III. Wykonajcie portret swoich rodziców dowolną techniką plastyczną, przyślijcie zdjęcia. Nauczcie się piosenki dla rodziców https://www.youtube.com/watch?v=KcXLMRFEy-0

 

Wtorek    26.05

I. Przygotuj półlitrową plastikową butelkę po wodzie i ćwicz razem z domownikami https://www.youtube.com/watch?v=HvW4UOhQo3U

II. Posłuchajcie piosenek - Mama zadumana https://www.youtube.com/watch?v=qNPBWj1hi-s, Co powie tata https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=co+powie+tata, zapytajcie rodziców gdzie pracują, czym się zajmują, jaki mają zawód. Pobawcie się przy piosenkach - potańczcie razem, wymyślcie jak ruchem pokazać o czym są piosenki

III. Wykonaj dowolną techniką wg swojego pomysłu wielkie serce dla swoich rodziców - dziś ich święto. Zrób to najpiękniej jak potrafisz, wręcz rodzicom z życzeniami, piosenką i buziakami. Przyślijcie koniecznie zdjęcie

 

Środa     27.05

I. Wzmacniamy ręce https://www.youtube.com/watch?v=FhGvyW-jUbE

II. Ile zawodów ma moja mama - Cz. Kuriaty http://bibliotekacyfrowa.eu/dlibra/doccontent?id=4465. Przeczytajcie dzieciom opowiadanie, policzcie o ilu zawodach mamy jest w nim mowa, a może jakiś został pominięty? W czym pomagacie mamie?

III. Odszukajcie w kartach pracy ćwiczeń związanych z Dniem Mamy i Taty, postarajcie się wykonać je najdokładniej jak potraficie.

 

Czwartek    28.05

I. Ćwiczcie z domownikami https://www.youtube.com/watch?v=mL4qoRQN3NE

II. Ile zawodów ma tata? - porozmawiaj ze swoim tatą za co odpowiedzialny jest w domu, co potrafi zrobić. Jak nazwiecie te zawody? Czy pomagasz w jakich czynnościach swojemu tacie? Narysuj to, przyślij zdjęcie.

III. Spędź czas z tatą układając puzzle, grając w gry czy budując coś z klocków - przyślij zdjęcie. Miłej zabawy!

 

Piątek    29.05

I. Co widać i słychać w przyrodzie? - zaobserwujcie w pobliżu domu lub w ogrodzie co zmieniło się     w przyrodzie od początku wiosny. Wpisz w przeglądarkę Google lub inną, hasło - KWITNĄCY SAD i obejrzyj zdjęcia na ten temat. Wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką na temat Kwitnący sad - przyślij zdjęcie

II. Poćwiczcie pamięć i zapamiętajcie nazwy pór roku, miesięcy i dni tygodnia - nagrajcie filmiki     i przyślijcie

III. Za co kochacie swoich rodziców? - pomyślcie, zastanówcie się i nagrajcie swoje wypowiedzi. Przyślijcie oczywiście, na pewno będą bardzo ciekawe.

Język angielski

Zadanie pierwsze:
Narysuj swoją mamę. Nazwij kolory, których użyłeś do pokolorowania rysunku.
Objaśnienie:  mommy - mamusia, yellow - żółty, black - czarny, brown - brązowy, blue - niebieski,  pink - różowy, orange - pomarańczowy, red - czerwony, green - zielony, blue - niebieski.

Zadanie drugie:
Interpretacja ruchem piosenki "I Love My Mommy". Taniec dowolny do piosenki. Rysowanie laurki dla Mamy z okazji jej święta.
Objaśnienie: love - miłość (kochać), mommy - mamusia, happy - szczęśliwy, mother's day - dzień mamy, gift - prezent, flowers - kwiaty, I love you - kocham Cię.

Religia - 6 latki temat nr 44, 5 latki temat nr 51

Poniedziałek    1.06

I. Wykonajcie ćwiczenia wg własnego pomysłu na rozruszanie głowy, rąk, nóg, bioder, dłoni - na dobry początek tygodnia

II.W królestwie króla Maciusia - zapoznanie z podstawowymi prawami dziecka. Obejrzyjcie filmy https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4

https://www.youtube.com/watch?v=vBX9JnQY3zc

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

Poszukaj zadania w kartach pracy cz. 4

III. Spacer z rodzicami, obserwacja zmian w przyrodzie

IV. Moim największym pragnieniem jest ... dokończ zdanie, przyślij wypowiedzi dzieci. Oczywiście baw się dziś dobrze to Twoje święto!

 

Wtorek    2.06

I. https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI - wygibasy na początek dnia

II. Dzieci z różnych stron świata - obejrzyjcie film, zobaczcie jak żyją dzieci w różnych zakątkach świata

https://www.youtube.com/watch?v=lXXsAajTMw8

Pobaw się przy piosence Majki Jeżowskiej, może wymyślisz jakich oryginalny akompaniament? https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

III. Korzystaj z aktywności na powietrzu - hulajnoga, rower, rolki, wrotki - przyślijcie zdjęcia

IV. Zwierzęta egzotyczne  - narysuj dziecko z wybranego regionu świata i zwierzę, które tam żyje (nie zapomnij przysłać zdjęcia)

 

Środa     3.06

I. Letnie porządki - pokaż jak potrafisz posprzątać swój pokój, jaki jesteś samodzielny (czekamy na zdjęcia pokojów posprzątanych na błysk)

Budujemy domy - zbuduj z dostępnych klocków dom charakterystyczny dla wybranego regionu świata (czekamy na zdjęcia)

II. Kolorowy pociąg - wykonaj z kolorowych kartek wagony pociągu (max. format A6), ponumeruj je. Ciekawe czy ułożysz pociąg z 20 wagonów? Kto w nim będzie jechał? Wykorzystaj swoje zabawki - przyślij zdjęcie

III. Dzisiaj pobaw się piłką - podrzucaj, łap, kop, odbijaj. Co robisz najlepiej? Nagrajcie krótki filmik

IV. https://www.youtube.com/watch?v=ejCSvfTXmeM - obejrzyj film o liczbach 0-9

 

Czwartek    4.06

I. https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs - spróbuj wykonać ten taniec, żeby rozruszać się

II. Z dostępnych materiałów wykonaj plakat mówiący o tym, że wszystkie dzieci są takie same, niezależnie od koloru skóry, sprawności, bogactwa (przyślijcie zdjęcie). Spróbujcie ułożyć do niego krótkie, rymowane hasło i oczywiście przyślijcie

III. Spacer z rodziną dobrze wam zrobi po tym zadaniu. Cieszcie się pięknem przyrody

IV. Poproście rodziców, dziadków lub starsze rodzeństwo o poczytanie ulubionej bajki, baśni, opowiadania

 

Piątek    5.06

I. Wykonaj kilka ćwiczeń, żeby nabrać energii

Przygotujcie niepotrzebne gazety

II. Wycinając z gazet litery ułóżcie wyrazy: zabawa, prawa, spacer, piłka, rower, skakanka, lina, rolki, hulajnoga, kolor. Chętni mogą wyszukać odpowiednie wyrazy             lub literki i ułożyć z nich zdania np.: Mam rower i rolki. To brat i ja. Moja mama jest kochana. Piłka, hulajnoga to dobra zabawa. Skoki na skakance. Ten rower ma kolor biały. (przyślij zdjęcia lub filmiki)

III. Dzisiaj zaobserwuj, jakie dzikie zwierzęta są w twojej okolicy (malutkie i duże). Podglądaj przyrodę, może zrobisz jakieś zdjęcia zwierząt, jak sławny David Attenborough?

IV.A teraz czas na słodkie lenistwo i trochę relaksu na zakończenie tygodnia

Język angielski

Zadanie pierwsze: Powtórzenie materiału związanego z nazwami części ciała. Wskazywanie części ciała w oparciu o słowa piosenki "Head, shoulders, knees and toes"
Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
Objaśnienie: knees - kolana, shoulders - ramiona, head - głowa, toes - palce u stóp, eyes - oczy, ears - uszy, mouth - usta, nose - nos.
Zadanie drugie:

Przypomnienie nazw kolorów. Kolorowanie plaży kolorami kojarzącymi się z latem.
Link do kolorowanki:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/tropikalna-plaza-0
Objaśnienie: blue - niebieski, green - zielony, white - biały, yellow - żółty, orange - pomarańczowy, purple - fioletowy.

 

Religia - 6 latki temat nr 54, 5 latki temat nr 48

Poniedziałek    8.06

I. Ćwicz z Kubusiem https://www.youtube.com/watch?v=mOOW7T3LnzQ

II. Zwierzęta morskie i nadmorskie - oglądanie ilustracji zwierząt, nazywanie ich (mewy, ryby, foki, ślimaki, żółwie, meduzy, rozgwiazdy, koralowce). Wzbogacanie słownika, rozwijanie percepcji wzrokowej, pamięci

https://www.youtube.com/watch?v=Mg-sqjdWCwQ - flora, fauna Bałtyku

III. Spacer nad morze - co widziałeś na plaży? Nazwij to

IV. Języczek na wakacjach - ćwiczenia logopedyczne z lusterkiem (liczenie zębów językiem od strony wewnętrznej i zewnętrznej, wypychanie policzków, kląskanie - naśladowanie odgłosu galopującego konia, zwijanie języka w trąbkę, oblizywanie podniebienia - można je posmarować miodem, Nutellą, a dziecko zlizuje)

Wtorek    9.06

I. Ćwicz z Kubusiem - https://www.youtube.com/watch?v=66Xoq3nqihY

II.  Co robimy na plaży – zabawy naśladowcze, kształcenie koncentracji uwagi, pamięci wzrokowej, umiejętności słuchania (pływanie, opalanie się, zabawy w piasku, gra w piłkę, skoki przez fale)

Obejrzyj film o Bałtyku, bądź aktywny!

https://www.youtube.com/watch?v=rjxL_U_boqQ

III. Zabawy ze skakanką - potrenuj naukę skoków przez skakankę

IV. Pobaw się z rodzicami w dzielenie wyrazów na głoski: plaża, ryba, mewa, morze, meduza, śledź, dorsz, piasek, koc, łopatka, zamek, woda, statek, kuter itp.

Środa     10.06

I. Naśladuj - taniec przy muzyce o morzu

https://www.youtube.com/watch?v=DlTq-GSu3S4

II. Obejrzyj film o naszym morzu - Bałtyku, rybach

https://www.youtube.com/watch?v=p4G8FerXy_E

https://www.youtube.com/watch?v=d5y31hmyL-k

III.  Ruch to zdrowie - potrenuj biegi na podwórku lub w pobliżu domu. Może bieg z przeszkodami?

IV. Bajka o rybaku i złotej rybce - poproś rodziców o przeczytanie bajki lub wyszukaj w Internecie

 

Piątek    12.06

I. Wykonaj w kartach pracy zadania związane z morzem

II. Bajka Dlaczego morze jest słone - obejrzyj bajkę

https://www.youtube.com/watch?v=XJcGpAOvhIU

III. Zawody związane z morzem - z pomocą rodziców poszukaj w Internecie jakie zawody wykonują ludzie związani z morzem. A w naszej miejscowości? Spróbuj ułożyć ich nazwy z liter wyciętych z gazety lub napisać. Powodzenia (czekamy na zdjęcia)

IV. Bursztyn - złoto Bałtyku, obejrzyj filmiki, jeśli masz w domu bursztyn, wykonaj test

https://www.youtube.com/watch?v=yuwp86Gd2Vs

https://www.youtube.com/watch?v=ddPNHJtcB_8

https://www.youtube.com/watch?v=9Wpjd0iktd8

Język angielski

Zadanie pierwsze:
Przypomnienie zjawisk pogodowych na podstawie piosenki "It's rainy".
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=SA_zWo5LGF0
Objaśnienie: rainy - deszczowo, sunny - słonecznie, snowy - śnieżnie, cloudy - pochmurnie, hot - gorąco, outside - na zewnątrz, today - dzisiaj.
Zadanie drugie:
Powtórzenie nazw zabawek - rysowanie zabawek, których nazwy dziecko poznało podczas zajęć: doll, yo yo, train, plane, ball.
Objaśnienie: doll - lalka, yo yo - jojo, train - pociąg, ball - piłka, plane - samolot.

Religia - 6 latki temat nr 45, 5 latki temat nr 49

Poniedziałek    15.06

I. Wykonajcie ćwiczenia wg własnego pomysłu na rozruszanie głowy, rąk, nóg, bioder, dłoni - na dobry początek tygodnia

II.W królestwie króla Maciusia - zapoznanie z podstawowymi prawami dziecka. Obejrzyjcie filmy https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4

https://www.youtube.com/watch?v=vBX9JnQY3zc

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

Poszukaj zadania w kartach pracy cz. 4

III. Spacer z rodzicami, obserwacja zmian w przyrodzie

IV. Moim największym pragnieniem jest ... dokończ zdanie, przyślijcie wypowiedzi dzieci. Oczywiście baw się dziś dobrze to Twoje święto!

Wtorek    16.06

I. https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI - wygibasy na początek dnia

II. Dzieci z różnych stron świata - obejrzyjcie film, zobaczcie jak żyją dzieci w różnych zakątkach świata

https://www.youtube.com/watch?v=lXXsAajTMw8

Pobaw się przy piosence Majki Jeżowskiej, może wymyślisz jakich oryginalny akompaniament? https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

III. Korzystaj z aktywności na powietrzu - hulajnoga, rower, rolki, wrotki - przyślijcie zdjęcia

IV. Zwierzęta egzotyczne  - narysuj dziecko z wybranego regionu świata i zwierzę, które tam żyje (nie zapomnij przysłać zdjęcia)

 

Środa     17.06

I. Letnie porządki - pokaż jak potrafisz posprzątać swój pokój, jaki jesteś samodzielny (czekamy na zdjęcia pokojów posprzątanych na błysk)

Budujemy domy - zbuduj z dostępnych klocków dom charakterystyczny dla wybranego regionu świata (czekamy na zdjęcia)

II. Kolorowy pociąg - wykonaj z kolorowych kartek wagony pociągu (max. format A6), ponumeruj je. Ciekawe czy ułożysz pociąg z 20 wagonów? Kto w nim będzie jechał? Wykorzystaj swoje zabawki - przyślij zdjęcie

III. Dzisiaj pobaw się piłką - podrzucaj, łap, kop, odbijaj. Co robisz najlepiej? Nagrajcie krótki filmik

IV. https://www.youtube.com/watch?v=ejCSvfTXmeM - obejrzyj film o liczbach 0-9

 

Czwartek    18.06

I. https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs - spróbuj wykonać ten taniec, żeby rozruszać się

II. Z dostępnych materiałów wykonaj plakat mówiący o tym, że wszystkie dzieci są takie same, niezależnie od koloru skóry, sprawności, bogactwa (przyślijcie zdjęcie). Spróbujcie ułożyć do niego krótkie, rymowane hasło i oczywiście przyślijcie

III. Spacer z rodziną dobrze wam zrobi po tym zadaniu. Cieszcie się pięknem przyrody

IV. Poproście rodziców, dziadków lub starsze rodzeństwo o poczytanie ulubionej bajki, baśni, opowiadania

 

Piątek    19.06

I. Wykonaj kilka ćwiczeń, żeby nabrać energii

Przygotujcie niepotrzebne gazety

II. Wycinając z gazet litery ułóżcie wyrazy: zabawa, prawa, spacer, piłka, rower, skakanka, lina, rolki, hulajnoga, kolor. Chętni mogą wyszukać odpowiednie wyrazy             lub literki i ułożyć z nich zdania np.: Mam rower i rolki. To brat i ja. Moja mama jest kochana. Piłka, hulajnoga to dobra zabawa. Skoki na skakance. Ten rower ma kolor biały. (przyślij zdjęcia lub filmiki)

III. Dzisiaj zaobserwuj, jakie dzikie zwierzęta są w twojej okolicy (malutkie  i duże). Podglądaj przyrodę, może zrobisz jakieś zdjęcia zwierząt, jak sławny David Attenborough?

IV.A teraz czas na słodkie lenistwo i trochę relaksu na zakończenie tygodnia

   

 

Religia - 6 latki temat nr 55, 5 latki temat nr 52

WITAMY  W  GRUPIE  STOKROTEK!

ROK  SZKOLNY  2020/2021

 

Mamo, tato we wrześniu:

poznajemy nowych kolegów i koleżanki; zawieramy kontrakt grupowy; przestrzegamy zasad higieny i zaleń GIS; uczymy dbać się o bezpieczeństwo; witamy jesień, poznajemy nasze rodziny

Wiersz do nauki    Przejście przez ulicę

Na chodniku przystań bokiem, popatrz w lewo bystrym okiem,

skieruj w prawo wzrok sokoli, znów na lewo spójrz powoli.

Jezdnia wolna, więc swobodnie mogą przez nią przejść przechodnie.

Piosenka do nauki     Do przedszkola

I. Rano budzę się, jaki piękny to czas, słońce wstało już, a więc pora też wstać.

Szybko myję się, jem śniadanie i już gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.

Ref. Do przedszkola, do przedszkola, jak cudownie tutaj co dzień mija czas.

       Do przedszkola, do przedszkola, o tym już od rana marzy każdy z nas.

II. Pani czeka już i koledzy już są; siadam w kole- to jest magiczny nasz krąg.

Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś, tu bawimy się, więc przychodzę co dzień.

Ref.

Mamo, tato w październiku

rozmawiamy o darach jesieni z sadów, ogrodów, pól, lasów i parków; poznajemy w jaki sposób ludzie i zwierzęta przygotowują się do zimy; uczymy się nowych literek, liczb; przygotowujemy potrawy z owoców i warzyw

Wiersz do nauki      Las 

Szumiał las, śpiewał las, gubił złote liście

Świecilo się jasne słonko, chłodno a złociście.

Rano mgła w pole szła, wiatr ją rwał i ziębił.

Opadały ciężkie grona kalin i jarzębin.

Każdy zmierzch moczył deszcz, płakał, drżał na szybkach.

I tak pięknie mówił tatuś - jesień gra na skrzypkach.

Piosenka do nauki      Idzie jesień

I. Kwitną astry kolorowy, liście lecą mi na głowę,

    w polu kopią kartofelki, bo już czas. Jesień wita świat, wita nas.

Ref. Idzie jesień, idzie jesień poprzez swiat. Wrzesień w kolowe liście wpadł - o tak!

      Idzie jesień, za nią słońca złoty blask. Witaj, witaj wsród nas, witaj wsród nas!

II. W sadzie jabłka malowane, do koszyka skaczą same.

    Babie lato plącze nitki, bo już czas. Jesień wita świat, wita nas!

Ref.

III. W lesie kwitną piękne wrzosy, grzybki rosną w kroplach rosy.

     Na wycieczkę chodźmy razem, bo już czas. Jesień wita świat, wita nas!

Mamo, tato w listopadzie:

rozmawiamy o zdrowiu i higienie, poznajemy nasz kraj - Polskę, obchodzimy Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka, bawimy się podczas Andrzejek, dowiadujemy się, jak dbać o nasze zwierzątka domowe

Wiersz do nauki      Katechizm polskiego dziecka

- Kto ty jesteś?     - Polak maly.

- Jaki znak twój?    - Orzeł biały.

- Gdzie ty mieszkasz?    - Między swemi.

- W jakim kraju?    - W polskiej ziemi.

- Czym ta ziemia?    - Mą Ojczyzną.

- Czym zdobyta?    - Krwią i blizną.

- Czy ją kochasz?    - Kocham szczerze.

- A w co wierzysz?    - W Polskę wierzę!

- Coś ty dla niej?    - Wdzięczne dziecię.

- Coś jej winien?    - Oddać życie.

Piosenka do nauki    Idzie  jesień

I. Idzie jesień, plony niesie, jesień kolorowa.

   Jabłka, gruszki, winogrona, wszystko w koszu chowa.

Ref. Jesień - deszcz i słota. Jesień - złote liście. Jesień - dużo grzybów oczywiście.

      Jesień - jarzębina. Jesień - głóg, kalina. Jesień - co nam przyniesie.

II. Idzie jesień, plony niesie, jesień kolorowa.

   Marchew, buraki, ziemniaki, wszystko w koszu chowa.

Ref. Jesień - stos orzechów. Jesień - to żołędzie. Jesień - kasztanów pełno wszędzie.

     Jesień - odlot ptaków. Jesień dookoła. Jesień, jesień nas woła.


Mamo, tato w grudniu:

przenosimy się w prehistoryczne czasy - poznajemy życie dinozaurów, skąd wziął się węgiel; witamy Mikołaja; poznajemy patronkę naszego przedszkola - Janinę Porazińską i jej tworczość; przeżywamy magiczny czas świąt Bożego Narodzenia    i wchodzimy w Nowy 2021 Rok

Wiersz do nauki     Życzenia

Stąd życzenia najlepsze dla naszych rodzin, kolegów i w przedszkolu:

zdrowia, szczęścia i miłości, moc uścisków i czułości,

aby każdy następny dzień roku dwa tysiące dwudziestego pierwszego,

był lepszy i szczęśliwszy od poprzedniego.

Piosenka do nauki      Święta

I. Znowu przyszły święta, lasem zapachniało.

  Przyniósł tata dla swych dzieci choineczkę małą.

II. Kiedy przyjdzie wieczór zapalimy świeczki,

   zatańczymy dookoła naszej choineczki.

III. A gdy się zmęczymy usądziemy w kątku

   i kolędę zaśpiewamy o Bożym Dzieciątku.


Copyright © 2015 Sebastian Igiel & Paweł Karski