Przedszkole nr 2 im. Janint Porazińskiej w Darłowie
BIP Przedszkole nr 2 w Darłowie

Zapraszamy wszystkie dzieci przyjęte do naszego przedszkola  1 września 2021 r.

I Gwiazdeczki
II Biedroneczki
III Słoneczka
IV Pajacyki
V Sówki
VI Stokrotki
VII Jagódki
 
Opłaty
Pracownicy Przedszkola
Dokumenty Przedszkola
 
Przekaż 1% swojego podatku na fundusz wieczysty "Przedszkole Dwójeczka
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom "Przyjazna Szkoła
II Biedroneczki

Znalezione obrazy dla zapytania gify na rok szkolny

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

 

MAJ

Majowe święta - Szkolne Blogi

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-OPIEKUŃCZE:

1.      Słuchanie i śpiewanie piosenek- nauka prostych piosenek fragmentami;

2.      Rozwijanie mowy dziecka w czasie odpowiedzi na pytania dotyczące utworu;

3.      Wyrażanie muzyki ruchem- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;

4.       Rozwijanie wrażliwości słuchowej; 

5.       Rozwijanie umiejętności wokalnych;

6.       Gra na instrumentach perkusyjnych- poznawanie ich wyglądu: kołatki, grzechotki,       bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, i sposobu    gry na nich;

7.     Rozpoznawanie wybranych instrumentów po wydawanych przez nie dźwiękach i wyglądzie;

8.      Nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków;

9.      Udział dzieci w organizowanych uroczystościach przedszkolnych- Dzień Rodziny. 


 

KWIECIEŃ

Przedszkole nr 1

 

Temat tygodnia: Dbamy o Ziemię.

Zadania z języka angielskiego

  1. Polecam zabawną piosenkę „Do you like broccoli ice-cream?”

https://youtu.be/frN3nvhIHUk

  1. Film edukacyjny:

https://youtu.be/3Tz8SoRjoNw


What do you like? Draw.

Co lubisz jeść? Narysuj.

https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets/vocabulary/food/i-dont-colouring-young-learners/53135

PIĄTEK 16.04

 

  • "Liczymy coraz lepiej" - ćwiczenia w oprawnym liczeniu; liczymy przedmioty w naszym otoczeniu;
  • Jako zajęcia ruchowe, proponuję dziś spacer do parku albo zabawy na placu na świeżym powietrzu;
  • "Planeta Ziemia" -obejrzenie prezentacji https://www.youtube.com/watch?v=4J_CQpPrYOI

 

CZWARTEK 15.04

  • "Budzik- Wiosna" - obejrzenie krótkiego filmu edukacyjnego o wiośnie;
  • Opowiadanie ekologiczne pt: " Opowieści babci"- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się oraz myślenia przyczynowo- skutkowego

Babcia Antka miała na imię Basia. Któregoś wieczoru rodzice Antka wyszli z domu naważne spotkanie, więc babcia układała wnuczka do snu. Antek lubił jak babciaopowiada mu różne historie przed snem takie prawdziwe lub wymyślone.Tym razem babcia Basia wspominała, że gdy była małą dziewczynką, to w stawie tużkoło ich domu pływały ryby. Ryb było tak dużo, że łowiono je nawet rękami, a żabyrechotały najgłośniej jak potrafiły. To był piękny żabi koncert. Babcia wspominałajeszcze, że tęskni za tamtym stawem, który był porośnięty sitowiem i tatarakiem.-Teraz bardzo rzadko słyszymy rechot żab i jest mniej ryb w stawie, jakby siępochowały – powiedziała babcia.– Babciu, dlaczego żab i ryb jest teraz mniej?– Bo widzisz Antoś, nasz staw jest bardzo zanieczyszczony. Często widać nad jegobrzegiem puszki po napojach, plastikowe torby i inne śmieci. Woda w zetknięciu zproduktami plastikowymi czy metalowymi staje się zanieczyszczona. W takichwarunkach nie mogą żyć ryby, żaby, czy niektóre rośliny. Szukają one miejsc z dala odczłowieka, który zanieczyszcza środowisko.
– Babciu czy jeszcze można uratować nasz staw od zanieczyszczeń?– Tak, przede wszystkim nie powinniśmy wrzucać tam puszek metalowych,plastikowych torebek czy pojemniczków po serkach, które tak lubisz jeść orazżadnych innych śmieci.To od każdego człowieka zależy czy nasz staw będzie mieścił na swoim obszarze rybyczy śmieci. Poza tym wody słodkiej jest dużo mniej na ziemi niż wody słonej. Babciaprzyniosła globus i pokazała Antosiowi morza i oceany oraz rzeki. Jedno spojrzenie naglobus wystarczyło, żeby powiedzieć, że jezior i rzek jest dużo mniej. Jak zaniedbamynasze wody znajdujące się na lądzie, do których należą strumyki, jeziora, stawy orazrzeki i będziemy je zanieczyszczać, to woda słodka z tych zbiorników, będzie równieżtrująca dla nas i na pewno ryby i żaby tam nie zamieszkają. Niektórzy ludzie budująnawet sztuczne jeziora, żeby było więcej słodkiej wody. Mówi się wtedy ogromadzeniu zapasów wody.Antoś był bardzo zamyślony po wysłuchaniu opowiadania babci. Wiedział już conależy robić, żeby ochronić środowisko wodne. Pomyślał też, że upomni swoichkolegów, którzy często na jego oczach dla zabawy wrzucali do wody papierki pocukierkach i plastikowe butelki, wypełnione piachem oraz kamieniami.

Pytania do opowiadania:•Jak wyglądał staw z opowiadań babci, gdy była małą dziewczynką?•Jak staw wygląda dziś?•Dlaczego w stawie jest mniej ryb?•Co można zrobić, żeby nie zanieczyszczać stawu?•Kto powinien dbać o to, żeby staw był czysty?•Dlaczego trzeba dbać o czystość wody słodkiej

  • Przesyłam również propozycję pracy plastycznej. Pokoloruj kropelki wody, narysuj w nich to do czego wykorzystałbyś wodę. Jeśli nie masz drukarki narysuj kroplę samodzielnie. Dasz radę! Powodzenia !
  • ŚRODA 14.04

     

    • "Segregujemyniepotrzebne rzeczy" - próba segregowania niepotrzebnych rzeczy - które do plastików, które do papierów itp....

    • "Śmieciowy ludek" - wykonanie ludka z plastikowej butelki lub pudełka - można wykorzystać różne niepotrzebne rzeczy; rozwijamy wyobraźnię i kreatywność;

    • "Bajeczki z domowej półeczki" - przeczytanie dzieciom wybranej przez nie bajki; rozmowa na temat treści bajki;

     

    WTOREK 13.04

    • Dziś nauczymy się piosenki „Świat w naszych rękach”. Po wysłuchaniu piosenki porozmawiajcie o niej. O czym jest, co jest w niejważnego, jaki jest jej nastrój, czy jest szybka czy wolna?Rodzic wyjaśnia znaczenie słowa „recykling”. Zachęćmy dziecko doswobodnego tańca przy piosence, później możecie spróbować ułożyć kroki do refrenu i wsólnie razem się bawić Wink

    • "Świat w naszych rękach" - https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE&list=RDiNJeMifYcL4&index=12&ab_channel=ZoZi.TV  ; nauka piosenki; umuzykalnienie. 
    tekst piosenki: „Świat w naszych rękach”
    Ci co lubią segregację
    Otóż oni mają rację
    Gdy w osobne pojemniki
    Lecą papier, szkło, plastiki
    Cały świat jest w naszych rękach
    Właśnie o tym ta piosenka
    Możesz dbać o cały świat
    Chociaż masz niewiele lat
    Cały świat jest w naszych rękach
    Właśnie o tym ta piosenka
    Możesz dbać o cały świat
    Chociaż masz niewiele lat
    A recykling trudne słowo
    Chodzi o to by na nowo
    Z naszych śmieci zrobić coś
    Papier, plastik albo szkło
    Cały świat jest w naszych rękach
    Właśnie o tym ta piosenka
    Możesz dbać o cały świat
    Chociaż masz niewiele lat
    Cały świat jest w naszych rękach
    Właśnie o tym ta piosenka
    Możesz dbać o cały świat
    Chociaż masz niewiele lat
    Więc dorośli oraz dzieci
    Posłuchajcie
    Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
    Żeby jutro dobrze żyć
    Cały świat jest w naszych rękach
    Właśnie o tym ta piosenka
    Możesz dbać o cały świat
    Chociaż masz niewiele lat
    Cały świat jest w naszych rękach
    Właśnie o tym ta piosenka
    Możesz dbać o cały świat
    Chociaż masz niewiele lat
    Cały świat jest w naszych rękach
    Właśnie o tym ta piosenka
    Możesz dbać o cały świat
    Chociaż masz niewiele lat

     

    • https://jim.org/wp-content/uploads/2020/04/Inne-46.pdf

     

    PONIEDZIAŁEK 12.04

     

    • "Gimnastyka z muzyką" - https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

    • "Jak dbać o Ziemię" - obejrzenie prezentacji https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY - rozmowa na temat obejrzanej prezentacji;

    • "Ziemię" - pokolorowanie szablonu Ziemi;

     

    TEMAT TYGODNIA: Zwierzęta z wiejskiego podwórka.

    PIĄTEK 9.04

     

    • "Awantura na wiejskiem podwórku" - słuchanie opowiadania A. Karaszewskiego https://www.youtube.com/watch?v=UuCFX15Z1bI
    • "Gimnastyka dla przedszkolaka" - ćwiczenia gimnastyczne https://www.youtube.com/watch?v=RsKRBBhgrYQ
    • "Ćwiczenia języczka" - naśladowanie odgłosów zwierząt domowych; dzieci naśladują a rodzice zgadują co to za zwierzę i na odwrót:)

     

    CZWARTEK 8.04

     

    • "Wir mleczny-eksperyment z dziećmi" - https://www.youtube.com/watch?v=FQyyqxzkCAw&ab_channel=cudaczeklab3  
    • rozwiązywanie zagadek, rozwijanie logicznego myślenia
    To jest biały napój,
    smaczny bardzo zdrowy.
    Dostajemy go w prezencie
    od łaciatej krowy.

    Choć dziurek w nim sporo,
    łatać ich nie trzeba.
    Zjesz go z apetytem
    do kawałka chleba.

    Waniliowe, truskawkowe,
    chętnie je liżemy,
    chociaż zimne, bo mrożone
    to z ochotą zjemy.

    Zwykle bywa w sklepie,
    w kostkach sprzedawane.
    Będzie nim pieczywo
    w mig posmarowane.
    • " Jak powstaje mleko" - https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik&ab_channel=DEUTZ-FAHR%28official%29 
    • http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=opo_56_00010&k=k0203&d=opo 

    ŚRODA 7.04

     

    • "Jaką dziś mamy pogodę" - próby nazywania i rozpoznawania zjawisk atmosferycznych

    (pogodowych); namalowanie dzisiejszej pogody: wzbogacanie słownictwa o zwroty: deszczowo,

      pochmurnie, wietrznie itp...

    • "Zwierzęta z wiejskiego podwórka" - obejrzenie prezentacji i poznanie zwierząt mieszkających na

      wsi https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

    • "Moje ulubione zwierzątko" - lepienie z plasteliny wybranego przez dziecko zwierzątka

      mieszkającego na wsi;

    WTOREK 6.04 

    • https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo&ab_channel=WYGIBASYTV-piosenkidladzieci - mała rozgrzewka :) 
    • https://www.youtube.com/watch?v=11UN4WRdamA  - umuzykalnienie, naśladowanie odgłosów zwirząt
    • "Eksperyment z jajkiem" - https://www.youtube.com/watch?v=rjeG_CQLLmg&ab_channel=DomoweEksperymenty

    Zadania z języka angielskiego:

    Healthy eating – zdrowe jedzenie
    Zachęcam do obejrzenia filmu i udziału w zajęciach on-line: Fantastic fruit

    https://youtu.be/b3VhdxVWxAI

    gra edukacyjna memory fruit

     

    https://wordwall.net/pl/resource/9151280/angielski/memory-fruit

    Temat tygodnia: Wkrótce Wielkanoc.

     

    PIĄTEK 2.04

     

    • "Wielkie porządki" - porządkowanie swojego pokoju; segregowanie zabawek, odkładanie na wyznaczone miejsca; wycieranie kurzu:)
    • "Wielkanoc" - bajka  https://www.youtube.com/watch?v=78zDZbDjyDE; praca plastycxna do obejrzanej bajki;
    • "Wielkanocne zagadki" - https://www.youtube.com/watch?v=WtAjoFC1u_A

     

    CZWARTEK 01.04

     

     

    • https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo&ab_channel=AkademiaKrokietaiLamy - wiosenna gimnastyka;
    • https://www.youtube.com/watch?v=iG4QBT1ycqc&ab_channel=MACKompleksowerozwi%C4%85zaniadlaedukacji - wysłuchanie opowiadnia
    • https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna1-2.jpg

    ŚRODA 31.03

     

    • "Jajko z zabawek" - ułożenie z wybranych zabawek na podłodze dużego jajka;
    • "Woelkanocny baranek" - praca plastyczna z papierowych talerzyków; https://www.youtube.com/watch?v=N9xNvbH7vbc
    • "Malowanki wielkanocne" - pomalowanie wybranej malowanki świątecznej; (do wyboru w Internecie);

     

    WTOREK 30.03

    Zadania z języka angielskiego:

    4-latki (dwa zadania na dwa dni 29.03., 30.03.)

    1. Przypomnienie liczebników przy okazji wielkanocnej piosenki. Zachęcam do tańca  https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

    Zabawy wielkanocne:

    • Easter egg running- przenoszenie jajka n łyżce stołowej,

    • Rzucanie marchewką do celu

    • Easter egg rolling- turlanie jajka

     

    1. Zapraszam do obejrzenia wielkanocnego odcinka Peppa Pig: https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4

    Propozycje zadań i ćwiczeń w domu:)

     

    • Poranna gimnastyka Smile https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&t=167s&ab_channel=WPODSKOKACH
    • "Zając długie uszy ma" - piosenka z pokazywaniem https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc&ab_channel=OkrzykRado%C5%9Bci
    • https://www.youtube.com/watch?v=fZ9gKoZl9ws&ab_channel=PrzedszkoleTw%C3%B3rcze%C5%81apki
    • Masażyk relaksacyjny- dziecko wraz z opiekunem siedzą jedno za drugim. Opiekun odczytuje rymowankę, siedzący z tyłu wykonuje na plecach drugiej osoby opisane ruchy:
    JAJECZKO
    ( Marta Jelonek)
    Małe jajeczko kręciło się w kółeczko.
    kreślenie kształtu jajka
    Było nakrapiane, w kropki malowane.
    lekkie stukanie palcami wskazującymi
    Z góry na dół się turlało,
    naprzemienne przesuwanie płasko ułożonych dłoni od szyi do pasa
    wysoko podskakiwało !
    oklepywanie dłońmi na przemian
    Pod pierzynkę się schowało i chwileczkę tam siedziało...
    przytulenie się do pleców partnera
    Gdy mu ciepło się zrobiło,
    masowanie pleców dłońmi ruchami okrężnymi
    trach, kurczątko wyskoczyło !
    klaśnięcie w dłonie
    Do góry powędrowało,
    kroczenie palcami wskazującymi i środkowymi obu dłoni w kierunku szyi
    za uchem połaskotało
    połaskotanie za uszami
    i cichutko zapiszczało !
    ciche naśladowanie głosu pisklaka: pi, pi, pi !

    PONIEDZIAŁEK 29.03

    Zadania z języka angielskiego:

    4-latki (dwa zadania na dwa dni 29.03., 30.03.)

    1. Przypomnienie liczebników przy okazji wielkanocnej piosenki. Zachęcam do tańca  https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

    Zabawy wielkanocne:

    • Easter egg running- przenoszenie jajka n łyżce stołowej,

    • Rzucanie marchewką do celu

    • Easter egg rolling- turlanie jajka

    1. Zapraszam do obejrzenia wielkanocnego odcinka Peppa Pig: https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4

    Propozycje zadań i ćwiczeń w domu:)
    • Ćwicenia poranne na pobudkę:) https://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM
    • "Symbole Świąt Wielkanocnych" - obejrzenie prezentacji https://www.youtube.com/watch?v=PSMcPXs-1vM
    • Przeczytanie dzieciom wiersza "Wielkanoc" B. Formy

    • Święta za pasem, do pracy się bierzemy,
      mazurki i baby smaczne upieczemy.
      Pisanki, kraszanki razem dziś zrobimy,
      wszystkie kolorowe - bardzo się cieszymy.
      Upiekliśmy z ciasta barank, zajączka,
      z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.
      W glinianym wazonie bazie i żonkile,
      a na nich z papieru kurczątka przemiłe.

      Próba nauki wiersza na pamięć (może być wybrany fragment)

     

    MARZEC

    Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Rząśniku - Grupa 0 c

    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-OPIEKUŃCZE:

    • Ochrona przyrody: poznawanie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione;
    •  Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura;
    • Poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach i krzewach;
    • Poznanie wybranych przedstawicieli zwierząt gatunków egzotycznych;
    • Poznawanie przedstawicieli gatunków ginących;
    • Poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie;
    • Omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd);
    • Stwarzanie okazji do wykonywania czynności ogrodniczych;
    • Rozpoznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów;


    Wiersz do nauki: Marzec i pogoda

     

    Panie Marcu, Panie Marcu,

    mieszasz pogodę jak w garncu.

    Wiatr i chmury, deszcz ze śniegiem

    przed słońcem zmykają biegiem!

    Marcu, przyjacielu nasz,

    jaką dziś pogodę dasz?


    Piosenka do nauki: Kle- kle boćku

     Kle -kle boćku, kle-kle,

    witaj nam bocianie,
    Wiosna ci szykuje, Wiosna ci szykuje
    Żabki na śniadanie.
    
    Kle-kle boćku, kle-kle,
    witamy cię radzi,
    Gdy zza morza wracasz,
    Gdy zza morza wracasz
    Wiosnę nam prowadzisz.
    
    Kle-kle boćku, kle-kle,
    Witaj na stodole,
    Chłopcy ci szykują, Chłopcy ci szykują
    Gniazdo w starym kole.

    LUTY

    Znalezione obrazy dla zapytania: gify zima

    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-OPIEKUŃCZE:

    ·       Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji;

     

    •   Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;

     

    ·     Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;

    ·     Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania;

    ·     Wprowadzanie w świat zawodów – kucharz;

    ·     Poznawanie zwierząt domowych oraz ich środowiska i warunków niezbędnych do życia;

    ·    Wdrażanie do dbania o swoje zdrowie; orientowanie się w zasadach zdrowego odżywiania;

    Wiersz do nauki: Ufoludki

    W piaskownicy za przedszkolem
    wylądował srebrny spodek,
    a ze spodku już po chwili
    ufoludki wyskoczyły.

    Małe, zwinne i zielone,
    mądre i zaciekawione.
    Wymierzyły i zbadały
    ławki, piłki, trawnik cały.

    Odleciały Mleczną Drogą
    na planetę Togo – Togo.
    Został po nich pył magiczny,
    taki był mój sen kosmiczny.


    Piosenka do nauki: Trzej kosmici.

          I. Trzej kosmici, trzej kosmici przylecieli rankiem,
    ten w talerzu, tamten w spodku, trzeci leciał w dzbanku.


    Ref. Pierwszy – krągłe jajeczko, drugi – chrupka bułeczka,
           a ten trzeci, drżący, chlupiący – jak ta kawa z mleczkiem.
           A ten trzeci, drżący, chlupiący – jak ta kawa z mleczkiem.


     II.  Trzej kosmici, trzej kosmici wpadli przez okienko,
           w pokoiku na stoliku lądowali miękko.


      Ref. Pierwszy – krągłe jajeczko, drugi – chrupka bułeczka,
              a ten trzeci, drżący, chlupiący – jak ta kawa z mleczkiem.
              A ten trzeci, drżący, chlupiący – jak ta kawa z mleczkiem.


    II. Trzej kosmici, trzej kosmici siedli na obrusie,
     proszą ciebie na śniadanie z mamą i z tatusiem.


    Ref.Pierwszy – krągłe jajeczko, drugi – chrupka bułeczka,
           a ten trzeci, drżący, chlupiący – jak ta kawa z mleczkiem....



    STYCZEŃ

    gif - PicMix

    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-OPIEKUŃCZE:

    1.      Wzbudzanie zaintresowania literaturą, słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich;

    2.      Rozwijanie mowy dziecka w czasie odpowiedzi na pytania dotyczące utworu;

    3.      Dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych warunkach zimowych;

    4.       Nazywanie ptaków odwiedzających karmnik; 

    5.       Podawanie informacji na temat swojej najbliższej rodziny. Nazywanie jej członków, np. babcia    to mama mamy lub mama taty;

    6.      Promowanie zdrowego i aktywnego stylu życia. Rozbudzanie zainteresowania zimowymi dyscyplinami sportowymi;

    7.     Wdrażanie do zachowań bezpiecznych podczas zimowych zabaw. Zapoznanie z numerem alarmowym;

    8.      Stwarzanie okazji do współdziałania w zespole;

    9.      Udział dzieci w organizowanych uroczystościach przedszkolnych- Dzień Babci i Dziadka. 

    Wiersz do nauki: Dla babci i dziadka

    Wyczaruję dla babuni suknię z kropel rosy.

    Szal z obłoczków, wstążkę z tęczy wplotę jej we włosy.

    Namaluję dziadziusiowi rybek pełną rzekę, koszyk grzybów, działkę z domkiem, pieska na pociechę.

     

    Piosenka do nauki: Moja babcia i mój dziadek

    1. Moja babcia i mój dziadek

    to wspaniali są dziadkowie

    Dziadek mnóstwo zna zagadek,

    babcia bajkę nam opowie.


    Ref. Bo na świecie nie znajdziecie

    takich bajek i zagadek

    jakie wnukom opowiada,

    moja babcia i mój dziadek


    2. Poprosimy naszą babcię

    babciu z tajemniczą miną

    opowiadaj swoją bajkę

    a za każdym razem inną.


    Ref. Bo na świecie nie znajdziecie...


    3. Posadzimy teraz dziadka

    na fotelu wiklinowym

    Dziadku powiedz nam zagadkę

    całkiem nową prosto z głowy.

     

    Ref. Bo na świecie nie znajdziecie...

     

    GRUDZIEŃ 

    Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 2 w Rzeszowie

     

    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-OPIEKUŃCZE:

    1.      Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą. Rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy;

    2.       Poznanie zwyczajów i tradycji świątecznych, rozwijanie więzi rodzinnych;

    3.      Wdrażanie do przestrzegania reguł i zasad obowiązujących w grupie;

    4.       Stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwojowi samodzielności i sprawności ruchowej;

    5.       Doskonalenie kompetencji w przygotowaniu do nauki czytania i pisania.

    6.      Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

    7.      Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w  nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek.

    8.      Wdrażanie do przestrzegania reguł i zasad obowiązujących w grupie.

    9.      Udział dzieci w organizowanych uroczystościach przedszkolnych- spotkanie z Mikołajem.

     

    Wiersz do nauki: Choinka

    Choineczka rośnie w borze i napłakać się nie może,

    że samotna tutaj stoi, nie rozświetla twych pokoi

    bombeczkami, gwiazdeczkami, bombeczkami, gwaizdeczkami.

    Choineczka soi w borze i nacieszyc się nie może,

    że w pokoju będzie stała, salon wielki rozświetlała

    bombeczkami, gwaizdeczkami, bombeczkami, gwiazdeczkami.

    Piosenka do nauki: Strojnisia choinka

    I.  Zielone gałązki, a na każdej świeczka,

         w stroiku z bibułki stoi choineczka.

    Ref. Gdy zaświeci gwiazdka między gałązkami,

            wesołą kolendę dla niej zaśpiewamy, hej kolęda, kolęda.

    II. Kolory tęczowe w bombkach latarenkach,

         choinka w kolorach strojna jak panienka.

    Ref. Gdy zaświeci....

    III. Graznwietrzyk zimowy w sadzie za oknami,

          strojnisia choinka słucha razem z nami.

    Ref. Gdy zaświeci...


     

     

     

    Temat tygodnia: Domy i domki 


     

    20.11.2020 

    Piątek: Trzy dymy.

     

    1. "Co się zmieniło"- ćwiczenia spostrzegawczości.
    2. Gimnastyka dla dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=OaY6F-CNju0
    3. "Rozsypane figury" - układanie kompozycji z figur geometrycznych.

     

    19.11.2020 

    Czwartek: Jesienna orkiestra.

     

    1. "Domki dla zwierząt" - budowanie z klocków domków dla zwierząt.
    2. "Budyjemy dom" - nauka pioseki : https://www.youtube.com/watch?v=ranx-T904iI
    3. "Dzieci do domu, dzieci  na spacer" - zabawa oeganizacyjno-porządkowa.

     

     

    18.11.2020

    Środa: Nasze mieszkanie.

     

    1. "Nasz dom" - dorysowywanie brakujących elementów domu: praca plastyczna.
    2. Gimnastyka dla dzieci - https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo
    3. "Echo" - ćwiczenia artykulacyne, ortofoniczne;

     

    17.11.2020

    Wtorek: Mieszkanie kolczatka

    1. Kolczatek - słuchanie opowiadania H. Bechlerowej, rozmowa na temat opowiadania. -http://zss17.org/wp-content/uploads/2016/10/kolczatek.pdf

    2. Gimnastyka buzi i języka - https://www.youtube.com/watch?v=WIKpLlapr90

    3. Rozwiązywanie zagadek - http://zagadkidladzieci.net/Zagadki-dla-dzieci-zwi%C4%85zane-z-je%C5%BCem


     

    16.11.2020

    Poniedziałek: Gdzie kto mieszka ?

    1.Różne domki" - poznanie różnych domków zwierząt( nora, dziupla, buda, ul) - https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA 

    2. Budowanie domów z klocków

    3. Ćwiczenia dżwiękonaśladowcze - rodzic z dzieckiem - https://www.youtube.com/watch?v=tCj0R2FQGD0

     

     


    PAŻDZIERNIK

     ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- OPIEKUŃCZE:


     utrwalanie znajomości kolorów, zachęcanie do wyraźnego wypowiadania się na forum grupy i słuchania innych

    kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców

    uświadomienie konieczności spożywania produktów mlecznych

    Podawanie informacji na temat swojej rodziny podawanie informacji, jak mają na imię mama, tata 

    Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek

    Poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt  u weterynarza, zapewnianie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer 

     

    Wiersz do nauki ,, Dary jesieni" S. Grabowski 

    W murowanej piwnicy skarby skryli zbójnicy.

    W słojach jak w skarbonkach: groch, bób i fasolka.

    Z sufitu zwisają sznury czosnku i cebuli.

    Oto wielka skrzynia, a w niej złota dynia.

    Skąd się takie dary wzięły? Z ogrodu pani Jesieni!

    A zbójnicy? Ula , Alik , którzy mamie pomagali.

     

    PIOSENKA DO NAUKI: POMIDOREK 

    Czerwony pomidorek 

    w ogrodzie sobie spał. 

    Poduszkę z kropli rosy 

    pod główką swoją miał, 

    a gdy wyjrzało słońce otworzył oczka swe 

    i spostrzegł, że cebulka 

    dziś z nim zatańczyć chce.

    Pomidorek, pomidorek 

    bardzo dziś raduje się, 

    bo cebulka w złotej sukni 

    właśnie z nim zatańczyć chce.

    Pomidorek, pomidorek 

    podskakuje ile tchu 

    a cebulka w złotek sukni 

    chętnie w tym pomaga mu.

    Usłyszał to ogrodnik 

    otworzył okno swe 

    i ujrzał jak pomidor z cebulką bawią się. 

    Nie wierzył własnym oczom 

    więc zaraz z całych sił 

    uszczypnął się w policzek 

    i wtedy pewien był.


    WRZESIEŃ

    ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-OIEKUŃCZE:

     

    utrwalanie znajomości kolorów, zachęcanie do wyraźnego wypowiadania się na forum grupy i słuchania innych
    kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców
    uświadomienie konieczności spożywania produktów mlecznych
    Podawanie informacji na temat swojej rodziny podawanie informacji, jak mają na imię mama, tata 
    Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek
    Poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt  u weterynarza, zapewnianie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer 

     

     

    • Kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, poznanie nowych kolegów i koleżanki w grupie II;
    • Budowanie między dziećmi relacji pełnych ciepła i wzajemnej akceptacji;
    • Wdrażanie do dbałości o ład i porządek w najbliższym otoczeniu;
    • Wdrażanie do przestrzegania obowiązujących zasad bezpieczeństwa;
    • Poznanie kolejnej pory roku – jesień
    PIOSENKA DO NAUKI: Początek roku szkolnego
    1. Już wakacje się skończyły i przedszkola nadszedł czas.
      A tu czeka nasza pani i z uśmiechem wita nas.
    Ref.: Bo to przedszkole moje ukochane. 
            Tu są zabawki oraz moje panie.
            Tu jest radosny każdy dzień
            a wszystko inne chowa się w cień.

          2. Każdy siada na dywanie i z kolegą wita się.
              Tyle przygód na nas czeka już zabawa woła mnie.

    Ref.: Bo to przedszkole...
          
           3. Tu się bawię oraz uczę, tu jest fajnie mówię Wam!
               Bardzo lubię moją grupę, bpo kolegów fajnych mam.

    Ref.: Bo to przedszkole...

    WIERSZ DO NAUKI: Jesień

    Idzie ścieżynką Złocista Jesień i tysiąc liści w fartuszku niesie.
    A w każdym liściu Pani Jesieni zaklętych tysiąc słońca promieni.
    O jeden listek jak serce złote poproszę Jesień, w bukiet go wplotę.

     

     

    ROK SZKOLNY 2019/2020

     

    CZERWIEC

    Z okazji Dnia Dziecka życzę wszystkim Biedroneczkom zdrowia, uśmiechu na twarzy oraz wiele wspaniałej zabawy.

    Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas.

    PIĄTEK

     

    • „Kwiaty rosną, kwiaty więdną” – zabawa orientacyjno-porządkowa
    • „Piłka na lato” – wyklejanie (wypełnianie) koła wycinanką. Usprawnianie rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
    • „Wietrzyk, wiatr, wichura” - ćwiczenia oddechowe. 

     

    CZWARTEK

     

    • "Gimnastyka ważna sprawa" - https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk
    • „Już lato” – rozmowa inspirowana wierszem T. Fiutowskiej, przybliżenie dzieciom charakterystycznych oznak lata
    • „Przekaż uśmiech” – zab. integracyjna. 

     

    ŚRODA

     

     

    WTOREK

     

    • "Kolorowy palec" - zabawa; dzieci biegają po mieszkaniu  i na sygnał rodzica stają i dotykają palcem przedmiotu o kolorze wymienionym przez rodzica;
    • "Mój kolega/koleżanka z przedszkola" - namalowanie farbami swojego przyjaciela z przedszkola;
    • "Bajeczki z domowej półeczki" - przeczytanie dzieciom bajki zaproponowanej przez dzieci;

     

    PONIEDZIAŁEK

     

    • "Rysowanie w kaszy" - rysowanie palcem różnych wzorów na tacce z kaszą manną.
    • "Wygibasy dla przedszkolaków" - zabawa przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
    • "Skakanka" - nauka skakania przez skakankę;)

     

    Temat tygodnia: Nadchodzą wakacje.

    PIĄTEK

     

    • "Na plaży" - zabawa ruhcowo-naśladowcza; dzieci wymieniają co można robić na plaży; następnie pokazują czunności ruchem a rodzice zgadują;
    • "Wygibasy" - wesoła gomnastyka do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
    • "Moja ulubiona bajka" - wybranie przez dziecko ulubionej bajki i próba opowiedzenia jej rodzeństwu lub rodzicowi;

     

    CZWARTEK

     

    • "Co to za pojazd?"   - dzieci naśladują odgłosy różnych środków lokomocji a rodzice starają się odgadnąć o jaki pojazd chodzi: zamieniamy się z dziećmi rolami;
    • "Pojazdy z figur geometrycznych"- przygotowujemy kilka figur geometycznych (koła, trójkąty, kwadraty, prostokąty - można je wyciąć z kolorowego papieru); razem z dziećmi nazywamy i pokazujemy kolejne figury; następnie prosimy aby dziecko ułożyło z wybranych figur pojazd; prosimy aby dziecko wskazywało w swoim ppojeździe figurę, o którą poprosimy; dziecko liczy wykorzystane przez siebie figury;
    • Zabawy konstrukcyjne: budowanie garaży dla samochodów;

     

    ŚRODA

     

    • "Czarne parzy" - zabawa piłką; rodzic rzuca dziecku piłkę mówiąc kolor; dziecko stara się chwytać piłkę na wszystkich kolorach oprócz czarnego; na kolorze czarnym pozwala piłce spść; ćwiczenie spostrzegawczości i umiejętności chwytania piłki;
    • "Bezpieczeństwo w górach" - bajka edukacyjna dla dzieci ukazująca zasady bezpiecznych wakacji w górach; rozmowa z dziećmi na ten temat; wymienienie zasad bezpieczeństwa podczas spędzania czasu w górach; https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
    • "Na wakacje pojadę...." - dokańczanie zdania; wdrażanie do wypowiadania się całymi zdaniami;

     

    WTOREK

     

    • Ćwiczenia oddechowe: dmuchanie balona, dmuchanie prze słomkę;
    • "Bezpieczeństwo nad wodą" - bajka edukacyjna dla dzieci przedstawiająca bezpieczne zabawy nad wodą; rozmowa na temat treści bajki; https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
    • "Co można robić nad morzem?" - praca plastyczna wskazująca sposoby spędzania wolnego czasu nad morzem;

     

    PONIEDZIAŁEK

     

    • Zabawa z wykorzystaniem rymowanki:
      Lato, lato na nas czeka,
      Razem z latem - las i rzeka.
      Dzieci mówią rymowankę - szeptem, z naturalnym natężeniem głosu, krzycząc.
    • "Bezpieczne wakacje" - słuchanie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM rozmowa na temat treści piosenki; wymienienie zasad bezpiecznych wakacji;
    • "Bajeczki z domowej półeczki" - czytanie wybranej przez dziecko bajki.

     

    Temat tygodnia: Moje podwórko.

    PIĄTEK

     

    • Zgadnij kim jestem"- zabawa patomimiczna.
    • "Piłka" - słuchanie fragmentu wiersza D. Gellner
      Po cichutku, po kryjomu wyskoczyła piłka z domu.
      Hop! Hop! W górę! W dół! Przeskoczyła świata pół.
      Zatrzymała się pod płotem,  zatańczyła  z burym kotem.
      Hop! Hop!! Raz i dwa!
      Obudziła złego psa.(...)
      Rozmowa na te,at treści wiersza;
    • "Kolorowa piłka" - wyklejenie szablonu piłki kawałkami papieru (wydzieranka);

     

    ŚRODA

     

    • "Cwiczenia dla przedszkolaka" - https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
    • "Liczymy zabawki" - rodzice mówią dzieciom zadania a dzieci ilustrują je za pomocą zabawek i podają wyniki: Weźciie 4 zabawki; policzcie je głośno; zabierzcie dwie zabawki; ile zostało? policzcie głośno itp.
    • "Lustro" - zabawa naśladowcza: dziecko siada naprzeciw rodzica i naśladuje miny, które wykonuje rodzic; stara się określić jakie miny pokazuje rodzic;

     

    WTOREK

     

    • ""Ciepło - zimno" - zabawa ruchowa z rodzicami lub rodzeństwem.
    • "Wesołe podwórko"  - piosenka dla dzieci;słuchanie i nauka; zabawa w rytm piosenki; https://www.youtube.com/watch?v=mXFiUzXRoLA
    • "Moje podwórko" - praca plastyczna farbami plakatowymi; namalowanie swojego podwórka i ulubionych sprzętów zabawowych, ktore się tam znajdują;

     

    PONIEDZIAŁEK

     

    • "Na podwórku" - zabawa ruchowo-naśladowcza; rodzic podaje nazwy zabaw na podwórku a dzieci naśladują te zabawy np. zabawa w piaskownicy, jazda na rowerze, skakanie przez skakankę itp.
    • "Jak Wojtek szukał przyjaciela" - słuchanie opowiadania E. Pałasz; rozmowa na temat zachowania się w piaskownicy; opowiedzenie przez dziecko treści opowiadania;
    • "Prosty jak struna" - ćwiczenia wyprostne z wykorzystaniem książki; niewielką książkę w twardej okładce dziecko umieszcza sobie na głowie i spaceruje, starając się aby książka nie spadła;

     

    Temat tygodnia: Niby tacy sami a jednak inni.

    PIĄTEK

     

    • Ćiczenia oddechowe - dmuchanie na chusteczkę lub piórko przez słonkę;
    • "Ulubione zwierzątko" - lepienie z plasteliny wybranego przez dziecko zwierzątka; ćwiczenie sprawności manualnych dłoni;
    • "Bajeczki z przedszkolnej półeczki" - czytanie bajki wybranej przez dziecko;

     

    CZWARTEK

     

    • "Zabawa ruchowa przy piosence"- https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M ; ćwiczenie koordynacji wzrokowo - ruchowej;
    • "Jaka to cyfra" - przygotowanie szablonów cyfr od 1-5; układanie ich przez dziecko na dywanie wg kolejności; dopasowywanie do każdej cyfry odpowiedniej ilości elementów; 
    • "Jesteśmy dziećmi" - zabawa przy piosence;

     

    ŚRODA

     

    • "Ćwiczenia oddechowe: naśladowanie dźwięków wydawanych przez różne zwierzęta i odgłosy z otoczenia;
    • "Dzieci z różnych stron świata" propozyja obejrzenia bajki edukacyjnej https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20 ; rozmowa na temat treści zawartych w bajce; zwrócenie uwagi na rożnorodność ras ludzkich;
    • "Bambo" - przeczytanie dzieciom wiersza J. Tuwima; wdrażanie do uważnego słuchania;

     

    WTOREK

     

     

    PONIEDZIAŁEK

     

     

     

    MAJ

    Temat tygodnia: Zawody rodziców.

    PIĄTEK

     

    • "Ciepło - zimno" - zabawa  z rodzicami lub rodzeństwem; wdrażanie do uważnego słuchania i reagowania na umowne sygnały;
    • "Czego potrzebuję?" - wykonanie plakatu przedstawoającego wybrany przez siebie zawód; zaprezentowanie na plakacie rzeczy, przyrządów niezbdnych do wykonywania tego zawodu;
    • "Coraz lepiej zapinam guziki" - dalsza nauka zapinania guzików w sweterkach, koszulach itp.

     

    CZWARTEK

     

    • "Zgadnij kim jestem?"- zabawa pantomimiczna; dzieci na zmianę z rodzicami lub rodzeństwem przedstawiają ruchem czynność związaną z określonym zawodem; odgadywanie przeddtawionego zawodu;
    • "Zagadki - zawody" - https://www.youtube.com/watch?v=hjDKoBQYr7U ; rozwiązywanie zagadek;
    • "Celuj do kosza" - celowanie do miski lub kosza woreczkiem z grochem, małą piłeczką lub zwiniętymi w lulkę skarpetkami;

     

    ŚRODA

     

    • "Jestem fryzjerem" - zabawa z rodzicem lub rodzeństwem w wybrany przez dziecko zawód: ogrodnik, fryzjer, sprzątaczka, malarz itp.
    • "Zawody" - słuchanie piosenki; rozmowa na temat treści piosenki; wymienienie zawodów występujących w piosence; https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc 
    • "Coraz lepiej wycinamy" - ćwiczenia w prawidłowym posługiwaniu się nożyczkami;

     

    WTOREK

     

    • "Do kogo to pasuje?" - zgromadzenie kilku rekwizytów: grzebień, książka, śrubokręt, młotek, lakier do paznokci, igła i nici itp.; wskazywaniep przez rodzica określonego przedmiotu i skojarzenie dziecka z odpowiednim, pasującym zawodem;
    • "Wszyscy dla wszystkich: - J. Tuwim; słuchanie i nauka wiersza; rozmowa o zawodach występujących w wierszu; (można nauczyć się fragmentu wiersza:))
      Murarz domy buduje,
      Krawiec szyje ubrania,
      Ale gdzieżby co uszył,
      Gdyby nie miał mieszkania?

      A i murarz by przecie
      Na robotę nie ruszył,
      Gdyby krawiec mu spodni
      I fartucha nie uszył.

      Piekarz musi mieć buty,
      Więc do szewca iść trzeba,
      No, a gdyby nie piekarz,
      Toby szewc nie miał chleba.

      Tak dla wspólnej korzyści
      I dla dobra wspólnego
      Wszyscy muszą pracować,
      Mój maleńki kolego.

     

    PONIEDZIAŁEK

     

    • "Zgadnij kim jestem" - zabawa ruchowo-naśladowcza: dziecko naśladuje czynność wykonywaną przez rodzica; rodzic zgaduje;
    • "Jaki to zawód?"  - https://www.youtube.com/watch?v=_NiXDHBpSh8 ; propozycja obejrzenia  filmu edukacyjnego prezentującego różne zawody;
    • Pokolorowanie karty przedstawiającej wybrany przez dziecko zawód; karty mozna wydrukować z internetu;

     

    Temat tygodnia: Święto rodziców.

    PIĄTEK

     

    • "Ja się chowam a ty Szukaj" - zabawa w chowanego; rozwijanie spostrzegawczości;
    • "Ja i moja rodzina" - propozycja obejrzenia prezentacji; wspólna zabawa i zadania do wykonania https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg
    • "Bajeczki z domowej półeczki" - wdrażanie do uważnego słuchania i zapamiętania jak największej ilości szczegółów;

     

    CZWARTEK

     

    • "Misie, lalki i inne zabawki" - rytmiczny podział nazw zabawek na sylaby, łącząc ten podział z klaskaniem np.: lal-ki, mi-sie, sa-mo-cho-dy, klo-cki...
    • "Laurka" - nauka wiersza R. Pisarskiego dla mamy z okazji zbliżającego się Dnia Matki:
      Wymaluję na laurce czerwone serduszko,
      Ptaka, co ma złote pióra i kwiaty w dzbanuszku.
      Żyj, mamusiu moja miła, sto lat albo dłużej!
      Bądź szczęśliwa i wesoła, zdrowie niech Ci służy!
    • "Moja rodzina" - wykonanie rysunku kredkami lub farbami przedstawiającego swoją rodzinę. 

     

    ŚRODA

     

    • "Gimnastyka" - ćwiczenia do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk
    • "Kolorowy bukiecik" - wycięcie z kolorowego papieru kwiatków i listków; przyklejenie ich na przygotowaną kartkę formatu A4 - w formie bukietu; dorysowanie na tej samej kartce wazonu i ozdobienie go;
    • Utrwalenie piosenki "Dziękuję mamo, dziękuję tato".

     

    WTOREK

     

    • Ćwiczenia artykulacyjne: naślanowanie dźwięków z otoczenia.
    • "Marsz z przeszkodami" - rodziceustawiają na dywanie przeszkody (mogą być duże zabawki - 4 szt.), dziecko ustawiamy do przeszkód przodem z zawiązaną apaszką na oczach. Dziecko porusza się zgodnie z poleceniami rodzica np. : jeden krok do przodu, dwa kroki w bok (możemy wprowadzać określenie: lewo, prawo ale jeśli dziecko będzie miało problemy z zapamiętaniem tych określeń możemy mówić po prosu w bok, w drugi bok:)) Dziecko stara się ominąć szystkie przeszkody.
    • "Bajeczki z domowej półeczki" - przeczytanie dzieciom bajki zaproponowanej przez dziecko.

     

    PONIEDZIAŁEK

     

    • "Pomgamy mamie" - dzieci naśladują czynności, których nazwy podał naucZyciel.
    • "Dziękuję mamo! Dziękuję tato!" -  słuchanie i nauka piosenki dla rodziców https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE ; rozmowa na temat treści piosenki.
    • "Co jest dłuższe, co jest krótsze? - mierzenie długości przedmiotów krokami, stópkami; próby zmierzenia długości np. dywanu stópkami; liczenie stóp i próby określenie, który brzeg dywany jest dłuższy a który krótszy.

     

    Temat tygodnia: W świecie teatru.

     

    PIĄTEK

     

    • "Ćwiczenia artykulacyjne" - naśladowanie dźwięków wydawanych przez różne zwierzęta lub zjawiska: kaczka, kukułka, gąska, padająca woda, szumiący wiatr itp.
    • "Teatr"- J. Koczanowska - nauka wiersza, rozmowa na temat jego treści:
      Teatr to miejsce jest niezwykłe,
      zaczarowana każda chwila,
      kurtyna w górę się unosi
      i przedstawienie rozpoczyna.

      Na scenie dzieją się historie
      wesołe, smutne, zagadkowe,
      można do kraju baśni trafić
      i poznać światy całkiem nowe.

    • Teatr" - wykonanie pracy plastycznej na temat - Teatr - dziecko wykonuje pracę dowolną techniką plastyczną: kredka, farby, wydzieranka; rozwijamy wyobraźnię i kreatywność;

     

    CZWARTEK

     

    • "Gimnastyka" - ćwiczenia do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk
    • "Kukiełka" - wykonanie kukiełki/ laleczki/ pacynki  z wcześniej przygotowanych materiałów; praca grupowa: dziecko - rodzic:) 
    • "Nasz mały teatrzyk" - próba przedstawienia teatrzyku kukiełkowego z  wykorzystaniem wykonanej laleczki do wybranej bajki;

     

    ŚRODA

     

    • Ćwiczenia dykcyjne - rodzic mówi zdania, a dzieci próbują je dokładnie powtórzyć:
      Królowa Karolina ma korale.
      W szafie jest dużo sukni królowej.
      Król siedzi na tronie w złotej koronie.
      W zamku odbywa się bal.
    • "Magiczne miejsce" - słuchanie i nauka piosenki; rozmowa na temat treści piosenki; próby samodzielnego śpiewu; https://www.youtube.com/watch?v=E3lW-k19_io
    • "Maska " - wykonanie dowolnej maski : wydrukowanie lub narysowanie dziecku maski; próba samodzielnego wycięcia maski przez dziecko i pomalowanie, udekorowanie maski wg pomysłu dziecka;

     

    WTOREK

     

    • "Ciepło - zimno"- zabawa rozwijająca spostrzegawczość i reakcję na sygnał.
    • "Twworzymy zbiory" - ze zgromadzonych na dywanie/podłodze zabawek tworzymy zbiory: najpierw zbiory zabawek (klocki, lalki, samochody, kredk itp.), później według kolorów (zabawki czerwone, zielone, zółte, niebieskie), następnie według kształtu (okrągłe, prostokątne);następnie według własnego kryterium:); staramy się przeliczyć przedmioty/zabawki w zbiorze;
    • Gromadzimy materiały i przybory, które bedziemy mogli wykorzystać do wykonania kukiełki, laleczki, bądź pacynki. Materiały gromadzimy do czawartku:)

     

    PONIEDZIAŁEK

     

    • "Jestem postacią..." - zabawa naśladowcza - dzieci naśladują ruchy wymyślonych postaci, np. żołnierza, staruszka, baletnicy, raczkującego maluszka.
    • "Jak powstaje spektakl teatralny" - film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0; rozmowa na temat  teatru; poznanie nowych słów: kurtyna, aktor, scena, kukiełki itp.
    • "Bajeczki z domowej półeczki" - przeczytanie dzieciom wybranejprzez nie bajki.

     

    Temat tygodnia: Muzyka jest wszędzie.

    PIĄTEK

     

    • Co słyszymy na początku?" - wraz z rodzicami dzieci starają się określić, co słyszą na początku wyrazu;
    • "Czterej muzykanci z Bremy" - przeczytanie bajki; rozmowa na temat treści bajki; wymienienie zwierząt występujących w utworze; wdraząnie do wypowiadania się całymi zdaniami;
    • Ilustracja do utworu "Cztrej muzykanci z Bremy" - praca plastyczna wykonana dowolną techniką; wdrażanie do dbania o porządek podczas pracy i estetykę wykonanej pracy plastycznej;

     

     

    CZWRATEK

     

    • "Ciepło - zimno" - zabawa rozwijająca spostrzegawczość i szybką reakcję na sygnał;
    • "Skaczące nutki" - słuchanie i nauka piosenki; rozmowa na temat treści piosenki; określenie nastroju utworu; https://www.youtube.com/watch?v=pP5LwJA1Gu0
    • "Dmuchajmy na piórko" - ćwicznia oddechowe; potrzebne będą: słomka i piórko lub kawałeczek husteczki higienicznej; dziecko za pomocą słomki starają się zdmuchnąć piórko  z jednego końca stołu na drugi lub utrzymać piórko  w powietrzu;

     

    ŚRODA

    • "Bajkowa muzyka dla dzieci" - słuchanie popularnych melodii i piosenek znanych dzieciom z różnych bajek;próby odgadywania z jakiej bajki pochpdzi utwór; https://www.youtube.com/watch?v=mWSl-l9vBQs
    • "Muzyczny kwiat" - wykonanie plakatu na temat "Gdzie można usłyszeć muzykę?" - przygotowujemy duży szablon kwiata; na każdym płatku rysujemy lub piszemy ( zpomocą rodziców) miejsce gdzie mozemy usłyszeć muzykę; kwiat kolorujemy;
    • "Bajeczki z domowej półeczki" - przeczytanie dzieciom bajki wybranej przez dzieci; po przeczytaniu bajki prosimy dziecko aby opowiedziało o czym była bajka? kto był jej bohaterem? jak się skończyła?

     

    WTOREK

     

    • "Gimnastyka" - ćwiczenia do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk
    • "Muzyczne zagadki" - rozpoznawanie  instrumentów po odgłosie jaki wydają https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo; utrwalanie nazw instrumentów;
    • "Mój instrument muzyczny" - wykonanie dowolnego instrumentu z przygotowanych wcześniej przedmiotów: np. z puszki po napoju możemy wykonać grzechotkę, wsypując do środka ryż, kamyczki lub piasek i zaklejając otwór; grzechotkę można ozdobić;

     

    PONIEDZIAŁEK 

     

    • "Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze" -dzieci z rodzicami naśladują dźwięki wydawane przez przedmioty i zwierzęta: dzwoneczek - dzyń, dzyń, dzyń, biegnące konie - klap, klap itp.
    • "Co to za instrument" - rozpoznawanie i nazywanie instrumentów; obejrzenie instrumentów muzycznych i poznanie ich nazw oraz brzmienia; (źródło - Internet);
    • Przygotowanie materiałów potrzebnych do wykonania dowolnego instrumentu muzycznego: pusta puszka po napoju, ryż, kasza, kamyczki, pudełka itp. Instrumenty  będziemy wykonywć w późnijszym czasie:)

     

    KWIECIEŃ

     

    Temat tygodnia: Moje miasto - Darłowo.

     

    CZWARTEK

     

    • Kolorowy palec" - zabawa ruchowa - dziecko w rytm muzyki biega, pląsa po pokoju, w momencie zatrzymania muzyki rodzic wymienia kolor - dziecko musi dotknąć rzeczy w kolorze odpowiadającym kolorowi, który wymienił rodzic;
    • "Domki" - słuchanie i nauka rymowanki:
      Ślimak mieszka w muszli, w kupce liści -  jeż.
      Myszka mieszka w norce, bocian w gnieździe - wiesz?
      Pszczółka mieszka w ulu, w budzie mieszka pies.
      Każdy ma swój domek. Jaki ty masz? Wiesz?
      Rozmowa na temat treści rymowanki. Nazywanie domków różnych zwierząt.
    • "Zwierzątka i ich domki" - praca plastyczna, wybraną techniką plastyczną, obrazująca zwierzątka i ich domki;

     

    ŚRODA

     

    • "Naśladujemy dźwięki" - ćwiczenia dźwiękonaśladowcze; naśladowanie odgłosów wydawanych przez przedmioty i zwierzęta: dzwoneczek: dzyń, dzyń, biegnące konie: klap, klap, odbijanie piłki: pac, pac itp.
    • "Maszeruje wiosna" - słuchanie i nauka piosenki https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw - rozmowa na temat treści piosenki;
    • "Tworzymy zbiory" - tworzenie zbiorów zabawek 1-elementowego, 3-elementowego i 5-elementowego; przeliczanie przedmiotów w zbiorach i próby określania, w którym zbiorze jest najwięcej elementów a w którym najmniej;

     

    WTOREK

     

    • "Gimnastyka" - ćwiczenia do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk
    • "Złoż w całość" - rodzice tną na kilka części pocztówkę lub inny obrazek a dzieci starają się go złożyć w całość; pocztówka nie musi być  z Darłowem:);po złożeniu w całość dzieci mogą przykleić obrazek na kartce;
    • "Bajeczki z domowej półeczki" - przeczytanie bajki zaproponowanej tym razem przez rodzica;

     

    PONIEDZIAŁEK:

     

    • "Porządek w pokoju" - dbanie o ład i porządek w najbliższym otoczeniu; układanie zabawek na wyznaczonych miejscach;
    • "Wycieczk po Darłowie" - obejrzenie w Internecie charakterystycznych miejsc w darłowie; rozmowa na temat zabytków naszego - utrwalenie nazw; określenie miejsc, gdzie dziecko najbardziej lubi chodzić;
    • Zbudowanie z klocków makiety naszego miasta lub wybranej, charakterystycznej budowli Darłowa;

     

    Temat tygodnia: Polska - mój dom.

    PIĄTEK

     

    • "Gdzie siedzi miś?" - pkreślanie położenia  przedmiotów w przestrzeni: przygotowujemy misia, lalkę lub inną zabawkę i krzesełko; rodzic umieszcza zabawkę na krześle, pod krzesłem, za krzesłem, przed krzesłem, obok krzesła - dziecko określa gdzie znajduje się zabawka; zamieniamy się i teraz dziecko umieszcza zabawkę w różnym położeniu względem krzesła a rodzic określa położenie zabawki;
    • "Najpiękniejszy krajobraz Polski" - malowanie farbami wybranego krajobrazu - góry, morze, jezioro, łąka itp.
    • "Bajeczki z domowej półeczki" - czytanie bajki wybranej przez dziecko; próby streszczenia bajki po przeczytankiu;

     

    CZWARTEK

     

    • "Mówimy jak robociki" - wdrażanie do dzielenia wyrazów na sylaby; wybieramy wyrazy dwusylabowe np.: woda, kawa, dywan,półka, krzesło itp.
    • "Flaga Polski" - wykonamy flagę Polski - metodą wydzieranki - miejsce na fladze koloru czerwonego wyklejamy małymi kawałkami wydartymi z czerwonego papieru; białą część flagi pozostawiamy bez zmian; powstałą flagę przyklejamy na długiej wykałaczce;
    • "Dzień książki" - proponuję obejrzenie filmu edukacyjnego "Jak powstaje książka" https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8

     

    ŚRODA

     

    • " Ćwiczymy stopy" - przygotowujemy dwie miski i dziecięce skarpetki; do jednej miski wkładamy pojedyńcze skarpetki i posimy dzieci aby próbowały chwytać palcami stóp skarpetki i przekładać je do drugiej miski;
    • "Katechizm polskiego dziecka" w. Bełza - słuchanie i nauka wiersza; rozmowa na temat treści wiersza; https://www.youtube.com/watch?v=IoVo3tKKU9Y
    • "Bajeczki z domowej półeczki" - przeczytanie bajki wybranej przez dziecko; po przeczytaniu -  próba streszczenia bajki przez dziecko;

     

    WTOREK

     

    • " Ćwiczenia buzi i języka" - ćwiczymy języczki poprzez: masowanie języczkami górnych zębów, dolnych zębów, wewnętrznej strony policzków; dmuchanie na piórko lub pasek papieru;
    • "Polska" - słuchanie i nauka piosenki (https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM ); w zależności od możliwośći dzieci - proszę dostosować ilość zwrotek:)
    • "Krajobrazy Polski" - obejrzenie z dziećmi różnych krajobrazów Polski: morze, góry, jeziora, lasy itp;omówienie każdego krajobrazu -co jest charakterystyczne;

     

    PONIEDZIAŁEK

     

    • "Będę miała,miał dzisiaj miły dzień, ponieważ..." - dokańczanie zdań; wdrażanie do wypowiadania się całymi zdaniami;
    • "Polak mały" - nazywanie polskich symboli narodowych: proponuję obejrzeć film edukacyjny 
      https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA
    • "Godło Polski" - pomalowanie godła Polski; zwrócenie uwagi na odpowiedni dobór kolorów; opisanie przez dzieci jak wygląda godło Polski;

     

    Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę.

    PIĄTEK

     

    • "Gimnastyka" - ćwiczenia do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk
    • "Ś ieciowy ludek" - wykonanie ludka z przygotowanych wcześniej rzeczy: pudełka, gazety, plastikowe butelki itp. rozwijanie wyobraźni i kreatywności
    • "Zapinamy guziki" - ćwiczenia w zapinaniu guziczków w sweterku, koszuli lub innym ubranku;

     

    CZWARTEK

     

    • "Pobawmy się w cjhowanego" - zabawa ruchowa z rodzeństwem lub rodzicami w chowanego; liczymy do 10;
    • "Potańczmy razem" - zajęcia ruchowo-taneczne: https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo
    • "Dobierz taki sam kolor" - układanie zbiorów; utworzenie dzieciom na podłodze kilku zbiorów z jednym przedmiotem, w określonym kolorze; zadaniem dzieci będzie umieszczenie w zbiorach zabawek lub innych przedmiotów w tym samym kolorze; po utworzeniu zbiorów przeliczamy ile przedmiotów mamy w zbiorach;

     

    WTOREK

     

    • "Dbamy o porządek w naszym pokoju" - samodzielne posprzątanie pokoju przez dzieci; 
    • "W kontakcie z naturą" - propozycja obejrzenia bajki edukacyjnej o tematyce ekologicznej https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ;  rozmowa z dziećmi na temat "Jak mogę dbać o środowisko?"
    • Słuchanie i nauka wiersza "Śmieciu, precz" S. Karaszewskiego
      Kiedy rano słońce świeci, wybiegają na dwór dzieci.
      Miotły, szczotki w rękach mają, bo podwórko zamiatają!
      Tu papierek od cukierka, tam po soku jest butelka.
      Ówdzie puszka po napoju. I pudełko. Może twoje?
      Żyć nie można w bałaganie, więc się bierzmy za sprzątania.
      Zmykaj śmieciu, do śmietnika. Bałaganie, brudzie - znikaj!
    ŚRODA

     

    • "Co to znaczy ekologiczny?" - bajka edukacyjna; narysowanie przez dzieci jednego, wybranego przez nie produktu ekologicznego;
    • Słłuchanie i nauka piosenki "Świat w naszych rękach" - https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE ; rozmowa z dziećmi na temat treści piosenki;
    • Zgromadzenie przez dzieci przedmiotów z których można będzie wykonać "śmieciowego ludka"; (butelka plastikowa, kartoniki, gazety, pudełka plastikowe itp.); na piątek;

     

    Temat tygodnia: Wielkanoc.

    UKS 3 Wodnik Wolsztyn


    Moi Drodzy!
    W ten wyjątkowy czas, życzę Wam spokojnych, pogodnych i przede wszystkim zdrowych Świąt Wielkanocnych. Życzę również nieustającej wytrwałości, cierpliwości i abyśmy już niebawem, bez strachu,mogli spotkać się w przedszkolu:) 

    Joanna Stefaniak

    PIĄTEK

     

    • "Większy, mniejszy, taki sam" - wybranie sobie kilku zabawek i układanie ich od najmniejszej do najwiekszej i odwrotnie; porównywanie wielkości przedmiotów.
    • "Malujemy jajka" - malowanie jajka ugotowanego na twrado:) malowanie farbami, mazakami itp.; mówienie jakich kolorów użyło dziecko i co namalowało:)
    • "Pomagamy mamie, tacie" - proponuję zaangażować dzieci do przygotowań do Świąt Wielkanocnych: mieszanie składników do pieczenia, ukladanie, wycieranie do sucha naczyń itp.

     

    CZWARTEK

     

    • "Ćwiczenia buzi i języczka" - naśaldowanie różnych odgłosów: kukułka, bocian, kaczka, kura, owca itp; masowanie języczkiem podniebienia, zębów, policzków od wewnątrz; dmuchanie na piórko lub chusteczkę itp.
    • "Tor przeszkód" - proponuję zbudować z dziećmi tor przeszkód, który dzieci  będą musiały pokonać; np. obiegnięcie stołu, przejście pod krzesłem, przejście stopa za stopą po rozciągniętym na podłodze szaliku lub apaszce, przeskok obunóż przez gazetę leżącą na podłodze, pobiegnięcie na czworaka do drugiego pomieszczenia i z powrotem, przejście z książką na głowie 3 m itp.; tor proszę modyfikować według potrzeb i możliwości dzieci:)
    • "Kolororwa pisanka" - ułożenie na podłodze pisanki z różnych zabawek (klocki, samochodziki, laleczki, kredki); pisanka powinna być dość duża, żeby można było ją w środku ozdobić zabawkami:)

     

    ŚRODA

     

     

    WTOREK

     

    • "Poranna gimnastyka" - gimnastyka w rytm piosenki;może być dowolna propozycja dostępna na you tube
    • "Wielkanone dekoracje" - wykonanie z rolki po papierze toaletowym wielkanocnego zajączka (rolkę oklejamy kolorowym papierem i doklejamy uszy, wąsy i oczy ) można podejrzeć na https://www.youtube.com/watch?v=vkmbDV4a1Ds
    • "Bajeczki z domowej półeczki" - przeczytanie bajki wybranej przez dzieci; namalowanie ilustracji do przeczytanej książeczki

     

    PONIEDZIAŁEK

     

    • "Rysuj tak jak ja" - rysowanie na tackach z kaszą manną; wsypujemy cienką wartstwę kaszy manny na dwa talerzyki; na jednym rodzic rysuje palcem różne kształty, figury a na drugim dziecko stara się odwzorować to, co narysował rodzic;
    • Proponuję obejrzeć program edukacyjny dla dzieci na temat Świąt Wielkanocnych z cyklu "Ziarno": https://www.youtube.com/watch?v=cMTxGjhNNAs; rozmowa z dziećmi o zwyczajach i tradycjach Świąt Wielkanocnych
    • Wykonanie plakaty wiosennego z wykorzystaniem przygotowanych wcześniej wycinków z gazet:)

     

     

    Temat tygodnia: Nedszła wiosna.

    PIĄTEK

     

    • Robimy porządek na półce z książkami - układamy książki wg wielkości; dzieci opowiadają o czym są określone książeczki;
    • "Doświdczenie z octem i sodą"- proponuje proste doświadczenie "Kolorowe bębelki"; potrzebne będą: soda oczyszczona, ocet, olej, pipetka lub słomka, kawałek bibuły - obojętnie jaki kolor; do szklanego naczynia (może być słoik 0,5l) wsypujemy sodę, po ściance słoika wlewamy szklankę oleju; do osobnego naczynia wlewamy pół szklanki octu i  wkładamy tam kawałek bibuły - bibuła powinna zabarwić ocet;pipetką nabieramy kolorowy ocet i wkraplamy do naczynia z olejem i sodą; obserwujemy reakcję:) (jeśli ktoś nie ma pipetki może posłużyć się słomką - wkładamy słomkę pionowo do naczynia z kolorowym octem i zatykamy palcem słomkę od góry; wyciągając słomkę nie puszczamy palca - puszczamy dopiero nad słoikiem z olejem i sodą) Krople zabarwionego octu powoli opadają na dno dzbanka, osadzając się na powierzchni sody. W wyniku połączenia octu (kwasu) i sody (zasady) następuje wytwarzanie się gazu – dwutlenku węgla (CO2), otaczającego kropelki wpuszczonego octu, które stają się dzięki temu lżejsze i unoszą się.
    • Przeczytanie dzieciom wybrenej przez nie książeczki - po przeczytaniu, opowiedzenie przez dziecko o czym była bajka:)
    • Zebrane materiały na plakat o wiośnie trzymamy na następny tydzień:)

     

    CZWARTEK

     

    • "Pobawmy się w chowanego" - zabawa z rodzicami i rodzeństwem.
    • "Zielony ogródek" - sianie rzeżuchy, cebulek, pitruszki; rzeżuchę wsypujemy do szklaneczki i zalewamy wodą, po kilku minutach pędzelkiem rozsmarowujemy rzeżuchę po mokrej watce na talerzyku (ćwiczymy sprawność manualną dłoni iprawidłowy chwyt pędzla), cebulkęmożemy wsadzić do ziemi, korzeń pietruszki obcinamy a to co zostanie wkładamy do ziemi na natkę;
    • Wycinamy z gazet ilustracje, obrazki przedstawiające oznaki wiosny; przygotowujemy je na jutrzejszy dzień; będziemy wykonywać "Wiosenny plakat"

     

    ŚRODA

     

     

    WTOREK

     

    • "Gimnastyka - dobra sprawa" - ćwiczenia ruchowe do piosenki (dzieci znają:))
    • "Kle, kle boćku kle, kle" - słuchanie i nauka piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA 
    • Kolorowanie wybranego przez dzieci obrazka przedstawiającego zwaiastuny wiosny - zwróceni uwagi na prawidłowy chwyt narzędzia piszącego;

     

    PONIEDZIAŁEK

     

    • Ćwiczenia buzi i języka" - naśladowanie odgłosów: motor, kaczka, kukułka, zegar, kura, kapiąca woda, baran itp.; masaż językiem zębów, podniebienia, policzków; dmuchanie na krtkę papieru:)
    • "Nadeszła wiosna" - propozycja obejrzenia filmu edukacyjnego https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY ; rozmowa z dziećmi na temat wiosny - jej zwiastunów i cech pogody;
    • "Pociąg z klocków" - układanie z klocków pociągu ze szczególnym uwzględnieniem kolejnych kolorów np. czerwony, niebieski, żółty, zielony, czerwony, niebieski, żółty, zielony itd....Pociąg może składać się z różnych klocków ale najważniejsze żeby kolejność kolorów się nie zmieniała:)

     

    MARZEC

    Znalezione obrazy dla zapytania: GIFY na przewiosśnie


    Drodzy Rodzice!

    W związku z zaistniałą sytuacją pragnę poinformować, jak będzie wyglądała współpraca między nami w najbliższym czasie.
    Każdego dnia będę proponowała Państwu zabawy, zadania lub zajęcia dla dzieci do wykorzystania w domu. Ponieważ jesteśmy najmłodszą grupą w przedszkolu,będę starała się nie "zasypywać" Państwa materiałami. Jednocześnie proszę modyfikować moje propozycje według możliwości i zainteresowań dzieci. W razie dodatkowych pytań lub wątpilowości proszę o kontakt mailowy (asia0785@wp.pl) lub przez messengera w godz. 10.00 - 12.00.

    Życzę dużo zdrowia, wiele cierpliwości i mam nadzieję do zobaczenia niebawem:)

    Temat tygodnia: Na wiejskim podwórku.

    PIĄTEK

    • "Wiejska zagroda" - zbudowanie z klocków zagrody wiejskiej dla zwierząt hodowlanych; opowiedzenie rodzicom co zbudowały dzieci i jakie zwierzeta w niej zamieszkają.
    • "Które zwierzątko mieszka w....?" - dopasowywanie zwierzątek do miejsc, w których mieszkają; nazywanie domków zwierząt wejskich - kurnik, chlewik, stajnia itp.
    • "Myślę o takiej rzeczy w tym pomieszczeniu, które jest..." - dokańczanie zdania i próby odgadnięcia o jaką rzecz chodzi.

    CZWARTEK

     

    • "Chowanego" - popularna zabawa ruchowa kształtująca spostzegawczość i pomysłowość;
    • "Moje ulubione zwierzątko hodowlane" - lepienie z masy solnej wybranego zwierzątka ( przepis na masę solną: szklanka mąki pszennej, szklanka drobnoziarnistej soli,  2 łyżki oleju, ciepła woda ok. pół szklanki (na oko:)) - składniki mieszamy rękoma i dodajemy tyle wody aby masa miała konsystencję plasteliny:)); masę mogą również wykonać dzieci;

     

    ŚRODA

     

    • "Coraz lepiej liczę" - przeliczanie przedmiotów w najlbliższym otoczeniu w zakresie 5;
    • "Brzydkie Kaczątko" - przeczytanie bajki; nazywanie i rozpoznawanie zwierząt występujących w bajce;
    • "Wycinamy" - kształtowanie umiejętności posługiwania się nożyczkami; wycinamy duże kawałki z gazet;

     

    WTOREK

    • "Poukładajmy w pary" - dobieranie skarpetek w pary - porównywanie kolorów, wzorów i wielkości.
    • "Stary Donald farmę miał" - słuchanie i nauka piosenki; wymienienie nazw zwierząt występujących w piosence;
    • "Ciepło - zimno" - zabawa na spostzregawczość:)

     

    PONIEDZIAŁEK

     

    • "Zwierzątka mieszkające na wsi" - proponuję bajkę "Zwierzęta dla dzieci na wsi - Odgłosy zwierząt | Czy Wiesz Jak" - na You Tube;
    • " Zabawa w kolory" - utrwalamy z dziećmi kolory poprzez komunikat "Dotknij koloru...np. czerwonego" - zabawę możemy modyfikować różnymi poleceniami np.: "Które zwierzątko hodowlane jest koloru....?" - utrwalamy również nazwy zwierząt hodowlanych.
    • W ramach ćwiczenia sprawności manualnych możemy pomalować wybrane zwierzątko mieszkające na wsi.

     


    PONIEDZIAŁEK

    1. „Słońce-deszczyk-mroźny ranek”, zabawa orientacyjno-porządkowa

      - „Zima – wiosna!”, zabawa orientacyno-porządkowa

      - „Porządek w pokoju”- wrócenie uwagi na porządek w miejscu zabawy

    2. „Zakładamy zielony ogródek” - siejemy rzeżuchę i cebulę;

    3. Spacer do parku – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę.

    4. „Co to” – ćwiczenia słuchowe, opowiadanie o obrazku

      - „Myślę o takiej rzeczy w tym pokoju, która...” - zabawa rozwijająca sppostrzegawczość.

      - „Bajeczki z przedszkolnej półeczki” - czytanie literatury dziecięcej.

    WTOREK
    1. Dzieci w ogrodzie, dzieci na spacer” – zabawa orientacyjno-porządkowa

      - „Mam chusteczkę”; „Budujemy mosty” – zabawy ze śpiewem.

      - Zabawy swobodne dotyczące rozwijania zainteresowań plastycznych, tanecznych, konstrukcyjnych.

    2. „Dżungla, dżungla” osłuchanie i nauka piosenki.

    3. „Kwiaty w naszym otoczeniu” – spacer, obserwacja.

    4. „Gimnastyka buzi i języka” – usprawnianie aparatu artykulacyjnego

      - „Budujemy pałac dla wiosny” – zab. konstrukcyjne z klocków różnego rodzaju.

      - Zabawy dowolne przy stolikach, układanie puzzli, kolorowanie rysunków.

    ŚRODA
    1. „Czerwony jak….” – zabawa twórcza
      - „Znajdź kolor....” - zabawa ruchowa.
      - Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

    2. Zajęcia ruchowe: Zestaw ćwiczeń ruchowych – laski gimnastyczne ćwiczenia wstępne, podskoki obunóż, próby podskoków z nogi na nogę, rytmiczne „wyrzuty” nóg do przodu naprzemiennie.

    3. „Znajdźmy wiosnę” - spacer.

    4. „Co zniknęło?” – zab. rozwijająca spostrzegawczość i pamięć wzrokową.
      - „Tulipan” – ćwiczenia grafomotoryczne.
      - „Cztery pory roku z Kubusiem Puchatkiem” – czytanie bajki.

    CZWARTEK
    1. „Wskocz w zielone!” – zabawa orientacyjna z wykorzystaniem obręczy.
      - „Wiosenny aerobik” – ćwiczenia przy muzyce disco z obręczami lub szarfami w kolorze zielonym
      - Zabawy manualne np. lepienie z plasteliny w kolorze zielonym

    2. „Witaj wiosno” – rozmowa kierowana na podstawie opowiadania E. Szelągowskiej i ilustracji w książce C: wzbogacanie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie

    3. „Co się zieleni wkoło” – spacer - dzielenie się spostrzeżeniami

    4. „Kolory” – zab. orient. w kole (dziecko nie chwyta piłki na kolor zielonym)
      - „Tropimy ślady” – szukanie w sali przedmiotów w kolorze zielonym, słuchanie muzyki poważnej, ćwiczenie spostrzegawczości.

    PIĄTEK

    1. „Wszyscy są” – zabawa na powitanie

      - „Zajączki” – zab. ruch. z elementem skoku

      - Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci

    2. „ Zielona wiosna” - (metody aktywizujące) bank pomysłów, zabawy parateatralne, rozwiązywanie problemu i praktycznego działania. Tworzenie zielonych obrazków wycinanie, zaginanie, wydzieranie, klejenie, malowanie farbami plakatowymi, plasteliną

    3. „Bawimy się w koło” – zabawy ruchowe w parku

      - „Jaka może być wiosna?” – ćwiczenia słownikowe.

      - Gry i układanki wybrane przez dzieci.



     

    ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

    • Umożliwienie dzieciom okazji do poznawania zjawisk przyrodniczych i zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.

    • Utrwalenie czynności higieniczno-kulturowych ze szczególnym uwzględnieniem mycia rąk.

    • Utrwalanie umiejętnosći liczenia .Tworzenie zbioru trzyelementowego.

    • Poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt egzotycznych, wiejskich i leśnych.

    • poznawanie warunków do życia wybranych gatunków zwierząt.

    • uwrażliwainie na piękno przyrody i otaczającego nas świata.

     

    PIOSENKA DO NAUKI: Dżungla

     

    1. Dżungla, dżungla, tka wielka dżungla, poplątane zwoje dzikich lian.

      Mieszka sobie w bambusowej chatce Ambo Sambo – wielkiej dżungli pan.

      Ref. Strusie mu się w pas kłaniają, małpy na ogonach grają.

      Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

    2. Ambo Sambo, doskonale znam go, węża się nie boi ani lwa.

      Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców w dłoni zawsze coś smacznego ma.

      Ref. Strusie mu się w pas kłaniają.


    WIERSZ DO NAUKI: Prośba do słonka

    Malutka główka krokusa nad śniegiem się pojawiła.

    To znaczy, że już wkrótce przybędzie wiosna miła.

    Słoneczko nasze kochane, bardzo cię prosimy,

    ogrzewaj mocno ziemię, zacieraj ślady zimy.

    Pod śniegiem mocno bije pani przyrody serce.

    Słoneczko, wyślij promienie, daj ciepła jak najwięcej.

    Urośnie młoda trawa, rozwiną się pąki na drzewach.

    Dla ciebie, miłe słoneczko,każdy ptaszek zaśpiewa.

     

    LUTY

    Znalezione obrazy dla zapytania: gify na przedwiośnie

    ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

    • Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji;

    • Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;

    • Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;

    • Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania;

    • Poznawanie różnych środków transportu: wodnego, lądowego, powietrznego;

    • Wdrażanie do dbania o swoje zdrowie; orientowanie się w zasadach zdrowego odżywiania.

    PIOSENKA DO NAUKIUfoludki

    My jesteśmy ufoludki,
    hopsasa, hopsasa.
    Ludek zielony, malutki,
    hopsasa, hopsasa.

    Przylecieliśmy z daleka,
    hopsasa, hopsasa.
    Nasze Ufo na nas czeka.
    hopsasa, hopsasa.

    Gdy waszą Ziemię zwiedzimy,
    hopsasa, hopsasa,
    to do siebie powrócimy.
    WIERSZ DO NAUKI:Zawody

     Kto dom stawia? - Murarz!
     Kto chleb piecze? - Piekarz!
     Kto stół robi? - Stolarz!
     A ty? Na co czekasz?

     Każdy jakiś zawód ma,
     swoją pracę dobrze zna.
     W domu, w polu, w szkole też
     pracuj z nami, jeśli chcesz!

     Kto maluje? - Malarz!
     Kto nas leczy? - Lekarz!
     Książki pisze? - Pisarz!
     A ty? Gdzie uciekasz?

     Każdy jakiś zawód ma,
     swoją pracę dobrze zna,
     dookoła praca wre,
     by nam lepiej wiodło się!



     

    STYCZEŃ

    Znalezione obrazy dla zapytania: gify na dzień babci i dziadka

    ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

    • Uświadamianie konieczności dokarmiania zwierząt w trudnych, zimowych warunkach.

    • Poznanie gatunków zwierząt żyjących w ekosystemie leśnym.

    • Uświadamianie niebezpieczeństw wynikających z zabawy w niewłaściwych miejscach.

    •  Wdrażanie do wypowiadania się na temat swojej rodziny: jak mają na imię dziadkowie i jak spędzamy z nimi czas.

    •  Kształtowanie świadomości zdrowego trybu życia: zdrowa żywność, przebywanie na świeżym powietrzu. 

    PIOSENKA DO NAUKI:Walczyk dla babci i dziadka

    I. Tańczymy dla babci walczyka, niech niesie się wkoło muzyka.

    Ref. Niech płynie muzyka na cały świat.
           Żyj babciu, żyj nam sto lat!

    II. Tańczymy dla dziadka walczyka, niech niesie się wkoło muzyka.
     
    Ref. Niech płynie muzyka na cały świat.
           Żyj nam dziadku, żyj nam sto lat!

    WIERSZ DO NAUKI:Dziadkowie

    Babcia i dziadek są tacy wspaniali
    i zawsze chętnie bawią się z nami.
    Lubimy z wami spędzać czas.
    Babciu i dziadku kochamy Was.


    GRUDZIEŃ

    Znalezione obrazy dla zapytania Gify świąteczne

    ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

     

    •  Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
    • Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek.
    • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą. Rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy.
    • Wdrażanie do przestrzegania reguł i zasad obowiązujących w grupie.
    • Udział dzieci w organizowanych uroczystościach przedszkolnych-spotkanie z mikołajem.
    • Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną poprzez świadome uczestnictwo uroczystościach rodzinnych.
    PIOSENKA DO NAUKI:Wesoła choinka

     

    I. Na gałązce choinkowej wiszą dwa jabłuszka.
       Przy jabłuszku pierwszym pajac, przy drugim kaczuszka.
       Pajac biały jest jak piekarz, mąkę ma na brodzie,
       a kaczuszka złota, jakby kąpała się w miodzie.

    Ref. Choinka, choinka, wesoła choinka, choinka, choinka, wesoła!

    II. "Popatrz mamo - woła Krysia- jak ten pajac skacze".
          "A czy słuszysz - mówi mama -jak kaczuszka kwacze?"
          Pajac skacze, kaczka kwacze, posłuchajcie sami,
          a zajączek tuż, tuż obok rusza wąsikami.

    Ref. Choinka, choinka...

     

    WIERSZ DO NAUKI:Choineczka

    Choineczka mała w lesie sobie stała.

    Wiatr ją lulał do snu, więc się kołysała.

    Przywieźli ją ludzie po zmarzniętej grudzie.

    Teraz cieszy dzieci. Widzicie, jak świeci?

    LISTOPAD

     

    Podobny obraz

    ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

    1. Budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;

    2. Wdrażanie do dbania o zdrowie – poznanie czynników sprzyjających dbaniu o zdrowie;

    3. Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;

    4. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią;

    5. Poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy

    6. Rozwijanie umiejętności wskazywania i nazywania wybranych części ciała;

    7. Prawidłowe posługiwanie się liczebnikami: jeden, dwa;

    8. Poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego;

    9. Zachęcanie do wypowiadania się całymi zdaniami;

    PIOSENKA DO NAUKI:Szczotka, pasta

    Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda.

    Tak się zaczyna wielka przygoda.

    Myję zęby bo wiem dobrze o tym,

    Ten kto nie myje ten ma kłopoty.

    Żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć.

    Ref.:
    Szczotko, szczotko, hej szczoteczko ooo,

    Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko ooo,

    W prawo, w lewo, w lewo, w prawo ooo,

    Po jedzeniu kręć nią żwawo ooo.

    Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.

    WIERSZ DO NAUKI:Kot

    Kotek myje łapki obie i futerko czyści sobie.

    Bez ręcznika się obywa, mydła także nie używa.

    Kot wygląda zawsze schludnie, rano, wieczór i w południe.

    Kotek, kotek wlazł na płotek, myje się starannie.

    Ja w łazience kran odkręcę, będę myć się w wannie.

     

    PAŹDZIERNIK


    Znalezione obrazy dla zapytania gify październik

    ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

     

    • Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi

    • Kształtowanie u dzieci przynależności społecznej do rodziny, grupy społecznej.

    • Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych

    • Poznajemy zwierzęta wokół nas: znamy i nazywamy zwierzęta hodowlane.

    • Coraz lepiej liczymy : liczenie w zakresie 5.

    • Wdrażanie do dbania o ład i porządek w najbliższym otoczeniu.

     

    PIOSENKA DO NAUKI:Kotek Puszek

    Kotek Puszek z czarną łatką
    Dziś w przedszkolu był z Agatką,
    A z kieszeni u fartuszka
    Wyglądały małe uszka.

    Nagle ruszył się fartuszek,
    Na podłogę skoczył Puszek,
    Teraz, kotku, będziesz z nami,
    My już ciebie nie oddamy!


    WIERSZ DO NAUKI:Jabłoń



    WRZESIEŃ

    Znalezione obrazy dla zapytania gify wrzesień

    ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

     

    • Wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych: zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni i sali.

    • Wzajemne poznawanie imion dzieci i dorosłych z grupy.

    • Wdrażanie do podejmowania prób wspólnych zabaw.

    • Zapoznanie z kącikami zainteresowań.

    • Rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych, wyjaśnienie do czego służą.

    • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą smaku, dotyku i węchu.

    • Rozwijanie poczucia rytmu.

    PIOSENKA DO NAUKI:Jestem małym przedszkolakiem

    Ref.

    Jestem małym przedszkolakiem,

    ale dużo już potrafię.

    Ja się uczę, gdy się bawię,

    bo w zabawie jest ciekawiej.

     

    1. Umiem biegać na paluszkach,

      umiem stać na jednej nodze.

      Umiem siebie narysować,

      umiem jeść widelcem, nożem.

    Ref.

    Jestem małym przedszkolaczkiem...

     

    1. Umiem buty zasznurować,

      umiem zapiąć już guziki.

      Umiem wiersz wyrecytować,

      i zatańczyć w takt muzyki.

    WIERSZ DO NAUKI:Mam trzy lata

    Mam trzy lata, trzy i pół,

     brodą sięgam ponad stół.

    Do przedszkola chodzę z workiem

    i mam znaczek z muchomorkiem.

    Pantofelki ładnie zmieniam,

    myję ręce do jedzenia.

    Zjadam wszystko z talerzyka,

    tańczę kiedy gra muzyka.

    Umiem wierszyk o koteczku,

    o tchórzliwym koziołeczku

    i o piesku, co był w polu,

    nauczyłem się w przedszkolu.



    Copyright © 2015 Sebastian Igiel & Paweł Karski