Przedszkole nr 2 im. Janint Porazińskiej w Darłowie
BIP Przedszkole nr 2 w Darłowie

Dyrektor Przedszkola Nr 2 w Darłowie informuje, że zakończyła się rekrutacja do przedszkola na rok szkolny 2017/2018. Możemy jeszcze przyjąć 5 dzieci urodzonych w 2013 roku na pobyt pięciogodzinny ( II zmiana, godziny pobytu 12,00 do 17,00)

I Muchomorki
II Motylki
III Pszczółki
IV Słoneczka
V Biedronki
VI Stokrotki
VII Maczki
 
Opłaty
Pracownicy Przedszkola
Dokumenty Przedszkola
 
Przekaż 1% swojego podatku na fundusz wieczysty "Przedszkole Dwójeczka
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom "Przyjazna Szkoła
III Pszczółki

                   ROK SZKOLNY 2016/2017

Znalezione obrazy dla zapytania SZKOLNE GIFY

CZERWIEC

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

- poznawanie swojego ciała poprzez zabawy,

- tworzenie wzajemnych relacji opartych na szcunku i akceptacji, 

- uświadamianie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów,

- poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras,

- poznanie różnych środków transportu,

- rozwijanie mowy, umiejętności liczenia, sprawności manualnej, 

- wzbudzanie zainteresowania literaturą,

- prezentowanie własnych umiejętności.


Piosenka do nauki:

"Podajmy sobie ręce" 

sł.D.Gellner;  muz.K.Kwiatkowska


Chociaż świat dokoła dziwny jest i wielki,

A my tacy mali, mali jak kropelki.

Ref.: Podajmy sobie ręce w zabawie i piosence,

W ogródku przed domem, na łące zielonej.

Podajmy sobie ręce przez burze i przez tęcze.

Pod gwiazdą daleką, nad rzeczką i rzeką.

 

Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka.

Kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka.

Ref.: Podajmy sobie ręce...

 

Choć nas czasem dzielą niepotrzebne góry.

Nieskończone drogi, zachmurzone chmury.

Ref.: Podajmy sobie ręce...

 

Wiersz do nauki:

"Przyjaciel"

 J.Koczanowska

 

Nie musisz mieć przyjaciół stu,

nie musisz mieć dziesięciu,

wystarczy byś jednego miał,

a to już wielkie szczęście.

 

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto zawsze cię zrozumie,

gdy dobrze jest-cieszy się,

gdy źle-pocieszyć umie.

 

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto nigdy nie zawiedzie,

a poznasz go, bo z tobą jest,

gdy coś się nie powiedzie.



 

Znalezione obrazy dla zapytania gify na dzień mamy i taty

MAJ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCNE:

 

  •  Znajomość cech charakterystycznych  określających wiosnę.
  • Kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych.
  •  Zapoznanie dzieci z głównymi zabytkami Darłowa.
  •  Wie, że mieszka w Polsce, jest Polakiem, mówi po polsku.
  •  Rozumie znaczenie spożywania produktów niezbędnych do zachowania zdrowia.
  • Posługuje się liczebnikami porządkowymi.
  • Wie, jakie warunki są niezbędne roślinom do wzrostu i rozwoju.
  •  Rozumie potrzebę zachowania umiaru w jedzeniu słodyczy i konieczność mycia zębów po ich spożyciu.
  • Doskonalenie syntezy i analizy językowej.
  • Wzmacnianie więzi rodzinnych.
PIOSENKA DO NAUKI: Radosny tata

 

Mój tata dziś znowu raniutko wstał,

żeby do pracy iść, tak jak chodzi od lat

To dla rodziny swej, dla mnie tak trudzi się

Kocha mnie z całych sił i pomagać mi chce.

Co dzień rano swą twarz tata mój dla mnie ma.

Ja to wiem, czuję to, kocham tak, kocham każdego dnia.

 

Ref.
Podziwiam go, kocham każdego dnia,
za to że przy mnie jest i mnie chroni od zła.
Chodzę do parku z nim, razem bawimy się.
Słucham wciąż jego rad, naśladować go chcę.
Co dzień rano swą twarz tata mój dla mnie ma.
Ja to wiem, czuję to, kocham każdego dnia.

Kocham cię Ti Amo, Je T'aime

I. Usiądź mamo przy mnie blisko i posłuchaj tych słów.

Ty z pewnością wiesz to wszystko, jednak powiem to znów.

Ref.
Kocham Cię Ti Amo Je T’aime

i nie pytaj mnie dlaczego tak jest.

Ty jesteś mą mamą, wspaniałą, kochaną

jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

II.  Popatrz mamo w moje oczy, ujrzysz w nich miłość mą.

Nawet bardzo późno w nocy śpiewać będę Ci to.

 

Ref.
Kocham Cię…

WIERSZ DO NAUKI: Dwie połówki

Mama, tata to mądre główki
Są jak jabłka dwie połówki
Tata w piłkę ze mną gra
Mama sto pomysłów ma.

Tata rower zreperuje
Mama siniak pocałuje
Tata zimą ciągnie sanki
Mama z kwiatów plecie wianki.

Mama, tata mądre główki
Są jak jabłka dwie połówki
Co za jabłko mówię wam
Jaki skarb ja w domu mam...

 

 

 

 

Znalezione obrazy dla zapytania gify wiosna

 

KWIECIEŃ

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.
  • Kultywowanie tradycji rodzinnych, zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
  • Wzbudzanie zainteresowania literaturą.
  • Zdobywanie doświadczeń sprzyjających kształtowaniu świadomości własnego ciała.
  • Kształtowanie w dziecku potrzeby dbania o środowisko przyrodnicze.
  • Nabywanie umiejętności wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, uczenie się słuchania swoich kolegów.
  • Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej oraz postawy patriotycznej.
  • Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie przyrodniczym, społecznym i technicznym.
  • Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień.

 

Wiersz do nauki:

"Nasze polskie ABC"

Już w przedszkolu dzieci wiedzą,

Co to Wisła

Co to Bałtyk.

Że na Śląsku mamy węgiel, 

A znów góry,

To są Tatry.

Taki polski elementarz, 

Raz zobaczysz i pamiętasz.

Kiedy będę taki duży, 

Jak na przykład są rodzice.

Z książek, z kina i z podróży

Poznam kraju okolice.

Jak zakładka Wisły wstążka,

No a Polska jest jak książka.

Nasze polskie ABC

Każde dziecko o nim wie.

Wchodzi w głowę, 

Wchodzi w serce,

Jak literka po literce.

Coraz lepiej czytasz je.

Nasze polskie ABC.

 

Piosenka do nauki:

"Skaczące nutki"

Do przedszkola wpadły nutki

wszystkie miały zcarne butki.

Czarne szelki i czapeczki

i skakały jak piłeczki.

Ref.: Ta wysoko, tamta nisko

        ta z plecakiem, ta z walizką.

       Roztańczone nutki trzy

       do,re,mi nutki trzy.

Poprosiły o mieszkanie 

w dużym czarnym fortepianie.

I biegały i skakały

po klawiszach czarno-białych.

Ref.: Ta wysoko, tamta nisko...

Nawet po leżakowaniu

przeszkadzały dzieciom w spaniu

i skakały po kocykach

w czarnych szelkach i bucikach.

Ref.: Ta wysoko, tamta nisko...

 

 

Znalezione obrazy dla zapytania gify wiosna

MARZEC

ZAMIERZENIA DUDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

  • Troska o zdrowie i sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
  • Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości , aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności , które są wazne w edukacji szkolnej;
  • Poznanie wybranych dorosłych i mlodych zwierząt hodowlanych;
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci literaturą;
  • Doskonalenie syntezy i analizy sylabowej i gloskowej wyrazów;
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną; poznawanie i nazywanie zwiastunow wiosny;
  • Poznawanie wagi szalkowej i istoty jej działania; porównywanie masy wybranych przedmiotów;

WIERSZ DO NAUKI:

Wszędobylskie gołębie dowiedziały się pierwsze,
że nadchodzi już wiosna, a z nią dni najpiękniejsze.

Zazieleni się wszystko, do gniazd wrócą bociany,
Będą tańczyć motyle nad złotymi jaskrami.

Słońce mocniej zaświeci, ptaszek głośniej zaśpiewa,
bo to wiosna radosna takie szczęście rozsiewa.

PIOSENKA DO NAUKI

Wiosna w błękitnej sukience bierze krokusy na ręce,
wykąpie je w rosie świeżej i nowe płatki ubierze.

Ref. Wiosna buja w obłokach, wiosna płynie wysoko.
Wiosna chodi po drzewach, wiosna piosenki śpiewa.

Potem z rozwianym warkoczem niebem powoli gdzieś kroczy,
wysyła promienie słońca i wiersze pisze bez końca.

Ref. Wiosna...

Nocą się skrada z kotami,chodzi własnymi drogami.
a teraz śpi już na sośnie i nie wie, że sosna rośnie.
 

Ref. Wiosna...

Znalezione obrazy dla zapytania gify przedwiośnie

LUTY

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

 

  • uważne słuchanie i udzielanie odpowiedzi dotyczących treści utworu;
  • poznawanie wybranych nazw planet Układu Słonecznego;
  • poznawanie nazw zawodów związanych z kosmosem;
  • poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt;
  • dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt;
  • wzbudzanie zainteresowania literaturą;
  • organizowanie w sali kącika książek;
  • doskonalenie wymowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe;
  • poznanie i nazwyanie niektórych sportów zimowych;
  • rozumienie konieczności zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych;

 

Piosenka do nauki: " Ufoludki"

Mój brat wciąż czyta o kosmitach,

Gwiazdach, planetach i orbitach.

O niczym innym nie chce słyszeć,

Nawet do UFO listy pisze.


Wreszcie zasłużył na nagrodę

I latający ujrzał spodek.

Bo wylądował dziś w ogródku

pojazd zielonych ufoludków.


Ref.: Zielone włosy, zielone butki, 

Całe zielone są ufoludki.

Zielone włosy, zielone butki,

Całe zielone są ufoludki.

 

Wiersz do nauki: " Wyliczanka gimnastyczna"

Lew głośno ryczy, trąbi słoń.

Słuchaj orkiestry, plecy skłoń!

Czubkami palców dotknij stóp,

Teraz się już wyprostuj znów.

Musi się starać, kto chce być mocny.

Jeśli się zmęczysz, trochę odpocznij!

A teraz odchyl głowę w tył!

Ćwicz, jeśli chcesz mieć dużo sił!

Słoń głośno trąbi, ryczą lwy.

Może chcą ćwiczyć, tak jak wy?

Więc teraz rozłóż ręce w bok,

Zrób szybko jeden długi krok!


 

 

 

Znalezione obrazy dla zapytania gify na dzień babci i dziadka

 

STYCZEŃ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • rozumie istotę czytania i pisania jako  nośnika informacji (Międzyludzkiej komunikacji językowej);
  • samodzielnie inicjuje zabawy zgodnie z własnymi pomysłami;
  • posługuje się okresleniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni;
  • dokonuje analizy, syntezy, porównywania i klasyfikowania sposrzeganych przedmiotów;
  • wyraża swoje potrzeby, emocje, uzdonienia podczas śpiewu, tańca, gry na instrumentach;
  • chętnie podejmuje działalność plastyczno-konstrukcyjną, w której przejawia swoje upodobania;
  • przestrzega zasad obowiązujących w zabawach i grach ruchowych;
  • rozumie zasady sportowej rywalizacji;
  • rozumie potrzebę ruchu dla prawidlowego funkcjonowania organizmu;
  • wykorzystuje w zabawach figury geometryczne;
  • nazywa podstawowe zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej;


PIOSENKA DO NAUKI: "Piosenka o dziadku"

Najdroższy dziadku, to jest piosenka, którą śpiewają tobie wnuczęta.
Nie o zabawce, ani o kwiatku, to jest piosenka o naszym dziadku.

I. O tym , jak idę z dziadkiem do Zoo.
   O tym, jak z dzidkiem jest mi wesoło.
   O brodzie dziadka, co śmiesznie kłuje, kiedy się  dziadka mocno całuje.

II. O tym, jak z dziadkiem na pyszne ciastka,
    jedziemy sobie razem do miasta.
    O tym, jak idę z dzidkiem na lody i na dwie szklanki sodowej wody.

Najdroższy dziadku....

"Wesoła babcia"

Moja babcia lubi śpiewać, moja babcia lubi grać.
Lubi czytać dobre książki a w niedzielę dłużej spać.

Ref. Bo nieprawda, że to babcie muszą ciągle w kuchni stać,
smażyć placki, jajecznicę i ubrania nasze prać.

Moja babcia jest zadbana i ubiera modnie się,
chodzi często do fryzjera i wspaniale trzyma się.

Ref. Bo nieprawda...

A ja kocham swoją babcię i pomagam ciągle jej
chcę by długo była młoda i  by żyło jej się lżej.

Ref. Bo nieprawda...

WIERSZ DO NAUKI:"Kocham mocno babcię, dziadka"

Kocham mocno babcię, dziadka, to nie żarty moi mili.
Dzisiaj im zyczenia składam, by sto latek jeszcze żyli.
Kiedy smutek mnie ogarnia i wszystkiego mam już dosyć,
Dziadek mocno mnie prrzytuli, o to go nie muszę prosić.
Gdy pomyślę o łakociach, Babcia zaraz coś upiecze.
Muszę przyznać, te wypieki najwspanialsze są na świecie.
Babcia z Dziadkiem w wolnych chwilach, przekazują wciąż wytrwale,
swym kochanym wnukom, wnuczkom rad życiowych całą gamę.

 

 

 

GRUDZIEŃ

Znalezione obrazy dla zapytania gify boże narodzenie bombki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- uważne słuchanie i udzielanie odpowiedzi dotyczących treści utworu;

- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą;

- poznawanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy;

- kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia; 

- tworzenie wzajemnych realcji opartych na szacunku, akceptacji i miłości;

- organizowanie w sali kącika książek;

- wzbudzanie zainteresowania literaturą;

- poznawanie sposobów przygotowywania zwierząt do zimy;

- wyrabianie dbałości o własne ubranie;

- samodzielne utrzymywanie porządku wokół siebie;

- rozumienie konieczności ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku;

- doskonalenie wymowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe.


 Wiersz do nauki:" Mikołaj"

Idzie, idzie święty z nieba.

Oto jest wśród nas.

Witaj święty Mikołaju.

Witaj, witaj nam.


Dobry święty Mikołaju 

wszystkie dzieci Cię kochają.

Usiądź sobie między nami.

Obdarz dzieci prezentami.


Cały długi rok czekamy.

Cieszymy się wszyscy. 

Chcemy Ciebie tu przywitać 

w dzień tak uroczysty.

 

Piosenka do nauki: "Choinka przedszkolaków"

1.  Ubierzemy dziś choinkę

w kolorowe bomki.

Zawiesimy srebrny łańcuch

i czerwone wstążki.


Ref.: Bo najpiękniejsza będzie choinka

wszystkich przedszkolaków

i najpiękniejsze będą prezenty

dla małych i starszaków.

 

2.  Świecą srebrne gwiazdki w koło

i lampki mrugają.

Moc uśmiechu i radości

przedszkolakom dają.

 

Ref.: Bo najpiękniejsza będzie choinka...

 


LISTOPAD

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

 

  •     Uważne słuchanie i udzielanie odpowiedzi dotyczących treści utworu.
  •     Obserwowanie  zmian  zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie ich z aktualną porą roku.
  •     Doskonalenie wymowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe.
  •     Wyrabianie dbałości o własne ubranie poprzez samodzielne wieszanie, składanie czy układanie w      wyznaczonym miejscu.
  •     Samodzielne utrzymywanie porządku wokół siebie, np. po posiłkach, po zajęciach dydaktycznych, podczas pobytu w szatni, we własnych półkach.
  •     Rozumienie konieczności mówienia umiarkowanym głosem.
  •     Rozumie konieczność ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.
  •     Poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy;

 

 

Wiersz do nauki: "Listopad”

Miesiąc listopad nie jest brzydki i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć, żeby zobaczyć wiele zalet.
Kiedy ostatnie liście spadną i szare chmury skryją niebo,
listopad jest jak baśń ciekawa, ma w sobie coś tajemniczego.
Wiatr głośno śpiewa, mgły wirują, deszcz kropelkami w okno stuka,
To jest melodia listopada – niezwykle piękna, chociaż smutna.

Piosenka do nauki: „Dola parasola”

        I. Stał parasol koło ściany, przekrzywiony, zapłakany,
 chlip, chlip, chlap (bis)
Nos  drewniany wygiął w rurkę, a łzy wkoło ciekną ciurkiem,
ciap, kap, ciap. (bis)

 Ref: Chlip, chlip, chlap, cipa, kap, ciap (bis)

      II. Wycieraczka rzekła: „Panie, kiedyż wreszcie pan przestanie?”
chlip, chlip, chlap (bis)
„Gdy pan płakać chce nad sobą, to już na mnie a nie obok”
ciap, kap, ciap (bis)

 Ref: chlip, chlip, chlap…

    III.  „Dzisiaj słota, kapuśniaczek, Nie dziwota, że popłaczę”.
Chlip, chlip, chlap (bis)
„Nosa wytrzeć też nie mogę, muszę płakać na podłogę”,
ciap, kap, ciap. (bis)

Ref: chlip, chlip, chlap…

    IV. „W każdą pluchę, zawieruchę nie ma na mnie nitki suchej”.
Chlip, chlip, chlap (bis)
„Potem w kącie stoję co dzień,
chciałbym wyjść i przy pogodzie”.
klap, klap, klap (bis)

 

PAŹDZIERNIK


Znalezione obrazy dla zapytania GIFY JESIEŃ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

 

  •      Przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  •      Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
  •      Podawanie informacji na temat swojej rodziny.
  •      Określanie i tworzenie wzajemnych relacji rodzinnych opartych na szacunku, akceptacji i miłości.
  •      Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i            dorosłymi.
  •      Poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu.
  •      Rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt.
  •      Budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe.
  •      Poznawanie różnych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego.
  •      Rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni.
  •      Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku,    zapachu.
  •      Rozwijanie wrażliwości muzycznej.

PIOSENKA DO NAUKI "POMIDOREK"

Wyrósł pomidorek
mały i zielony,
Pilnie się rozejrzał na obie strony.
Tu czerwony goździk, a tam różę widzi,
więc się zieloności swojej zawstydził. 

   Pomi-, pomi-, pomidorek
Krasnym okrył się kolorem.
Płaszczyk włożył gładki nowy
pomi-, pomi-, pomidorowy. 

A ten pomidorek dobrze jest nam znany
Dobrze jest nam znany, bardzo lubiany.
Bo i kolor ładny i potrawa zdrowa,
zupa lub sałatka pomidorowa. 

   Pomi-, pomi-, pomidorek
 Krasnym okrył się kolorem.
Płaszczyk włożył gładki nowy
 pomi-, pomi-, pomidorowy.

 

WIERSZ DO NAUKI "KIM JESTEM"

Dla mamy jestem synem,
dla taty też.
Dla Ciebie jestem bratem
- to dobrze wiesz.
Dla prababci jestem prawnukiem.
Dla babci i dziadka wnukiem bez „pra”.
Kim jestem dla innych?
Ha!
Dla Tomka jesteś kolegą.
On dla Ciebie też.
Dlaczego? Nie mówi przecież do mnie: kolego.
No wiesz?
Dla pani w przedszkolu
jesteś starszym zuchem...
dobrze, że już dla nikogo
nie jestem... maluchem.
 

 

 

 

WRZESIEŃ

Znalezione obrazy dla zapytania JESIENNE GIFY

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Przestrzeganie wspólnie ustalonych zasad i norm regulujących życie w grupie.
  •  Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

  • Poznawanie cech charakterystycznych nowej pory oku – jesieni ( dary jesieni, jesienna pogoda, kolorystyka, zmiany w przyrodzie). Wzbogacanie kącika przyrody o nowe okazy.
  • Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.
  • Poznawanie wybranych grzybów jadalnych i niejadalnych, drzew i ich owoców.
  • Budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe.
  • Utrwalenie nazw, wyglądu i smaku  warzyw i owoców.
  • Nazywanie przetworów z owoców i warzyw – dżemy, soki, kiszonki, kompoty. Wykonanie i degustacja soku.

Jestem przedszkolakiem       (piosenka)                                             Ranek na leśnej polanie (wiersz)

Kapcie, ręcznik, worek mam,                                             Na leśnej polanie sarenka przystanie.
umyć rączki mogę sam.                                                     Przebiegnie zajączek, leszczyny zje pączek.
Misie, klocki, lalki są,                                                          W korę puka dzięcioł, a robi to z chęcią.
być w przedszkolu zawsze chcą.                                       Sroka coś tam skrzeczy, jak zwykle od rzeczy.

Misie, klocki, lalki są                                                           Na kwiatku przez chwilę posiedzi motylek.
być w przedszkolu zawsze chcą.                                       Kukułeczka kuka, pewnie czegoś szuka.

Już malować, tańczyć chcę,                                              Miły jest ranek na leśnej polanie.
jak się bawić dobrze wiem.
Bo przedszkolak to jest zuch,
wie gdzie noga, a gdzie - brzuch.

Bo przedszkolak to jest zuch,
wie gdzie noga jest, a gdzie – brzuch.


:


 

 

ROK SZKOLNY 2015/2016

CZERWIEC

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE 

 

  1. Uczestniczenie dzieci w działaniach pozwalających na poznanie swoich możliwości – stwarzanie warunków sprzyjających zgodnej , wspólnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.

  2. Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji.

  3. Nabywanie umiejętności rozpoznawania i nazywania zwierząt, owadów i roślin żyjących w określonym środowisku.

  4. Uczenie szacunku wobec środowiska przyrodniczego, potrzeba dbania o przyrodę.

  5. Umożliwienie dzieciom obcowania z przyrodą– wycieczki , obserwacje.

  6. Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa spędzania wolnego czasu przez dzieci podczas okresu wakacyjnego.


PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ

„Przyjacielem być” ( autor nieznany muz. Z.Mass)

 

I. Każdy chciałby być odkrywcą,
kosmonautą, marynarzem,
Wielkie śnią się nam przygody,
dni niezwykłe, pełne zdarzeń.
II. A najtrudniej jest dzień przeżyć
dobrze, mądrze i rozsądnie,
dłoń pomocną podać innym,
przyjacielem być na co dzień.
Dłoń pomocną podać innym,
przyjacielem na co dzień być.


WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ

 

„Wakacyjne rady” - W. Badalskiej   

 Głowa nie jest od parady 

I służyć ci musi dalej. 
Dbaj więc o nią i osłaniaj, 
Kiedy słońce pali. 

Płynie w rzece woda, 
Chłodna, bystra, czysta. 
Tylko przy dorosłych 
Z kąpieli korzystaj. 

Jagody nieznane 
Gdy zobaczysz w borze, 
Nie zrywaj! Nie zjadaj, 
Bo zatruć się możesz. 

Urządzamy grzybobranie. 
Jaka rada stąd wynika? 
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz, 
Nie wkładaj do koszyka. 

Biegać boso- przyjemnie, 
Ale ważna rada: 
Idąc na wycieczkę 
Dobre buty wkładaj! 

Gdy w polu, w lesie czy za domem 
Wykopiesz jakiś dziwny przedmiot zardzewiały, 
Nie dotykaj go! 
Daj znać dorosłym! 


LUTY

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE 

 

  1. Umiejętność dbania o bezpieczeństwo podczas zimowych zabaw.
  2. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą.
  3. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.
  4. Zdobywanie doświadczeń sprzyjających kształtowaniu świadomości własnego ciała
  5. Doskonalenie sprawności manualnej dzieci poprzez różnorodne ćwiczenia grafomotoryczne.
  6. Usprawnianie analizy i syntezy słuchowej.

 

PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ

 Cztery zielone słonie

sł. A. Świrczyńska, muz. L. Kaszycki

 

Były raz sobie cztery słonie,
Małe, wesołe, zielone słonie,
Każdy z kokardką na ogonie
Hej – cztery słonie.
I poszły sobie w daleki świat,
Daleką drogę, w wesoły świat,
Hej świeci słońce, wieje wiatr,
A one idą w świat.
Ref. Hej! Cztery słonie, zielone słonie
Każdy kokardkę ma na ogonie,
Ten pyzaty, ten smarkaty,
Kochają się jak wariaty!
Płyną przez morza cztery słonie,
Małe, wesołe, zielone słonie,
Oj! Gwałtu! Rety! – Jeden tonie,
Smarkaty tonie.
Na pomoc biegną mu wszystkie wnet,
Za trąbę ciągną go i za grzbiet,
I wyciągnęły z wody go,
Więc strasznie rade są.

Ref. Hej!
Cztery słonie, zielone słonie
Każdy kokardkę ma na ogonie,
Ten pyzaty, ten smarkaty,
Kochają się jak wariaty!
Cztery słonie, zielone słonie
Każdy kokardkę ma na ogonie,
Ten pyzaty, ten smarkaty,
Kochają się jak wariaty!
Cztery słonie, zielone słonie
Każdy kokardkę ma na ogonie,
Ten pyzaty, ten smarkaty,
Kochają się jak wariaty! (3x)

 

 


WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ

„Dwie brzydkie papugi” 

       (T. Śliwiak)     

 

 Jedna papuga z drugą papugą

o trzeciej papudze

plotkowały długo.


Że ma farbowane piórka,

że wygląda jak zmokła kurka,

że ma pstro w głowie,

że po francusku słowa nie powie,

że nie wie, ile jest dwa więcej dwa,

że długo śpi

i zeza ma,

że ma owłosione nóżki,

że takie nóżki to wstyd dla papużki…


A wiecie, czemu o tamtej

mówiły tak papugi dwie?

– Bo ona była ładna,

a one nie.

 


STYCZEŃ

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE

 1. Poznanie nowej pory roku, określanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy.

 2. Rozumienie potrzeby opiekowania się i systematycznego dokarmiania zwierząt zimą.

 3. Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej.

 4. Uświadomienie konieczności zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych.


 

 

PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ

"BABCIU, DZIADKU WIEM..."

WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ

"BABCIA I DZIADEK"

  B. Forma

Znalezione obrazy dla zapytania babci i dziadek gif

Kocham mocno babcię ,dziadka-
to nie żarty moi mili,
dzisiaj im życzenia składam,
By sto latek jeszcze żyli.

 

Kiedy smutek mnie ogarnia
i wszystkiego mam już dosyć,
dziadek mocno mnie przytuli,
o to go nie trzeba prosić.

 

Gdy pomyślę o łakociach,
babcia zaraz coś upiecze.
Muszę przyznać, te wypieki
najwspanialsze są na świecie.

 

Babcia z dziadkiem w wolnych chwilach,

Przekazują wciąż wytrwale

swym kochanym wnukom, wnuczkom

  Raz życiowych całą gamę.

 

Znalezione obrazy dla zapytania zabawa z babcią gify

GRUDZIEŃ


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

  1. Doskonalenie sprawności manualnej poprzez różnorodne ćwiczenia grafomotoryczne.
  2. Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.
  3. Wdrażanie do dbania o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.
  4. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń  w sposób zrozumiały dla innych.
  5. Kształtowanie wiedzy na temat zmian zachodzących w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku.
  6. Wprowadzenie w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne.
  7. Wdrażanie do kontynuowania tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia i Nowym Rokiem.

 

                                                  

 

PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ

 

Przyjedź do nas Mikołaju
sł. Anna Bernat, muz. Zbigniew Ciechan
! !
! Kiedy za oknami
w śniegu zasną drzewa,
kiedy nad polami wiatr
o zimie śpiewa,
! Ref: "Przyjedź do nas Mikołaju, Mikołaju
" " z workiem jak to niebo.
" " Przywieź radość i prezenty, i prezenty
" " dla nas, dla każdego, dla nas, dla każdego.
" " Przyjedź do nas, Mikołaju, Mikołaju
" " na saniach srebrzystych,
" " niech ci gwiazdy drogę wskażą, drogę wskażą,
" " gdzie czekamy wszyscy, gdzie czekamy wszyscy.
Usiądź pod choinką,
porozmawiaj z nami
i tak, jak się śniło
obdziel podarkami.
" Ref: "Przyjedź do nas Mikołaju, Mikołaju
" " z workiem jak to niebo.
" " Przywieź radość i prezenty, i prezenty
" " dla nas, dla każdego, dla nas, dla każdego.
" " Przyjedź do nas, Mikołaju, Mikołaju
" " na saniach srebrzystych,
" " niech ci gwiazdy drogę wskażą, drogę wskażą,
" " gdzie czekamy wszyscy, gdzie czekamy wszyscy

"Przyjedź do nas Mikołaju"

sł. Anna Bernat, muz. Zbigniew Ciechan

Kiedy za oknamiw śniegu

zasną drzewa,

kiedy nad polami

wiatr o zimie śpiewa.

Ref: Przyjedź do nas Mikołaju, Mikołaju

z workiem jak to niebo.

Przywieź radość i prezenty, i prezenty

dla nas, dla każdego, dla nas, dla każdego.

Przyjedź do nas, Mikołaju, Mikołaju

na saniach srebrzystych,

niech ci gwiazdy drogę wskażą, drogę wskażą,

gdzie czekamy wszyscy, gdzie czekamy wszyscy.

Usiądź pod choinką,

porozmawiaj z namii tak,

jak się śniło

obdziel podarkami.

Ref: Przyjedź do nas Mikołaju, Mikołaju

z workiem jak to niebo.

Przywieź radość i prezenty, i prezenty

dla nas, dla każdego, dla nas, dla każdego.

Przyjedź do nas, Mikołaju, Mikołaju

na saniach srebrzystych,

niech ci gwiazdy drogę wskażą, drogę wskażą,

gdzie czekamy wszyscy, gdzie czekamy wszyscy.

 

 

 

WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ

 

Święty Mikołaj”

                                                                     Agata Rolnik


W mroźną noc grudniową

Wśród śnieżnej zamieci

Para reniferów

Z nieba do nas leci


Ciągną piękne sanie

W złocistym zaprzęgu

A w saniach Mikołaj

I worek prezentów.


Święty Mikołaju

Na Ciebie czekamy

Przez okno zmarznięte

Ciągle wyglądamy.


Przyjdź do nas w gościnę

Szczerze zapraszamy

Wierszyk Ci powiemy

Piosenkę zaśpiewamy.


A Ty daj prezenty

Rózgi odrzuć w kąt

I życz wszystkim dzieciom

Kolorowych Świąt.

 

 

JASEŁKA

 

PIOSENKI DO NAUKI NA PAMIĘĆ


"ŚWIĘTO JAK MARZENIE"


I. Kiedyś dawno, gdzieś w Betlejem, mały Jezus się narodził.
Na sianeczku nie w łóżeczku na nasz świat przychodził.
2.Powitali go pasterze i lud prosty także witał,
z dala przyszli też królowie, każdy głowę schylał.
3.Dzisiaj piękne święto mamy Boże Narodzenie,
od wigilii zaczynamy, święto jak marzenie.
 


"ZŁOTA GWIAZDKA"

1. Ciemno, cicho dookoła

w ten świąteczny czas,
tylko gwiazdka na niebiosach
gdzieś prowadzi nas.

Ref. Gdzie nas wołasz złota gwiazdko,
gdzie nam każesz iść?
Do Betlejem, gdzie dziś z nieba
przyszedł Boży syn.

2. Ciemno cicho dookoła
tylko gwiazdki blask,
do ubogiej stajeneczki
dziś prowadzi nas.

Ref. Gwiazdko złota, lśnij tak jasno,
by nie zbłądził nikt,
w długiej drodze do Betlejem
tam, gdzie Boży Syn.


"BOSY PASTUSZEK"

Był pastuszek bosy 
na fujarce grał, 
pasał w górach owce 
i w szałasie spał. 
Nagle aniołowie 
z nieba w bieli przyfrunęli 
obudzili go gdy spał, gdy spał... 
Obudzili go gdy spał, gdy spał. 

Dziś do Betlejem 
trzeba nocą iść, 
bo Narodzenia 
czas wypełnił dni, 
tam gdzie stajenka 
razem z bydlątkami, 
leży dzieciąteczko 
i na sianku śpi. 

Świat na to czekał 
wiele już lat 
i Narodzenia 
dziś wita czas, 
biegnij pastuszku 
jasną drogą, niebo płonie, 
na niebie pierwszej gwiazdy blask, 
na niebie pierwszej gwiazdy blask.

Był pastuszek bosy, 
zimne nóżki miał, 
ale dobry anioł 
piękne butki dał. 
Wziął pastuszek owce, 
pobiegł tak jak wiatr przed siebie, 
a na niebie blask od gwiazd, od gwiazd... 
A na niebie blask od gwiazd, od gwiazd.

Dziś do Betlejem 
trzeba nocą iść, 
bo Narodzenia 
czas wypełnił dni, 
tam gdzie stajenka 
razem z bydlątkami, 
leży dzieciąteczko 
i na sianku śpi. 

Świat na to czekał 
wiele już lat 
i Narodzenia 
dziś wita czas, 
biegnij pastuszku 
jasną drogą, niebo płonie, 
na niebie pierwszej gwiazdy blask, 
na niebie pierwszej gwiazdy blask...





             LISTOPAD


 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD

 

  1. Rozwijanie sprawności ruchowej organizmu dzieci, umiejętne współdziałanie dzieci w parach – ( troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcenie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych).
  2. Doskonalenie sprawności manualnej dzieci poprzez różnorodne ćwiczenia grafomotoryczne.
  3. Doskonalenie poprzez zabawę orientacji przestrzennej  przeliczania, tworzenia gier zespołowych.
  4. Doskonalenie analizy i syntezy wyrazowej – ćwiczenia słuchu fonetycznego.
  5. Wzbogacanie wiedzy na temat  jesiennego poznawania przyrody( budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym ).
  6. Rozwijanie zainteresowań dzieci literaturą dziecięcą.
  7. Kształtowanie u dzieci umiejętności zgodnego współdziałania  poprzez zabawę, zabawy parateatralne
  8. Rozwijanie i przestrzeganie przez dzieci zasad kulturalnego zachowanie się podczas przedstawień teatralnych .
  9. Rozwijanie uczuć patriotycznych związanych z obchodami świąt narodowych – 11 Listopada- Święto Niepodległości Polski.

 

 

 

PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ

„Abrakadabra”

              "sł. muz. J. Nowosad"


          

 

WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ

„ Kto ty jesteś”

    (Władysław Bełza)  

 

- Kto ty jesteś?
- Polak mały.

- Jaki znak twój?
- Orzeł biały.

- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swemi.

- W jakim kraju?
 W polskiej ziemi.

- Czym ta ziemia?
- Mą ojczyzną.

- Czym zdobyta?
- Krwią i blizną.

- Czy ją kochasz?
- Kocham szczerze.

- A w co wierzysz?
- W Polskę wierzę.

- Czym ty dla niej?
- Wdzięczne dziecię

- Coś jej winien?
- Oddać życie.

 

 

 


PAŹDZIERNIK


 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

  1. Doskonalenie sprawności manualnej dzieci poprzez różnorodne ćwiczenia grafomotoryczne.
  2. Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.
  3. Wdrażanie do dbania o swoje zdrowie, orientowania się w zasadach zdrowego żywienia.
  4. Budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, aby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre,  a co złe.
  5. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń  w sposób zrozumiały dla innych.
  6. Kształtowanie wiedzy na temat zmian zachodzących w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku.

 

PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ

 

"Kasztanki"

(sł. J. Osińska, muz. Ł. Drége-Schielowa)

I.        Wiatr pogłaskał stary kasztan po złotej czuprynie, a w ogródku już kasztanki skaczą po ścieżynie.

Refren: Kto się z nami bawić chce w kasztankową  grę? (bis)

II.        Jeden w prawo, drugi w lewo, trzeci skoczył boczkiem, ten malutki, okrąglutki w trawie błyska oczkiem.

 Refren: Kto się z nami bawić chce…

III.       A ten piąty, a ten szósty kasztanek łaciaty, zamiast dzieciom do kieszonki, skoczył między kwiaty

Refren: Kto się z nami bawić chce…

 

 

WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ

 

,,Liście”

(Władysław Broniewski)

I.  Klon ma złote liście,

świecą się ogniście. 

Jesion zaś brązowe, 

zgubił ich połowę. 

II.  Dęby się czerwienią,

Pół na pół z zielenią.

Olcha żółto-siwa,

Wiatr jej liście zrywa. 

 III. Miesza je z innymi,

pędzi het, po ziemi.

Z najładniejszych liści

cały świat oczyści. 

Copyright © 2015 Sebastian Igiel & Paweł Karski