Przedszkole nr 2 im. Janint Porazińskiej w Darłowie
BIP Przedszkole nr 2 w Darłowie

Dyrektor Przedszkola nr 2 w Darłowie informuje, że zakończył się I etap rekrutacji  na wolne miejsca w przedszkolu na rok szkolny 2018/2019. Mamy jeszcze miejsca  dla dzieci na pobyt całodzienny -  5 miejsc (ur. 2012 lub 2013) oraz 9 miejsc  dla dzieci na pobyt 5 godzinny (ur. 2012,2013r.)

I Pajacyki
II Muchomorki
III Motylki
IV Słoneczka
V Biedronki
VI Stokrotki
VII Jagódki
 
Opłaty
Pracownicy Przedszkola
Dokumenty Przedszkola
 
Przekaż 1% swojego podatku na fundusz wieczysty "Przedszkole Dwójeczka
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom "Przyjazna Szkoła
V Biedronki

ROK SZKOLNY 2017/2018  

Znalezione obrazy dla zapytania cliparty wiosna

CZERWIEC

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem, poznawanie i nazywanie zwiastunów lata.
  • Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, oraz kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
  • Doskonalenie wymowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe.
  • Doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi, wzbogacanie słownictwa.
  • Rozumie znaczenie spożywania produktów niezbędnych do zachowania zdrowia
  • Rozumie potrzebę zachowania umiaru w jedzeniu słodyczy i konieczność mycia zębów po ich spożyciu.
  • Rozumienie konieczności noszenia nakrycia głowy i picia dużych ilości wody podczas upałów.
  • Kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych.
PIOSENKA DO NAUKI: Podajmy sobie ręce

I. Chociaż świat dokoła,

dziwny jest i wielki, 

a my tacy mali, 

mali jak kropelki.

Ref: Podajmy sobie ręce 

w zabawie i w piosence, 

w ogródku przed domem,

na łące znajomej.

Podajmy sobie ręce 

przez burze i przez tęcze, 

pod gwiazdą daleką, 

nad rzeczką i rzeką.

II. Kiedy nagle z bajki zniknie dobra wróżka,

Kiedy szary smutek wpadnie do fartuszka.

Ref: Podajmy sobie ręce …

 Choć nas czasem dzielą nieprzebyte góry,

Nieskończone drogi, zachmurzone chmury.

 Ref: Podajmy sobie ręce …

WIERSZ DO NAUKI: Nie wolno

Nawet małe dziecko dobrze o tym wie, kto to jest znajomy, a kto obcym jest.

Ze znajomym można bawić się, rozmawiać, ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!

 Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi, że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.

Nie wolno przyjmować, słodyczy, podarków lub iść z nieznajomym na spacer do parku.


MAJ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

 

  • Znajomość cech charakterystycznych  określających wiosnę.
  • Kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa własnego i innych.
  •  Zapoznanie dzieci z głównymi zabytkami Darłowa.
  • Wie, że mieszka w Polsce, jest Polakiem, mówi po polsku.
  • Rozumie znaczenie spożywania produktów niezbędnych do zachowania zdrowia.
  • Posługuje się liczebnikami porządkowymi.
  •  Wie, jakie warunki są niezbędne roślinom do wzrostu i rozwoju.
  • Rozumie potrzebę zachowania umiaru w jedzeniu słodyczy i konieczność mycia zębów po ich spożyciu.
  • Doskonalenie syntezy i analizy językowej.
  •  Wzmacnianie więzi rodzinnych.
PIOSENKA DO NAUKI: Dziękuję mamo
1. Przy tobie mamo, uczę się życia, przy tobie, świat ten poznaję.

Gdy jesteś obok, wszystko jest proste, wszystko tak łatwe się staje.

 Ref. Gdy jesteś blisko, mamo kochana, tak dobrze jest, tak bezpiecznie.

       Dziękuję, mamo, za twą opiekę, dziękuje za to, że jesteś.

2. Ty mnie za rękę ciągle prowadzisz, uczysz, pilnujesz i strzeżesz.

    Zawsze podpowiesz, zawsze doradzisz, bo tylko ty mnie rozumiesz.

 Ref. Gdy jesteś blisko…

 3. Kocham cię mamo, całym swym sercem, kocham najmocniej jak umiem.

    Jesteś najlepszą mamą pod słońcem, bardzo ci za to dziękuję.

Ref. Gdy jesteś blisko…

 

WIERSZ DO NAUKI: Mama i Tata

Mama i Tata to świat nasz cały, ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre uczucie, pomocne ręce i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju basni, wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca, oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato, dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

Znalezione obrazy dla zapytania cliparty wiosna

KWIECIEŃ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę, poznawanie i nazywanie zwiastunów wiosny.
  • Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, oraz kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
  • Doskonalenie wymowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe.
  • Doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi, wzbogacanie słownictwa.
  • Poznawanie utworów literatury dziecięcej (opowiadań, bajek, wierszy i baśni);
  • Zapoznanie ze zwyczajami świąt Wielkanocy
  • Wyrabianie dbałości o własne ubranie poprzez samodzielne wieszanie, składanie czy układanie w wyznaczonym miejscu.
  • Samodzielne utrzymywanie porządku wokół siebie, np. po posiłkach, po zajęciach dydaktycznych, podczas pobytu w szatni, we własnych półkach.
  • Rozumienie konieczności mówienia umiarkowanym głosem.
  • Rozumienie konieczność ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.

 

PIOSENKA DO NAUKI: Nasze uszy słyszą świat

Każdy z nas ma dwoje oczu,

które widzą wszystko,

widzą wszystko.

Błękit nieba, biały domek,

Zieleń traw i listków,

traw i listków.

 

Ref: Uszy słyszą ptaków śpiew,

dzwonki deszczu, granie drzew.

a nad stawem chóry żab -

nasze uszy słyszą świat.

 

Każdy z nas ma jeden nosek

Do wąchania kwiatków,

 do wąchania.

Czasem także do kichania,

Lecz na szczęście rzadko,

 do kichania.

 

WIERSZ DO NAUKI: Teatr

Teatr to miejsce jest niezwykłe,

zaczarowana każda chwila,

kurtyna w górę się unosi

i przedstawienie rozpoczyna.

 

Na scenie dzieją się historie

wesołe, smutne, zagadkowe,

można do kraju baśni trafić

i poznać światy całkiem nowe.


Można się wzruszyć, rozweselić,

nauczyć wielu mądrych rzeczy,

uważnie patrzeć, pilnie słuchać,

ciekawym być i bardzo grzecznym.

Znalezione obrazy dla zapytania gify wiosna

MARZEC

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Troska o zdrowie dzieci   i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
  • Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej;
  • Poznanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowlanych.
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci literaturą.
  • Doskonalenie syntezy analizy sylabowej i głoskowej wyrazów.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną; poznawanie i nazywanie zwiastunów wiosny;
  • Poznawanie wagi szalkowej i istoty jej działania; porównywanie masy wybranych przedmiotów;
PIOSENKA DO NAUKI: Wiosna w błękitnej sukience

Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

ref: Wiosna buja w obłokach…

Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

ref: Wiosna buja w obłokach…

WIERSZ DO NAUKI: Odejście zimy

Kiedy się rozgniewa groźna pani zima,
zmienia się w Marzannę i władać zaczyna.
Sypie gęstym śniegiem, wody skuwa lodem,
sroga, rozgniewana powiewa wciąż chłodem.

Kiedy mroźnej zimy ludzie dosyć mają,
jak ją do odejścia skłonić - wymyślają.
Chcąc, by prędzej wiosna zawitała,
zrobili Marzannę - ze słomy jest cała.

Kiedy się ociepli, puszczą grube lody,
odpłynie wraz z nimi wrzucona do wody.

 

Znalezione obrazy dla zapytania gify zima

LUTY

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Uważne słuchanie i udzielanie odpowiedzi dotyczących treści utworu.
  • Obserwowanie  zmian  zachodzących w przyrodzie związanie ich z aktualną porą roku.
  • Doskonalenie wymowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe.
  • Doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi, wzbogacanie słownictwa.
  • Poznawanie utworów literatury dziecięcej (opowiadań, bajek, wierszy i baśni);
  • Zapoznanie ze zwierzętami egzotycznymi (wyglądem, sposobem odżywiania);
  • Wyrabianie dbałości o własne ubranie poprzez samodzielne wieszanie, składanie czy układanie w wyznaczonym miejscu.
  • Samodzielne utrzymywanie porządku wokół siebie, np. po posiłkach, po zajęciach dydaktycznych, podczas pobytu w szatni, we własnych półkach.
  • Rozumienie konieczności mówienia umiarkowanym głosem.
  • Rozumie konieczność ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.


PIOSENKA DO NAUKI: Bajkowe marzenia

 

  1.   Są bajki i baśnie, cudowny świat,

          Gdzie żyją krasnale i wróżki.

          I czy masz pięć latek, czy dużo lat,

          To lubisz tak śnić do poduszki.

          Tam możesz być, kim tylko chcesz

          O spełnić swoje marzenia.

          Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,

          Powiedzmy swoje życzenia


    2.  Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,

        To w bajkach jest zawsze pogoda.

        I nawet gdy złego coś dzieje się,

        To zaraz ktoś uśmiech znów doda!

        Bajkowy świat, inny niż nasz,

        Wszystko na dobre wciąż zmienia.

        Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,

        Powiedzmy swoje życzenia.

 

WIERSZ DO NAUKI: Ufoludki

W piaskownicy za przedszkolem

wylądował srebrny spodek,

a ze spodka już po chwili

ufoludki wyskoczyły.

                           Małe, zwinne i zielone,

                           Mądre i zaciekawione.

                           Wymierzyły i zbadały

                           ławki, piłki, trawnik cały.

Odleciały Mleczną Drogą

Na planetę Togo – Togo.

Został po nich pył magiczny,

Taki był mój sen kosmiczny.


 

Znalezione obrazy dla zapytania zimowe cliparty

 

STYCZEŃ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  •  Rozumie istotę czytania i pisania  jako nośnika informacji;
  •  Samodzielnie inicjuje zabawy zgodnie z własnymi pomysłami;
  •  Rozumie konieczność dokarmiania zwierząt zostających z nami na zimę;
  •  Posługuje się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni;
  •  Dokonuje analizy, syntezy, porównania i klasyfikacji spostrzeganych przedmiotów;
  •  Wyraża swoje potrzeby, emocje, uzdolnienia podczas śpiewu, tańca, gry na instrumentach;
  •  Chętnie podejmuje działalność plastyczno-konstrukcyjną, w której przejawia swoje upodobania;
  •  Przestrzega zasad obowiązujących w zabawach i grach ruchowych;
  •  Rozumie zasady sportowej rywalizacji;
  •  Rozumie potrzebę ruchu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu;
  •  Wykorzystuje w zabawach figury geometryczne;
  • Nazywa podstawowe zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej;

PIOSENKA DO NAUKI: Wesoła babcia

Moja babcia lubi śpiewać, moja babcia lubi grać,
lubi czytać dobre książki, a w niedzielę dłużej spać.

Ref. Bo nieprawda, że to babcie muszą ciągle w kuchni stać,
        smażyć placki, jajecznicę i ubranie nasze prać.

Moja babcia jest zadbana i ubiera modnie się,
chodzi często do fryzjera i wspaniale trzyma się.

Ref. Bo nieprawda, że...

A ja kocham swoją babcię i pomagam ciągle jej,
chcę, by długo była młoda i by żyło się jej lżej.

Ref. Bo nieprawda, że...

WIERSZ DO NAUKI: Babcia z dziadkiem

Babcia z dziadkiem dziś świętują, wszystkie dzieci więc świętują.
Zetrą kurze w każdym kątku, przypilnują dziś porządku.
W kuchni błyszczą już talrze, wnuczka babci bluzkę pierze.
Wnusio już podaje kapcie, bardzo kocha swoją babcie.
Dzisiaj wszystkie smutki precz!
Święto Dziadków ważna rzecz!
 

 

Znalezione obrazy dla zapytania gify grudzień

 

GRUDZIEŃ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  •  Uważne słuchanie i udzielanie odpowiedzi dotyczących treści utworu.
  •  Obserwowanie  zmian  zachodzących w przyrodzie zimą wiązanie ich z aktualną porą roku.
  •  Doskonalenie wymowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe.
  •  Wyrabianie dbałości o własne ubranie poprzez samodzielne wieszanie, składanie czy układanie w wyznaczonym miejscu.
  •  Samodzielne utrzymywanie porządku wokół siebie, np. po posiłkach, po zajęciach dydaktycznych, podczas pobytu w szatni, we własnych półkach.
  •  Rozumienie konieczności mówienia umiarkowanym głosem.
WIERSZ DO NAUKI:Wigilia

Już choinka pięknie przystrojona

i na sianku opłatek spoczywa,

mama głośno do stołu zaprasza,                             

bo już pierwsza gwiazdka zaświeciła.

                           Wszyscy sobie życzenia składają,

                           najpiękniejsze, świąteczne i szczere,

                           babcia nawet łezkę uroniła,

                           bo jest miłość, radość i wzruszenie.

A gdy znikną ze stołu pierogi,

kluski z makiem i zupa grzybowa,

wtedy czas rozpakować prezenty

i radośnie wspólnie kolędować.

PIOSENKA DO NAUKI: Choinkowe całusy

   I. Bombki, trąbki z czekolady, nawet słoń,

I jabłuszka, i serduszka, i cukierków moc.

Taka słodka jest choinka – cmok, cmok, cmok.

Kto choinkę pocałuje, ten pokłuje nos.

Ref: Kłuje nas raz po raz igiełkami,

        właśnie tak darzy nas całusami.

        Kłuje nas raz po raz igiełkami,

        lecz i tak mocno tak ją kochamy

    II.   Wstążki, książki, podarunków wielki stos,

gwiazdy, gwiazdki prosto z nieba, co wymarzył kto.

Taka Chojna jest choinka – cmok, cmok, cmok.

Kto choinkę pocałuje, ten pokłuje nos.

 Ref: Kłuje nas raz po raz …

 

Znalezione obrazy dla zapytania gify LISTOPAD

LISTOPAD

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  •  Uważne słuchanie i udzielanie odpowiedzi dotyczących treści utworu.
  •  Obserwowanie  zmian  zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie ich z aktualną porą roku.
  •  Doskonalenie wymowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe.
  •  Wyrabianie dbałości o własne ubranie poprzez samodzielne wieszanie, składanie czy układanie w wyznaczonym miejscu.
  •  Samodzielne utrzymywanie porządku wokół siebie, np. po posiłkach, po zajęciach dydaktycznych, podczas pobytu w szatni, we własnych półkach.
  •  Rozumienie konieczności mówienia umiarkowanym głosem.
  •  Rozumie konieczność ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.
  •  Poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy;
WIERSZ DO NAUKI: Myj zęby

Każde dziecko dobrze wie, że gdy ktoś cukierki je,
dziury w zębach ciągle miewa, żadna plomba mu nic nie da.
Dobrą szczotkę zawsze miej, mycie zębów powierz jej.
Niech wciąż dobrze je szoruje, zabezpiecza, konserwuje.
- My jesteśmy zęby twoje, precz cukierki, ciastka, kremy;
masz dbać o nas całe życie, psuć się więcej już nie chcemy!

PIOSENKA DO NAUKI: Uśmiechnij się do sera

I. Marudzisz czasem tak, że mamie słów już brak i cały świat jest zły, tak jak ty!
   I ciągle mówisz nie! I obiad też jest be! Więc radę dobrą dam dzisiaj ci!

Ref. Uśmiechnij się do sera, uśmiechnij się do mleka, kiełbaska pyszna też na ciebie czeka.
Pokochaj pomodorki, pokochaj kalafiorki, pomachaj do marchewki już z daleka.
Gdy zdrowi chcemy być, to trzeba wszystko jeść, na spacer co dzień iść i dobry humor mieć
i dobry humor mieć!

II. Posłuchaj mamy, bo jarzynki zdrowe są i dadzą siłę ci, raz, dwa, trzy!
    Owoców słodki sok przez cały długi rok uśmiechu doda i otrze łzy.

Ref. Uśmiechnij się do sera...

III. Nikt nie chce smutnym być, urosnąć każdy chce. Lecz jak to zrobić, gdy mówisz: nie!
      Więć szybko powiedz: tak! To przecież lepiej brzmi! Aza marudą zamkniesz już drzwi.

Ref: Uśmiechnij się do...

 

Znalezione obrazy dla zapytania gify LISTOPAD

 

 PAŹDZIERNIK

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Obserwowanie przyrody jesienią, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami;
  • Obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany jakie zachodzą w przyrodzie;
  • Doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi, wzbogacanie słownictwa;
  • Poznawanie i opowiadanie o środowisku domowym;
  • poznawanie utworów literatury dziecięcej 9opowiadań, bajek, wierszy i baśni);
  • Liczenie z wymienieniem kolejnych liczebników głównych, zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
  • Rozwijanie orientacji w przestrzeni i percepcji wzrokowej;
  • Zachęcenie dzieci do dążenia posiadania prawidlowej postawy ciała;
  • Ćwiczenie narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem samoglosek, spółgłosek, krótkich tekstów literackich;
  • Poznawanie zasad dbania o zwierzęta domowe;
  • Reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;

 

PIOSENKA: Popatrzcie na jamniczka

Popatrzcie na jamniczka!
Wyturlał się z koszyczka, zaczaił się na babcię i porwał babci kapcie.

Ref. A  jak spał, a jak spał, taką grzeczną minę miał!/bis

Poszarpał chustkę w róże i zrobił dwie kałuże,
i moją nową lalkę zaciągnął pod wersalkę.

Ref. A jak spał...

A teraz gdzieś ucieka i szczeka, szczeka, szczeka.
Łapiemy więc jamniczka, niech wraca do koszyczka.

Ref...

Pod stołem jest koszyczek, w koszyczku śpi jamniczek.
Jamniczek sobie śpi, jak się zbudzi, będzie zły.

 

WIERSZ DO NAUKI: Moje zwierzątka

Piesek, kotek i papuga, a w akwarium ryba długa.
Chomik, królik, morska świnka - to zwierzątek jest rodzinka.
Wszyscy bardzo je kochamy, więc codziennie o nie dbamy.


WRZESIEŃ

Znalezione obrazy dla zapytania gify jesień

ZAMIERZENIA WYCHOWACZO-DYDAKTYCZNE:

  •  Przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  •  Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
  •  Poznawanie cech charakterystycznych nowej pory oku – jesieni ( dary jesieni, jesienna pogoda, kolorystyka, zmiany w przyrodzie). Wzbogacanie kącika przyrody o nowe okazy.
  •  Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.
  • Poznawanie wybranych grzybów jadalnych i niejadalnych, drzew i ich owoców.
  •  Budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe.
  •  Utrwalenie nazw, wyglądu i smaku  warzyw i owoców.
  • Nazywanie przetworów z owoców i warzyw – dżemy, soki, kiszonki, kompoty. Wykonanie i degustacja soku.

PIOSENKA: Znowu w przedszkolu

Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato i wakacje już skończą się,
wrócą dzieci do przedszkola, bo w przedszkolu fajnie jest.

Ref. W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,
w naszym przedszkolu miło płynie czas.
Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,
więc to z chęcią wraca każdy z nas.

Poznajemy literki i cyferki i wierszyków uczymy się.
I śpiewamy, i tanczymy, tu jest piękny każdy dzień.

Ref. W naszym przedszkolu...

Tutaj zawsze koledzy, koleżanki tak radośnie witają mnie.
Co dzień świetnie się bawimy.
Czy gdzieś będzie lepiej? Nie!

WIERSZ: Pogodna jesień L. Łącz

Nie myśl nigdy, że jesień jest smutna, przydymiona, wyblakła, deszczowa,
że to koniec wakacji i słońca, mama leżak na strychu już chowa.

Idź na spacer do parku w niedzielę,spotkasz wróżkę, co kolor zieleni
czarodziejską swą różdżką z gałązki w złoto, brązy, purpurę zamieni.

Patrz, jak cieszy się ruda wiewiórka, co jak płomyk wśród dębów skakała,
a jagody, żołędzie, orzechy gdzieś wśród liści i traw pochowała.

Już chomiki, borsuki i kuny pozbierały zapasy na zimę,
bo niedługo korale jarzębin będą miały ze śniegu pierzynę.

Copyright © 2015 Sebastian Igiel & Paweł Karski