Przedszkole nr 2 im. Janint Porazińskiej w Darłowie
BIP Przedszkole nr 2 w Darłowie

Od 1 maja stawka żywieniowa w Przedszkolu nr 2 w Darłowie wynosi 8 zł.

I Biedroneczki
II Słoneczka
III Pajacyki
IV Muchomorki
V Sówki
VI Stokrotki
VII Jagódki
 
Opłaty
Pracownicy Przedszkola
Dokumenty Przedszkola
 
Przekaż 1% swojego podatku na fundusz wieczysty "Przedszkole Dwójeczka
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom "Przyjazna Szkoła

 

 

Drodzy Rodzice!

W związku z zaistniałą sytuacją pragnę poinformować, jak będzie wyglądała współpraca między nami w najbliższym czasie. Każdego dnia będę proponowała Państwu zabawy, zadania lub zajęcia dla dzieci do wykorzystania w domu. W razie dodatkowych pytań lub wątpliwości proszę o kontakt mailowy (nataliakuchta@interia.pl) lub przez Messengera w godz. 11.00 - 13.00.


DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

(22.06. – 26.06)

Temat tygodnia „Nadszedł czas wakacji”

PONIEDZIAŁEK

1.„Wakacje”- nauka wiersza I. Salach.

(http://www.wesolyprzedszkolak.pl/index.php/wiersze/380-wakacje)

2. „Moje wymarzone miejsce na wakacje”- wykonanie pracy plastycznej.

3. „Rzeczy potrzebne na plaże”- pokoloruj te rzeczy, które zabierzemy ze sobą na plaże lub basen.

(https://1.bp.blogspot.com/-InoJJdKVi6E/WxrYbYVcY0I/AAAAAAAACBU/x0sqXtw6vEUqWsb7xXJi6nR9Gcbc3zTywCEwYBhgL/s1600/Wakacje%2BLato%2Bkarty%2Bpracy%2Bdla%2Bdzieci1%2B%25284%2529.png)

4.„Sprawne paluszki”- ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające sprawność manualną dłoni.

(https://mojedziecikreatywnie.pl/wp-content/uploads/2017/07/statek-1.jpg)

 

WTOREK

1.„Połącz w pary zwierzęta morskie”- ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość.

(http://www.supercoloring.com/puzzle-games/find-the-correct-shadow-of-fish-octopus-snail-stars-crab?version=print)

2. „Co zabieram na wakacje?”- słuchanie i rozmowa na temat wiersza B. Forma.

(http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=wie_56_00028&k=k0203&d=wie)

3. „Ryby”- policz i wpisz w kółko odpowiednia ilość rybek”- zabawa matematyczna.

(http://www.supercoloring.com/puzzle-games/how-many-fish-do-you-see-in-this-picture)

4.„Gdzie dzieci spędzą wakacje?”- połącz dzieci z odpowiednimi obrazkami, pokoloruj je.

(http://2.bp.blogspot.com/-880hSI9Ioi8/VAxR1UK1nGI/AAAAAAAADvQ/lWXbnL5tS6I/s1600/scn0069.jpg)

 

 ŚRODA

1.„Co kojarzy  Ci się z latem?” – burza mózgów.

2. „Słońce”- spróbuj dorysować drugą część słońca.

(http://123kidsfun.com/images/pdf/draw_the_other_side/123kidsfun_com_draw_the_other_side_7.pdf)

3. „Rysuj po śladzie i pokoloruj obrazek”- ćwiczenia rozwijające sprawność manualną dłoni.

(https://www.dropbox.com/s/2q4bbzjra3etanb/5-Trace%20and%20color-seahorse.pdf?dl=0)

4.”Domek z piasku”- kolorowanie kolorowanki.

(https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/plaza-kolorowanka-do-wydruku/)

 

CZWARTEK

1.„Skarb”- doprowadź piratów do skarbu.

(http://123kidsfun.com/images/pdf/maze/123kidsfun_com_maze_06.pdf)

2. „Lato na dywanie”- słuchanie i próba nauki piosenki.

(https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ)

(https://miastodzieci.pl/piosenki/lato-na-dywanie/) TEKST

3.  „Zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami” – ćwiczenia gimnastyczne.

(https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I)

4.”Wakacje na plaży” – kolorowanie obrazka.

(http://www.supercoloring.com/coloring-pages/beach-fun?version=print)


PIĄTEK

1.„Za co lubisz przedszkole?” –wypowiedzi dzieci na temat przedszkola.

2. „Idą wakacje”- zabawy taneczne do piosenki.

(https://www.youtube.com/watch?v=kPuSpYS21qg)

3. „Statek”- połącz kropki o pokoloruj obrazek.

(http://123kidsfun.com/images/pdf/connect_the_dots/123kidsfun_com_connect_the_dots_07.pdf)

4.„Połącz zwierzę z jego cieniem”- ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość.

(http://www.supercoloring.com/puzzle-games/find-the-correct-shadow-of-fish-sea-horse-whale?version=print)


DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

(15.06. – 19.06)

Temat tygodnia „Kolory lata”

PONIEDZIAŁEK

1.Ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające sprawność manualną.

(http://bystredziecko.pl/cwiczenia-grafomotoryczne-zaczarowana-szafa/)

2.„ Co ma żółty kolor?” – rozmowa z dziećmi.

3. „Żółte stworki” – lepienie z żółtej plasteliny.

4.”Pokoloruj według wzoru”- pokoloruj obrazek zgodnie z oznaczeniami.

(http://przedszkoleskibin.pl/wp-content/uploads/2020/03/Karty-Pracy-4.jpg)


WTOREK

1.„ Gramy w zielone – rozmowa na temat wiersza W. Broniewskiego.

(http://www.przedszkole293.pl/witam-grupe-ii-13/)

2. „Na zielonej łące” – praca plastyczna.

3. „Dorysuj”- spróbuj dorysować drugą część obrazka.

(http://proliberis.org/images/dla_dzieci/pdf/pro_liberis_draw_09.jpg)

4.Pokoloruj według kodu.

(https://1.bp.blogspot.com/-nCeQmpILejA/U2-EpYC1qNI/AAAAAAAACXk/r0onPqvGEV4/s1600/pokoloruj+wg+kodu+-+symbole+(33).jpg)


ŚRODA

1.”Pokoloruj jabłka”- zabawy matematyczne.

(http://przedszkoleskibin.pl/wp-content/uploads/2020/03/Karty-Pracy-1.jpg)

2. „Kolor niebieski”- pokoloruj na niebiesko niebo.

(https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2020/04/materialy-do-pobrania_86.png)

3.Dopasuj wyrazy do kolorów.

(https://i1.wp.com/eduzabawy.com/wp-content/uploads/2017/08/dopasuj-kolory-do-druku17.jpg?w=800&ssl=1)

4. „Żaglówki” – zabawa oddechowa.

 

CZWARTEK

1.„Zagadki o kolorach”- rozwiązywanie zagadek.

(http://mp15.siedlce.pl/scenariusze/1376-konspekt-zajec-w-grupie-3-latkow-w-krainie-kolorow-zabawy-ruchowo-muzyczno-plastyczne.html)

2.”Jaki to kolor?”- słuchanie i próba nauki piosenki.

(https://www.youtube.com/watch?v=z2iWWjnlw6s)

3.Pokoloruj odpowiednie figury na podane kolory.

(https://cudownedziecko.pl/wp-content/uploads/2020/04/zadania-matematyczne-dla-przedszkolakow-dziecko-3-lata-figury-min.png)

4.„Odszukaj i zaznacz”- zadanie matematyczne.

(https://cudownedziecko.pl/wp-content/uploads/2020/04/zadania-matematyczne-dla-przedszkolakow-dziecko-3-lata-liczby-min.png)


PIĄTEK

1.„Latawiec”- pokoloruj latawiec według odpowiednich kolorów.

(https://pl.freepik.com/premium-wektory/kolor-latawca-wedlug-liczb-kolorowanki-dla-dzieci_6524389.htm)

2.„Tęcza”- słuchanie i rozmowa na temat wiersza M. Konopnickiej.

(http://wierszykidladzieci.pl/konopnicka/tecza.php)

3.”Kolory”- wykonanie eksperymentu z kolorowymi barwnikami.

(https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts)

4.Pokoloruj tęczę.

(http://przedszkole34plock.pl/images/tecza003.jpg)

 

 

 


DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

(08.06. – 12.06)

Temat tygodnia „Na naszym podwórku”

PONIEDZIAŁEK

1.„ Jak skacze piłeczka”- zabawa ruchowa z elementem podskoku.

2. „Moje wymarzone podwórko” – praca plastyczna.

3. Pokoloruj według podanego wzoru- rozwijanie spostrzegawczości.

(https://cloud6f.edupage.org/cloud?z%3A2fWubUm2Qs5u6ETI0YMemYgYJfMmiWqIkwItlPYMg8uY47xXhsY6K9ARULAV8lb%2F)

4. „Wycinamy”- wytnij po liniach- rozwijanie sprawności manualnych.

(https://cloud1f.edupage.org/cloud?z%3ADYoFK3eUC%2Bx5espTzvvK9OiK5669NeSmmJO1IaSfnu3aQpkXFfeMHiNjLApQ7Gfs)

 

WTOREK

1.Ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające sprawność manualną.

(http://www.sp13starachowice.pl/pliki/plik/scan145941911-1584550944.jpg)

2. „ Podwórko” – słuchanie i rozmowa na temat wiersza J. Koczanowskiej.

(http://www.pse.edu.pl/grupy/kangurki/wiersze-i-piosenki-2017-2018/podwrko-j-koczanowska)

3. „Policz figury, a następnie zapisz ich liczbę”- zadania matematyczne.

(https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2018/09/KP1-1140x1612.jpg)

4.”Ćwiczymy paluszki”- ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające sprawność manualną.

(http://przedszkole2opalenica.pl/propozycje-zabaw-grafomotorycznych/cwiczenia-grafomotoryczne-wiosna-4-1/)

5. Język angielski: Przypomnienie zjawisk pogodowych na podstawie piosenki "It's rainy". Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=SA_zWo5LGF0

Objaśnienie: rainy - deszczowo, sunny - słonecznie, snowy - śnieżnie, cloudy - pochmurnie, hot - gorąco, outside - na zewnątrz, today - dzisiaj.


ŚRODA

1.„Znajdź 5 różnic”- ćwiczenie spostrzegawczości.

(http://www.wuzecik.pl/zagadka.php?id=191)

2. „Dodaj- odejmij” – zabawa matematyczna.

(https://2.bp.blogspot.com/m3pNXGQJHq0/WDOZ4rtQoQI/AAAAAAAAFE8/DbD0eCHn7LkDX4QLKaWCer98-aWcik-lQCLcB/s1600/2.jpg)

3. Podajmy sobie ręce”- słuchanie i próba nauki piosenki.

(https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A)

(http://www.wesolyprzedszkolak.pl/index.php/piosenki/696-podajmy-sobie-rce) –TEKST

4. -„Co można robić na podwórku?”- wspólne szukanie pomysłów, odpowiedzi.

5. Język angielski: Powtórzenie nazw zabawek - rysowanie zabawek, których nazwy dziecko poznało podczas zajęć: doll, yo yo, train, plane, ball. Objaśnienie: doll - lalka, yo yo - jojo, train - pociąg, ball - piłka, plane - samolot.

XMA Header Image It's Rainy - Easy Simple Baby Songs for Children youtube.com


PIĄTEK

1.„ Ulubione zabawy” – rozmowa na temat ulubionych zabaw dzieci na podwórku lub placu zabaw.

2. „Zaczarowany ogród”- słuchanie i rozmowa na temat opowiadania M. Leśniak.

(http://www.sp1.kalisz.pl/files/OPOWIADANIA/Zaczarowany%20ogr%C3%B3d%20-%20opowiadanie%20Mai..pdf)

3. „Aktywnie spędzamy czas”- ćwiczenia gimnastyczne.

(https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc)

4.„Wytnij i naklej”- wytnij obrazki a następnie przyklej je w odpowiednim miejscu.

(http://przedszkole3.szubin.pl/wp-content/uploads/2020/04/jjjj.jpg)

 


 

DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

(01.06. – 05.06)

 

Temat tygodnia: „Moje zwierzątko”

PONIEDZIAŁEK

1. „Ile łap w koszyku?” – zabawa dydaktyczna.

2. „ Domowi ulubieńcy”- słuchanie i rozmowa na temat opowiadania M. Tokarczuk.

(https://przedszkolankowo.pl/2017/10/22/domowi-ulubiency-tekst-pomoce/)

3. „Moje ulubione zwierzątko”- wykonanie pracy plastycznej.

4. „Kotek”- połącz kropki.

(https://www.samanthasbell.com/cat-dot-drawing/)

 

WTOREK

1.„Znajdź litery”- utrwalenie liter.

(https://i.pinimg.com/236x/35/d9/47/35d947dd28bef04902732061e2a8ff1f.jpg)

2. „Rybka”- układanie puzzli, rozwijanie spostrzegawczości.

(https://www.dropbox.com/s/x7dic8uusmiy44d/7-cut%20paste%20puzzle-Angel%20Fish.pdf?dl=0)

3. „Sylaby”- zamaluj tyle kółeczek ile sylab ma nazwa zwierzątka.

(https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/01/Sylaby.pdf)

4.”Myszka”- wykonanie masażyku relaksacyjnego.

(http://www.zskostomloty.szkolnastrona.pl/a,1040,zwierzeta-domowe)

5. Powtórzenie materiału związanego z nazwami części ciała. Wskazywanie części ciała w oparciu o słowa piosenki "Head, shoulders, knees and toes" Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

Objaśnienie: knees - kolana, shoulders - ramiona, head - głowa, toes - palce u stóp, eyes - oczy, ears - uszy, mouth - usta, nose - nos.

 

ŚRODA

1.„Kotki”- połącz w pary takie same kotki.

(https://i.pinimg.com/originals/b0/30/9a/b0309ac08f753509fdc0f4edf22dd29f.jpg)

2. „Ptaszki”- pokoloruj w tabeli tyle rubryk, ile ptaków z każdego gatunku tam mieszka.

(https://p.calameoassets.com/180416115222-e17f8bcd3a651a26d04d63770ade6317/p105.jpg)

3. „Lęk”- narysowanie rzeczy, których się boimy, znalezienie sposobu radzenia sobie z lękiem- rozwijanie kompetencji społeczno- emocjonalnych.

(https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fkrainawiedzy.pulawy.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2F49311974_617563085367362_1114595303811448832_n.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fkrainawiedzy.pulawy.pl%2F6-latki-zadania-do-wykonania-w-domu%2F&tbnid=AOA4KVqhKltJMM&vet=12ahUKEwi6w7rW1NvpAhUJtSoKHWC3C3oQMygiegQIARBR..i&docid=MyOCIoJvob2T0M&w=960&h=678&q=u%C5%82%C3%B3%C5%BC%20tak%20samo%20zadania&client=firefox-b-d&ved=2ahUKEwi6w7rW1NvpAhUJtSoKHWC3C3oQMygiegQIARBR)

4.„Aktywny przedszkolak”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

(https://www.youtube.com/watch?v=WbMKgaPPAs0)

5.Przypomnienie nazw kolorów. Kolorowanie plaży kolorami kojarzącymi się z latem.

Link do kolorowanki: http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/tropikalna-plaza-0 Objaśnienie: blue - niebieski, green - zielony, white - biały, yellow - żółty, orange - pomarańczowy, purple - fioletowy.

 

CZWARTEK

1.„Labirynt”- doprowadź pieska do kości.

(http://123kidsfun.com/images/pdf/maze/123kidsfun_com_maze_01.pdf)

2. „Domowa piosenka” – zapoznanie z piosenką, próba nauki piosenki.

(https://www.youtube.com/watch?v=YDCg1LWgbOk)

(https://ising.pl/fasolki-kazdy-ma-jakiegos-bzika-kotka-rybki-oraz-psa-rpxpe0-tekst) -TEKST

3. „Dorysuj zwierzątka”- przy każdym domku dorysuj zwierzątko, które zamieszkuje dany dom.

(http://p.calameoassets.com/180416115222-e17f8bcd3a651a26d04d63770ade6317/p13.jpg)

4.”Rysuj pośladach”- rozwijanie sprawności grafomotorycznych.

(https://lh6.googleusercontent.com/proxy/H3cYQZZfBlAec5M5h2yE0wcl4tD6alDfOFD_bM5HlB4okojzFv7kPqGywMKY5ZKz-dRVPkxl2si7l524-gm8gK1aasuk)


PIĄTEK

1.„Głowa, ramiona kolana pięty…”- zabawa ruchowo- naśladowcza.

2. „Uwaga! Nieznajome zwierzę!” – rozmowa z dziećmi.

(https://p1.ozarow-mazowiecki.pl/2020/05/28/uwaga-nieznajome-zwierze-29-05-iv-m/)

3.”Zagadki”- spróbuj rozwiązać zagadki o zwierzątkach.

(https://kuradomowa.com/dzieci/zagadki_o_zwierzetach.shtml)

4.„Zwierzęta domowe”- pokoloruj kolorowankę.

(https://img.myloview.pl/fototapety/zestaw-zwierzat-domowych-w-tym-kota-psa-papugi-i-innych-zwierzat-domowych-czarno-biale-ilustracje-wektorowe-w-zabawnym-stylu-kreskowki-dla-kolorowanka-400-112292177.jpg)

 


 

 

 

 

DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

(25.05. – 29.05)


Temat tygodnia: Dziecięce przyjaźnie

PONIEDZIAŁEK

1. „Wszystkie dzieci nasze są”- zabawa przy muzyce.

(https://www.youtube.com/watch?v=HnssMcCpO70)

2. „Czym się bawią dzieci?”-  ekspresje słowne.

3. „Przyjaciele”- słuchanie i rozmowa na temat wiersza Agata Widzowska-Pasiak.

(http://www.dziecionline.pl/maluch/bajki/widzowska_a/przyjaciele.htm)

4. „Moja ulubiona zabawka”- wykonanie pracy plastycznej.

 

WTOREK

1. - „Powiedź coś miłego”- zabawa dowartościowująca.

2. „Chcę mieć przyjaciela”- słuchanie i rozmowa na temat opowiadania D. Wawiłow.

(http://www.edukacja.edux.pl/p-35031-kazdy-chce-miec-przyjaciela-scenariusz.php)

3. „Gimnastyka dobra sprawa”- ćwiczenia gimnastyczne do piosenki.

(https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E)

4. „Ćwiczymy nasze rączki”- ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające sprawność manualną.

(https://42782a41-75bc-420f-9f96-0f02c2277a29.filesusr.com/ugd/9440ef_9452560e7a1441f79b48740a6fc49f25.pdf)

5. Język angielski: Narysuj swoją mamę. Nazwij kolory, których użyłeś do pokolorowania rysunku.

Objaśnienie: mommy - mamusia, yellow - żółty, black - czarny, brown - brązowy, blue - niebieski, pink - różowy, orange - pomarańczowy, red - czerwony, green - zielony, blue - niebieski.

 

ŚRODA

1,„Moje marzenie”- wypowiedzi dzieci na temat ich największych marzeń.

2. „Policz i pokoloruj”- wykonanie prostego zadania na dodawanie.

(https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/plansze.9.png)

3. „Moje emocje”- narysuj obok minek co cię smuci, złości, cieszy a czego się boisz- rozwijanie kompetencji społeczno- emocjonalnych.

(https://0.allegroimg.com/s720/01f5ac/fac75c7a4a2a8f571ec415ab67b0)

4. „Dziecięce przyjemności”- rysuj po śladzie i dowiedz się jaką zabawkę otrzymają dzieci.

(https://2.bp.blogspot.com/-brNW1ld9Wss/XORAqLkeZeI/AAAAAAAAFXQ/4xG7RRGN_r4aBxPcVzmfJPjRRaBY5OL0gCEwYBhgL/s1600/dzieci%2Bi%2Bprezenty-1.png)

5. Język angielski: Interpretacja ruchem piosenki "I Love My Mommy". Taniec dowolny do piosenki. Rysowanie laurki dla Mamy z okazji jej święta.

Objaśnienie: love - miłość (kochać), mommy - mamusia, happy - szczęśliwy, mother's day - dzień mamy, gift - prezent, flowers - kwiaty, I love you - kocham Cię.

 

CZWARTEK

1.„Wszytskie dzieci nasze są”- słuchanie, próba nauki piosenki.

(https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o)

2. „Kula”- zapoznanie z figurą przestrzenną.

(http://www.edukacja.edux.pl/p-29980-poznajemy-kule-scenariusz-zajecia-w-grupie.php)

3. „Mój przyjaciel” – narysuj w ramce swojego przyjaciela, spróbuj napisać jego imię w ramce.

(https://42782a41-75bc-420f-9f96-0f02c2277a29.filesusr.com/ugd/9440ef_8f218591c9644ec2b38141c4a4ab8dee.pdf)

4. „Kotki- połącz w pary takie same kotki” –ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość.

(https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/kot1-1.jpg)

 

PIĄTEK

1.„W co lubisz się bawić” –wypowiedzi dzieci na temat ulubionych zabaw.

2. „Dzień Dziecka”- malowanie kolorowanki.

(https://www.e-kolorowanki.eu/wp-content/uploads/2018/10/dzien-dziecka-kartka-kolorowanka-usmiechniete-dzieci.jpg)

3. „Sprawne paluszki”- ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające sprawność manualną.

(https://42782a41-75bc-420f-9f96-0f02c2277a29.filesusr.com/ugd/9440ef_5fc8fc03a12e412e8f1a06e89f3c8b97.pdf)

4. „Kolorowe baloniki”- pokoloruj balony według wzoru.

(https://i.pinimg.com/236x/f4/45/f6/f445f66d50a567f064d5a458c5b7880d.jpg)

 

 

 

 

DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

(18.05. – 22.05)

 

Temat tygodnia: Święto Rodziców

 

PONIEDZIAŁEK

1.Ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające sprawność manualną.

(http://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie-po-sladzie/)

2.„Moja mama, mój tata”- burza mózgów na temat cech swoich rodziców.

3. „Moi rodzice”- wykonanie portretu rodziców.

4. Tanie z rodzicami – wspólna zabawa.

(https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI)

 

WTOREK

1.„Moje potrzeby”- ćwiczenia kształtujące kompetencje społeczno-emocjonalne.

(https://emocjedziecka.pl/wp-content/uploads/2018/04/1524303604848.jpg)

2. „Mama i tata”- słuchanie i rozmowa na temat wiersza J. Koczanowskiej.

(http://www.pse.edu.pl/grupy/kangurki/wiersze-i-piosenki-2017-2018/mama-i-tata-jadwiga-koczanowska)

3. „Taniec”- nauka układu tanecznego.

(https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo)

4. „Rodzina”- namaluj w kratkach odpowiedzi na pytania.

(https://emocjedziecka.pl/wp-content/uploads/2020/05/emocje-dziecka-karty-pracy-rodzina.jpg)

5. Język angielski:

Znajdź 10 różnic między obrazkami i zaznacz je na dolnym obrazku. Pokoloruj obrazek na górze.

Link do karty pracy: http://www.kidsfront.com/spot-differences/3.html

Objaśnienie: pies - dog, ciasto - cake, kwiat - flower, świeca - candle.

 

ŚRODA

1.„Co by było gdyby na świecie nie było rodziców?”- ekspresja słowna.

2. „Czy potrafię odejmować?” – zadania matematyczne.

(http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/odejmowanie/matematyka-odejmowanie-10-el-01-kolor.pdf)

3. Ćwiczenia gimnastyczne –wf w domu.

(https://www.youtube.com/watch?v=lJn9NDL8E8A)

4. „Zdmuchujemy świeczki z tortu dla rodziców” – ćwiczenia oddechowe.

5. Język angielski:

Policz przedmioty widoczne na obrazkach i wpisz odpowiednie cyfry w okienkach obok nich.

Link do karty pracy: http://www.kidsfront.com/math-activity/1.printable.html

Objaśnienie: czapka - cap, cukierek - candy, kubek - cup, flaga - flag, banan - banana.

 

CZWARTEK

1.„Jacy są moi rodzice?”-  rozmowa na temat rodziców dzieci.

2. „Tango dla mamy”- słuchanie i próba nauki piosenki.

(http://www.pm19olsztyn.szkolnastrona.pl/index.php?c=page&id=747)

3. Pokoloruj tyle zabawek ile kropek.

(https://ksiegarnia-edukacyjna.pl/pol_pm_Olek-i-Ada-Pieciolatek-Poziom-B-Karty-pracy-cz-1-14965_2.png)

4. „Co życzyć rodzicom? – ekspresja słowna.

 

PIĄTEK

1. „Rodzina”- zestaw kolorowanek.

(https://www.superkid.pl/kolorowanki-moja-rodzina)

2. Rozwiązywanie zagadek dotyczących rodziny.

(http://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+cz%C5%82onkach+rodziny)

3. .Drzewo genologiczne mojej rodziny.

(http://nowowydane.pl/media/k2/items/cache/c84bca2a562da7d1131a1d0c3f135dbe_M.jpg)

4. „Ja i moja rodzina” – oglądanie filmu edukacyjnego.

(https://www.youtube.com/watch?v=WecjIzN-WME)

 

 

DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

(11.05. – 15.05)

 

Temat tygodnia: Łąka i jej mieszkańcy 

 

PONIEDZIAŁEK

1.„Poznajemy za pomocą dotyku” -  zabawa rozwijająca zmysł dotyku.

2. „Łąka” – słuchanie i rozmowa  na temat wiersza M. Buczkówny.

(http://www.pse.edu.pl/grupy/elfy/wiersze-i-piosenki-2017-2018/ka-m-buczkwna)

3. „Łąka moimi oczami”- wykonanie pracy plastycznej.

4. „Kwiatek” – ćwiczenia oddechowe, zdmuchujemy płatki  z kwiatków.


WTOREK

1.Ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające sprawność manualną.

(https://www.facebook.com/130939697583153/photos/pcb.497526397591146/497525187591267/?type=3&theater)

2. „O żabkach w czerwonych czapkach” – słuchanie i rozmowa na temat wiersza H. Bechlerowej.

(http://www.edukacja.edux.pl/p-4763-inscenizacja-opowiadania-heleny-bechlerowej.php)

3. „Sport to zdrowie”- zabawy i ćwiczenia ruchowe.

(https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w)

4. „Żabka”- kolorowanie rebusu.

(https://i.pinimg.com/236x/0e/85/00/0e85000942c5373685c4fe39e4572e3d--world.jpg)

5.Język angielski: Pomóż dziewczynce odnaleźć drogę do roweru.

Link do karty pracy:

http://www.schoolexpress.com/fws/ws/ages3to6/maze/My_Book_of_Mazes_Book1.12.pdf

Objaśnienie: dziewczynka - girl, rower - bike, help - pomagać, way - droga.

 

ŚRODA

   

1.„Co nam daje łąka?”- oglądanie i rozmowa na temat filmu.

(https://www.youtube.com/watch?v=s6ABV__VAgQ)

2. „1 zł, 2zł, 5zł”- zapoznanie z  monetami.

(http://mp9brzechwa.jaroslaw.pl/scenariusze-2/)

3. „Sport to zdrowie”- ćwiczenia gimnastyczne.

(https://www.youtube.com/watch?v=hg_NxIHkBX0)

4. „Połącz w pary takie same obrazki”- zadania rozwijające spostrzegawczość.

(https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna7.jpg)

5. Język angielski: Pokoloruj tyle kropek, ile wskazuje cyfra obok nich.

Link do karty pracy: https://www.kindergartenworksheets.net/app/math-numbers-worksheet-online.html

Objaśnienie: jeden - one, dwa - two, trzy - three, cztery - four, pięć - five, sześć - six, siedem - seven, osiem - eight, dziewięć - nine, dziesięć - ten.

 

CZWARTEK

1.Ćwiczenia grafomotoryczne rozwijające sprawność manualną.

(https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna2-1.jpg)

2. „Bal na łące”- zapoznanie z piosenką, próba nauki.

(http://www.wesolyprzedszkolak.pl/index.php/piosenki/664-bal-na-ce) TEKST

(https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo)

3. „Mieszkańcy łąki”- oglądanie filmu edukacyjnego, rozmowa na temat filmu.

(https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI)

 

PIĄTEK

1.„Naśladujemy mieszkańców łąki” – zabawa pantomimiczna.

2. -„Malujemy łąkę wiosną” – zabawa twórcza z użyciem instrumentów.

3. „Biedroneczka”- wykonanie biedronki z użyciem papierowego talerzyka.

(https://ekodziecko.com/biedronka)

4. Rozwiązywanie zagadek o mieszkańcach łąki.

(https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach-na-lace/)

 

 

 

DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

(04.05. – 08.05)

Temat tygodnia: Polska – mój dom.

 

PONIEDZIAŁEK

1. „Budujemy wspólny dom”- zabawa konstrukcyjna, z użyciem klocków.

2.„Dom” – słuchanie i rozmowa na temat wiersza K. Datkun- Czerniak.

(https://www.pp14.pila.pl/images/zajace0515.pdf)

3. „Mój dom”- wykonanie pracy plastycznej.

4. „Pomieszczenia znajdujące się w domu”- zapoznanie dzieci z pomieszczeniami znajdującymi się w domu, pokolorowanie obrazków.

(https://www.superkid.pl/kolorowanki-pomieszczenia-w-domu)

 

WTOREK

1. „Zareklamuj swoją miejscowość”-  zabawa dramowa.

2. „Moja miejscowość”- rozmowa na temat charakterystycznych miejsc w swojej miejscowości.

3. „W zdrowym ciele, zdrowy duchJ”- ćwiczenia i zabawy ruchowe.

(https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds)

4. „To jestem ja”- ćwiczenia kształtujące kompetencje społeczno – emocjonalne.

5. Zabawa paluszkowa przy piosence "Finger Family Song". Utrwalenie nazw członków rodziny na podstawie piosenki.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8&list=PLp-gcWk_3hUm0ZkMWqtQZis1DGnPswH5k
Objaśnienie: daddy - tatuś, mummy - mamusia, brother - brat, sister - siostra, baby - dziecko.

 

ŚRODA

1. „Szukamy polskiej flagi”- zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową.

2. „Pokoloruj odpowiednią ilość oczek”- zajęcia kształtujące umiejętność przeliczania.

(https://www.medianauka.pl/karty/karta003.pdf)

3. „Zatańczy razem”- zumba dla dzieci.

(https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4)

4. Ćwiczenia grafomotoryczne, rozwijające sprawność manualną.

(http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-folklor-kwiat-01.png)

5. Rysowanie swojej rodziny z jednoczesnym słuchaniem piosenki "Finger Family Song".
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=mjFcrv6Lfx8&list=PLp-gcWk_3hUm0ZkMWqtQZis1DGnPswH5k
Objaśnienie: daddy - tatuś, mummy - mamusia, brother - brat, sister - siostra, baby - dziecko.

 

CZWARTEK

1.„ Symbole narodowe” – zapoznanie z symbolami narodowymi Polski.

(https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c)

2. „Jestem Polakiem”- zapoznanie z piosenką, próba nauki.

(https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM)

(https://teksciory.interia.pl/niezwykle-lekcje-rytmiki-jestem-polakiem-tekst-piosenki,t,646082.html) TEKST

3. „Pogubione owieczki”- zabawy matematyczne.

(http://www.edukacja.edux.pl/p-36501-zabawy-matematyczne-pogubione-owieczki.php)

4. „Znam symbole narodowe”- kolorowanka.

(https://946ab652-a-62cb3a1a-s-sites.googlegroups.com/site/jakiznaktwoj/symbolenarodowe/Kolorowanka-god%C5%82o-Polski-flaga-bialo-czerwona-kokarda-narodowa-%C2%A9A.Bak.png?attachauth=ANoY7cp9hne8o5ULZaxKWE8w2Fk8jUtHOcfbNWhR_L2jgQZ_e8zek2GsbaCkN6oGwczn6SQus148Xp0sO8XcHKYpcVG-y8mwQuFrt-po_6cawMukee8HjaKuvSY_lrTcnMGMshBNepEGTsh7SJWItxAXR5GAwcSaxSdFDrpA9doZnky3Si1wRQw6l0zn2WFlfkV1buZaG4owedTIaXhwCHp-m4Ie9IZTw5DQc3PevlF1L8_hliEOtNKpDMA6oIS-f0fu9A6nWysTvXzVVSulQ1v8yoOM-EzSbjoUAyaMu2Y1ZHhKK7Cbrxlg8wROdCufpixKHZwAS8o-KUrpNT8-ZEtctQVuUflsrA%3D%3D&attredirects=0)


PIĄTEK

1.„Przynależność Polski do Unii Europejskiej”- rozmowa na temat przynależności Polski do Unii Europejskiej.

(https://www.przedszkola.edu.pl/scenariusz-zajec-otwartych-dla-rodzicow---przedszkolak-w-unii-europejskiej.html)

2. „Wars i Sawa”- słuchanie i rozmowa na temat legendy.

(http://maja-literatura.blogspot.com/2014/05/polskie-legendy-wars-i-sawa-legenda.html)

3. „Stary niedźwiedź”- zabawa ruchowa do piosenki.

4. „Wyczarowujemy miny” – zabawa mimiczna.

 

 

 

DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

(27.04. – 01.05)

 

Temat tygodnia: Muzyka jest wszędzie.

PONIEDZIAŁEK

1. „Co to jest orkiestra?”- rozmowa, burza mózgów.

2.„Co słychać wokół nas?” –  zabawa dydaktyczna.

(https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8)
3. „Mój instrument”- praca plastyczna.

4. Ćwiczenia grafomotoryczne, rozwijające sprawność manualną.

(http://bystredziecko.pl/cwiczenia-grafomotoryczne-folkowe-kwiatki/)

 

WTOREK

1. „Balonik”- zabawy kołowe ze śpiewem wg propozycji dzieci.

2. „O trębaczu z wieży mariackiej” – słuchanie i rozmowa na temat opowiadania z utworu Z. Chmurowej.

(https://wypracowania.pl/lektury/legenda-o-przerwanym-hejnale)
3.Zajęcia gimnastyczne kształtujące prawidłową postawę ciała.

(https://www.kidsandsport.pl/prawidlowa-postawa-ciala-cwiczenia/)

4.Kto zbuduje najwyższą wieżę- ćwiczenia kształtujące umiejętność przeliczania.
(Do zabawy najlepiej nadają się klocki drewniane. Rodzice i dzieci siadają na podłodze. Następnie proponuje, aby każde z nich zbudowało wieżę, tak wysoką, jaką potrafią. Katastrofa – przewrócenie wieży, to koniec zabawy. Następnie trzeba policzyć klocki wykorzystane do jej budowy, aby dowiedzieć się czyja wieża była najwyższa.)

5. Język angielski: Pokoloruj zwierzęta. Wytnij tylne części zwierząt i doklej je do odpowiednich przednich części zwierząt.
Link do karty pracy: http://www.tlsbooks.com/pdf/farmanimalcutandpaste.pdf
Objaśnienie: pig - świnia, horse - koń, cow - krowa, chicken - kurczak.

 

ŚRODA

1.„Moje emocje”- ćwiczenia kształtujące kompetencje społeczno - emocjonalne.

(https://p48poznan.szkolnastrona.pl/art,10,jak-wyrazac-wlasne-emocje)

2.Ćwiczenia gimnastyczne.

(https://www.youtube.com/watch?v=VNtWgtAf8Pc)
3.„W sklepie muzycznym”- zabawa matematyczna.

(https://www.przedszkola.edu.pl/w-sklepie-muzycznym---scenariusz-zajec-dla-4-latkow.html)

4. „Prawa, lewa strona”- zabawa ruchowa do piosenki.

(https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM)

5.Język angielski: Pokoloruj wskazaną liczbę obiektów widocznych na obrazkach zgodnie z kolorem, jakim napisana jest cyfra obok nich. Nazwij te kolory.
Link do karty pracy:
http://www.kidsfront.com/math-activity/2.printable.html
Objaśnienie: tree - drzewo, T-shirt - koszulka, goose - gęś, fish - ryba, quill - lotka, orange - pomarańczowy, yellow - żółty, green - zielony, pink - różowy, blue - niebieski.

 

CZWRATEK

 

1. „Gdybym był muzykiem, to grałbym na…” – ekspresja słowna.

2.„Skaczące nutki” – słuchanie piosenki, rozmowa na temat piosenki ,próba nauki piosenki.

(http://www.pp.kielczyglow.szkolnastrona.pl/a,812,piosenka-skaczace-nutki) –TEKST

(https://www.youtube.com/watch?v=_BBku3XKrdY)
3.„Zabawy z matematyką” – podnoszenie kompetencji matematycznych.

(https://www.edukacja.edux.pl/p-43140-wesole-zabawy-matematyczne-dzien-matematyki.php)

4. Zabawa z paskami bibuły do utworu Antonio Vivaldi – „Wiosna”

(https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o)

 

 

 

 

DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

(20.04. – 24.04)

DRODZY RODZICE PO KOLEJNE CZĘŚCI KSIĄŻEK MOŻNA PRZYJŚĆ DO PRZEDSZKOLA W ŚRODĘ MIĘDZY 10:000-12:00

 

Temat tygodnia: Teatr


PONIEDZIAŁEK

1. Ćwiczenia grafomotoryczne.

(https://www.kredkauczy.pl/cwiczenia-dla-dzieci)

2. „Maska” – wykonanie maski z papierowego talerzyka, kartki - praca plastyczna.

3.„Teatr”- oglądanie filmu edukacyjnego, rozmowa na temat obejrzanego filmu.

(https://www.youtube.com/watch?v=KNPOQ4lx6Hs)

4. „Łamacz językowy” – ćwiczenie dykcyjne.

(http://edukacja.naszaszkola.com.pl/?p=618)


WTOREK

1. „Jaką mam minę?”- ćwiczenia buzi i języka.

2.„Litera h” – zabawy z literą h, zapoznanie z literą w czterech aspektach ( małej, dużej, drukowanej i pisanej).

(http://bystredziecko.pl/h-nauka-pisania-dla-dzieci-duza-czcionka/)
3. „Niezapomniana zabawa”- ćwiczenia kształtujące umiejętność poruszania się.

(https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE)

4. „Artyści w teatrze”- kolorowanka.

(https://www.kolorowankionline.net/artysci-w-teatrze)

 

ŚRODA

1.„Poszukaj i pokaż”- zabawa rozwijająca umiejętność kojarzenia.

2. „ Kto jest wyższy? Kto jest niższy?” – porównywanie wzrostu, zapoznanie z miarką krawiecką.

(http://www.edukacja.edux.pl/p-28384-mierzymy-kto-wyzszy-scenariusz-w-zakresie.php)

3.Ćwiczenia gimnastyczne.

(https://www.wszpwn.com.pl/pl/salon-metodyczny/rozwoj-sprawnosci-ruchowej-przedszkolaka-cwiczenia-gimnastyczne-1.html)

4. „Układamy baśń” – ćwiczenia ekspresji językowej.

 

CZWARTEK

1.Rozwiązywanie zagadek związanych z baśniami.

(https://miastodzieci.pl/zagadki/krotkie-zagadki-dla-dzieci-o-bajkach/)

2. „Dziwna chatka” – zabawa ruchowa do piosenki, próba nauki piosenki.

(https://soundcloud.com/user-956760406/13-dziwna-chatka-s-a-wac-awski)

(https://przedszkole-cisek.szkolnastrona.pl/index.php?c=article&id=173)- tekst

3.„Postaci z bajek” – zabawy matematyczne, liczenie, segregowanie, układanie według wzoru.

(http://www.edukacja.edux.pl/p-30756-z-przyjaciolmi-z-bajek-licze-doskonale.php)

4. „Zamek”- ćwiczenia grafomotoryczne.

(http://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie-po-sladzie/)

5. Język angielski: Kolorowanie zwierząt, które mają dwie nogi.
Link do karty pracy: https://www.free-coloring-pages.com/images/child-activity/kid-activity-5.gif
Objaśnienie: kogut - rooster, ośmiornica - octopus, kaczka - duck, struś - ostrich,
pisklę - chick, flaming - flamingo, koń - horse, żółw - turtle.

 

PIĄTEK

1. „Wyczarowujemy miny” – zabawa mimiczna.

2. „Przebranie” – zaprojektowanie ubioru.

3. „Jak zachować się w teatrze?”- zajęcia dydaktyczne, rozmowa na temat zachowania się w teatrze

(https://mediakreacja.pl/jak-dobrze-zachowywac-sie-w-teatrze/)

4.Zabawy w teatr.

(https://www.przedszkola.edu.pl/zabawy-w-teatr---scenariusz-sytuacji-edukacyjnej-w-gr--5-6-latkow.html)

5. Język angielski: kolorowanie zwierząt, które mają cztery nogi.
Link do karty pracy: https://www.free-coloring-pages.com/images/child-activity/kid-activity-6.gif
Objaśnienie: zebra - zebra, żyrafa - giraffe, kot - cat, flaming - flamingo, pisklę - chick,
hipopotam - hippo, świnia - pig.

 

 

 


DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

(14.04. – 17.04)

 

Temat tygodnia: Dbamy o Ziemię

 

WTOREK

1.„Co by było gdyby…?”- zabawa słowna.

2. „Co to jest przyroda?” – słuchanie i rozmowa na temat wiersza D. Gellnerowej

(http://www.pse.edu.pl/grupy/gumisie/wiersze-i-piosenki-2016-2017/co-to-jest-przyroda-d-gellner)

3. Ćwiczenia gimnastyczne – domowy fitness.

(https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4)

4. „Woda –ląd”- zabawa ruchowa.

(https://www.tatento.pl/a/324/woda-lad-zabawa-ruchowa-dla-maluchow)

 

ŚRODA

1.„Segregujemy śmieci”-ćwiczenia klasyfikacyjne.

(https://blizejprzedszkola.pl/segregujemy-smieci-pd,3,8054.html)

2. „Klasyfikowanie z użyciem kart logicznych”- dostrzeganie cech wspólnych i różniących przedmioty.

(http://www.mp23.pl/article/164/zabawy-rozwijajace-zdolnosci-logiczno-matematyczne-dziecka)

3. Ćwiczenia gimnastyczne – zumba dla dzieci.

(https://www.youtube.com/watch?v=3lGOIvCwhSk)

4. „Zdmuchujemy pyłek z kwiatka” – ćwiczenia oddechowe


CZWARTEK

1.„Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia i zabawy artykulacyjne.

(http://www.przedszkole13.blizej.info/?m=aktualnosc&id=93)

2. „Nasze uszy słyszą” – zabawa przy piosence, próba nauki piosenki.

(https://www.tekstowo.pl/piosenka,domowe_przedszkole,nasze_uszy_slysza_swiat.html)

3. „Zabawy z matematyką?”- klasyfikowanie przedmiotów.

(http://boberkowy-world.blogspot.com/2015/02/klasyfikacja-pomoce-i-karty-pracy.html)

4. „Tańczymy krakowiaka” – zabawa rytmiczna.

(https://www.youtube.com/watch?v=fHTndvBw71A)

5.Język angielski: Zabawa dydaktyczna "Animals" - "Zwierzęta": kolorowanie i nazywanie zwierząt przedstawionych na obrazkach. Nazywanie w języku angielskim kolorów użytych do pokolorowania
zwierząt. Naśladowanie wskazanych przez rodzica zwierząt - ich ruchów i odgłosów.

Link do karty pracy: https://drive.google.com/file/d/0Byb6-6fgs_JcNXh5WTB4SzBZQm8/view

Objaśnienie: lion - lew, eleghant - słoń, parrot - papuga, snake - wąż, kangaroo - kangur, monkey - małpa.

 

PIĄTEK

1. „Dlaczego segregujemy śmieci?” – zabawa dydaktyczna.

2. „Przyjaciel przyrody”-  zaprojektowanie odznaki.

(https://miastodzieci.pl/kolorowanki/kocham-ziemie/)
3. „Przyjaciel przyrody”- słuchanie i rozmowa na temat wiersza A. Widziowskiej

(http://www.pse.edu.pl/grupy/elfy/wiersze-i-piosenki-2017-2018/przyjaciel-przyrody-awidzowska)

4. „O, a”- ćwiczenia oddechowo- fonacyjne

5.Język angielski: Pokaz tańca wraz ze śpiewem : ulubiona piosenka przedszkolaków "Baby Shark Dance!"
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
Objaśnienie: shark - rekin, baby - dziecko, mummy - mamusia, daddy - tatuś, grandm- babcia, grandpa - dziadek.

 

 

 

 

 

DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

(06.04. - 10.04)

 

 

Temat tygodnia: Wielkanoc

PONIEDZIAŁEK:

1.„Jeżyk”- zabawy kołowe ze śpiewem wg propozycji dzieci.

2.„Co powinno się znaleźć z wielkanocnym koszyczku?” –  zabawa dydaktyczna, słuchanie ciekawostek na temat zwyczajów, obrzędów związanych z Wielkanocą.

(https://www.wychowanieprzedszkolne.pl/wielkanocne-zwyczaje/)

3.Nasze pisanki”- praca plastyczna.

(https://www.weekendowo.pl/kolorowanki/pisanki/pisanka-z-zajacem-do-druku)

4. „Pisanka”- ćwiczenia grafomotoryczne.

(http://bystredziecko.pl/szlaczki-dla-dzieci-pisanka/)

 

WTOREK

1.”Zwierzęta i ich cienie”- zabawa rozwijająca spostrzegawczość.

(https://mamotoja.pl/znajdz-wlasciwy-cien-zagadka-dla-dzieci,gry-logiczne-artykul,7336,r1p1.html)

2. Ćwiczenia gimnastyczne zestaw nr XVIII.

(https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/)
3.„Litera j”-  zabawy z literą j, poznanie litery w czterech aspektach (małej, wielkiej, drukowanej i pisanej).

(https://www.mama-bloguje.com/pisanie-literek-po-sladach-cz-2-nauka-pisania/)

4. „Pokoloruj według wzoru”- kolorowanie wybranego obrazka według podanego wzoru.

(https://www.superkid.pl/kolorowanki-wielkanoc)

5.Język angielski:

Zabawy taneczne przy piosence "The Animals on The Farm" Super Simple Songs.
Naśladowanie zachowań oraz dźwięków wydawanych przez zwierzęta wymienione w piosence.
Przypomnienie nazw zwierząt gospodarskich w oparciu o tekst piosenki.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
Objaśnienie: duck - kaczka, mouse - mysz, horse - koń, chicken - kurczak, pig - świnia,
goat - koza, sheep - owca, horse - koń, cow - krowa, rooster - kogut.

 

ŚRODA

1.„Połącz kropki”- zabawa polegająca na łączeniu ze sobą kropek.

(http://www.zyraffa.pl/artykuly/kat/3/wielkanoc_rysunki)

2.Ćwiczenia gimnastyczne zestaw nr XXVI.

(https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8)
3. „Wielkanoce jajka”- próba rozwiązywania prostych zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

(https://www.dzieckiembadz.pl/2017/04/wielkanocne-zabawy-matematyczne.html)

4. „Taniec kurcząt w skorupkach”- zabawa przy muzyce M. Musorgskiego.

(https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw)

 

CZWARTEK

1.„Jajko”-zabawa z wykorzystaniem fragmentu wiersza Jana Brzechwy.

(http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_j01.html)

2. „Święta- biją dzwony” – słuchanie piosenki, rozmowa na temat piosenki, próba nauki piosenki.

(http://www.pse.edu.pl/grupy/gumisie/wiersze-i-piosenki-2016-2017/wita--bij-dzwony) – słowa piosenki.

(https://www.youtube.com/watch?v=HU7wGUbJ7Jo)
3.„Kury i kurczęta” –  zabawa matematyczna, liczenie, klasyfikowanie.

(https://przedszkolankowo.pl/2018/04/18/liczymy-kurczatka-scenariusz-zajec/)

4. „Kurczątka i jastrząb”- zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał.

5.Język angielski:

Próba nauki piosenki "The Animals on The Farm" metodą ze słuchu.
Naśladowanie zachowań oraz dźwięków wydawanych przez zwierzęta wymienione w piosence.
Przypomnienie nazw zwierząt gospodarskich w oparciu o tekst piosenki.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
Objaśnienie: duck - kaczka, mouse - mysz, horse - koń, chicken - kurczak, pig - świnia,goat - koza, sheep - owca, horse - koń, cow - krowa, rooster - kogut.

 

PIĄTEK

1.„Wielkanoce zdania”- wykonaj zadanie krok po korku zgodnie z podaną instrukcją.

(https://pl.pinterest.com/pin/510454939004397591/)

2. -„Czekamy na święta” – słuchanie i rozmowa na temat wiersza.

(https://miastodzieci.pl/piosenki/juz-wielkanoc/)

3. -„Pisanka”- wykonanie pisanki z kartonu, ozdabianie jej.

4. „Zagadki”- rozwiązywanie zagadek dotyczących Świąt Wielkanocnych.

(https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc)

 5. Język angielski: Słuchanie piosenki "Easter Bunny Song". Naśladowanie ruchów

Zajączka Wielkanocnego. Przypomnienie nazw kolorów wymienionych w piosence.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=CzYplxl_RAc
Objaśnienie: Easter - Wielkanoc, bunny - Zając, eggs - jajka, hide - chować, grass -
trawa, ground - ziemia

Język angielski: Rysowanie Zajączka Wielkanocnego na podstawie piosenki "Easter Bunny Song". Zabawa ruchowa przy piosence, naśladowanie ruchów Zajączka 

Wielkanocnego. Przypomnienie nazw kolorów wymienionych w piosence, rysowanie pisanek w tych kolorach.

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=CzYplxl_RAc

Objaśnienie: Easter - Wielkanoc, bunny - Zając, eggs - jajka, hide - chować, grass -

trawa, ground - ziemia.


DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI Z OKAZJI NADCHODZĄCYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH ŻYCZĘ WAM ZDROWYCH I POGODNYCH ŚWIĄT, PEŁNYCH WIARY I NADZIEI.

RADOSNEGO, WIOSENNEGO NASTROJU ORAZ WESOŁEGO ALLELUJA!.

WASZA PANI NATALKA Smile

 

Ostatnie zadanie z programu „Przedszkole zdrowego żywienia”.

Proszę o przygotowanie przedszkolnego teatrzyku/przedstawienia kukiełkowego
z wykorzystaniem warzyw i owoców bądź innych składników pokarmowych.

Zdjęcia lub nagrania proszę o przesłanie na komunikator Messenger

 

 

DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

(30.03. - 03.04)

Temat tygodnia: Zwierzęta na wsi.

PONIEDZIAŁEK

1. „Zabawy i ćwiczenia głosowe” – zamieniam się w kurę.

(https://www.youtube.com/watch?v=qz0wkrTtCLw)

2.„ Gospodarstwo”- praca plastyczna z wykorzystaniem farb.

3.„W gospodarstwie”- oglądanie filmu edukacyjnego, rozmowa na temat filmu.

(https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8).

4. -„Co nam dają zwierzęta?”- ćwiczenia klasyfikacyjne.

 (https://przedszkolankowo.pl/2017/03/29/co-nam-daja-zwierzeta-karty-pracy/)


WTOREK

1.„Co pochodzi z mleka?”- burza mózgów, wspólne szukanie odpowiedzi.  

2.-„Litera f””- zabawa z literą f, zapoznanie z literą, próba pisania litery po śladach.

(https://www.bajkidoczytania.pl/nauka-pisania-literki-f)

3.„ Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem metody Kniessów.

(http://www.wesolyprzedszkolak.pl/index.php/cwiczenia-gimnastyczne/679-wiczenia-gimnastyczne-ma-kniessow)

4. „Co to za zwierzątko?” – zabawa dydaktyczna.

(https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,595548-zwierzeta_wsi.html)


ŚRODA

1.„Kto to mówi?” – zabawa

2.„Jaki to kierunek?”- zabawa matematyczna, rozwijająca umiejętność rozróżniania stron prawej i lewej.

(https://www.przedszkola.edu.pl/zabawy-z-przestrzenia---scenariusz-zajec-matematycznych-dla-dzieci-6-letnich.html)

3.Ćwiczenia gimnastyczne  z wykorzystaniem metody R. Labana

(http://www.edukacja.kleczew.pl/content.php?cms_id=4089&lang=pl)

4. „Ćwiczymy paluszki”- ćwiczenia grafomotoryczne.

(http://bystredziecko.pl/szlaczki-dla-przedszkolakow/)

 

CZWARTEK

1. „Rodzice i ich dzieci”- zabawa dydaktyczna.

(https://blizejprzedszkola.pl/zwierzeta-gospodarskie-pd,3,8052.html)

2. „Jajka w kurniku”- kształtowanie umiejętności przeliczania.

(https://pl.pinterest.com/pin/300052393899547965/)

3. „U nas na podwórku”-słuchanie piosenki, rozmowa na temat piosenki, zabawa muzyczna przy piosence.

(http://uciocimariolki.pl/u-nas-na-podworku/)

4. „Jak zwierzątka”-  ćwiczenia emisyjne

(https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw)

 

PIĄTEK 

1. „Zwierzęta na wsi”- odegranie teatrzyku.

2.„Na wiejskim podwórku” – słuchanie wiersza S. Kraszewskiego, rozmowa na temat wiersza.

(http://www.bajka-bytow.pl/grupy/kroliczki/wiersz)

3.„Królik z klamerką”- wykonanie króliczka na klamerce

(https://dzieciakiwdomu.pl/2017/04/jak-zrobic-zajaczka-wielkanocnego-z-dziecmi.html)

4.”W gospodarstwie”- kolorowanka

(http://e-kolorowanka.pl/farmy-i-gospodarstwa-kolorowanki/5170-farma-gospodarstwo-kolorowanka-20.html)

 

Nawyki żywieniowe oraz wpływ siedzącego trybu życia na zdrowie i kondycję dziecka.

Zdrowe nawyki żywieniowe są bardzo ważne i powinno być podstawą komponowania codziennej diety. Zdrowe nawyki żywieniowe to przede wszystkim modyfikacja rytmu dobowego. Bardzo ważną kwestią jest przede wszystkim jedzenie o stałych porach i unikanie objadania się. Jedzenie dwa lub trzy razy dziennie nie jest zdrowe dla organizmu i może przyczyniać się do rozwoju nadwagi. Jeść należy małe porcje, 4-5 razy w ciągu dnia. Ostatni posiłek dobrze jest zjeść nie później, niż 2 godziny przed pójściem spać.

Oprócz warzyw i owoców warto wprowadzić na stałe do swojej diety także ryby
i chude mięso drobiowe. Dostarczają one białka i niezbędnych tłuszczów nienasyconych, które wpływają na prawidłową pracę mózgu i pozwalają na przyswajanie wielu witamin. Nie można także zapomnieć o regularnym piciu wody. Optymalnie jest wypijać dziennie minimum 1.5 litra niegazowanej wody mineralnej. Pomaga ona oczyszczać organizm, poprawia poziom nawodnienia i wpływa na prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu.

Podczas przestrzegania zdrowych nawyków żywieniowych ważnym elementem jest również ruch, czasami jednak dzieci wolą spędzać czas siedzą przed komputerem. Siedzący tryb życia u dziecka niesie ze sobą wiele niebezpieczeństw zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego malucha. Jeden z czynników, który najbardziej wpływa na jego rozwój, to nadmierne korzystanie ze zdobyczy technologii.

Niebezpieczeństwa wywołane siedzącym trybem życia:

  • główna przyczyna wszelkiego rodzaju wad postawy u najmłodszych,
  • nagłe zmiany nastroju wywołane brakiem aktywności,
  • otyłość dziecięca,
  • problemy z rozwojem kości,
  • pogorszenie działania mózgu,
  • bez odpowiedniego ruchu, dzieciom grozi cukrzyca,
  • zmniejszenie koordynacji ruchowej.

Aby zapobiec skutkom siedzącego trybu życia bardzo ważne jest, by w życie codzienne dziecka wpleść aktywność fizyczną. Należy więc zachęcać dzieci do uprawiania sportu, do spacerów i zabawy na świeżym powietrzu. Jak wiadomo, przykład idzie z góry, i to od rodziców w głównej mierze zależy podejście dziecka do sportu. Jeśli chcemy, by dzieci pokochały ruch, pokażmy mu, że aktywność fizyczna sprawia wielką przyjemność. Wykorzystajmy to, że jesteśmy dla swojego dziecka wzorem do naśladowania i włączmy sport w życie swojej pociechy już w jej wczesnym wieku. Dzięki czemu zbudujemy solidne fundamenty pod dobre nawyki w życiu dorosłym swojego dziecka. Wspólny ruch rodziców i dziecka to również świetny sposób na wzmocnienie więzi rodzinnych.

 

 

DRODZY RODZICE PROPOZYCJE ZAJĘĆ I ZABAW NA KOLEJNY TYDZIEŃ

23.03.- 27.03

 

PONIEDZIAŁEK

1. „Zwierzęta z całego świata”- oglądanie i rozmowa na temat filmu edukacyjnego
o zwierzętach.  

(filmiki można znaleźć na Youtube, podsyłam link https://www.youtube.com/watch?v=xPlvziEWzn4&list=PLKFwt0_DMKt7jKMaFHV6RBa1IVmA0bWB6)

2. „Odgłosy zwierząt”- zabawa polegająca na naśladowaniu odgłosów wydawanych przez zwierzęta.

3. „Zwierzęta i ich cienie”- ćwiczenia klasyfikacyjne

(https://pomoceterapeutyczne.com/zwierzeta-cienie-karty-edukacyjne-p-282.html)

4.  „Egzotyczne zwierzęta” – wykonanie pracy plastycznej  z użyciem farb, pasteli lub kredek.


WTOREK

1. „Nasi ulubieńcy”-  zabawa pantomimiczna. (posługiwanie się tylko mimiką lub gestami, odgrywanie scenek bez używania słów)

2.„Litera z”- wprowadzenie litery z , poznanie jej w czterech aspektach: małej, wielkiej, drukowanej i pisanej.

 (https://pl.pinterest.com/pin/490118371941553426/)

3.„Uciekamy przed tygrysem”- zajęcia gimnastyczne.

(propozycja ćwiczeń https://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU8418

4.  „Rzeźbimy zwierzątko”- zabawa twórcza z użyciem plasteliny.


ŚRODA

1. „Zaklaszcz tyle samo razy” –ćwiczenia słuchowe.

2. „Przez przeszkody”- ćwiczenia zręczności i równowagi

(https://www.mamawdomu.pl/2013/01/domowy-tor-przeszkod.html)

3. - „Egzotyczne zwierzątka”- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

(https://mala275.blogspot.com/2017/10/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-10.html)

4. „Kurka”- ćwiczenia logarytmiczne z wykorzystaniem wiersza K. Datkun- Czerniak

(https://p244.przedszkola.net.pl/artykuly/zabawy-logorytmiczne.html)

 

CZWARTEK

1. - „Poruszam się jak…”- zabawa ruchowo - naśladowcza.

2. „Dżungla” – słuchanie piosenki, rozmowa na temat piosenki, próba nauki piosenki.

( https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg)

(http://wesolyprzedszkolak.pl/index.php/piosenki/104-dungla?format=pdf     tekst piosenki)

3. „Zabawy matematyczne z liczbą 9”- omówienie wyglądu, pokaz prawidłowego kreślenia liczby.

(https://eduzabawy.com/nauka-pisania/cyfry/cyfra-9/)

4.  „Ptasie rozmowy” – zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał, połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi.


PIĄTEK

1.„Kolorowe wiaderka” – tworzenie zbiorów z uwzględnieniem cech jakościowych: koloru i wielkości.

2. Dwie brzydkie papugi” – słuchanie i rozmowa na temat wiersza T. Śliwiaka.

(https://jarmila09.wordpress.com/2012/06/11/dwie-brzydkie-papugi/)

3. Wykonanie albumu o zwierzętach egzotycznych

(http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/tags/zwierzeta-z-afryki)

4. -„Rozwiąż zagadkę” – rozwiązywanie zagadek dotyczących zwierząt egzotycznych.

(https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach-egzotycznych/)

 

 

DRODZY RODZICE JAGÓDEK

Oto propozycje zajęć, zabaw do wykorzystania w domu.

(16.03 - 20.03)

PONIEDZIAŁEK

I. "Wiosenne słońce" - zabawa plastyczna

- „Powroty ptaków” – zabawa bieżna.

- Zabawy manipulacyjne przy stolikach – rozwijanie sprawności manualnych dłoni.

II. - "Powroty ptaków"- rozmowa o wiosennych powrotach ptaków, oglądanie książek o ptakach, dzielenie się spostrzeżeniami, na temat wyglądu ptaków.

- „Powracające ptaszki”- wykonanie ilustracji ptaków powracający po zimie.

III. Szukamy ptaków- spacer w okolicach przedszkola, poszukiwanie ptaków, rozpoznawanie ich i nazywanie..

IV. „Wiosenne powroty” – zabawa dramowa.

- „Wiosenny trawnik” – zabawa przy muzyce.


WTOREK

I. Zabawy konstrukcyjne na dywanie różnego rodzaju klockami/

- „Co kojarzy się z wiosną?”- zabawa.

- „Do którego pudełka?” – ćwiczenia klasyfikacyjne.

II. "Litera ł"- zabawy z literą ł, poznanie litery ł w czterech aspektach (małej, wielkiej, drukowanej i pisanej)

- „Ćwiczenia gimnastyczne- zestaw nr XXV”

III. Zabawy na placu przedszkolnym.

IV. –„ Ile jajek złożyły ptaki?” – ćwiczenia graficzne.

- „Wróbelki i kot”- zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał.

- „Czy to ptak, czy ssak?”- wykonanie quizu. 

 

ŚRODA

I. "Sukieneczka"- ćwiczenia grafomotoryczne.

- „Prawda to czy żart? ” – zabawy z wykorzystaniem rymowanki.

- Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań – wdrażanie do zgodnej i cichej zabawy.

II. "Wiosno, gdzie jesteś?"- opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami górnych partii ciała.

- „Kukułcze jajo”- zabawa matematyczna, kształtująca umiejętność rozróżniania prawej i lewej strony ciała.

III. „Gąski” – zabawa ruchowa w ogrodzie przedszkolnym.

IV. „Papierowy kwiat” – ćwiczenia oddechowe.

- „Wiosenne szlaczki” – ćwiczenia w kontynuowaniu zaproponowanego rytmu.  

- Improwizacje ruchowe przy muzyce tanecznej.


CZWARTEK

I. Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań- rozwijanie wyobraźni.

- „Motyle z figur” – zabawa twórcza.

- „Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia i zabawy artykulacyjne.

 

 II. - "Wiosna w błękitnej sukience"- zabawa przy piosence, próba nauki piosenki.

- „Płyny”- ćwiczenia i zabawy związane z mierzeniem pojemności płynów.

III. "Berek"- zabawa ruchowa w ogrodzie przedszkolnym

IV. - "Tańczymy walca"- zabawa rytmiczna.

- „Jak echo”- zabawa.

- „Wiosna”- zabawa hamująco- pobudzająca.

 

PIĄTEK

I. Zabawy konstrukcyjne na dywanie różnego rodzaju klockami.

- „Wiosna mnie cieszy”-  zabawa słowna.

- „Pszczółki zbierają nektar”- zabawa orientacyjno- porządkowa.

II. - "Pszczółka"- wykonanie pszczółek z rolki papierowej.

- "Prawda to czy żart?"- słuchanie i rozmowa na temat wiersza K. Datkun- Czerniak.

III. Spacer alejkami osiedla – zwrócenie uwagi na zmieniającą się przyrodę.

IV. „Jak dojść do ula?” – zabawa

-„Miód”- ćwiczenia usprawniające pracę narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem miodu.

- „Tak - nie”- zabawa.


 

 

 

PLAN  PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

WRZESIEŃ


TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Przedszkole – drugi dom. 02.09.2019  r.– 06.09.2019 r.
  2. Nasza grupa - 09.09.2019 r. – 13.09.2019 r.
  3. Nadeszła jesień - 16.09.2019 r. – 20.09.2019 r.
  4. Uliczne sygnały - 23.09.2019 r. – 27.09.2019 r.


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

ü  Przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

ü  Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

ü  Poznawanie cech charakterystycznych nowej pory oku – jesieni ( dary jesieni, jesienna pogoda, kolorystyka, zmiany w przyrodzie). Wzbogacanie kącika przyrody o nowe okazy.

ü  Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.

ü  Budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe.

ü  Utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze.


Wiersz do nauki: „Jak przechodzę przez jezdnię?”

Gdy zamierzam przejść przez jezdnię,

na chodniku, stanę bokiem,

spojrzę w lewo bystrym wzrokiem,

potem w prawo spojrzę powoli.

Jezdnia wolna, więc swobodnie

mogę po niej przejść przechodnie.


Piosenka do nauki: „Do przedszkola”    

1.Rano budzę się, jaki piękny to czas,

słońce wstało już, a więc pora wstać.

Szybko myję się, jem śniadanie i już

gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.

 Ref.: Do przedszkola, do przedszkola,

jak cudownie tutaj co dzień mija czas.

Do przedszkola, do przedszkola,

o tym już od rana marzy każdy z nas.    

2.Pani czeka już i koledzy już są,

siadam w kole – to jest magiczny nasz krąg.  

Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś-

tu bawimy się , więc przychodzę co dzień.   

Ref.: Do przedszkola, do przedszkola,

jak cudownie tutaj co dzień mija czas.

Do przedszkola, do przedszkola,

o tym już od rana marzy każdy z nas.    


PLAN  PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

PAŹDZIERNIK

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: 

  1. Tydzień od 30.09.19 do 04.10.19 Jesień w lesie, parku
  2. Tydzień od 07.10.19 do 11.10.19 Jesień w sadzie.
  3. Tydzień od 14.10.19 do 18.10.19 Jesień na działce.
  4. Tydzień od 21.10.19 do 26.10.19 Nasze rodziny.
  5. Tydzień od 2.10.19 do 01.11.19 Nasi domowi ulubieńcy.


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Utrwalenie i usystematyzowanie wiadomości o obecnej porze roku,
  • Uwrażliwienie na piękno przyrody w okresie jesieni,
  • Pogłębienie wiadomości na temat zjawisk pogodowych charakterystycznych dla bieżącej pory roku,
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew owocowych oraz owoców i warzyw,
  • Doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi, wzbogacanie słownictwa;
  • Poznawanie i opowiadanie o środowisku domowym;
  • Ćwiczenia narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem samogłosek, spółgłosek, krótkich tekstów
  • Poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowlane w domu.


Wiersz „Na leśnej polanie”

Na leśnej polanie

sarenka przystanie.

Przebiegnie zajączek,

leszczyny zje pączek.

W korę puka dzięcioł,

a robi to z chęcią.

Sroka coś tam skrzeczy,

jak zwykle od rzeczy…

Na kwiatku przez chwilę

posiedzi motylek.

Kukułeczka kuka,

pewnie czegoś szuka.

Miły jest ranek

na leśnej polanie.


Piosenka „Urodziny marchewki”

Na marchewki urodziny
zeszły wszystkie się jarzyny.

A marchewka gości wita
I o zdrowie grzecznie pyta. (bis)

Kartofelek podskakuje,
Burak z rzepką już tańcuje.

Pan kalafior z krótką nóżką
Biegnie szybko za pietruszką.(bis)

Kalarepka w kącie siadła,
Ze zmartwienia aż pobladła.

Tak się martwi, płacze szczerze,
Nikt do tańca jej nie bierze. (bis)

Wtem pomidor nagle wpada,
Kalarepce ukłon składa.

„Moja blada kalarepko,
Tańczże ze mną, tańczże krzepko”.(bis)

Wszystkie pary jarzynowe
Już do tańca są gotowe.

Gra muzyczka, to poleczka,
Wszyscy tańczą już w kółeczkach.(bis)


PLAN  PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

LISTOPAD GRUPA VII

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I.Domy i domki. 04.11.2019  r.– 08.11.2019 r.

II.Urządzenia elektryczne. 11.11.2019 r. – 16.11.2019 r.

III.A deszcz pada i pada... 18.11.2019 r. – 22.11.2019 r.

IV. Zdrowie naszym skarbem. 25.11.2019 r. – 29.11.2019 r.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Obserwowanie przyrody jesienią, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami;
  • Obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany jakie zachodzą w przyrodzie;
  • Doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi, wzbogacanie słownictwa;
  • Poznawanie i opowiadanie o środowisku domowym;
  • Poznawanie utworów literatury dziecięcej (opowiadań, bajek, wierszy i baśni);
  • Liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych, zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;
  • Rozwijanie orientacji w przestrzeni i percepcji wzrokowej;
  • Zachęcanie dzieci do dążenia posiadania i utrzymywania prawidłowej postawy ciała;
  • Ćwiczenia narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem samogłosek, spółgłosek, krótkich tekstów
  • Reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu.

 

 

Wiersz „Katar”

Złapał katar Katarzynę

i nas także dopaść może,

trzeba sprytnie go omijać,

bo z katarem żyć niedobrze.

A psik, a psik – nos czerwony,

a psik, a psik – głowa boli,

a psik, a psik – precz z katarem,

zmykaj od nas jak najdalej.

Złapał katar Katarzynę,

a my złapać się nie damy.

Niech tam sobie kicha, prycha,

my ważniejsze mamy sprawy.


Piosenka „Dola parasola”

1.Stał parasol koło ściany,
Przekrzywiony, zapłakany,
Chlip, chlip, chlap.(bis)
Nos drewniany wygiął w rurkę,
A łzy w koło ciekną ciurkiem,
Ciap, kap, ciap.(bis)


Ref: Chlip, chlip, chlap,
Ciap, kap, ciap.(bis)

2.Wycieraczka rzekła "Panie
Kiedyż wreszcie pan przestanie”
Chlip, chlip, chlap. (bis)
"Gdy pan płakać chce nad sobą,
To już na mnie , a nie obok”
Ciap, kap, ciap.(bis)

Ref: Chlip, chlip, chlap….
Ciap, kap, ciap. (bis)

3."Dzisiaj słota, kapuśniaczek,
Nie dziwota, że popłaczę".
Chlip, chlip, chlap (bis).
Nosa wytrzeć też nie mogę,
Muszę płakać na podłogę.
Ciap, kap, ciap. (bis) 

Ref: Chlip, chlip, chlap…

4."W każdą pluchę, zawieruchę,
Nie ma na mnie nitki suchej”
Chlip, chlip, chlap (bis)
"Potem w kącie stoję co dzień,
Chciałbym wyjść przy pogodzie”
Klap, klap, klap (bis)

 

PLAN  PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

GRUDZIEŃ GRUPA VII

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. Co robić w taki smutny czas? - 02.12.2019  r.– 06.12.2019 r.

II. Nadeszła zima - 09.12.2019 r. – 13.12.2019 r.

III. Święta tuż – tuż - 16.12.2019 r. – 20.12.2019 r.

IV.  W krainie baśni - 23.12.2019 r. – 27.12.2019 r.

V.   Jak wyglądał świat przed milionami lat? – 30.12.2019 r. – 03.01.2019 r.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

- Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku,

- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności,

- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku,

- Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków,

- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów,

- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,

- Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

 

Wiersz „Wigilia”

 

Już choinka pięknie przystrojona

i na sianku opłatek spoczywa,

mama głośno do stołu zaprasza,

bo już pierwsza gwiazdka zaświeciła.

 

Wszyscy sobie życzenia składają,

najpiękniejsze, świąteczne i szczere,

babcia nawet łezkę uroniła,

bo jest miłość, radość, wzruszenie.

 

A gdy znikną ze stołu pierogi,

kluski z makiem i zupa grzybowa,

wtedy czas rozpakować prezenty

i radośnie, wspólnie kolędować.

 

Piosenka „Choinkowe całusy”

 

1. Bombki, trąbki z czekolady, nawet słoń
i jabłuszka i serduszka, i cukierków moc.
Taka słodka jest choinka - cmok, cmok, cmok.
Kto choinkę pocałuje, ten pokłuje nos.

Ref.: Kłuje nas, raz po raz igiełkami,
właśnie tak darzy nas całusami.
Kłuje nas, raz po raz igiełkami,
lecz i tak mocno ja kochamy.

2. Wstążki, książki, podarunków wielki stos,
gwiazdy, gwiazdki prosto z nieba, co wymarzył kto.
Taka hojna jest choinka - cmok, cmok, cmok.
Kto choinkę pocałuje, ten pokłuje nos.

Ref.: Kłuje nas, raz po raz igiełkami,
właśnie tak darzy nas całusami.
Kłuje nas, raz po raz igiełkami,
lecz i tak mocno ja kochamy.

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

Miesiąc STYCZEŃ 2020 

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Zimowe potrzeby ptaków. 06.01.2020 r. – 10.01.2020 r.
  2. Mijają dni, miesiące, lata.  13.01.2020 r. – 17.01.2020 r.
  3. Rodzice rodziców. 20.01.2020 r. – 24.01.2020 r.
  4. Zabawy na śniegu. 27.01.20202r. – 31.01.2020r.


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE:

  • Rozumie konieczność dokarmiania zwierząt w okresie zimy.
  • Rozpoznaje i nazywa cechy charakterystyczne pór roku – zima.
  • Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru; chętnie uczestniczy w zbiorowym śpiewie, tańcach i muzykowaniu.
  • Rozróżnia stronę lewą i prawą, określa kierunki i ustala położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów.
  • Wzbudzanie szacunku dla osób starszych, budowanie więzi rodzinnych.

 

Wiersz: „ Wróbelek”

Martwi się bardzo

Szary wróbelek,

że ma przyjaciół

w świecie niewielu,

-Nikt mnie nie lubi, bo nie mam takich

Piór kolorowych

Jak inne ptaki.

Nikt mnie nie słucha,

Moje ćwierkanie

Nie jest dla innych ptasim śpiewaniem.

-Choć strój masz szary

I tylko ćwierkasz,

Każdy Cię lubi,

Mały wróbelku,

 Za to, że zimą

Całymi dniami

Ćwierkasz, jak umiesz,

Że jesteś z nami.

 

Piosenka: „Ptasi bar”

1.Przyszła zima, otwieramy ptasi bar, ptasi bar,

W którym zawsze jest wesoło, zawsze gwar.

Pan wróbelek jest kelnerem, woła głośno tak:

Zaproszenie tutaj ma każdy ptak.

Ref: Ptasi bar czynny jest cały dzień.

Można dostać tu śniadanko i obiadek też.

Nie odleci zimą stąd żaden głodny ptak.

Karmnik to jest ptasi bar, tak, tak!

2.W ptasim barze pełno gości, dziobią tu, dziobią tam,

Ziarno, chlebek i słodkości dla nich mam.

Dwie sikorki już czekają na słoninki smak.

Zaproszenie tutaj ma każdy ptak.

Ref:

3.Miło tutaj i wesoło, gwiździe kos, ćwierka gil,

Lubię spędzać tu codziennie kilka chwil.

I choć wicher śnieg przywiewa- mroźny zimy znak,

Zaproszenie tutaj ma każdy ptak.

Ref:

 

 

PLAN  PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

LUTY GRUPA VII

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. W krainie baśni - 03.02.2020  r.– 07.02.2020 r.
  2. Zimowe zabawy - 10.02.2020 r. – 14.02.2020 r.
  3. Karnawał - 17.02.2020 r. – 21.02.2020 r.
  4. Czy jesteśmy sami w kosmosie? - 24.02.2020 r. – 28.02.2020 r.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

- Rozwijanie czynnego słownika dziecka.

- Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.

- Obserwowanie przyrody w okresie zimy, uczenie dzieci otwierania oczu na wszystko, co się dzieje w przyrodzie zimą,

- Dostarczanie wiadomości na temat obiektów i zjawisk występujących w kosmosie,

- Rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek na temat kosmosu,

- Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.

- Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.

- Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych strojów karnawałowych.

- Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.

- Dostarczanie wiadomości na temat obiektów i zjawisk występujących w kosmosie, w tym budowy Układu Słonecznego


Wiersz do nauki: „Moje bajki”

Gdy wieczór nadchodzi,

z książkami się witam.

Siadam cichutko,

a mama mi czyta.

I czyta mi bajki

o dzielnych rycerzach,

smokach, czarownicach

i zaklętych wieżach.

O śpiącej królewnie

i o rybce złotej,

i o tym, jak młynarz

przyjaźnił się z kotem.

Choć jestem przy mamie,

to mi się wydaję,

że widzę naprawdę

te postacie z bajek.


Piosenka do nauki: „Ufoludki”   

I. Gdzieś na krańcach galaktyki,

tam, gdzie gwiazdy wciąż mrugają,

Zamieszkują ufoludki,

co na głowach czułki mają.

Są zielone, jak te żabki

i gumowe noszą stroje.

Kiedyś może nas odwiedzą,

jednak tego się nie boję.

Ref: Ufoludki, ufoludki są przyjazne tak jak kotki. 

A kto mówi, że są groźne ten rozsiewa zwykłe plotki. 

II. Podróżują w swych rakietach

przemierzając kosmos cały.

Chciałbym robić to, co one

jednak jestem jeszcze mały. 

Gdy dorosnę, jestem pewien,

że odwiedzę ich planety,

może nawet mnie zaproszą

do środka swej rakiety

Ref:Ufoludki, ufoludki …

 

PLAN  PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

MARZEC GRUPA VII

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I. Czy dinozaury żyły naprawdę? - 02.03.2020  r.– 06.03.2020 r.

II. Nadchodzi wiosna - 09.03.2020 r. – 13.03.2020 r.

III. Nadeszła wiosna - 16.03.2020 r. – 20.03.2020 r.

IV. Zwierzęta na świecie - 23.03.2020 r. – 27.03.2020 r.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

- Rozwijanie czynnego słownika dziecka.

- Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.

- Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.

- Obserwowanie pogody marcowej oraz poznanie zjawisk atmosferycznych. Poszukiwanie zwiastunów wiosny-wycieczki i spacery.

- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

- Poznawanie cech wiosennej pogody, nazywanie zjawisk atmosferycznych

- Poznanie nazw niektórych ptaków i wiosennych kwiatów

 

Wiersz do nauki: „Nadchodzi wiosna”

Wszędobylskie gołębie

dowiedziały się pierwsze,

że nadchodzi już wiosna,

a z nią dni piękniejsze

będą tańczyć motyle

nad złotymi jaskrami.

Słońce mocniej zaświeci,

Ptaszek głośniej zaśpiewa,

bo to wiosna radosna

takie szczęście rozsiewa.

 

Piosenka do nauki: „Dżungla”

1.Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

2. Ambo, Sambo doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,
w dłoni coś smacznego zawsze ma.

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

 

PLAN  PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

KWIECIEŃ GRUPA VII

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. Wiosna na wsi - 31.03.2020  r.– 03.04.2020 r.
  2. Wielkanoc - 06.04.2020 r. – 10.04.2020r.
  3. Dbamy o Ziemię - 13.04.2020 r. – 17.04.2020 r.
  4. Teatr - 20.04.2020 r. – 24.05.2020 r.
  5. Muzyka jest wszędzie 27.04.2020 r. – 01.05.2020 r

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

-Kształtowanie postaw, zachowań i nawyków proekologicznych.

-Kształtowanie wrażliwości estetycznej podczas podejmowania różnorodnych działań plastycznych.

- Budzenie poczucia współodpowiedzialności i troski za stan środowiska naturalnego.

-Uświadomienie konieczności segregowania odpadów do odpowiednich pojemników i zmniejszania ich objętości.

- Poznanie zasad działania recyklingu prowadzącego do ponownego przetworzenia odpadów.

-Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich.                  

- Poznanie zwyczajów związanych z Wielkanocą.

- Zapoznanie z charakterystycznymi elementami związanymi ze świętami Wielkanocnymi: palemki, pisanki, zajączek, kurczaczek, baranek.

- Wywołanie radosnego nastroju oczekiwania na Święta Wielkanocne.

 

Wiersz do nauki: „Kwoka”

Chodzi w kółeczko wesoła kwoka,

Kurcząt swych nigdy nie spuszcza z oka,

Głośno gdaczę, ziarenka dziobie,

Chce kurczątko wybrać sobie.

- Tego nie chcę, bo nie fruwa,

To za tłuste, a to łobuziak,

To za małe, a to zaspane.

- a to moje ukochane.

 

Piosenka do nauki: „Nasze uszy słyszą świat”

1.Każdy z nas ma dwoje oczu

które widzą wszystko, widzą wszystko.
Błękit nieba, biały domek,
zieleń traw i listków, traw i listków.

Ref: Uszy słyszą ptaków śpiew,
       dzwonki deszczu, granie drzew.
       A nad stawem chóry żab,
       nasze uszy słyszą świat!

2.Każdy z nas ma jeden nosek,
do wąchania kwiatków, do wąchania.
Czasem także do kichania, do kichania,
lecz na szczęście, rzadko do kichania.

Ref: Uszy słyszą ptaków śpiew,
       dzwonki deszczu, granie drzew.
       A nad stawem chmary żab,
       nasze uszy słyszą świat.

 

Copyright © 2015 Sebastian Igiel & Paweł Karski