Zamierzenia
MARZEC
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
- Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.
- Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętne współdziałanie w grupie – troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych (także tych na świeżym powietrzu).
- Podawanie cech charakterystycznych dla wiosny, nazywanie zjawisk atmosferycznych.
- Rozpoznawanie i nazywanie wybranych ptaków i zwierząt, roślin poszerzenie wiadomości na temu ich życia wiosną - rozwijanie wrażliwości na świat przyrody.
- Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych.
WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ
''W marcu''
I. Suchorzewska
Raz śnieg pada,
a raz deszczyk.
Na jeziorze
lód już trzeszczy.
Błękit nieba
lśni w kałuży,
bałwan w słońcu
oczy mruży.
– Koniec zimy.
Przerwa.
Dzwonek.
– To nie dzwonek,
to skowronek!
PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ
„Maszeruje wiosna”
Tam daleko, gdzie wysoka sosna, maszeruje drogą mała wiosna. Ma spódniczkę mini, sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki.
Ref. Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło lecą i świergoczą głośno i wesoło Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat, gdy go w gorę wznosi zielenieje świat.
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu małą torebeczkę. Pewnie żuje gumę i robi balony a z nich każdy jest zielony.
Ref. Maszeruje wiosna…
Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas Każda trawka chce być już zielona Gdybyś zapomniała inną drogą poszła zima by została mroźna.
Ref. Maszeruje wiosna…
LUTY
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
1. Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji.
2. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.
3.Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.
4. Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania.
5.Wdrażanie do dbania o swoje zdrowie; orientowanie się w zasadach zdrowego odżywiania.
PIOSENKA DO NAUKI
"Szczotka, pasta..."
Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty,
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ooo
Zatańcz ze mną, tak w kółeczko, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo
Po jedzeniu, kręć się żwawo, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo
Po jedzeniu kręć się za żwawo, ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.
WIERSZ DO NAUKI
Ziemia to nasza planeta
i na niej wszyscy mieszkamy.
Jest domem dla ludzi i zwierząt,
Więc za to ją bardzo kochamy!
STYCZEŃ
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
- Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych.
- Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętne współdziałanie w grupie – troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych (także tych na świeżym powietrzu).
- Podawanie cech charakterystycznych dla zimy, nazywanie zjawisk atmosferycznych.
- Rozpoznawanie i nazywanie wybranych ptaków i zwierząt, poszerzenie wiadomości na temu ich życia zimą - rozwijanie wrażliwości na świat przyrody.
- Uświadomienie zagrożeń płynących ze świata przyrody, omówienie prawidłowych i bezpiecznych zachowań podczas zabaw na śniegu i lodzie.
- Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych.
PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ
Autor nieznany
„Walczyk dla Babci i Dziadka”na
- Tańczymy dla babci walczyka,
Niech niesie się wkoło muzyka.
Ref. Niech płynie muzyka na cały świat.
Żyj, babciu, żyj nam sto lat!
- Tańczymy dla dziadka walczyka,
Niech niesie się wkoło muzyka.
Ref. Niech płynie muzyka na cały świat.
Żyj, dziadku, żyj nam sto lat
WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ
Bożena Forma
„Zima w lesie”
W samym środku lasu
zima zamieszkała.
Drzewa, krzewy śniegiem
w nocy przysypała.
W puchowej pierzynie
las bieleje cały.
Martwią się zwierzęta:
jak zimę przetrwamy?
Niech ludzie usłyszą,
o pomoc wołamy!
Zimą pożywienia
bardzo mało mamy.