Przedszkole nr 2 w Darłowie
menu
GwiazdeczkiBiedroneczkiAnanaskiMisieSówkiKoniczynki

 

Strona główna > Misie > Zamierzenia

Zamierzenia

ROK SZKOLNY 2024/2025

STYCZEŃ

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE


1. Przygotowanie do obchodów Dnia Babci i Dziadka. Kształtowanie uczucia szacunki i przywiązania do dziadków, rozwijanie życzliwości,
troskliwości i sympatii do ludzi starszych.
2. Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym,
emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.
3. Bezpiecznie bawimy się na śniegu, uświadomienie dzieciom konieczności przestrzegania zasad zabaw na śniegu.
4. Poznajemy przyrodę – obserwacja zmian zachodzących zimą, występujących zjawisk atmosferycznych np.: padającego śniegu, mgły,
obniżającej się temperatury, uświadomienie dzieciom konieczności pomagania zwierzętom w tym okresie.

Piosenka do nauki: Zozi „Pytania do babci i dziadka”

Babciu powiedz jaka byłaś w swoich szkolnych latach
Czy wolałaś w szkole siedzieć czy na dworze ganiać
Czego bałaś się naprawdę z czego się cieszyłaś
Czy lubiłaś śpiewać tańczyć czy cichutka byłaś
Czy dostałaś kiedyś lalkę albo może misie
Czy wolałaś czekoladę landrynki czy ptysie

Gdzie jeździłaś na wakacje z kim się przyjaźniłaś
I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaka byłaś
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Dziadku przyznaj się czy dzieckiem raczej grzecznym byłeś
Procą łukiem czy pukawką w lesie się bawiłeś
Czy zrywałeś kiedyś jabłka w sadzie od sąsiada
Czy biegałeś po kałużach kiedy deszcz napadał
Czy ciągnąłeś za warkocze swoje koleżanki
Czy to prawda że z tornistra robiło się sanki
A czy w Indian i kowbojów bawić się lubiłeś
I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaki byłeś
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię

Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię


Wiersz do nauki: Dorota Kossakowska „Bezpieczne zabawy”

 

Dużo śniegu leży w koło,
Wszystkim dzieciom jest wesoło.
Mamy narty, mamy  sanki
Wyruszamy koleżanki.
Sport zimowy, super sprawa,
To wspaniała jest zabawa.
Tu przedszkole a tam górka,
O już widać ją z podwórka.
Będzie z górki jazd wspaniały,
To jest pomysł doskonały!
Już na górkę mkną dziewczęta .
– O zasadach ktoś pamięta?
– Górka musi być bezpieczna!
– A ostrożność jest konieczna!
Jezdnia nie jest do zabawy,
To są bardzo ważne sprawy!


GRUDZIEŃ

Wesołych Świąt! - Szkolne Blogi

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

  1. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń  w sposób zrozumiały dla innych.
  2. Podawanie cech charakterystycznych dla zimy, nazywanie zjawisk atmosferycznych.
  3. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych ptaków i zwierząt, poszerzenie wiadomości na temu ich życia zimą - rozwijanie wrażliwości na świat przyrody.
  4. Poznawanie oraz kultywowanie tradycji i zwyczajów związanych z Bożym Narodzeniem.

 

WIERSZ DO NAUKI:

Piękna Kreskówka Choinka GIF | Elementy graficzne PSD pobierz darmowe -  Pikbest

„Zaczarowane drzewko „ – M. Terlikowska

Choinka proszę pana

jest chyba zaczarowana,

bo zaraz wszystko odmienia:

było szaro, a ona wchodzi do domu –

zielona i spełnia marzenia.

Choinka – niby królewna

taka zielona i srebrna,

taka czerwona i złota.

A pod nią – nasze marzenia:

Lalka dla Mani i miś dla Henia,

nawet piłeczka dla kota.

Dobrze się bawić przy świeczkach,

tu miś, tu kot, tu laleczka.

I spać nam nikt jeszcze nie każe.

Choinka, proszę pana

choinka zaczarowana –

drzewko spełnionych życzeń.

 

 

PIOSENKA DO NAUKI: „Pastorałka od serca do ucha” autor Anna Zajączkowska, Ewa Muzyk

Zaśpiewajmy pastorałkę od serca do ucha
Gdy za oknem biała śniegu, poducha, poducha
Już Pan Jezus w żłobie leży
Na wyścigi każdy bieży
Zobaczyć Malucha, Malucha
Już Pan Jezus w żłobie leży
Na wyścigi każdy bieży
Zobaczyć Malucha, Malucha
Powitajmy maleńkiego Jezusa z radością
A Maryję matkę Jego, z godnością, godnością
Niech mu wszystkie dzwony grają
Aniołowie zaśpiewają
Wesołą nowinę, nowinę
Niech mu wszystkie dzwony grają
Aniołowie zaśpiewają
Wesołą nowinę, nowinę
Dzieciąteczko tam na sianie cicho śpi, cicho śpi
A Maryi z oczu płyną szczęścia łzy, szczęścia łzy
Okruszyno moja miła
W bólu Ciebie porodziłam
Witaj mi, witaj mi, witaj mi
Okruszyno moja miła
W bólu Ciebie porodziłam
Witaj mi, witaj mi, witaj mi

My zagrajmy żwawą nutę na flecie, na flecie
I uczcijmy jak najlepiej to Dziecię, to Dziecię
Świeci gwiazda migotliwie
Narodził się Bóg prawdziwie
Na świecie, na świecie, na świecie
Świeci gwiazda migotliwie
Narodził się Bóg prawdziwie
Na świecie, na świecie, na świecie


WIZYTA W BIBLIOTECE-DINOZAURY- JESIENNE LIŚCIE - Miejskie Przedszkole nr 56

LISTOPAD


ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

  • Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie.

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią.

  • Wdrażanie dzieci do kultywowania tradycji obchodów  „Dnia Niepodległości”.

  • Kształcenie nawyków higieniczno -kulturalnych.

  • Rozwijanie relacji pomiędzy  dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

  • Rozwijanie umiejętności językowych.

 
WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ
 
„Gimnastyka” -  J. Koczanowska
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady trzeba ćwiczyć
– nie ma rady! To dla zdrowia
i urody niezawodne są metody.
 
 
PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ

"Spacer po dywanie "
(sł. Dorota Gellner, muz. K. Kwiatkowska)
Kiedy niebo płacze, idziemy
na spacer dookoła stołu z piosenką wesołą.
Ref.: Idą parami lalki z misiami.
Depczą dywan, depczą dywan z frędzelkami.
Idą parami lalki z misiami,
a gumowe piłki dwie po podłodze toczą się!
II. Choć za oknem dmucha,
nikt wiatru nie słucha,
chodzi dookoła wycieczka wesoła.
Ref.:Idą parami...

PAŻDZIERNIK

Animowane gify jesienne liscie

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

  1.  Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich  przemyśleń  w sposób zrozumiały dla innych.
  2.  Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętne współdziałanie w grupie – troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną.
  3. Poznawanie zagrożeń płynących ze świata ludzi, roślin oraz zwierząt. Wdrażanie do dbania o swoje zdrowie i umiejętność bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.
  4. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.


 

PIOSENKA DO NAUKI NA PAMIĘĆ

 

IDZIE IDZIE LASEM PANI JESIEŃ”

 

Autor nieznany

 

 

 

Już lato odeszło i kwiaty przekwitły
A jeszcze coś w słońcu się mieni
To w polu i w lesie czerwienia się spójrzcie
Korale, korale jesieni

 

Ref.: Idzie lasem pani jesień
Jarzębinę w koszu niesie
Daj korali nam troszeczkę
Nawleczemy na niteczkę

 

Włożymy korale, korale czerwone
I biegać będziemy po lesie
Będziemy śpiewali piosenkę jesienną
Niech echo daleko ją niesie

 

Ref.: Idzie lasem pani jesień
Jarzębinę w koszu niesie
Daj korali nam troszeczkę
Nawleczemy na niteczkę


WIERSZ DO NAUKI NA PAMIĘĆ

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

WRZESIEŃ

akwarela rysunek gałęzi jarzębiny - jarzębina stock illustrations

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
1.­ Kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej.
­2. Budowanie między dziećmi relacji pełnych ciepła i wzajemnej akceptacji.
­3.  Wdrażanie do dbałości o ład i porządek w najbliższym otoczeniu.
­4.  Wdrażanie do przestrzegania obowiązujących zasad bezpieczeństwa.
­5.  Poznanie obecnej pory roku - jesieni.


Piosenka do nauki na pamięć

Autor: B. Głodkowska

Wpadł wiatr do parku i zaszumiał:
– Taki dziś jestem zalatany!
W głowę podrapał się i westchnął,
aż pospadały z drzew kasztany.
Potem narzekał: – Tyle pracy,
a zima blisko. Co to będzie?
Zrobił na trawie trzy fikołki,
aż poturlały się żołędzie.
– Czasu mam mało – rzekł – już wokół
robi się szaro, chłodno, mgliście…
Gwizdnął na palcach, zachichotał
i strącił z drzewa wszystkie liście. 


ROK SZKOLNY 2023/2024

CZERWIEC

 

  • Rozwijanie różnorodnych form twórczości dziecięcej : działalność plastyczna , oraz słowno – muzyczna.

  • Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego „ ja” poprzez poszerzenie odmienności i autonomii drugiego człowieka.

  • Doskonalenie spostrzegawczości , wrażliwości słuchowej.

  • Ćwiczenie mięśni  narządów mowy.

  • Wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu i próby zapamiętywania jak największej ilości szczegółów.

  • Przyswojenie przez dzieci podstawowych zasad bezpiecznego pobytu na wakacyjnym wypoczynku.

  • Budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre a co złe.

  • Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.

  • Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.


MAJ

 

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

 

 

  1. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń     w sposób zrozumiały dla innych.
  2.  Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętne współdziałanie w grupie – troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa  w zabawach i grach sportowych oraz w zabawach sensorycznych.
  3. Kształtowanie postawy szacunku wobec świata przyrody.
  4. Kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną, wyrabianie umiejętności okazywania najbliższym uczuć szacunku i miłości, uwrażliwianie na potrzeby i emocje innych.

 

Wiersz do nauki na pamięć

 

„Moja rodzina „

 

B. Szelągowska

 

Piękny uśmiech, dobre serce;

 

 wszystko umie zrobić sama.

 

Kocha mnie najbardziej w świecie.

 

 To jest właśnie moja mama!

 

Zawsze chętnie mi pomagasz, kiedy jesteś obok, tato.

 

Z Tobą czuję się bezpiecznie.

 

Kocham Ciebie właśnie za to!

 

Dom to miejsce wyjątkowe.

 

Może być na końcu świata!

 

Najważniejsza jest rodzina, czyli mama, ja i tata!

 

Piosenka do nauki na pamięć

 

Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!”

 

Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!

Uczyliście mnie chodzić

 Uczyliście mnie mówić

Jak się zachowywać

Jak zwracać się do ludzi

Ja mogę na Was liczyć Wiem,

że mi pomożecie

Najlepszych mam rodziców

Na całym wielkim świecie

Dziękuję mamo, dziękuję tato,

Za każdą zimę, za każde lato

Dziękuję mamo, dziękuję tato

 Za to, że macie dla mnie czas

Bardzo kocham Was

A najpiękniejsze chwile Są kiedy mnie tulicie

Dajecie mi buziaki Idziemy tak przez życie.

 Co mogę dla Was zrobić? Jak mogę się odwdzięczyć Jesteście w moim sercu Będziecie w mej pamięci.


KWIECIEŃ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

1. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich
przemyśleń  w sposób zrozumiały dla innych.
2. Wdrażanie do dbania o swoje zdrowie, orientowania się w zasadach zdrowego odżywiania i zdrowego trybu życia.
3. Kształtowanie u dzieci, przynależności, postawy patriotycznej.
4. Wzbudzanie w dziecku postawy dbania o środowisko przyrodnicze.

MARZEC



 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

  1. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń  w sposób zrozumiały dla innych.
  2.  Rozwijanie sprawności ruchowej, umiejętne współdziałanie w grupie – troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.
  3. Podawanie cech charakterystycznych dla wiosny, nazywanie zjawisk atmosferycznych.
  4. Kształtowanie postawy szacunku wobec świata przyrody.
  5. Kultywowanie tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą.


Piosenka do nauki na pamięć

”Wiosna, wiosenka” 

 

 Nasza wiosna, wiosenka to wiosenna jest piosenka

O przyrodzie co się budzi z zimowego snu

Naszej wiośnie ,wiosence dzisiaj klaszczę w swoje ręce

Za kwiatki kolorowe i za zapach bzu…

 

Kwiatami posypane łąki

W koronach drzew już słychać skowronki

A tu skacze żabka mała, hyc i w stawie się schowała

 

Nasza wiosna, wiosenka to wiosenna jest piosenka

O przyrodzie co się budzi z zimowego snu

Naszej wiośnie ,wiosence dzisiaj klaszczę w swoje ręce

Za kwiatki kolorowe i za zapach bzu…

 

Bociany z długimi nogami, stąpają pomiędzy trawami

I witają Panią wiosnę

Kle, kle, kle klekocząc radośnie

 

Nasza wiosna, wiosenka to wiosenna jest piosenka

O przyrodzie co się budzi z zimowego snu

Naszej wiośnie ,wiosence dzisiaj klaszczę w swoje ręce.

Za kwiatki kolorowe i za zapach bzu…

 

Wiosna, wiosna , piękna i radosna

Wiosna, wiosna jest wśród nas

Wiosna, wiosna , piękna i radosna

Wiosno, wiosno to twój czas.

Wiersz do nauki na pamięć

„Przyjście wiosny”

Jan Brzechwa

Naplotkowała sosna,

Że już się zbliża wiosna.

Kret skrzywił się ponuro:

- przyjedzie pewnie furą...

jeż się najeżył srodze: - raczej na hulajnodze.

Wąż syknął: - Ja nie wierzę Przyjedzie na rowerze. Kos gwizdnął: Wiem coś o tym,

Przyleci samolotem. Skąd znowu

Rzekła sroka - Ja z niej nie spuszczam oka

I w zeszłym roku w maju

Widziałam ją w tramwaju

Nieprawda! Wiosna zwykle Przyjeżdża motocyklem!

A ja wam tu dowiodę,

Że właśnie samochodem.

Nieprawda, bo w karecie!

W karecie? Cóż pan plecie?

Oświadczyć mogę krótko,

Ze płynie własną łódką! A wiosna przyszła pieszo.

Już kwiaty za nią spieszą,

Już trawy przed nią rosną I szumią: Witaj wiosno!

LUTY

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

  1. Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji.
  2. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.
  3. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym, rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych , kodowanie i programowanie.
  4. Przygotowanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych oraz dbanie o zdrowie psychiczne.
  5. Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom koncentracji, uwagi, pamięci i wyobraźni.

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto Darłowo

Facebook