Zamierzenia
Rok Szkolny 2025/2026
WRZESIEŃ 2025
Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne:
-wdrażane do zgodnej zabawy
-doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania ilości
-zachęcanie do wypowiadania się na przedstawiony temat
-wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela
-rozwijanie zainteresowań teatrem i aktorstwem
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
-przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
-kształtowanie umiejętności wypowiadania się dłuższymi zdaniami
-zwracanie uwagi na zgodna zabawę i porządkowanie
-rozwijanie umiejętności matematycznych – klasyfikowania
-zwracane uwagi na bezpieczną zabawę na placu przedszkolnym
-umuzykalnienie dzieci
-rozwijanie poczucia rytmu
Wiersz do nauki:
„Co wyrosło w ogrodzie?” - Bożeny Koronkiewicz
Wyrosły w ogrodzie przy pięknej pogodzie
warzywa tak smaczne, że jemy je co dzień.
Co wiosną posiane, latem podlewane,
jesienią być musi wszystko pozbierane.
Marchewka, buraczki, cukinia, kabaczki
i dynia tak duża, że zajmie pół taczki.
Selery i pory, groch i kalafiory,
fasolka, papryka, są też pomidory.
Na zupę, sałatki, dań różnych dodatki
wyrosły warzywa, a wśród nich też kwiatki.
Już obiad gotowy, na pewno jest zdrowy,
a w wazonie z kwiatów bukiet kolorowy.
Piosenka do nauki:
„Bezpieczny przedszkolak” - muz. i sł. J. Woźniewski
1.
Kiedy idę do przedszkola,
to pamiętać muszę że:
najważniejsze jest bezpiecznie
do przedszkola dostać się.
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki.
Na ulicy nie zabawa,
bezpieczeństwo to podstawa.
2.
Zebra to jest takie miejsce,
gdzie na jezdnię można wejść.
Patrzę w lewo, w prawo, w lewo.
Nic nie jedzie? Mogę przejść!
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki.
Na ulicy nie zabawa,
bezpieczeństwo to podstawa.
3.
Kiedy światła są na przejściu,
one podpowiedzą mi:
gdy czerwone świeci – stoisz,
gdy zielone – można iść.
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki.
Na ulicy nie zabawa,
bezpieczeństwo to podstawa.
PAŹDZIERNIK 2025
Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne:
-wdrażane do zgodnej zabawy
-doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania ilości
-zachęcanie do wypowiadania się na przedstawiony temat
-wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela
-rozwijanie zainteresowań teatrem i aktorstwem
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
-przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
-kształtowanie umiejętności wypowiadania się dłuższymi zdaniami
-zwracanie uwagi na zgodna zabawę i porządkowanie
-rozwijanie umiejętności matematycznych – klasyfikowania
-zwracane uwagi na bezpieczną zabawę na placu przedszkolnym
-umuzykalnienie dzieci
-rozwijanie poczucia rytmu
Wiersz do nauki:
„Przyszła jesień” – Doroty Kossakowskiej.
.
Przyszła jesień do sadu,
chodzi między drzewami.
Zbiera jabłka i gruszki,
podzieli się nimi z nami.
Da nam jabłka rumiane
oraz gruszki pachnące.
Owoce dojrzewały,
gdy świeciło słońce.
Kompot z jabłek powstanie,
z gruszek dżem przyrządzimy.
A ze śliwek węgierek
pyszne ciasto zrobimy.
Piosenka do nauki:
„Co w sadzie dojrzewa” –
muz. Jarosław Woźniewski, sł. Bożena Koronkiewicz.
1.
Jesienią, gdy w sadzie świeci ciepłe słonko,
kolorowy motyl lata nad jabłonką.
Przysiądzie na drzewku, wśród gałęzi znika,
ozdobi kapelusz dziadka sadownika.
Ref.
Co dojrzewa w sadzie, co w sadzie dojrzewa?
Co w sadzie jesienią wyrosło na drzewach?
Jabłka, śliwki, gruszki, słodkie i pachnące.
Mają w sobie lato, mają w sobie słońce.
2.
Jabłka, śliwki, gruszki schowam do koszyka,
wyrosły pod okiem dziadka sadownika.
Smaczne i soczyste, co dzień je zjadamy,
na porcję witamin zawsze chętkę mamy.
Ref.