Przedszkole nr 2 w Darłowie
menu
BiedroneczkiAnanaskiMisieGwiazdeczkiSówkiStokrotkiJagódki

 

Strona główna > Gwiazdeczki > Zamierzenia

Zamierzenia

Wiosna, wiosna | przedszkouczek.pl

Marzec 2024

 

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne:

- wdrażanie do zgodnej wspólnej zabawy

- doskonalenie umiejętności odkodowywania informacji, ćwiczenia w czytaniu

- wytworzenie miłego i radosnego nastroju

- wdrażanie do systematyczności oraz wnikliwej obserwacji pogody

-zapoznanie w przysłowiem o marcu na podstawie wiersza

-rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat; odwoływanie się do własnych doświadczeń

-zapoznanie dzieci ze sposobem wykonania parasola

-doskonalenie umiejętności posługiwania się nożycami oraz łączenia papierowych elementów za pomocą kleju

-zachęcanie do przestrzegania zasad i zwyczajów przyjętych w grupie

 

Wiersz do nauki: „Marcowa Pogoda” Bożeny Borowik

 

W marcu jest jak w garncu, w którym się gotuje.

Kipi, syczy lub bulgoce i woda paruje.

 

Marcowa pogoda, raz śnieżek, raz grad,

obłoki wiatr rozwiał i deszczyk też spadł.

 

Słoneczko wyjrzało zza chmury radośnie,

wysłało promienie ku tęczy i wiośnie.

 

Pogoda marcowa to słońce, to deszcz,

gdy z domu wychodzisz, ciepło ubierz się.

 

Weź parasol, płaszcz, kalosze kiedy pada deszcz,

a gdy śniegiem wnet posypie, palto przyda się.

 

W marcu jest jak w garncu, w którym się gotuje.

Kipi, syczy lub bulgoce i woda paruje.

 

Piosenka:Wiosenny walczyk” sł. i muz. Jolanta Zapała

1.

Hej wiosno, wiosenko raz, dwa i trzy.

Z zieloną Panienką zatańcz i ty.

Z wiosennym wietrzykiem tra la lala.

Zatańczmy z Treflinką i Ty i ja.

Ref:

Bal kwiatów, bal kwiatów,

zabawa trwa,

bo wiosnę radosną,

każdy już zna.

2.

Bo wiosna, wiosenka każdy to wie,

radosna panienka uśmiecha się.

A ptaszki śpiewają tre le le le,

z wiosennym słoneczkiem weselmy się.

Bal karnawałowy – przepis na udaną zabawę! – Strona Powiatowego  Młodzieżowego Domu Kultury w Będzinie

 Styczeń 2024

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne:

- zwrócenie uwagi na zgodną , wspólną zabawę , przestrzeganie norm i zasad

- wdrażanie do samodzielności i odpowiedzialności za wykonanie zadania

- zapoznanie z pracą zegarmistrza, różnymi rodzajami zegarów, ćwiczenie spostrzegawczości

-zapoznanie dzieci ze sposobem wykonania zegara, jego budową i przeznaczeniem

-odczytywanie godzin na zegarze ze wskazaniem południa i północy

-wzmacnianie więzi rodzinnych

-wdrażanie dzieci do słuchania rodziców, zwrócenie uwagi na to, iż nie  należy rozmawiać z nieznajomymi, podawać swego adresu zamieszkania

- kształtowanie świadomości własnego ciała ze szczególnym uwzględnieniem jego symetrii i różnicowania lewej i prawej strony (wyróżnianie i nazywanie części ciała)

- zwrócenie uwagi na przestrzeganie Kodeksu Przedszkolaka.

 

Wiersz do nauki Bożena Borowik pt.

Dni Tygodnia”

Jestem sobie tata Tydzień

i siedmioro dzieci mam.

Wszystkie kocham bardzo mocno

i je dziś przedstawię Wam.

 

Pierwszy syn to Poniedziałek,

ma blond włosy i przedziałek.

 

Drugi Wtorek trzyma worek

i wesoły ma humorek.

 

Trzecia Środa czyta książki

i we włosach nosi wstążki.

 

Czwarty Czwartek lubi jeść,

zjadł parówek kiedyś sześć.

 

Piąty syn to Piątek lubi łowić ryby.

Jest bardzo cierpliwy,

chodzi też na grzyby.

 

A Sobota, szóste dziecko

ciągle jest zajęta.

Sprząta, pierze i gotuje,

o innych pamięta.

 

Siódmym dzieckiem jest Niedziela,

wszyscy ją kochają.

Razem psocą, łobuzują

i odpoczywają.

 

Jestem sobie tata Tydzień i 

siedmioro dzieci mam.

Wszystkie kocham bardzo mocno

i je przedstawiłem Wam.

 

 

Piosenka do nauki „Dla Babci i Dziadka” sł. i muz. Jolanta Zapała

 

Ref: Serduszko dla Babci dzisiaj mam

i bukiecik kwiatów też jej dam.

A dla dziadka narysuję super wóz,

żeby kupił sobie furę i mnie wiózł.

 

1. Babcia jest od rozpieszczania,

śpiewa mi do snu.

Od pysznego gotowania,

choć grymaszę już.

Nie okrzyczy i przytuli zawsze mnie,

kocham moją babcię z nią być chcę.

 

2. Dziadek jest od naprawiania,

taki Super Men.

Od szybkiego ratowania,

dobrze o tym wiem.

Gdy napsocę i nabroję,

cicho sza, tylko dziadek

me sekrety dobrze zna.

LISTOPAD 2023

 Dekoracja Patriotyczna - Duże Dzieci biało czerwone - XXL | Learnhow.pl

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne:

-zachęcenie dzieci do zadawania pytań i udzielania odpowiedzi

-zachęcenie do dbania o porządek

- wdrażanie do słuchania ze zrozumieniem instrukcji słownych i krótkich opowiadań

- zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi, barwami ojczystymi oraz historią powstania państwa polskiego

-poszerzanie umiejętności plastycznych

-doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz kształtowanie prawidłowej postawy

-budzenie szacunku do symboli narodowych.

-przestrzeganie wcześniej ustalonych zasad - Kodeksu Przedszkolaka

-integrowanie grupy- tworzenie przyjaznej atmosfery oraz poczucia bezpieczeństwa

-rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej

-kształtowanie odpowiedzialności za współćwiczącego

 

 

 

Wiersz do nauki:

 

Katechizm polskiego dziecka” – W. Bełzy

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czem ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czem zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.


Piosenka do nauki:

Przybyli Ułani pod okienko” sł. Feliks Gwiżdż

Przybyli ułani pod okienko
Przybyli ułani pod okienko
Pukają wołają: „puść panienko"
Pukają wołają: „puść panienko"

Pukają wołają: „puść panienko"
Pukają wołają: „puść panienko"

 

O Jezu, a cóż to za wojacy"
„O Jezu, a cóż to za wojacy"
„Otwieraj! Nie bój się to czwartacy"
„Otwieraj! Nie bój się to czwartacy"

Otwieraj! Nie bój się to czwartacy"
„Otwieraj! Nie bój się to czwartacy"

 

Przyszliśmy napoić nasze konie
Przyszliśmy napoić nasze konie
Za nami piechoty pełne błonie
Za nami piechoty pełne błonie

Za nami piechoty pełne błonie
Za nami piechoty pełne błonie

 

O Jezu! A dokąd Bóg prowadzi"
„O Jezu! A dokąd Bóg prowadzi"
„Warszawę odwiedzić byśmy radzi"
„Warszawę odwiedzić byśmy radzi"

Warszawę odwiedzić byśmy radzi"
„Warszawę odwiedzić byśmy radzi"

 

 

WRZESIEŃ 2023

Przedszkole Liszki - Publiczne Przedszkole Krystyna Madej - Liszki

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

- doskonalenie umiejętności przedstawiania się, poznanie Treflinki

-wzajemne poznanie się przez dzieci, próby zapamiętywania swoich imion

- zwrócenie uwagi na konieczność mycia rąk po wyjściu z toalety, przed posiłkami oraz po powrocie z podwórka

-kształcenie szybkiej reakcji na sygnał słowny

-zapoznanie dzieci z wyglądem Treflinki, utrwalenie imion kolegów i koleżanek

-integrowanie grupy- tworzenie przyjaznej atmosfery oraz poczucia bezpieczeństwa

-rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej

-kształtowanie odpowiedzialności za współćwiczącego

- wdrażanie do dbania o porządek w miejscu zabaw

-zapoznanie z Regulaminem korzystania z placu zabaw

 

Wiersz do nauki:

„Jesień maluje” –Beaty Matusiak.

Jesień idzie,

z wiatrem, z deszczem,

słońce słabiej grzeje.

Zieleń znika gdzieś w oddali,

wszystko brązowieje.

Jesień zmienia zieleń,

maluje farbami,

świat jak kołdrą pokrywa ciepłymi barwami.

Drzewa liście tracą,

kolory zmieniają,

żółte, czerwone i złote,

swym urokiem zachwycają.

Sad zapełnia kosze owocami słodkimi,

czas przetwory robić,

by zimą cieszyć się nimi. Śliwki,

brzoskwinie, gruszki i jabłka.

To pyszny smak

i witamin dawka.

 

Piosenka do nauki:

„Wesołe przedszkole” sł. i muz. Jolanta Zapała

Ref. Wesołe, wesołe przedszkole.

Zatańczmy, więc razem w kole.

Przygodo wyruszaj z nami, wraz z Treflikami. (x2)

1.

Wszystkie dzieci i Trefliki,

tańczą z nami taka tiki.

Wyginają się na boki,

znają tańca tego kroki.

Taka tiki, taka tiki,  szalala

i zabawa trwa. (2x)

2.

Nie bądź smutny, nie bój żaby,

ruszaj z nami do zabawy.

Weź pokonaj ranne trudy,

bo w przedszkolu nie ma nudy.

Taka tiki, taka tiki,  szalala

i zabawa trwa. (2x)

 

MAJ 2023

Motylki – Kocham mamę, kocham tatę – Przedszkole Samorządowe im. Misia  Uszatka w Lesku

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

- zachęcanie do stosowania zasad dobrego zachowania

-doskonalenie umiejętności przygotowania dzieci do nauki czytania i pisania

-doskonalenie myślenia matematycznego

-rozwijanie umiejętności grafomotorycznych

-rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków

-wzbogacanie wiedzy na temat roślin

-doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności grafomotorycznych

- kształtowanie szacunku do rodziców

-wdrażanie do uważnego słuchania                                                      

-rozwijanie inwencji twórczej

-przygotowanie do nauki czytania

-utrwalenie nazw członków najbliższej rodziny

-wzmacnianie więzi rodzinnych

-budzenie uczucia miłości do rodziców

-doskonalenie funkcji językowych

-rozpoznawanie emocji

-rozwijanie umiejętności językowych  i plastycznych


Piosenka do nauki:

muz. Mirosław Krysztopa, sł. Bożena Koronkiewicz

„Moja mama i mój tata”

 

I Kto do przedszkola mnie zaprowadzi?

Kto na wszystko coś zawsze poradzi?

Kto upiecze tort na urodziny?

Z kim najlepiej się razem bawimy?

Kto opowie bajkę zanim zasnę?

To mama, to mama, no jasne!

 

Ref: Bo moja mama najlepsza jest przecież,

I kocham ją bardzo,

najbardziej na świecie,

Pocieszy, przytuli i ładnie się śmieje,

Przy mamie świat cały pięknieje.

 

II Kto na sanki zimą mnie zabierze?

Kto mnie uczy jeździć na rowerze?

Z kim gram w piłkę i lepię bałwana?

Kto ma siłę wziąć mnie na barana?

Kto przeczyta książkę zanim zasnę?

To tata, to tata, no jasne!

 

Ref: Bo mój tata najlepszy jest przecież,

I kocham go bardzo,

najbardziej na świecie

Pocieszy, przytuli i ładnie się śmieje,

Przy tacie świat cały pięknieje.

 

III Z kim pojechać chcę latem nad morze?

Kto zawiązać buciki pomoże?

Komu mogę opowiedzieć wszystko?

I najlepiej, gdy jest zawsze blisko?

Z kim obejrzę bajkę zanim zasnę?

I z mamą, i z tatą, no jasne!

Ref: Bo moi rodzice najlepsi są przecież,

I kocham ich bardzo, najbardziej na świecie,

Gdy mama się śmieje i tata się śmieje,

To wokół świat cały pięknieje.

 

Wiersz do nauki:

„Moja rodzina” B. Szelągowska

Piękny uśmiech, dobre serce;

wszystko umie zrobić sama.

Kocha mnie najbardziej w świecie.

To jest właśnie moja mama!

Zawsze chętnie mi pomagasz,

Kiedy jesteś obok, tato.

Z Tobą czuję się bezpiecznie.

Kocham Ciebie właśnie za to!

Dom to miejsce wyjątkowe.

Może być na końcu świata!

Najważniejsza jest rodzina,

czyli mama, ja i tata!




Kwiecień 2023

ŻYCZENIA WIELKANOCNE | Grzegorz Iwanek

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • kształłtowanie umiejętności językowych: poprawności językowej i gramatycznej;

  • doskonalenie spostrzegawczości, uważności i dokładności w wykonywaniu zadań;

  • kształtowanie u dzieci poczucia przynalezności do rodziny, grupy;

  • poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi;

  • rozwijanie ogólnej sprawnosci fizycznej;

Piosenka do nauki:

Na kubeczku z porcelany
mieszka zając malowany.
Kiedy tylko się poruszy
to w herbacie moczy uszy.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.

Siedzi zając na kubeczku,
lewą nogę moczy w mleczku.
Ale mleczko nie dla niego
on by wolał coś innego.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.

Wytarł zając mokre uszy,
zrobił cztery wielkie susy.
Usiadł w lesie na polanie
co ja teraz powiem mamie?
Co ja teraz powiem? Co? No co

Wiersz do nauki:

Wielkanocny stół już przygotowany.
Na nim pisanki i baranek lukrowany.
Mazurki gotowe, stoją w pięknym rzędzie,
kiełbasa i żurek na pewno też będzie.
Baba wielkanocna duża i pachnąca
I owies zielony, co pędzi do słońca.
W koszyczku święconka i bazie w wazonie
W świąteczny bukiet ułożone.


Wiosna: Animowane gify i obrazki - Wiosenne kwiaty


 

 

Marzec 2023

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

 

- kształtowanie orientacji przestrzennej

-ćwiczenia słuchu rytmicznego

-przygotowanie do nauki czytania

- zachęcanie do stosowania zasad dobrego zachowania

-doskonalenie umiejętności przygotowania dzieci do nauki czytania i pisania

- zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z promieni słonecznych

-zachęcenie do tworzenia dłuższych wypowiedzi

-doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał muzyczny

-zachęcenie do dostosowania ubioru do pogody

-doskonalenie myślenia matematycznego

-rozwijanie umiejętności grafomotorycznych

-rozwijanie umiejętności analizowania treści obrazków i wyciągania wniosków

-wzbogacanie wiedzy na temat roślin

-zapoznanie ze słowami i melodią piosenki

-rozwijanie poczucia rytmu

 

 Wiersz do nauki:

               

   „Spacer Wiosny” – wiersza A. Olędzka.

 

Wyszła Wiosna na spacer

w kolorowej sukience.

W kapeluszu na głowie

i z kwiatami w ręce.

Słońce do niej się dzisiaj uśmiecha,

żółty motyl siada na dłoni.

A Wiosenka biegnie przed siebie

i czerwone biedronki goni.

 

 Piosenka do nauki: „Przyszła wiosna”- Monika Kluza

 

1.Przyszła Wiosna, przyszła Wiosna uśmiechnięta i radosna.

Długie włosy rozpuściła, oczka w rosie swe umyła.

Teraz woła wszystkie żaby by w jeziorze zakumkały:

Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,

kum, kum, kum, kum, kum, kum.

2. Przyszła Wiosna, przyszła Wiosna uśmiechnięta i radosna.

Długie włosy rozpuściła, oczka w rosie swe umyła.

Zaprosiła też bociany by nad łąką klekotały:

Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,

kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

3. Przyszła Wiosna, przyszła Wiosna uśmiechnięta i radosna.

Długie włosy rozpuściła, oczka w rosie swe umyła.

Już skowronki przyleciały Wiośnie pięknie zaśpiewały:

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,

ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

4. Przyszła Wiosna, przyszła Wiosna uśmiechnięta i radosna.

Długie włosy rozpuściła, oczka w rosie swe umyła.

I motyle z biedronkami tańczą między kwiatuszkami.

La, la, la, la, la, la, la,

la, la, la, la, la, la, la, la.

 

 

Uwaga konkurs! - Szkolne Blogi

LUTY 2023

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

- obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują.

-przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać
w zabawach i sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych.

-umie poprawnie umyć się i wytrzeć, umyć zęby.

-właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków.

-samodzielnie ubiera się i rozbiera.

-samodzielnie korzysta z toalety.

-utrzymuje porządek w swoim otoczeniu.

-uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku.

-dba o bezpieczeństwo własne oraz innych.

-ćwiczenia i zabawy rozwijające słuch fonemowy.

 

Wiersz: „Współczesny dinozaur”

 

„Współczesny dinozaur”

To ja, Eryk wasz dinozaur.

Wszyscy mnie tu znają.

Chętnie ze mną grają w piłkę,

w pracy pomagają.

 

Lubię zwiedzać wszystkie łąki,

leżeć w cieniu trawy.

 Albo z boćkiem długonogim

urządzać zabawy.

 

 Wieczorami słucham śpiewu,

 małego słowika.

Albo patrzę w niebo ciemne

na gwiazdę, co znika.

 

Piosenka:„Buli” – P.K. Jagiello

„BULI”

(muzyka i słowa Danuta i Karol Jagiełło)

1.Na dworze zawierucha, na dworze pada śnieg.

   Wiatr mroźny mocno dmucha, lecz nie przestraszy mnie.

   Ulepię dziś bałwana, bo śniegu jest już dość.

   Z węgielków zrobię oczy , z marchewki zrobię nos.

 

Ref. Buli, Buli, tak wszyscy nazywają mnie.

        Buli, Buli, zatańczyć wami chcę.x2

 

2. Bałwanek to wesoły, uśmiecha do mnie się.

    Zaprasza do poleczki, gdyż bardzo tańczyć chce.

    Zapuka dziś do okien, zapuka dziś do drzwi

    i wszystkim się przedstawi: „Nazywam się Buli”.

 

Ref. Buli, Buli, tak wszyscy nazywają mnie.

        Buli, Buli, zatańczyć wami chcę.x2


 

STYCZEŃ 2023

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

-kształtowanie umiejętności właściwego współżycia

-odwołanie się do przeżyć

-rozwijanie szacunku do osób starszych

-zachęcenie do uważnego słuchania wypowiedzi kolegów

- kształtowanie orientacji przestrzennej

-zwracanie uwagi na precyzje wykonania

-zapoznanie dzieci z wyglądem własnej sali oraz innymi pomieszczeniami przedszkola

-zachęcanie do wypowiadania się

-rozwijanie umiejętności rysowania oraz sprawności manualnych dłonizachęcanie do stosowania zasad bezpiecznej zabawy

-ćwiczenia słuchu rytmicznego

-przygotowanie do nauki czytania

- zachęcanie do stosowania zasad dobrego zachowania

 

Piosenka do nauki

Babcia od bajek, dziadek od zagadek

Moja babcia i mój dziadek
to wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
babcia bajkę nam opowie.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada,
moja babcia i mój dziadek
2. Poprosimy naszą babcię
babciu z tajemniczą miną
opowiadaj swoją bajkę
a za każdym razem inną.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie...
3. Posadzimy teraz dziadka
na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę
całkiem nową prosto z głowy.

Wiersze z okazji uroczystości „Dnia Babci i Dziadka”

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto Darłowo