Zamierzenia
Marzec 2025
Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne:
-wdrażane do zgodnej zabawy
-doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania ilości
-zachęcanie do wypowiadania się na przedstawiony temat
-wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela
-kształtowanie umiejętności wypowiadania się dłuższymi zdaniami
-zwracane uwagi na bezpieczną zabawę na placu przedszkolnym
-umuzykalnienie dzieci
-rozwijanie poczucia rytmu
Wiersz do nauki:
Joanna Kulmowa
„W marcu jak w garncu”
W marcu
gotuje się wiosna w garncu.
Miesza się.
Bulgocze.
Burzy.
Słońce wzbiera w każdej przydrożnej kałuży.
To zastyga przymrozkiem niewielkim
to zielonych pąków wypuszcza bąbelki
to znów śniegiem jak kożuchem się zetnie
to się wiatrem zakotłuje po ogrodach
aż się nam uwarzy marcowa pogoda.
I przeleje się,
wykipi
mokrym kwietniem.
Piosenka do nauki:
„Morskie plotki” (sł. Urszula Kozłowska, muz. Jerzy Zając)
Pływają w morzu szprotki
i rozsiewają plotki,
że każda ośmiornica
to jędza i złośnica,
że czarno-białe orki
zbierają się we wtorki,
by z rafy koralowej
piec ciasto malinowe.
Ref. A śledź cichutko siedzi,
uważnie wszystko śledzi
i pewnie nam nie powie,
co chodzi mu po głowie.
Mawiają, że meduza
nabiła sobie guza,
zderzając się z łososiem,
lecz łosoś ma to w nosie.
Wieloryb przez dzień cały
miał humor doskonały
i zrobił dla krewetki
szaliczek i skarpetki.
Ref. A śledź…
Pokochał dorsz makrelę,
planował już wesele,
lecz ona chce rodzinę
założyć wraz z delfinem.
Słyszano też, że rekin
chce przenieść się do rzeki,
zamieszkać u węgorza,
bo dosyć ma już morza.
Ref. A śledź…
Luty 2025
Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne:
-wdrażane do zgodnej zabawy
-doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania ilości
-poszerzanie wiadomości nt. historii dinozaurów
-zachęcanie do wypowiadania się na przedstawiony temat
-wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela
-zapoznanie z zimowymi krajobrazami
-rozwijanie zainteresowań kosmosem i życiem w kosmosie
-kształtowanie umiejętności wypowiadania się dłuższymi zdaniami
-rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych
-zapoznanie z wyglądem niektórych zwierząt egzotycznych
-zwracane uwagi na bezpieczną zabawę na placu przedszkolnym
-umuzykalnienie dzieci
-rozwijanie poczucia rytmu
Wiersz do nauki:
„Trzy ufoludki”- Dorota Kossakowska
Były sobie trzy ufoludki:
duży, średni oraz malutki.
Duży był żółty, średni zielony,
a ten malutki to był czerwony.
Trzy ufoludki chętnie tańczyły,
ale najbardziej to jeść lubiły.
Duży banany, średni ziemniaki,
a ten malutki czerwone buraki.
Każdy miał talerz w pięknym kolorze
Kto im talerze znaleźć pomoże?
Duży ma żółty, średni zielony,
a ten malutki to ma czerwony.
Piosenka do nauki:
Słowa i muzyka: Jolanta Zapała
Opracowanie muzyczne: Mirosław Krysztopa
I Lew wstał dzisiaj lewą nogą
wrau wrau wrau…
Tygrys idzie sobie drogą
Mrau , mrau ,mrau…
II Hipopotam leży sobie
mru mru mru……
Słoń ma trąbę ku ozdobie
ałuuuuuu…
III A krokodyl zabłocony
ojojojojo
co jak Treflik jest zieolony
ohohohoho
Styczeń 2025
Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne:
-wdrażane do zgodnej zabawy
-doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania ilości
-poszerzanie wiadomości nt. historii dinozaurów
-zachęcanie do wypowiadania się na przedstawiony temat
-wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela
-zachęcanie do obserwowania
-poszerzane wiadomości nt. nowej pory roku zimy
-zwrócenie uwagi na piękno zimowego krajobrazu podczas wycieczki
-poszerzanie umiejętności plastycznych –stemplowanie
-zwracane uwagi na bezpieczną zabawę na placu przedszkolnym
-umuzykalnienie dzieci
-rozwijanie poczucia rytmu
Wiersz do nauki:
„Śniegowe gwiazdki” Agnieszki Olędzkiej
Co to za gwiazdki lecą z nieba?
Wirując lekko jak piórka.
Każda rozgląda się wokół siebie
i patrzy, gdzie jest górka.
Patrzy gdzie może wylądować,
zatrzymać się, odpocząć.
Aby w ciszy chwilę pomyśleć
i lot swój znowu rozpocząć.
Niektóre gwiazdki nie polecą,
roztopią się, rozpłyną.
I tak jak nagle się pojawiły
tak też nagle zaginą.
Piosenka do nauki:
„Z babcią zawsze najlepiej” – piosenka
Słowa i muzyka: Jolanta Zapała
I Z babcią zawsze najlepiej, babcia kupi coś w sklepie.
Babcia nigdy nie powie nie.
Babcia wcale nie krzyczy, daje mnóstwo słodyczy
i najbardziej rozpieszcza mnie.
Ref: Całusy dla babci, całusy dla dziadka, śle cała nasza gromadka/2x.
II Dziadek jest wyjątkowy, dziadek jest superowy.
Dziadek zawsze przytuli mnie.
Nigdy się nie poddaje, do skarbonki coś daje.
Z dziadkiem nigdy nie będzie źle.
Ref: Całusy dla babci, całusy dla dziadka, śle cała nasza gromadka/2
Grudzień 2024
Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne:
-wdrażane do zgodnej zabawy
-doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania ilości
-poszerzanie wiadomości nt. historii dinozaurów
-zachęcanie do wypowiadania się na przedstawiony temat
-wdrażanie do słuchania poleceń nauczyciela
-zachęcanie do obserwowania
-poszerzane wiadomości nt. nowej pory roku zimy
-zwrócenie uwagi na piękno zimowego krajobrazu podczas wycieczki
-wypowiada się nt. tradycji Świat Bożego Narodzenia
-poszerzanie umiejętności plastycznych –stemplowanie
-zwracane uwagi na bezpieczną zabawę na placu przedszkolnym
-umuzykalnienie dzieci
-rozwijanie poczucia rytmu
Wiersz do nauki:
„Zła zima" Maria Konopnicka
Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
Szczypie w nosy, szczypie w uszy
Mroźnym śniegiem w oczy prószy,
Wichrem w polu gna!
Nasza zima zła!
Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
Płachta na niej długa, biała,
W ręku gałąź oszroniała,
A na plecach drwa...
Nasza zima zła!
Hu! Hu! Ha! Nasza zima zła!
A my jej się nie boimy,
Dalej śnieżkiem w plecy zimy,
Niech pamiątkę ma!
Nasza zima zła!
Piosenka do nauki:
Była noc- Jagnok
Była noc, ciemna noc, wiatr i mgła.
Była noc, ciemna noc, Ona szła.
Dokąd idziesz Panienko?
Taka krucha, jak szkiełko
Do Betlejem Panienka szła.
Była noc, ciemna noc, wiatr i mgła.
Była noc, ciemna noc, Ona szła.Szła przez ciemność, zawieję.
Niosła ludziom nadzieję,
Świt nowego, lepszego dnia.