Przedszkole nr 2 w Darłowie
menu

Zagłosuj na nasz projekt w Budżecie Obywatelskim "ZAKĄTEK ZABAWY - MYŚLĘ, CZUJĘ, DZIAŁAM"          https://www.bo.darlowo.pl/          "Dzieci są przyszłością" - zagłosuj na ich rozwój

BiedroneczkiAnanaskiMisieGwiazdeczkiSówkiStokrotkiJagódki

 

Strona główna > Sówki > Zamierzenia

Zamierzenia

KWIECIEŃ

wielkanoc

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

  • Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Wielkanocy.

  • Wzmacnianie więzów w rodzinie.

  • Rozmowy na temat ulubionych bajek dzieci, ich bohaterów.

  • Odszukiwanie w utworach uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, piękno, sprawiedliwość, prawda. Wdrażanie do szanowania książek.

  • Poznawanie zagrożeń dla przyrody wynikających z niszczycielskiej działalności człowieka, np. zatruwanie wód, powietrza. Szanowanie wody.

  • Wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi, poznanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi. Nazywanie ich domów.

 

Rycerz i księżniczka” – wiersz

W bajkach wszystko jest możliwe i beztrosko płynie czas.

Jest księżniczka i jest rycerz i zaczarowany las.

W lesie krasnal oraz wróżka, która różne czary zna.

I dla wszystkich dobrych ludzi coś miłego zawsze ma.

Dla księżniczki wyczaruje, suknię i buciki złote,

bo słyszała, że księżniczka tańczyć wielką ma ochotę.

Konia oraz nową zbroję dziś dostanie rycerz młody,

bo z samego rana jutro, młody rycerz ma zawody.

A wieczorem, gdzieś na zamku, gdy zawody się odbędą,

młody rycerz i księżniczka, aż do rana tańczyć będą.


Zając malowany- piosenka

Na kubeczku z porcelany
mieszka zając malowany.
Kiedy tylko się poruszy
to w herbacie moczy uszy.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.

Siedzi zając na kubeczku,
lewą nogę moczy w mleczku.
Ale mleczko nie dla niego
on by wolał coś innego.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.

Wytarł zając mokre uszy,
zrobił cztery wielkie susy.
Usiadł w lesie na polanie
co ja teraz powiem mamie?
Co ja teraz powiem? Co? No co?



MARZEC

Marzec

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne


  • Poznamy zwierzęta egzotyczne i ich naturalne środowisko;

  • Podczas marcowych zabaw poszukiwać będziemy zwiastunów wiosny;

  • Nauczymy się szanować wiosenną przyrodę, a szczególnie kwiaty- przebiśniegi, krokusy, sasanki;

  • Założymy własną hodowlę roślinek, będziemy się nimi opiekować i obserwować ich wzrost;

  • Pożegnamy się ostatecznie z zimą oraz zniszczeniem Marzanny powitamy wiosnę;

  • Zapoznamy się z ptakami przylatującymi na wiosne;

  • Będziemy doskonalić funkcjonowanie naszych narządów artykulacyjnych.

 

Szukamy wiosny”- wiersz

Wyjrzało słonko spod chmur pierzynki,
- Jestem już, jestem, chłopcy, dziewczynki!
Chodzi po niebie, świat obserwuje
I czegoś szuka, i wypatruje.

Na płotach wróble dziarsko ćwierkają,
Na kogoś ptaszki chyba czekają.
Białe dzwoneczki przebiły śniegi –
Co to za kwiatki? To przebiśniegi!

Dzieci radosne biegną z przedszkola –
Spotkały wiosnę! Każdy wesoły!
Bo wiosna przyszła! Popatrzcie dzieci!
Kwitną krokusy, słoneczko świeci!

Szpaki w gałęziach głośno rajcują,
Skowronki w chmurach w głos wyśpiewują.
Na wierzbach bazie przysiadły szare
I przyleciało jaskółek parę.


Znów przyjdzie wiosna”- piosenka

Co się dzieje, świat się śmieje
wstało ciepłe słońce,
na polanie w ciemnym lesie
słychać jakiś koncert.

Wszędzie w koło jest wesoło,
Miś i wilk śpiewają
bo z daleka przybył gość
wszyscy go witają.

Ref. Znów przyszła wiosna i skacze po drzewach
rozwija kwiaty i budzi nas
to mała wiosna z ptakami dziś śpiewa
tęczą maluje świat

Po cichutku, po kryjomu
przyszła do nas wiosna
na paluszkach, niczym wróżka
piękna i radosna

Zaprosiła do zabawy
Dzieci małe duże
biegną wszystkie na polanę
aby śpiewać w chórze.



LUTY

luty


 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne



  • Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów. Poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu, np. bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy.
  •  Rozwijanie wrażliwości na piękno zimowego krajobrazu.
  •  Pogłębianie wiadomości na temat życia dinozaurów- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.
  •  Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, współdziałanie, komunikowanie się w grupie.
 

Lubię zimę” –wiersz

Lubię, gdy na dworze śnieg i mróz króluje.

Wtedy na wyprawę nam ochotę iść.

Chodzić po alejkach, w zaspach śniegu tonąć,

patrzeć czy nie został dębu suchy liść.

Liczyć płatki śniegu co w słońcu się mienią,

słuchać szumu wiatru co w gałęziach gra.

Co kołysze wróble i ze śniegiem tańczy…

Wietrzyk lubi zimę chyba tak jak ja


Zima”- piosenka

Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Jaka pyszna sanna – parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Zasypane pola – w śniegu cały świat 
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń


STYCZEŃ

styczeń


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

 

 

  • Będziemy określać pogodę i zjawiska atmosferyczne, którymi charakteryzuje się zima.

  • Dowiemy się skąd się biorą płatki śniegu.

  • Poznamy zimowe sporty. Dowiemy się jak bezpiecznie bawić się zimą.

  • Będziemy posługiwać się pojęciami wczoraj, dzisiaj, jutro, nazwami dni tygodnia i miesięcy.

  • Poznamy sposób mierzenia czasu.

  • Będziemy rozbudzać poczucie przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzanie szacunku i przywiązania wobec dziadków;

  • Przygotujemy program artystyczny z okazji święta Babci i Dziadka oraz wręczymy przygotowane upominki.

  • Poznamy zwierzęta zamieszkujące Arktykę i Antarktydę

     

Jestem sobie ...”- wiersz

Jestem sobie mała wnusia,
Kocham Babcię i Dziadziusia,
Mam dwie rączki bardzo sprytne,
Nożyczkami kwiatka wytnę.

Jestem sobie mały wnusio
Ciesz się Babciu i Dziadziusiu
Mam bębenek z pałeczkami,
Dla nich bębnię godzinami.

A czasami, gdy chcą tego,
zaśpiewamy coś ładnego.


Babciu, droga babciu- piosenka

Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy – tup, tup, tup,
teraz babciu Ty to zrób!

Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy – raz, dwa, trzy,
teraz babciu podskocz Ty!

Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy – raz, dwa, trzy,
teraz dziadku zrób to Ty!

Dziadku, drogi dziadku, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My całuski damy Ci,
teraz dziadku daj nam Ty!




Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto Darłowo