Przedszkole nr 2 w Darłowie
menu
BiedroneczkiAnanaskiMisieGwiazdeczkiSówkiStokrotkiJagódki

 

Strona główna > Sówki > Zamierzenia

Zamierzenia

PAŹDZIERNIK


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:

 

  • Obserwowanie przyrody jesienią, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami;

  • Obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany jakie zachodzą w przyrodzie;

  • Doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi, wzbogacanie słownictwa;

  • Poznawanie i opowiadanie o środowisku w którym żyją zwierzęta leśne;

  • Poznawanie utworów literatury dziecięcej (opowiadań, bajek, wierszy i baśni);

  • Liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych, zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika;

  • Rozwijanie orientacji w przestrzeni i percepcji wzrokowej;

  • Zachęcanie dzieci do dążenia posiadania i utrzymywania prawidłowej postawy ciała;

  • Ćwiczenia narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem samogłosek, spółgłosek, krótkich tekstów;

  • Reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu.


Piosenka do nauki:

Jesienny walczyk” słowa i muzyka: Jolanta Zapała

Ref: Jesienny walczyk raz, dwa, trzy Tańczmy z Treflinką ja i Ty

Jesienne dary każdy zna Co jesień w koszu ma.

1. Jesień błądzi po lesie Jesień grzyby przyniesie

Jesień a przy niej wrzesień Kosz pełen liści nam niesie

2. Jesień w sadzie w ogrodzie Jesień owoce co dzień

Jesień warzywa zdrowe Przysmaki Treflikowe.

3. Jesień ptaków odlot Jesień jesienne słoty

Jesień kaprysi deszczem co jesień przyniesie jeszcze

 

Wiersz do nauki:

Jesień maluje” – Beata Matusiak

Jesień idzie,

z wiatrem,

z deszczem,

słońce słabiej grzeje.

Zieleń znika, gdzieś w oddali,

wszystko brązowieje.

Jesień zmienia zieleń,

maluje farbami,

świat jak kołdrą pokrywa

ciepłymi barwami.

Drzewa liście tracą,

kolory zmieniają,

żółte, czerwone i złote,

swym urokiem zachwycają.

Sad zapełnia kosze

owocami słodkimi,

czas przetwory robić,

by zimą cieszyć się nimi.

Śliwki, brzoskwinie,

gruszki i jabłka.

To pyszny smak i witamin dawka.

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

                  na miesiąc LISTOPAD 2023

1. Przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

2. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

3. Rozwijanie wrażliwości muzycznej. Rozwijanie poczucia rytmu muzycznego oraz zdolności wokalnych. Wykonywanie prostych instrumentacji do piosenki.

4. Rozwijanie umiejętności liczenia, rozwiązywanie prostych zadań testowych, rozwijanie umiejętności dodawania jako przybywania
oraz odejmowania jako ubywania.

5.Rozwijanie umiejętności językowych: budowanie dłuższych wypowiedzi na dany temat, doskonalenie umiejętności analizy
i syntezy słuchowej wyrazów, wyróżnianie poznanych głosek w nagłosie, śródgłosie, wygłosie.

PIOSENKA DO NAUKI:

"To jest mój kraj"

WIERSZ DO NAUKI: 

„Katechizm polskiego dziecka”

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.
— Czym ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.
— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę. 
— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.
— Coś jej winien?
— Oddać życie. 
 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
GRUDZIEŃ 2023

1. Obserwowanie przyrody zimą, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami;
2.Obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany jakie zachodzą w przyrodzie;
3.Rozwijanie logicznego myślenia podczas wypowiadania się na temat obrazków, umiejętności analizowania zjawisk przyrodniczych i
wiązania przyczyny ze skutkiem
4.Kultywowanie tradycji związanych z Bożym Narodzeniem
5.Utrwalenie cyfr, kształcenie umiejętności kolorowania według podanego kodu
6.Rozwijanie orientacji w przestrzeni i percepcji wzrokowej;
7. Zachęcanie dzieci do dążenia posiadania i utrzymywania prawidłowej postawy ciała;
8.Ćwiczenia narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem samogłosek, spółgłosek, krótkich tekstów;
9.Ćwiczenie orientacji w schemacie ciała i wykonywanie określonych zadań z tym związanych.

 

PIOSENKA DO NAUKI „Dziś Aniołki przyleciały” słowa i muzyka: Jolanta Zapała

1. Dziś Aniołki przyleciały i kolęde zaśpiewały.
Dzwoneczkami zadzwoniły i wieść nową ogłosiły.
Że na sianku wśród stajenki, leży Jezus Malusieńki.
Ref: Cicho śpij ...
słodko sobie śnij.
Cicho ciiii... słodko sobie śni.
2. A Treflinka roztańczona, jak choinka jest zielona.
Zaśpiewała z Aniołkami,
„Lulaj Jezu nasz kochany.
Niech Matula Cię utuli, laj laj luli laj laj luli”.

Wiersz do nauki: „Pierwszy śnieg” Bożeny Borowik.
1. W poniedziałek z rana Zima przyjechała,
obsypała śniegiem to, co tylko chciała.
Biały jest dach domu i płot koło bramy,
zasypała drogę i samochód mamy.
2. Śnieg puszysty pada, gwiazdki wiatr rozwiewa,
ubieliła krzaki i przy domu drzewa.
Wszystkie przedszkolaki zimę zobaczyły,
wyszły na podwórko – powiedz, co zrobiły?
3. Witaj Zimo, mroźna pani!– zawołały dzieci,
bardzo długo Cię nie było, czas tak wolno leciał.
Ulepimy dziś na placu śnieżnego bałwanka,
no, a potem z dużej górki, zjedziemy na sankach.
4. Już niedługo będą święta i w domu choinki,
marzą o nich przez rok cały chłopcy i dziewczynki.
Aby święta były białe, dosyp jeszcze śniegu,
Zamroź wodę, bo na łyżwy chcemy iść z kolegą.
5. Zostań z nami, aż do marca! – proszą przedszkolaki,
My lubimy śnieg i sanki, jak wszystkie dzieciaki.
Kiedy jednak znów odejdziesz i stopisz bałwana,
to pamiętaj, za rok znowu przyjedź do nas z rana!

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

              na miesiąc STYCZEŃ 2024


1. Przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

2. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

3. Rozwijanie wrażliwości muzycznej. Rozwijanie poczucia rytmu muzycznego oraz zdolności wokalnych. Wykonywanie prostych instrumentacji do piosenki.

4. Rozwijanie umiejętności liczenia, rozwiązywanie prostych zadań testowych, rozwijanie umiejętności dodawania jako przybywania oraz odejmowania jako ubywania.

5.Rozwijanie umiejętności językowych: budowanie dłuższych wypowiedzi na dany temat, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wyróżnianie poznanych głosek w nagłosie, śródgłosie, wygłosie.

6.Budzenie zainteresowań przyrodą nieożywioną oraz podejmowania zabaw badawczych.

7. Wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu, lodzie.

8. Kształtowanie szacunku wobec osób starszym. Wzmacnianie więzi rodzinnych z babcią, z dziadkiem.

 

PIOSENKI DO NAUKI:

„Treflikowa orkiestra”
(sł. i muz. Jolanta Zapała).

Jestem przedszkolakiem, dziś to mówię Wam.
Z Treflikami Treflikowo na bębenku gram.
Ramtamtamtam, ramtamtamtam, Treflikowe tam.

 Jestem przedszkolakiem, dziś to mówię Wam.
Z Treflikami Treflikowo na fujarce gram.
Fiziu miziu, fiziu miziu, fiziu miziu Treflikowe ziu.

Jestem przedszkolakiem, dziś to mówię Wam.
Z Treflikami Treflikowo na skrzypeczkach gram.
Fiju, fiju, fiju, fiju Treflikowe fiu.

Jestem przedszkolakiem, dziś to mówię Wam.
Z Treflikami Treflikowo też na trąbce gram.
Trutututu, trutututu Treflikowe tru.

Jestem przedszkolakiem, dziś to mówię Wam.
Z Treflikami Treflikowo na gitarze,
tra lalala, tra lalalal Treflikowe la.

 

„Koncert na 102” (Wesoła scena)

Hej babciu, hej dziadku,
witamy was piosenką,
wesołą i skoczną i bardzo uśmiechniętą.
W piosence sto dźwięków,
a każdy pięknie gra.
Dla babci i dziadka dziś koncert na sto dwa.

Już pora rozpocząć wesołe przedstawienie,
bo każdy chce dla was wystąpić na tej scenie.
I każdy artysta ważną rolę ma.
Dla babci i dziadka dziś koncert na sto dwa.

 

 

WIERSZE DO NAUKI:

„Dni Tygodnia” B. Borowik

Jestem sobie tata Tydzień
i siedmioro dzieci mam.
Wszystkie kocham bardzo mocno
i je dziś przedstawię Wam.
Pierwszy syn to Poniedziałek,
ma blond włosy i przedziałek.
Drugi Wtorek trzyma worek
 i wesoły ma humorek.
Trzecia Środa czyta książki
i we włosach nosi wstążki.
Czwarty Czwartek lubi jeść,
zjadł parówek kiedyś sześć.
Piąty syn to Piątek lubi łowić ryby.
Jest bardzo cierpliwy, chodzi też na grzyby.
A Sobota, szóste dziecko ciągle jest zajęta.
Sprząta, pierze i gotuje, o innych pamięta.
Siódmym dzieckiem jest Niedziela, wszyscy ją kochają.
Razem psocą, łobuzują i odpoczywają.
Jestem sobie tata Tydzień
i siedmioro dzieci mam.
Wszystkie kocham bardzo mocno
i je przedstawiłem Wam.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
LUTY 2024


1. Przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, zachęcenie do dzielenia się z innymi.
2. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
3. Kształtowanie umiejętności wyszukiwania i tworzenie rymów, kształcenie analizy i syntezy wzrokowej, spostrzegawczości
4. Zapoznanie z pojęciami: astronom, obserwatorium astronomiczne
5. Doskonalenie dokonywania pomiaru stopą
6. Ćwiczenie zdolności manualnych, kształtowanie umiejętności składania i zaginania papieru według instrukcji słownej nauczyciela zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy
7. Dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dnia i nocy, utrwalenie nazw dni tygodnia oraz kolejności ich występowania
6.Budzenie zainteresowań przyrodą nieożywioną oraz podejmowania zabaw badawczych.
7. Wdrażanie do bezpiecznych zabaw na śniegu, lodzie.
8. Rozbudzenie zainteresowań czytelniczych

Wiersz do nauki: „„Książka moim przyjacielem” – Dorota Kossakowska

Każdy ma przyjaciela, z którym lubi się bawić.
Kiedy przyjaciel jest smutny, nie można go zostawić.
Mój przyjaciel jest ze mną, codziennie o każdej porze.
Gdy potrzebuję pomocy, on mi zawsze pomoże.
Mój przyjaciel to książka, w której są różne przygody.
O misiu, który jadł miodek, o żabce co skacze do wody.
Jest też księżniczka i rycerz, co walczy dzielnie ze smokiem.
Jest i czarodziej co umie przez rzekę przejść jednym krokiem.
Z książką nie nudzę się nigdy, z nią jest zawsze ciekawie.
Ona pomaga w nauce oraz wesołej zabawie.

Piosenka do nauki:
„W układzie słonecznym” – Cezik

REFREN
W układzie słonecznym wirują planety
Wszystkie w innym tempie okrążają słońce
Różnia się kolorem, masą i rozmiarem
Lata lecą one stale, kręcą się wytrwale
MERKURY
Merkury? To ja! Jestem pierwszy i najmniejszy
Moją powierzchnie pokrywają ogromne kratery
Z własną pogodą nie umiem dojść do zgody
W dzień jest mi gorąco
W nocy bardzo marznę brrr
WENUS
Mam na imię Wenus
Jestem druga w kolejności
U mnie nieustannie upał jest bezlitosny
Wiruję wolno, nigdzie się nie śpieszę
I bardzo jasno świecę się na niebie
ZIEMIA
Tu ziemia, witam serdecznie, czuje się świetnie
Zamieszkują mnie roślinki, zwierzątka i ludzie
Jestem trzecią planetą od słońca
Moja atmosfera jest cudna
Mam dużo wody, więc śmiało wpadnij ochłodzić
MARS
Hej tu Mars planeta numer cztery
Bardzo się czerwienie, jestem cały zardzewiały
Mam najwyższe góry i od groma pyłu A!
Nic nie widzę, znowu leci mi do oczu!
JOWISZ
Joł joł Jowisz, największy olbrzym gazowy
Piąty od słońca, na pewno nie przeoczysz
Choć moja masa jest potężna niezwykle
To z wszystkich planet kręcę się najszybciej
SATURN
Siemanko tutaj Saturn, też składam się z gazów
Po moich pierścieniach poznasz mnie od razu
Wirują w nich kamienie, pył i sporo lodu
Jestem szósty od słońca, w głowie to zakoduj
URAN
Cześć, to ja, lodowy gigant o imieniu Uran
Na mnie jest najniższa temperatura
Słynę z bladego, błękitnego koloru
Jestem siódmą planetą i wiruje na boku
NEPTUN
Na koniec ja swoje trzy grosze wtrącę
Nazywam się Neptun i najdłużej okrążam słońce
Tworzę huragany co powalą wszystko
Więc nie zbliżaj się zbytnio bo cię zdmuchnę jak piórko

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
MARZEC 2024

1. Przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

2. Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

3. Rozwijanie wrażliwości muzycznej. Rozwijanie poczucia rytmu muzycznego oraz zdolności wokalnych. Wykonywanie prostych instrumentacji do piosenki.

4. Rozwijanie umiejętności liczenia, rozwiązywanie prostych zadań testowych, rozwijanie umiejętności dodawania jako przybywania
oraz odejmowania jako ubywania.

5.Rozwijanie umiejętności językowych: budowanie dłuższych wypowiedzi na dany temat, doskonalenie umiejętności analizy
     i syntezy słuchowej wyrazów, wyróżnianie poznanych głosek w nagłosie, śródgłosie, wygłosie.

6.Budzenie zainteresowań przyrodą nieożywioną oraz podejmowania zabaw badawczych.

Piosenka do nauki „Przyszła wiosna” M. Kluza

Przyszła wiosna, przyszła wiosna,
uśmiechnięta i radosna.
Długie włosy rozpuściła,
oczka w  rosie swe umyła.
Teraz woła wszystkie żaby by w jeziorze zakumkały
kuk kum kum…..

Przyszła wiosna, przyszła wiosna,
uśmiechnięta i radosna.
Długie włosy rozpuściła,
oczka w  rosie swe umyła.
Zaprosiła  też bociany by nad łąką klekotały
kle kle, kle kle….

Przyszła wiosna, przyszła wiosna,
uśmiechnięta i radosna.
Długie włosy rozpuściła,
oczka w  rosie swe umyła.
Już skowronki przyleciały
wiośnie pięknie zaśpiewały
ćwir ćwir, ćwir ćwir……

Przyszła wiosna, przyszła wiosna,
uśmiechnięta i radosna.
Długie włosy rozpuściła,
oczka w  rosie swe umyła.
I motyle z biedronkami tańczą między kwiatuszkami
Lalalalalalalala …..

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE

KWIECIEŃ 2024

Wiersz do nauki: „Mój dom” – D. Kossakowska

Każdy człowiek ma swój dom.

Może być mały lub duży.

Takie miejsce, do którego,

chętnie wracamy z podróży.

W moim domu jest wesoło,

wszyscy sobie pomagamy.

Gdy jest problem to idziemy,

do taty, babci lub mamy.

I jak być dobrym człowiekiem

każdego dnia się uczymy.

A gdy będziemy dorośli,

wiele dobrego zrobimy.

Ja kocham mój dom rodzinny

i kocham ojczyznę moją.

W Polsce chce mieszkać, pracować

i oddać jej przyszłość swoją.

 

Piosenka do nauki:Kocham Polskę” – J. Zapała, M. Krysztopa

 

Ref:

Kto ty jesteś? Polak mały.

Mieszkam w Polsce, w moim kraju.

Kocham Polskę sercem całym,

chociaż jestem dzieckiem małym.

Morze, góry, lasy, pola,

moja droga do przedszkola.

Tata, mama, siostra, brat,

To jest mój najlepszy świat.

Czy to ptaszki, mrówki, osy?

Czy robaczki z rannej rosy?

Czasem słonko, czasem deszcz,

Polska najpiękniejsza jest.

Polskie łany pełne zboża,

górskie szczyty, błękit morza.

Lazur nieba, rzeki toń,

to jest mój rodzinny dom.

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto Darłowo