Zamierzenia
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
GRUPA VI
LISTOPAD 2024
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
1. Kształtowanie postaw patriotycznych, uwrażliwienie na piękno, folklor i tradycję Polski
2. Kształtowanie postaw prozdrowotnych, doskonalenie umiejętności dbania o zdrowie, higienę i czystość otoczenia, w którym się przebywa
3. Poznanie praw dziecka, wizyta u króla Maciusia I
4. Poznanie dawnych tradycji związanych z Katarzynkami i Andrzejkami. Odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
TEMATY KOMPLEKSOWE
4.11 – 8.11 Polska - moja Ojczyzna
12.11 – 15.11 Zdrowie to skarb!
18.11 – 22.11 Nasze prawa - ważna sprawa
25.11 – 29.11 Katarzynki, Andrzejki
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
GRUPA VI
PAŹDZIERNIK 2024
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
1. Uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającej przyrody, jesiennego krajobrazu. Poszerzanie świadomości ekologicznej, pobudzanie kreatywności zgodnie z ideą zero waste
2. Rozbudzenie zainteresowań życiem i zwyczajami zwierząt; poznanie ciekawostek o zwierzętach zapadających w sen zimowy
3. Kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych; zachęcanie do próbowania warzyw i owoców
4. Poznanie sposobów przechowywania żywności przez okres zimowy: mrożenie, kiszenie, suszenie, robienie przetworów
5. Poznanie sposobów przesyłania wiadomości, pracy listonosza, kuriera
TEMATY KOMPLEKSOWE
30.09 – 4.10 Jesień w sadzie
7.10 – 11.10 Jesień w ogrodzie, na polu
14.10 – 18.10 Jesień w parku i lesie
21.10 – 25.10 Listonosz
28.10 – 31.10 Przygotowania do zimy
WIERSZ DO NAUKI: Jesień
PIOSENKA DO NAUKI: Jesień, ach jesień.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
WRZESIEŃ GRUPA VI
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
ü Przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
ü Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
ü Poznawanie cech charakterystycznych nowej pory oku – jesieni ( dary jesieni, jesienna pogoda, kolorystyka, zmiany w przyrodzie). Wzbogacanie kącika przyrody o nowe okazy.
ü Utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze.
Wiersz do nauki: „Jak przechodzę przez jezdnię?”
Piosenka do nauki: „Do przedszkola”