Zamierzenia
ROK SZKOLNY 2025/2026

GRUDZIEŃ

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:
- Doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi, wzbogacanie słownictwa;
- Poznawanie utworów literatury dziecięcej (opowiadań, bajek, wierszy i baśni);
- Zachęcanie dzieci do dążenia posiadania i utrzymywania prawidłowej postawy ciała;
- Obserwacja i określanie cech charakterystycznych pory roku - zimy;
- Kształtowanie umiejętności liczenia. Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- Ćwiczenia narządów artykulacyjnych z wykorzystaniem samogłosek, spółgłosek, krótkich tekstów;
- Poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia i Nowym Rokiem.
- Dzielenie się spostrzeżeniami i doświadczeniami wyniesionymi z domu rodzinnego;
- Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez wspólne przeżywanie przyjemności i radości.
W twardym żłóbku spał
Głodny i zmarznięty
Przez sen cicho łka
Nie płacz Jezu
My Ci zaśpiewamy
Nie płacz Jezu
Pięknie Ci zagramy
Nie płacz Jezu
My Ci zaśpiewamy
Nie płacz Jezu
Pięknie Ci zagramy
*** ***
Jezu się obudził
Bo usłyszał śpiew
I zobaczył dzieci,
To uśmiechnął się
Nie płacz Jezu
My Ci zaśpiewamy
Nie płacz Jezu
Pięknie Ci zagramy
Nie płacz Jezu
My Ci zaśpiewamy
Nie płacz Jezu
Pięknie Ci zagramy
*** ***
W okół wielka cisza
Pastuszkowie śpią
Tylko dzieci nucą
Kołysankę tą
Nie płacz Jezu
My Ci zaśpiewamy
Nie płacz Jezu
Pięknie Ci zagramy
Nie płacz Jezu
My Ci zaśpiewamy
Nie płacz Jezu
Pięknie Ci zagramy
LISTOPAD

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:
- doskonalenie poprawności gramatycznej wypowiedzi, wzbogacenie słownictwa;
- poznawanie utworów literatury dziecięcej (opowiadań, bajek, wierszy i baśni);
- rozwijanie orientacji w przestrzeni i percepcji wzrokowej;
- zachęcenie dzieci do dążenia poasiadania i utrzymywania prawidlowej postawy ciała;
- doskonalenie orientacji w przestrzeni, doskonalenie przeliczania;
- obserwacja i określanie cech charakterystycznych późnej jesieni;
- kształcenie postaw prozdrowotnych;
- aktywizowanie procesów myslowych i postaw twórczych;
WRZESIEŃ

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętnosci prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
- ozwijanie spraności ruchowej, umiejętne współdziałanie w grupie - troska o zdrowie dzieci i ich sprawnośc fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;
- doskonalenie sprawnści manualnej dzieci poprzez różne ćwiczenia motoryki małej;
- poznawanie zagrożeń płynących ze świata ludzi, roślin oraz zwierząt;
- wdrażanie do dbania o swoje zdrowie i bezpieczne organizowanie sobie czasu wolnego;
- podawanie cech charakterystycznych dla pory jesiennej, rozpoznawanie darów jesieni, rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw i owoców, umiejętnosć nazywania ich przetworów;
MAJ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- kształtowanie u dzieci poczucia przynalezności społecznej (do rodziny, grupy rowisniczej i wspólnoty narodowej);
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielnoąci a także kształtowanie tych wiadomości i umijętności, ktoe są ważne w aktywności szkolnej;
- rozwijanie umiejetności społecznych dzieci, ktore są niezbędne w poprawnych relacjach z dziecmi i dorosłymi;
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór;
- rozpoznawanie wybranych instrumentów po wydawanych przez nie dźwiękach i wyglądzie;
- nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków i miejsc;
- poznanie ekosystemu - łąki - nazywanie i rozpoznawanie zwierząt wystepujących na łące;
MARZEC

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.
- Zapewnienie dzieciom lepszych szans eedukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także ksztaltowanie tych wiedomosci i umiejętnosci, ktore są ważne w edukacji szkolnej.
- Nabywanie wiedzy o zdrowym trybie życia: spożywaniu zdrowej żywności, dostrzeganiu roli lekarza w dbaniu o zdrowie, systematyczne kontrolowanie stanu uzębienia, częste przebywanie na świezym powietrzu.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną: poznawanie i nazywanie zwiastunów wieosny.
pszczoły dbają o swój ul,
dzięcioł w dziupli ma mieszkanie,
na sawannie lew to król!
Na planecie naszej – Ziemi
Ty też miejsce swoje masz…
I to nigdy się nie zmieni,
jeśli dobrze o nią dbasz!
Ref. O nasz wspólny dom zadbamy!
Będzie miał zielone ściany,
bo znajdziemy zawsze czas,
by posprzątać razem las!
Nad szumiącą, czystą rzeką
sam zrozumiesz, co jest „eko”!
Z ekologią za pan brat,
taki piękny jest nasz świat!
2. Jak się troszczyć o przyrodę?
Nic trudnego, przecież wiesz!
Oszczędzajmy prąd i wodę,
segregujmy śmiecie też…
Z auta wskoczmy na rowery,
by spalinom krzyknąć: „stop”!
I zadbajmy o maniery
wobec Ziemi cały rok!
LUTY
STYCZEŃ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- samodzielnie inicjuje zabawy zgodnie z własnymi pomysłami;
- posługuje się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni;
- dokonuje analizy, syntezy, porównania i klasyfikacji spostrzeganych przedmiotów;
- wyraża swoje potrzeby, emocje, uzdolnienia podczas śpiewu, tańca, gry na instrumentach;
- chętnie podejmuje działalnośc plastyczno-konstrukcyjną, w której przejawia swoje upodobania;
- przestrzega zasad obowiązujących w zabawach i grach ruchowych;
- rozumie zasdy spotrowej rywalizacji;
- rozumie potrzebę ruchu dla prawidłowego funkcjnowania organizmu;
- wykorzystuje w zabawach figury geometryczne;
- nazywa podstawowe zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej;
GRUDZIEŃ

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- doskonalenie sprawności gramatycznej wypowiedzi, wzbogacanie słownictwa;
- poznawanie literatury dziecięcej( opowiadań, bajek, wierszy, baśni);
- zachęcanie dzieci do dążenia posiadania i utrzymania prawidłowej postawy ciała;
- obserwacja i okreslenie cech charakterystycznych pory roku - zimy;
- kształtowanie umiejętności liczenia; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- ćwiczenia narządów artykulacyjnch z wykorzystaniem samogłosek, spółgłosek, krótkich tekstów;
- poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia i Nowym Rokiem; dzielenie się spostrzeżeniami i doświadczeniami wyniesionymi z domu rodzinnego;
LISTOPAD

ZAMIRZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzici tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre a co złe;
- wdrażanie do dbania o zdrowie - poznanie czynników sprzyjających dbaniu o zdrowie;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- obserwowanie zmian rzyrodzie późną jesienią;
- poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy;
PAŹDZIERNIK

- budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały sie w tym, co złe;
- rozpoznawanie kształtów liści, dopasowywanie ich do odpowiednich obrazków, poznawanie nazw wybranych drzew;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią;
- rozwijanie umiejętnosci wskazywania i nazywania wybranych części ciała;
WRZESIEŃ
ZAMIRZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
-
Wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych: zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni i sali.
-
Wzajemne poznawanie imion dzieci i dorosłych z grupy.
-
Wdrażanie do podejmowania prób wspólnych zabaw.
-
Zapoznanie z kącikami zainteresowań.
-
Rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych, wyjaśnienie do czego służą.
-
Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą smaku, dotyku i węchu.
-
Rozwijanie poczucia rytmu