Przedszkole nr 2 w Darłowie
menu
BiedroneczkiAnanaskiMisieGwiazdeczkiSówkiStokrotkiJagódki

 

Strona główna > Biedroneczki > Zamierzenia

Zamierzenia

KWIECIEŃ

Wiosenne Kwiaty Na Trawie | Zdjęcie Premium

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

    • Oglądanie kwitnących roślin – zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno.

    • Poznanie nazw i wyglądu zwierząt zamieszkujących łąki.

    • Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych.

    • Budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe.

    • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wierszy, opowiadań - opowiadanie treści własnymi słowami.

    • Wyrażanie muzyki ruchem, zachęcanie do wypowiadania się na temat usłyszanego utworu.

    • Uczestniczenie w zabawach naśladowczych – naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt.

    • Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej 9do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej.
    • Rozbudzanie zainteresowań własną miejscowością.
    • Rozwijanie poczucia przynależności narodowej.

PIOSENKA DO NAUKI:

Na podwórku poznasz kozę, konia, owcę, świnkę, krowę.

A do tgo Burka pieska, który w zgodzie z kotem mieszka.

Poznasz tutaj wijskie ptaki - kury, gęsi, ich pisklaki.

Kaczki, wróble i indyki, wszędzie pełno jest muzyki.

Ko, ko, ćwir, ćwir, kuku-ryku, gul, gul, gę, gę, brzmi w kurniku.

WIERSZ DO NAUKI: "Mały ekolog"

Lubię dbać o środowisko, i wiem o nim prawie wszystko:

gaszę światło wtoalecie, by nie brakło go na  swiecie.

Jeżdżę tylko na rowerze, bo to służy atmosfarze,

nie marnuję także wody, by świat zdrowy był i młody.



MARZEC

Nadeszła wiosna ;) - Samorządowe Przedszkole w Iłży

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDSKTYCZNE:

  • Umożliwienie dzieciom okazji do poznawania zjawisk przyrodniczych i zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.

  • Utrwalenie czynności higieniczno-kulturowych ze szczególnym uwzględnieniem mycia rąk.

  • Liczenie w zakresie liczby trzy .Tworzenie zbioru trzyelementowego.

  • Poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt wiejskich.

  • Uwrażliwienie na piękno otaczającego nas świata poprzez literaturę.

Piosenka do nauki: Pisanki, kraszanki

Pisanki, kraszanki kolorowe jajka,  w koszyku tu siedzą to nie żadna bajka.

Pięknie się rumienią jak dziewczyna młoda, jak soczyste jabłka,,czerwona jagoda.

Ref: Hej! Hej! Jajka malowane.

       Hej! Hej! I kiełbasy wianek.

Pisanki, kraszanki wielkie świętowanie , kto więcej jaj zbije, ten więcej dostanie.

Temu więcej szczęścia w calusieńkim roku, zdrowia i pieniędzy i przyjaciół wokół.

Ref: Hej! Hej! Jajka malowane...

Świeży bohen chleba, piprz i trochę soli, wszystkiego spróbować gospodarz pozwoli.

Ref: Hej! Hej!...

Wiersz do nauki: Wiejska zagroda

Na podwórku poznasz kozę, konia, owcę, świnkę, krowę.

A do tego Burka pieska, który w zagrodzie z kotem mieszka.

Poznasz tutaj wiejskie ptaki - kury, gęsi, ich pisklaki.

Kaczki, wróble i indyki, wszędzie pełno jest muzyki.

Ko, ko, ćwir, ćwir, kuku-ryku, gul, gul, gę, gę, brzmi w kurniku.

To wesoła jest gromadka: indyk, gąska, kotek, kaczka,

piesek, owca, świnka, koza. Bo to wiejska jest zagroda.


LUTY

Szkoła Podstawowa Nr 8 w Kielcach - Uczniowie naszej szkoły dokarmiają zimą  ptaki - Aktualności

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDSKTYCZNE:

 

  • Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji;

  • Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;

  • Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;

  • Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania;

  • Poznawanie różnych środków transportu: wodnego, lądowego, powietrznego;

  • Wdrażanie do dbania o swoje zdrowie; orientowanie się w zasadach zdrowego odżywiania.

STYCZEŃ

zima-ruchomy-obrazek-0039

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE:

  • Rozumie istotę czytania i pisania jako nośnika informacji (Międzyludzkiej komunikacji językowej);
  • Samodzielnie inicjuje zabawy zgodnie z własnymi pomysłami;
  • Posługuje się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni;
  • Dokonuje analizy, syntezy, porównania i klasyfikacji spostrzeganych przedmiotów;
  • Wyraża swoje potrzeby, emocje, uzdolnienia podczas śpiewu, tańca, gry na instrumentach;
  • Chętnie podejmuje działalność plastyczno-konstrukcyjną, w której przejawia swoje upodobania;
  • Przestrzega zasad obowiązujących w zabawach i grach ruchowych;
  • Rozumie zasady sportowej rywalizacji;
  • Rozumie potrzebę ruchu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu;
  • Wykorzystuje w zabawach figury geometryczne;
  • Nazywa podstawowe zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej;
Piosenka do nauki:
I. Kto zabawki zreperuje? Często w czoło mnie całuje.
   Kto najwięcej zna zagadek?
   Oczywiście - mój dziadek!
   Kto nie lubi, gdy grymaszę? Kto przytula, kiedy płaczę?
   Kto po domu chodzi w kapciach?
   Oczywiście - moja babcia!
Ref. Dla babci i dziadka słodka czekoladka.
        W dniu święta Waszego życzymy wszystkiego słodkiego!
II. Kto pomaga mi posprzątać? I po kuchni wciąż się krząta.
    Kto wygodne ma kolana - mpoja babcia kochana!
    Kto mi bajki opowiada? Z kim najlepiej się dogadam?
    Najmądrzejszy jest na świecie. To mój dziadek - przecież wiecie!
Ref. Dla babci i dziadka...



GRUDZIEŃ

Wesołych Świąt! - Szkolne Blogi

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

 

  • Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

  • Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych
    i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek.

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą. Rozpoznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy.

  • Wdrażanie do przestrzegania reguł i zasad obowiązujących w grupie.

  • Udział dzieci w organizowanych uroczystościach przedszkolnych-spotkanie z Mikołajem.

  • Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną poprzez świadome uczestnictwo w uroczystościach rodzinnych.

PIOSENKA DO NAUKI: "Ciężko jest być Mikołajem"

I Ciężko jest być Mikołajem, chyba to przyznacie sami.

Musi znosić mróz, śnieżycę.Przez śnieg przedrzeć się saniami.

Ref: Dzyń, dzyń, dzyń dzyń...

I choć droga daleka, to Mokołaj nie narzeka tylko się uśmiecha. BIS

II. Cały rok w fabryce swojej, zabaweczki produkuje.

Wszystkie listy pilnie czyta i prezenty nam pakuje.

Ref. I choć droga daleka...

III. Całą nockę nie śpi biedny ani chwili nie próżnuje.

Choć niemłody, to na dachy zawsze sprytnie się wdrapuje.

LISTOPAD

KARTKA Z KALENDARZA 2022/2023 - SZKOŁA PODSTAWOWA W ŚLESZOWICACH

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

 

  •  Budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w  tym, co jest dobre, a co złe;

  • Wdrażanie do dbania o zdrowie – poznanie czynników sprzyjających dbaniu o zdrowie;

  •  Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;

  •  Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią;

  • Poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy

WIERSZ DO NAUKI: "Deszcz"

Lubię chodzić po kałużach, kiedy deszczykwkoło pada.

Kiedy wszystkim drzewom, kwiatom swoje bajki opowiada.

Kilka kropel złapie bratek,kilka weźmie stara sosna.

Szara pani wróbelkowa jest szczęśliwa i radosna.

Szare piórka swe umyje, obie łapki zmoczy w wodzie.

Nawet czarny kot sąsiada dziś nie staie na przeszkodzie.

PIOSENKA DO NAUKI:

I. Pani jesień listypisze na pożółkłych liściach.

Atramentem z tej kałuży o jeszcze nie wyschła.

Ref.

I wysyła telegramy roztargnionym ptakom.

Przypomina by leciały ku południowym szlakom.

Sms - y w świat wysyła. Każdy w inny deseń,

które pięknnie podpisuje: Z poważaniem Jesień.

II. Pani Jesień listy nosi w koszu wiklinowym.

Na kropelkach znaczki klei liściem kalinowym.

Ref.

I wysyła telegramy...

PAŹDZIERNIK

A to jesień właśnie... - Szkolne Blogi

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

  • Budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;, 

  • Rozpoznawanie kształtów liści, dopasowywanie ich do odpowiednich obrazków,  poznawanie nazw wybranych drzew;

  • Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią;

  • Poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy;

  • Wdrażanie do dbania o zdrowie - poznawanie czynników sprzyjającychdbaniu o zdrowie;

  • Rozwijanie umiejętności wskazywania i nazywania wybranych części ciała;

 

PIOSENKA DO NAUKI: Jestem małym przedszkolakiem


Ref. Jestem małym przedszkolakiem, ale dużo już potrafię.

       Ja się uczę, gdy się bawię, bo w zabawie jest ciekawie.

 Umiem biegać na paluszkach.

 Umiem stać na jednej nodze.

 Umieim sieie narysować.

 Umiej jeść widelcem, nożem.


Ref. Jestem małym przedszkolakiem...


Umiem buty zasznurowć.

Umieim zapiąć już guziki.

Umieim wiersz wyrecytować.

I zatańczyć w rytm muzyki.


Ref. Jestem małym przedszkolakiem...


WIERSZ DO NAUKI: Mam 3 latka

Mam trzy latka, trzy i pół. Sięgam brodą ponad stół.

Do przedszkola chodzę z workiem i mam znaczek z muchomorkiem.

Pantofelki ładnie zmieniam, myję ręce do jedzenia.

Zjadam wszystko z talerzyka, tańczę, kiedy gra muzyka.

Umiem wierszyk o koteczku, o tchurzliwym koziołeczku.

I o piesku co był w polu, nauczyłem się w przedszkolu.




 

 

WRZESIEŃ

Dni Otwarte w Przedszkolu | Przedszkole Nr1 Sióstr Rodziny Maryi w Ostrowcu  Św

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:

 

  • Wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych: zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni i sali
  • Wzajemne poznawanie imion dzieci i dorosłych z grupy.
  • Wdrażanie do podejmowania prób wspólnych zabaw.
  • Zapoznanie z kącikami zainteresowań.
  • Rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych, wyjaśnienie do czego służą.
  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą smaku, dotyku i węchu.
  • Rozwijanie poczucia rytmu

Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto Darłowo