Zamierzenia
STYCZEŃ
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- samodzielnie inicjuje zabawy zgodnie z własnymi pomysłami;
- posługuje się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni;
- dokonuje analizy, syntezy, porównania i klasyfikacji spostrzeganych przedmiotów;
- wyraża swoje potrzeby, emocje, uzdolnienia podczas śpiewu, tańca, gry na instrumentach;
- chętnie podejmuje działalnośc plastyczno-konstrukcyjną, w której przejawia swoje upodobania;
- przestrzega zasad obowiązujących w zabawach i grach ruchowych;
- rozumie zasdy spotrowej rywalizacji;
- rozumie potrzebę ruchu dla prawidłowego funkcjnowania organizmu;
- wykorzystuje w zabawach figury geometryczne;
- nazywa podstawowe zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej;
Wiersz do nauki: "Babcia" D. Kossakowska
To jest babcia, mama mojej mamy.
Powiem wam w sekrecie, od dawna się znamy.
Kiedy byłam mała, babcia mnie nosiła,
i piękne piosenki codziennie nuciła.
Zabierała na wyprawy, na długie spacery.
Tam, gdzie rosną duże drzewa i jeżdżą rowery.
Piosenka do nauki: Babciu, dziadku, jesteście The Best!"
I. Babcia zawsze o nas dba,ciepłe słowa w sercu ma.
Ciasta iecze, bajki zna. Z babcią zawsze radośc trwa.
Ref. Kochamy was, babciu i dziadku nasz, dla was śpiewamy w ten radosny czas.
Za każdy uśmiech, za każdy gest. Dziękujemy wam, jesteście - The Best!
II. Dziadek mądry, zna świat cały. Na wszystko sposób ma wspaniały.
Zagra z nami w karty, w szachy. Z dziadkiem zawsze dzień ciekawy.
Ref. Kochamy was...
III. Dziś na scenie stoimy dumnie. Babciu, Dziadku - to brzmi tak cudnie.
Zdrowia, szczęścia i radości. Niechaj radośc w waszych sercach gości.
Ref. Kochamy was...
GRUDZIEŃ
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- doskonalenie sprawności gramatycznej wypowiedzi, wzbogacanie słownictwa;
- poznawanie literatury dziecięcej( opowiadań, bajek, wierszy, baśni);
- zachęcanie dzieci do dążenia posiadania i utrzymania prawidłowej postawy ciała;
- obserwacja i okreslenie cech charakterystycznych pory roku - zimy;
- kształtowanie umiejętności liczenia; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- ćwiczenia narządów artykulacyjnch z wykorzystaniem samogłosek, spółgłosek, krótkich tekstów;
- poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia i Nowym Rokiem; dzielenie się spostrzeżeniami i doświadczeniami wyniesionymi z domu rodzinnego;
LISTOPAD
ZAMIRZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzici tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre a co złe;
- wdrażanie do dbania o zdrowie - poznanie czynników sprzyjających dbaniu o zdrowie;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- obserwowanie zmian rzyrodzie późną jesienią;
- poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy;
WIERSZ DO NAUKI: "Moja Ojczyzna" - D. Kossakowska
Polska to moja ojczyzna.
Tu mieszka moja rodzina.
Mieszkają tu ludzie dorośli
i mała wesoła dziewczyna.
Wszyscy Polskę kochamy
i chcemy dla niej pracować.
Poznawać piękne zakątki,
a w święta wspólnie świętować.
Kochamy biel naszej flagi
i czerwień co obok powiewa,
gdy z dumą trzymamy ją w dłoni,
a obok nas szumią drzewa.
PIOSENKA DO NAUKI: "Piosenka listonosza"
I. Ludzie ślą listy, pocztówki, paczki,
piszą adresy, kupuj znaczki.
Przesyłki trafić na pocztę muszą,
stąd w dalszą drogę wkrótce wyruszą.
Ref. Jestem listonoszem, jestem listonoszem
i co dzien od rana ciężką torbę noszę.
Mam w niej bardzo ważne przesyłki i listy,
muszę je dostarczyć adresatom wszystkim.
II. Gdy na wakacje wyjadą dzieci,
czas im wesoło i szybko leci.
Rodzice tęsknić już zaczynają,
cieszą się, kiedy kartkę dostają.
Ref. Jestem listonoszem...
III. dziadek wciąż czeka na list od wnuka
i niecierpliwie w skrzynce go szuka.
Ale już dzisiaj szczęśliwy zaśnie,
bo list ze skrzynki wyjmuje właśnie.
Ref. Jestem listonoszem...
PAŹDZIERNIK
- budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały sie w tym, co złe;
- rozpoznawanie kształtów liści, dopasowywanie ich do odpowiednich obrazków, poznawanie nazw wybranych drzew;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią;
- rozwijanie umiejętnosci wskazywania i nazywania wybranych części ciała;
PIOSENKA DO NAUKI: "Smutne muchomory"
I. Spotkały się muchomory na lesnej polanie.
Co u pana dzisiaj słychać, mój drogi kompanie?
Dawno pana nie widziałem, dwa dni ju z mijają.
A po lesie chodzą ludzie i grzyby zbierają.
Ref. Borowiki i maślaki idą do koszyka.
Kurka, rydze oraz kania też w koszyku znika.
A my
WRZESIEŃ
ZAMIRZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
-
Wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych: zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni i sali.
-
Wzajemne poznawanie imion dzieci i dorosłych z grupy.
-
Wdrażanie do podejmowania prób wspólnych zabaw.
-
Zapoznanie z kącikami zainteresowań.
-
Rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych, wyjaśnienie do czego służą.
-
Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą smaku, dotyku i węchu.
-
Rozwijanie poczucia rytmu