Zamierzenia
MAJ
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- kształtowanie u dzieci poczucia przynalezności społecznej (do rodziny, grupy rowisniczej i wspólnoty narodowej);
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielnoąci a także kształtowanie tych wiadomości i umijętności, ktoe są ważne w aktywności szkolnej;
- rozwijanie umiejetności społecznych dzieci, ktore są niezbędne w poprawnych relacjach z dziecmi i dorosłymi;
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór;
- rozpoznawanie wybranych instrumentów po wydawanych przez nie dźwiękach i wyglądzie;
- nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków i miejsc;
- poznanie ekosystemu - łąki - nazywanie i rozpoznawanie zwierząt wystepujących na łące;
MARZEC
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.
- Zapewnienie dzieciom lepszych szans eedukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także ksztaltowanie tych wiedomosci i umiejętnosci, ktore są ważne w edukacji szkolnej.
- Nabywanie wiedzy o zdrowym trybie życia: spożywaniu zdrowej żywności, dostrzeganiu roli lekarza w dbaniu o zdrowie, systematyczne kontrolowanie stanu uzębienia, częste przebywanie na świezym powietrzu.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną: poznawanie i nazywanie zwiastunów wieosny.
pszczoły dbają o swój ul,
dzięcioł w dziupli ma mieszkanie,
na sawannie lew to król!
Na planecie naszej – Ziemi
Ty też miejsce swoje masz…
I to nigdy się nie zmieni,
jeśli dobrze o nią dbasz!
Ref. O nasz wspólny dom zadbamy!
Będzie miał zielone ściany,
bo znajdziemy zawsze czas,
by posprzątać razem las!
Nad szumiącą, czystą rzeką
sam zrozumiesz, co jest „eko”!
Z ekologią za pan brat,
taki piękny jest nasz świat!
2. Jak się troszczyć o przyrodę?
Nic trudnego, przecież wiesz!
Oszczędzajmy prąd i wodę,
segregujmy śmiecie też…
Z auta wskoczmy na rowery,
by spalinom krzyknąć: „stop”!
I zadbajmy o maniery
wobec Ziemi cały rok!
LUTY
STYCZEŃ
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- samodzielnie inicjuje zabawy zgodnie z własnymi pomysłami;
- posługuje się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni;
- dokonuje analizy, syntezy, porównania i klasyfikacji spostrzeganych przedmiotów;
- wyraża swoje potrzeby, emocje, uzdolnienia podczas śpiewu, tańca, gry na instrumentach;
- chętnie podejmuje działalnośc plastyczno-konstrukcyjną, w której przejawia swoje upodobania;
- przestrzega zasad obowiązujących w zabawach i grach ruchowych;
- rozumie zasdy spotrowej rywalizacji;
- rozumie potrzebę ruchu dla prawidłowego funkcjnowania organizmu;
- wykorzystuje w zabawach figury geometryczne;
- nazywa podstawowe zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej;
GRUDZIEŃ
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- doskonalenie sprawności gramatycznej wypowiedzi, wzbogacanie słownictwa;
- poznawanie literatury dziecięcej( opowiadań, bajek, wierszy, baśni);
- zachęcanie dzieci do dążenia posiadania i utrzymania prawidłowej postawy ciała;
- obserwacja i okreslenie cech charakterystycznych pory roku - zimy;
- kształtowanie umiejętności liczenia; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- ćwiczenia narządów artykulacyjnch z wykorzystaniem samogłosek, spółgłosek, krótkich tekstów;
- poznanie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia i Nowym Rokiem; dzielenie się spostrzeżeniami i doświadczeniami wyniesionymi z domu rodzinnego;
LISTOPAD
ZAMIRZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
- budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzici tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre a co złe;
- wdrażanie do dbania o zdrowie - poznanie czynników sprzyjających dbaniu o zdrowie;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- obserwowanie zmian rzyrodzie późną jesienią;
- poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy;
PAŹDZIERNIK
- budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały sie w tym, co złe;
- rozpoznawanie kształtów liści, dopasowywanie ich do odpowiednich obrazków, poznawanie nazw wybranych drzew;
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią;
- rozwijanie umiejętnosci wskazywania i nazywania wybranych części ciała;
WRZESIEŃ
ZAMIRZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE:
-
Wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych: zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni i sali.
-
Wzajemne poznawanie imion dzieci i dorosłych z grupy.
-
Wdrażanie do podejmowania prób wspólnych zabaw.
-
Zapoznanie z kącikami zainteresowań.
-
Rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych, wyjaśnienie do czego służą.
-
Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą smaku, dotyku i węchu.
-
Rozwijanie poczucia rytmu